Ik mis Marcella al even, ben benieuwd hoe het met haar gaat
Het is inderdaad rustig hier, heb ook weinig nieuws verder.
Hallo lieverds
Hier ben ik weer! Ben weer erg druk geweest van de week. Nu lekker weekend!
CN: Wat een mooi nieuws!! Hier wordt ik weer helemaal happy van!
Diaan: Ik weet hoe je je voelt daarom post ik ook iets minder dan dat jullie van mij gewend zijn. Lees overigens wel eens in de 2 of 3 dagen bij hoor!
Selena: Dank je wel dat je de titel heb laten aanpassen. Ik zag trouwens ook een paar mooie lieve lammentjes voorbij komen :). Gaat toch best hard hier met alle zwangere dames. Nog maar 4 en dan is het bij iedereen raak⦠En dan gaan we aftellen voor de zwangere
Iuno: vervelend dat je niet meer zo actief kan zijn en zeker als je dat gewend ben. Ik ben een week of 3 gevallen met hardlopen en kan daarom nog steeds niet hardlopen (doe het normaal gesproken 3x per week). en December is wel erg druk bij jullie!
LMG: Leuke he het verhuizen, kan je het allemaal goed aan met je zwangere buik? Wel uitkijken met zware dingen he!
Hier gaat alles goed. Zit weer in mijn klusperiode maar dat gaat iets minder goed omdat manlief nachtdiensten heeft momenteel. Moeten het dus maar van het weekend hebben⦠maandag gaat hij overigens naar de arts om te praten over het hormoonprobleem dat zijn broer heeft en de periodes in het buitenland ivm het blood gesteld zijn aan uranium e.d. Hoop dat hij gelijk zijn ākwakieā moet inleveren en dat ze overal op testen en snel meer weten.
Vanavond gaan wij lekker naar zijn beste vriend en vrouw (zij is nu 7 weken zwanger) voor haar verjaardag. We hebben veel kadeautjes voor hun en het wondertje gekocht. Morgen nog even bij iemand op de koffie en verderā¦helemaal niks.
Lieve meiden, ik verlaat jullie weer even en tot snel.
KuS
Fijn dat alles goed gaat Marcella.
Ben benieuwd wat er uit komt maandag. Laat je het even weten ?
Hier de laatste 2 a 3 dagen, voor de 2e keer een moment oud-bloed verlies gehad. 1e keer wat rode puntjes bij afvegen, vandaag toch wel duidelijk wat bruin in mijn hipster āgelektā. :think: Geen idee wat het is, mijn ei is nog niet geweest.
Zou het kunnen komen doordat ik de laatste 1,5 week nogal last van verstopping heb (i.v.m. persen, al pers ik niet ĆĀ©cht hard trouwens) ? :oops: Sta zoān beetje stijf van de stress i.v.m. de pcos/baarmoeder/uitslagen a.s. dinsdag en nog wat andere dingen. Slaap daardoor ook al ruim 2 weken slecht en heb last van zere schouders en kan dus ook al 1,5 week niet naar de wc. :oops:
Wat die stress al niet met je kan doen. Probeer het wat meer los te laten en me wat meer bezig te houden met andere dingen maar krijg het gewoon niet uit mijn hoofd. :roll:
Marcella, ben ook benieuwd en hoop voor jullie op goed nieuws
Selena, wat vervelend allemaal meid. Dat slecht slapen breekt je op, het is ook moeilijk om zulke dingen los te laten. Je gaan automatisch liggen piekeren als je in bed ligt. Komt me bekend voor :?
En het is idd rustig omdat er niet zo heel veel te melden is op het moment, bij mij ook niet echt. Het is voor mij afwachten tot over 1,5 week ofzo. Maar ja, ik maar me geen illusies hoor. Het is de eerste keer sinds mān ma dat we er weer echt voor gaan zeg maar en ik verwacht heus niet dat het in een keer weer raak zal zijn (maar een beetje hopen mag toch wel ;)). Nou ja, afwachten in ieder gevalā¦
Marcella, blij te horen dat het beter met je gaat. Geniet lekker van je weekend en laat je de uitslagen even weten?
