Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

Zo, weer lekker thuis na een lange dag buitenhuis.

Hoe gaat het met iedereen hier ? Tierrr, al een ongi ? :slight_smile:

Hier niets, de lichtbruine afscheiding is ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Temp wel weer 0,1 hoger maar dan nog is het een lage temp (35,7)…

M’n temp ziet er de afgelopen dagen zo uit… Wellicht is nu mijn ei begonnen ? :think:

Ik vind jouw temp wel echt laag zeg… :shock:

Hier nog geen ongi en temp nog steeds hoog… 37,1! :pray:

Als ie morgen nog hoog is ga ik testen!

Woeeeh, spannend Tierrr :mrgreen: Ik hoop het voor je !

Mijn temp is idd wel érg laag ja, vind het ook raar… :roll:

Maar gezien 3 verschillende (nieuwe) thermometers hetzelfde aangeven en ik echt juist temp, zal het wel kloppen. :think:

Misschien als je toch een keertje bij de huisarts bent even vragen? :think:

Heb je al op internet gespeurd wat normaal is en wat een lage temp zou kunnen betekenen? Iets met hormoonwaardes misschien? Ik weet iig dat de temp stijgt na een stijging van progesteron.

Had jij nou al wel eens bloed geprikt?

Nope, geen bloed geprikt. Heb alleen nog op wikipedia gezocht bij lichaamstemp, en daar stond als minimum 35,8

Ik zal eens gaan zoeken op internet, wie weet levert dat wat op… Dank je :slight_smile:

Ik kom niet echt op heel leuk nieuws uit geloof ik (als ik al goed zoek) :think:

Heb eerst gezocht op lage temperatuur hormonen vruchtbaarheid.

Daar kwam ik op een site uit die aangaf dat bij een lage lichaamtemperatuur het lichaam het hormoon TRH --> TSH aanmaakt. Vervolgens gegoogled op TSH vruchtbaarheid waar ik op de volgende site vegatherapeut.googlepages.com/scriptiehypothyreoidie-EllenvanKoote.pdf uitkwam.

Daar een klein stukje gelezen, voornamelijk over subklinische hypothyreoïdie (kort is dat geloof ik een schildklierprobleem) wat als klachten o.a. geeft: vermoeidheid, kouwelijkheid, hartritmestoornissen etc. + als gevolgen o.a. een verminderde vruchtbaarheid en het wegblijven van een menstruatie of juist een veel langere menstruatie. Ook daar hebben ze het over het bijhouden van je temperatuur.

Zijn de meeste metingen boven de 36.4 °C dan is er geen sprake van

hypothyreoïdie, zijn de meeste metingen onder de 36.4°C dan is er waarschijnlijk

sprake van hypothyreoïdie.

Bij mij is hij dus ‘chronisch’ in de 35 graden. Ik heb het redelijk vaak koud (koude handen en voeten, zoals nu weer), mijn moeder vindt het al jaren opvallend dat ik 's avonds vrij snel moe ben en loop te gapen, ik heb recent allerlei onderzoeken in het zh gehad voor hartritmestoornissen. In die zin dus wel klachten die er bij passen. Maar voor hetzelfde geld kan het ook PCOS of iets heel anders zijn. Waarom kan ik nou niet een normale cyclus, een normale vruchtbaarheid, een normale temp hebben ? zucht

Had het laatst met vriendlief over de gyn, toen ik eigenlijk al zo goed als teruggekrabbeld was (na wat ik hier eerder gepost had over de verwijzing die ik heb liggen, maar niet weten of te gaan). Vriendlief is juist voor het gaan naar de gyn, als het niets is is het niets, ik kan er in ieder geval naar laten kijken. Heb afgelopen week al gebeld, maar daar was pas plek half mei. Nu moet ik het in een ziekenhuis elders proberen áls ik nog wil…

Sorry hoor dat ik zoveel over mezelf praat, ik probeer ook een beetje mee te lezen met jullie. :oops:

Geeft niets hoor Selena, ik kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt. Ik dacht inderdaad al aan een te traag werkende schildklier. Die heb ik namelijk ook gehad en toen was mijn temp ook laag, had ik klachten en een onregelmatige cyclus. En als google dat inderdaad ook aangeeft…

Dus ik zou als ik jou was gewoon naar de gyn gaan en deze bevindingen met haar delen. Waarschijnlijk wordt er dan bloed geprikt. En als daaruit nou blijkt dat je schildklier te traag werkt, kan ze pilletjes voorschrijven waarbij het zomaar een stuk beter zou kunnen gaan.

