Jeetje, wat een prachtige foto’s zeg… zowel van je ukkie als van je andere 2 kids… ik ben zwaar jaloers… :oops: :inlove:
@ Carter
Gefeliciteerd meid! :dance:
Dan kan nu het echte genieten beginnen.
Hier gisteravond hub ‘ingewijd’, maar helaas (voor de 3e keer zucht) een nogal lauwe reactie gekregen . Weet wel dat het voor hem gewoon super abstract is en hij heel veel moeite heeft daar toch al gevoelens bij te plaatsen, maar had gehoopt dat hij van de andere keren toch wel geleerd zou hebben en tenminste gedà à n zou hebben of hij ècht blij is, maar helaas… zit er bij hem vrees ik gewoon niet in…
Gelukkig heb ik hier genoeg mensen die wèl heel blijde reacties geven , dat maakt het wat dragelijker. :-*
Weet ook wel dat als de buik eenmaal gaat groeien en hub de tijd heeft gehad er in alle rust, voor zichzelf, ‘op te kauwen’, hij vanzelf wel bijtrekt, maar als ik dan van een vriendin hoor dat hà à r man echt bijna letterlijk een gat in de lucht sprong toen zij vertelde dat ze zwanger was en zelfs zei ‘ik had het al zò gehoopt!’, dan steekt het gewoon een beetje dat de mijne geen spier vertrok en alleen maar zei (toen ik de test liet zien) ‘oh, je bent zeker weer zwanger…’ :?
Wat jammer joh dat je man zo weinig reageert… kan me voorstellen dat dat helemaal niet lek is, eigenlijk wil je gewoon samen ernaartoe leven… :hug:
Mijn man kan juist niet wachten tot het eindelijk zo ver is, zegt ook heel vaak dat ie verdrietig is dat het allemaal zo lang duurt… ook zo sneu…
Carter, wat een heerlijke koppies! En mooie echo hoor!
Iuno, jammer dat je hub niet wat meer enthousiast is inderdaad. Maar er zijn er meer die zo reageren. “Komt het vandaag niet, dan morgen wel”! :s
Gelukkig inderdaad zijn er hier dames genoeg die meeleven!
Ik heb het idee dat ik ongesteld ga worden vandaag. Geen idee waarom maar denk het.
Dank je wel meiden, ik ben ook erg trots op mijn 2 boys :inlove:
Oh nee marcella, eigenlijk blijf ik hopen dat je alsnog van het weekend een positieve test hebt!
Iuno wat jammer dat je man zo reageert. Kan me voorstellen dat je hoopte dat hij een gat in de lucht zou springen. Maar ik vind het wel leuk om te lezen dat hij later er wel heel blij mee is! Ik vind het wel heel leuk voor je en kan me voorstellen dat je de hele dag er aan zit te denken.
Dankjewel voor de felicitaties! Vandaag mijn NOD, ofwel 4 weken zwanger. Wil morgen nog een keer testen. Dan hoop ik toch op een heel duidelijke test vergeleken met maandag. Heb een beetje buikpijn en dat maakt me meteen weer ongerust :? zeker omdat de twee vmk’s op of vlak voor de NOD waren. Maar toen waren de testen maar heel licht positief, en afgelopen maandag al veel donkerder. Dus…ik hoop er maar het beste van. Ik ga in ieder geval op tijd de vk bellen voor een echo met 8 weken zoals bij mijn dochter, want tot 12 weken wachten…
@ Iuno, jij ook gefeliciteerd!!! Jammer van je man’s reactie. :hug: De mijne was blij, maar nog voorzichtig. Bij mijn dochter ook, misschien iets blijer omdat het de eerste was? Maar dat het ‘gevoel’ nog minder sterk is, dat heeft hij ook wel hoor, dat kwam toen ook pas een paar weken later toen het steeds ‘echter’ werd.
@ Carter, fijn dat de echo er zo goed uitzag!!
@ Marcella, pfff, slopend dat wachten hoor. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!! Is je mannetje alweer weg?
Ik vind het nu ook niet meer om te wachten hoor.
Alex is alweer 3 dagen weg en smste me vanochtend of ik nog een test gedaan had. Deze ga ik dus vanavond of morgenochtend toch maar even doen om mezelf hopelijk uit de onzekere periode te halen. Ik hoop zo dat hij aangeeft dat ik zwanger ben aangezien ik al 4 dagen over tijd ben. Al zie ik bij sommige meiden in hun lijstje staan dat ze ook wel eens 8 dagen over tijd geweest (maar die hebben ook niet zo’n regelmatige cyclus). Ik wil zo graag met een goed gevoel naar Oostenrijk gaan en daar eventueel al een leuk kleinigheidje voor Alex meenemen :).