Selena, kan me heel goed voorstellen dat je in de stress zit en daar kunnen natuurlijk heel wat klachten achter vandaan komen. Hopelijk kun je het nog een beetje āhandelenā tot dinsdag. Ik duim voor je!
Danielle, hopen mag zeker, maar idd, de 1e keer raak zou te mooi om waar te zijn eigenlijk toch? Maar wie weet!
Even een ego-update 8) :
Vrijdag heb ik weer een echo gehad. Gelukkig was het weer helemaal goed, dus het vreemde bruinverlies is waarschijnlijk gewoon iets anders geweest. :dance: Het hartje klopte nog steeds
De termijn klopte ook precies, met twijfel over 1 dagje tenminste. Gelukkig dus nog geen tekenen van eventuele groeiachterstand door de medicatie.
Het gevoel van vaatdoek-zijn is er helaas nog steeds⦠:sick: Het gaat wel iets beter met de Emesafene, maar er blijft altijd wel wat misselijkheid aanwezig. Ik eet er moeilijk door, en dat maakt me slapjes. Verder ook nog ontzettend moe
Buikje begint ook te komen, maar met kleding aan valt het nog niet zo op.
Meiden, ik denk aan jullie!
Wat goed om te horen Ici! Gefliciteerd met de goede echo! Als het hartje bij 8 weken klopt is de kans heel klein dat het nog mis zou gaan lijkt mij, dus heel goed nieuws.
Hopelijk voel je je snel wat beter! :hug:
Ici, van harte met de goede echo!
Ik heb vandaag contact gehad met de VK, mag zaterdagochtend voor de 1e echo.
Heb al paar dagen last van zo nu en dan wat bloed verlies, dan weer wat bruine afscheiding. De verloskundige zei dat dit zolang het zonder krampen was, waarschijnlijk onschuldig is⦠Wel spannend hoor, zal blij zijn als het zaterdag is!!
Meiden,
Even een kleine update. Hubbie is vandaag naar de arts geweest en die heeft een verwijsbriefje voor hem gemaakt. 5 juli krijg hij een onderzoek naar het hormoomprobleem van zijn broer en gelijk een fertiliteitsonderzoek. Ben benieuwd wat hieruit komt. Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je de uitslag van een onderzoek kan verwachten?
Liefs
CN, wat balen van dat bloedverlies, zeg⦠meestal heeft het inderdaad niks te betekenen, maar echt geruster wordt je er natuurlijk niet op. Ik duim voor je dat alles goed is zaterdag.
Ici, gefeliciteerd met de goede echo! :dance:
Marcella, wat goed dat je hub zich laat onderzoeken!
De uitslag hoort in principe na een paar dagen binnen te zijn, maar vaak zetten ze de afspraak waarbij je de uitslag te horen krijgt een week of 2 tot 4 na het onderzoek. Ik hoop iig dat alles gewoon goed blijkt te zijn!
Mag ik trouwens vragen om wat voor soort hormoonprobleem het gaat?
Hier alles ok. Vandaag 17 weken! Over 4 weken 20 weken echo.
Oeh, al bijna op de helft Tierrr :dance:
Marcella, fijn dat het nu in werking wordt gezet. Ben benieuwd
Ik ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen. Ben ook erg blij dat hij uiteindelijk wel naar de arts is gegaan.
Tierr zijn broer heeft last van Hypogonadisme oftewel:
te lage spiegels van geslachtshormonen. Onvoldoende functioneren van de geslachtsklieren, waardoor de spiegels van de mannelijke (o.a. testosteron) in het bloed abnormaal laag zijn.
Mogelijke verschijnselen zijn: Groeistoornissen, verminderd libido (= zin in seks), vruchtbaarheidsstoornissen (= infertiliteit), veranderingen van de uiterlijke geslachtskenmerken, tepel-afscheiding.
Groetjes,
Marcella
Jeutje, dat is nog al wat. :shock:
Hopen dat het bij jouw mannetje allemaal in orde is. Is het erfelijk ?