Een te trage schildklier kan inderdaad voor tijdelijke onvruchtbaarheid en ook voor miskramen zorgen. Niet om je bang te maken, maar gewoon om je in te laten zien dat een gesprekje bij de gyn misschien zo gek nog niet is… kan geen kwaad en misschien ben je er heel erg mee geholpen!

Nou, ik heb eindelijk de beslissing gemaakt, ook na wat vriendlief zij. Ik ga morgen een afspraak bij de gyn maken. Heb vriendlief en mijn moeder al ingelicht als stok achter de deur zijnde :oops: Hopen dat ik nu gauw terecht kan.

Nu hou ik op met over mezelf praten :lol:

Ik kon het niet laten… :roll:

@Tierrr wrote:

Ik kon het niet laten… :roll:

Heb je getest ? :shock:

En ? En ? En ? En ? En ? En ? En ? En ? :mrgreen:

Whaaa, ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en heb bij de hormoonmeisjes gekeken :mrgreen:

Tierrr, gefeliciteeeeeeerd ! :inlove:

:inlove: :dance:

Ik tril er helemaal van… vind het wel eng hoor! :roll:

Kan me voorstellen. :pray: Hoop van harte dat nu alles goed verloopt en je over 8 maand een hele mooie beeb heb. :inlove: :thumbup:

Oeeh, zelfs ik vind het spannend voor je hihi :inlove:

Hihi, lief van je! :-*

ik hoop dat alle dames hier dit snel mee mogen maken… jij ook! :hug:

Dank je :smiley: :inlove:

Heb je misschien ook een foto v/d test ? Vind dat altijd zo mooi om te zien :oops: :oops:

Zal hem morgen online gooien! Ben nu ff te druk… in mijn hoofd vooral… :roll:

Is goed hoor, doe maar rustig aan :inlove:

Woeiiii, Tierrr is zwanger !

Wat lees ik nou…?! :shock:

WOW Tierrr! GEFELICICITEERD MEID zegt ze héél voorzichtig :mrgreen: :dance: :dance: :dance:

En nu als een gek verder duimen voor alleen maar goede echo’s! :-

@ Selena

Vind het wel fijn om over jou te lezen, hoor!

hoef ik tenminste niet over mezelf te praten :lol:

Zou het idd ook gewoon aankaatren bij de gyn. Misschien niet direct dat je het google hebt (komt geloof ik bij de meeste artsen niet echt goed aan), maar dat je het met een vriendin over je extreem lage temp. hebt gehad, dat zij vertelde dat ook te hebben gehad, dat het bij haar met een te traag werkende schildklier te maken bleek te hebben en dat jullie nog meer overeenkomende klachten bleken te hebben (gehad), zoals kouwelijk en 's avonds vrij snel moe…

Zegt de gyn, dan vanzelf wel of die kans erg klein is, of dat ze dat dan wel wil onderzoeken.

Iig, strekte morgen! Enne… gelijk nog maar een stok achter de deur: ik kom morgen(avond) lezen wat de gyn. heeft gezegd, dus wee er staat hier dan niets! :naughty: :wink: :-

Haha, Dank je wel Iuno, lief van je. :-

Heb een beetje haast, dus even snel, maar ga straks een afspraak maken.

Vanmorgen wel een temp van 36,2 ineens… :think:

Succes iedereen ! :-

TIERR Wat een mooi nieuws voor mij op deze vroege ochtend. Dacht vanochtend nog aan je. Zo van, ik hoop dat het snel raak voor hun mag zijn aangezien ze al zo lang bezig zijn. En blijkbaar was het dus niet zo raar dat ik aan je dacht!

Hier gaat alles goed, heb een beetje last van het weinige slapen van het vorige weekend en slaap gelukkig wel heel vast momenteel. Deze week heeft Alex een korte week en komt dus vanavond al thuis. Dat is heel positief want heb weer een belangrijk weekend voor de boeg ;).

Ow… en ik heb gisteren mijn nieuwe telefoon gekregen, ben overgestapt naar de Iphone… wel wennen hoor maar werkt wel erg makkelijk.

Zal volgende week weer even ons mooie lijstje bijwerken zodat we weer precies weten wat wanneer gaat plaatsvinden.

Liefs en een mooie dag voor iedereen.