Nou ik hoop dat de dag snel gaat zodat ik snel meer weet.
@Juffie, ik hoop dat je test morgen ook gewoon positief is en dat je geen vmk meer gaat krijgen.
@Iuno, ik denk dat Alex ook zo reageert, hij toont zijn emoties ook niet zo. Is niet altijd leuk!
@Carter, leuke kerels zeg!
Liefs
@ marcella
Als je werkelijk à ltijd alleen maar cycli van 27-29 dagen hebt gehad, dan is de kans dat je zwanger bent groter dan dat je alsnog ongesteld gaat worden (of het moet een vmk zijn). Een grote kans geeft helaas alleen nog steeds geen garantie… :hug:
Enige dat je zekerheid kan geven is TESTEN!!! :-
(hoeven wij ook niet meer in spanning te zitten ;))
Ik dacht deze keer overigens ook ècht dat de :twisted: :twisted: :twisted: gingen komen (typische rugpijn die ik altijd vlak ervoor krijg, dan ook nog eens een - voor mijn doen - echt lage temp. erbij en verder ook echt een :twisted: :twisted: :twisted:-voorgevoel…) en zie…
Als we nu ALLEMAAL heel hard gaan duimen voor een knallend pos. test vanavond/morgenochtend… :thumbup: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
@ Juffie
Ook voor jou blijf ik duimen dat het deze keer allemaal goed mag blijven gaan!
Hub belde vanochtend van z’n werk :inlove: : ‘hallo schat, en… wat doen we nu…?’ ‘waarmee?’ ‘Nou, je weet wel…’ ‘Oh, met dat: helemaal niets meer, daarvoor is het nù te laat’ :mrgreen:
'k Zei het toch: hij is (ergens) wel blij, maar maakt zich grote zorgen dat we het financieel allemaal niet gaan redden. Nu hebben we niet bepaald een geldboompje in de tuin ofzo (hebben niet eens een tuin), maar denk toch wel ietsje beter dan ‘Familie Doorsnee’ - vooral dankzij de vele overuren van hub :- en mijn spaarzaamheid thuis!. Heb hem dus nog eens heel nadrukkelijk op het hart gedrukt dat we het ècht allemaal wel zullen redden, zolang we maar als familie aan hetzelfde stuk touw blijven trekken. Toen we ophingen, klonk hij - gelukkig - iig alweer een stuk positiever/gelukkiger.
Geduld is een schone zaak, hè. Alleen jammer dat ik daar maar vrij weinig van heb gekregen! :lol:
Iuno, ik herken het wel hoor van je man. Hier is dat ook zo geweest. En zelfs nu twijfel ik soms wel eens hoe het allemaal moet. Maar we nemen het zoals het is. Tuurlijk moeten we wat meer op onze financien letten. Maar het komt allemaal wel goed. Ik zie meer op tegen de verbouwing hier in huis. Er komt een slaapkamer op zolder. Binnenkort wordt hier aan begonnen. Wij verhuizen dan naar zolder, Mark gaat naar onze slaapkamer, Erik verhuist naar Mark zijn kamer en Erik zijn kamer wordt weer de babykamer. Zodoende heeft iedereen een eigen kamer. Als dat achter de rug is dan zal er weer een last van mijn schouders vallen
Mijn gevoel was goed, ongesteldheid is door komen zetten. :evil: :evil: :evil:
Ik kan wel janken was ik net zo lekker op weg komt dit nu weer! En nu is het … dat mijn kerel niet thuis is.
Liefs
ps wat moet ik nu al cyclus aanhouden?? 27/28 of zoals deze maand?
Bah, het zag er zo goed uit!! :hug: Balen, Marcella!
@Carter wrote:
Iuno, ik herken het wel hoor van je man. Hier is dat ook zo geweest. En zelfs nu twijfel ik soms wel eens hoe het allemaal moet. Maar we nemen het zoals het is. Tuurlijk moeten we wat meer op onze financien letten. Maar het komt allemaal wel goed. Ik zie meer op tegen de verbouwing hier in huis.![]()
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat alles wel goed gaat komen, 't is alleen dat bij ons - helaas - niet veel te verbouwen valt (kunnen hooguit nog een klein slaapkamertje uit de woonkamer halen, maar dan blijft er gelijk ook weinig woonkamer meer over - ook niet ideaal met 3 kids…) en we - nu op niet al te lange termijn dus! - ècht op zoek zullen moeten naar iets groters…
@ Marcella
Hè nee, gat, meid… :hug:
Verwen jezelf maar lekker met een flink stuk chocolade ofzo, hoor - mijn toestemming heb je.

Wat betreft je cyclus: deze er gewoon bij zetten. Je kunt dan verder kiezen of je hem voortaan meeneemt in je gemiddelde (als je denkt dat je wellicht nog wel vaker van die wat langere cycli zult gaan hebben), of dat je hem toch buiten beschouwing laat (kan zeker als je verder steeds toch weer kortere cycli blijkt te hebben), of je kan (als je straks nog wat meer cyluslengtes hebt) gewoon uit gaan van de lengte die je (verreweg) het meest hebt.
Er zijn dus verschillende mogelijkheden, maar wat ik altijd doe, is er vanaf de NOD van de kortste cycli (bij mij 26 dagen) er rekening mee houden dat de :twisted: :twisted: :twisted: al kunnen gaan komen, maar in principe de NOD van de langste cycli (bij mij 31 dagen) aanhouden om evt. te gaan testen (ik had nu alleen al wat vroeger getest, omdat m’n temp. zo raar deed en ik toch 3 goedkope tests had liggen, anders had ik ook nog 1 Ã 2 dagen gewacht).
:hug:
He jakkes marcella… das niet leuk…
Je hoop dan zó he?! :hug:
Ik zou wat klussen betreft je kortste cyclus aanhouden, gewoon klussen vanaf dat de vruchtbare dagen volgens je kortste cyclus zouden komen, tot wanneer ze zouden duren bij de langste cyclus. En qua NOD houd ik altijd de langste cyclus aan. Tenzij ik weet wanneer mijn ei was natuurlijk… dan bereken ik alles met mijn ei!
He, Marcella, wat vervelend! :hug:
Inderdaad vanavond maar even lekker jezelf verwennen.
En wat betreft je cyclus zou ik ook voor het klussen je kortste cyclus en voor het testen je langste cyclus aanhouden.
Marcella, wat vervelend zeg! Als je overtijd bent ga je toch stiekem hopen!
Carter wat een mooie echo, en wat een heerlijke mannetjes heb je!
Wij zijn flink aan het klussen, gebruik ovulatie testen, maar nog niks…dus we gaan rustig door.
Meiden, wat een geluk hier weer! Alweer 2 nieuwe zwangeren! :shock: Beiden gefeliciteerd!
Ik reageer even kort, want heb het ontzettend druk met mijn werk, maar ik wilde toch even ‘mijn gezicht laten zien’.
Marcella, wat balen! Ik heb ook een keer een uitschieter gehad naar 30 dagen, en dat ga je toch echt hopen! :hug:
Carter, fijn dat het goed is met je beebje, mooie foto!
Iuno, vervelend dat je hub niet direct positief reageerde. Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen, als hij zich zorgen maakt om het financieele plaatjes en zo, maar toch… je had gehoopt op een andere reactie… :hug:
Ik geloof dat mijn hub een gat in de lucht gaat springen mocht het ooit zover zijn…
Klussen vanaf de eerste mogelijkheid :). Testen op het laatste moment dan valt het altijd mee. Klinkt goed dat ga ik deze maand maar even aanhouden.
Nog een half uurtje en dan ben ik in de auto naar Oostenrijk. Iuno: ik zwaai wel, hopelijk zie je het :). Zodra ik een aantal leuke foto’s heb zal ik ze wel even hier of op mijn hyves zetten zodat jullie ze ook even kunnen zien.
Fijn weekend allemaal en geniet ervan!
Marcella, dat is de juiste instelling!
Have fun in Oostenrijk!
Ik heb trouwens gister op dag 11 van mijn cylcus een ovulatietest gedaan, deze was negatief. Morgen ben ik de hele dag weg, twijfel of ik nu vandaag nog een ga doen of wacht tot zaterdag. Rekening houdend met mijn kortste en langste cyclus, zou mijn eisprong ergens tussen zaterdag en dinsdag plaats moeten vinden…
Misschien een gekke gedachte, maar zou het leuk vinden dat een bevruchting dit weekend slaagt. Wij zijn namelijk maandag 2 jaar bij elkaar. Zou toch een leuk cadeautje zijn!