Hier kom ik net vanuit het ziekenhuis. Ben niet veel wijzer geworden, dacht dat ik vandaag de uitslagen zou krijgen maar dat viel vies tegen. We hadden het wel kort over de hartvormige baarmoeder, nu schijnen ze dus toch niet te weten tot hoe ver de splitsing loopt en of ik al dan niet een tussenschot heb. Of het 1 baarmoeder is, of dat ik er toch 2 heb. De gyn wil met verdere collegaās kijken hoe het zit, en dan heb ik ergens in augustus een afspraak waar dan ook een professor bij zit om hem eens te laten kijken. Mocht het inderdaad zo ver doorlopen dat het echt 2 baarmoeders zijn (waar het nu al wat meer op begint te lijken) zal ik waarschijnlijk een operatie ondergaan om dat te herstellen om zo de kans op een zwangerschap te vergroten. Maar dat is dus voor in de verdere toekomst, niet voor nu.
Over de PCOS hebben we het vrijwel ook niet gehad want ook dat wil ze met het team overleggen en dat hoor ik dan ook in augustus.
Misschien nog wel het meest rotte nieuws is dat ze zeker het komende half jaar-1 jaar me niet verder gaan helpen met zwanger worden (dus hormonen, etc.). Dit vanwege mijn achtergrondgeschiedenis (Borderline en de daarbijbehorende problemen) en ze het dus nog zeker een half jaar tot 1 jaar willen aankijken hoe stabiel dit blijft (dat het nu gewoon hartstikke goed gaat al even zegt dan blijkbaar niet zoveel).
Het komende half jaar-1 jaar zal ik het dus van mijn eigen cyclus moeten hebben. Het was overigens niet zo dat ik niet zwanger mĆĀ”g worden, maar me helpen om zwanger te worden is voor hen nu een stap te ver. Mocht ik nu spontaan zwanger worden levert dat trouwens geen problemen op en kan ik er gewoon weer terecht.
Och selena wat een naar nieuws!!
Weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik er op moet zeggen.
En hele dikke :hug: dan maar!
Dank je :oops: :hug:
Vanmorgen overigens wel weer een temperatuurverhoging gehad.
Zó typisch, dit is de 3e ronde primolut, en de afgelopen 3 cycli ĆĀedere keer weer de temperatuurverhoging (ei) de dag nĆĀ” mijn 1e pil primolut. Gisteren weer begonnen met de kuur, en je raadt het al, vanmorgen weer een temp stijging. :think: Je zou haast gaan denken dat de primolut een ei bezorgt na 1 dag. Voordeel was wel dat ik van het weekend/gisteren al zoiets had van: wedden dat ik dinsdag (vandaag) weer een temp. verhoging heb ? En ja hoor⦠Voor de zekerheid zonet een ovutest er tegenaan gegooid, wel negatief (maar ben dan ook te laat) maar wĆĀ©l een duidelijke 2e streep (wat ik normaal niet heb.
Van de gyn kan ik trouwens nu net zo goed stoppen met tempen, ze vindt het eigenlijk zelf maar onzin + dat de primolut (hormonen) een invloed kan hebben op de temp.
dat is toch gek, de hele cylcus hangt toch samen met hormonen, en dus met de primolut nu voor jou?
Jeetje Selena, heftig zeg⦠kan me voorstellen dat je verdrietig bent door dit nieuws. Augustus pas meer duidelijkheid⦠en tot die tijd dus geen hulp⦠jakkes zeg! Sterkte! :hug:
Overigens: het kĆĀ”n zo zijn dat je cyclus van de primolut een boost heeft gekregen en het inderdaad weer een eisprong verzorgt⦠dat hoop ik voor je, en dat dat dan komende maanden ook zo blijft.
Maar hormonen hebben inderdaad ook invloed op de temperatuur, dus misschien gaat je temp wel omhoog door de primolut en niet door het ei (ik weet niet wat er precies in primoluut zit, maar zou heel goed kunnenā¦) Ik zou als ik jou was gewoon even doorgaan met tempen als je straks met de primolut gestopt bent⦠dan weet je hetzeker! Ik hoop voor je dat het ondanks alles snel mag lukken⦠nu msschien even proberen je gedachten op iets anders te richten? Heel makkelijk gezegd, ik weet het⦠:hug:
Marcella, hmm, klinkt heftig. Is dat erfelijk dan? En hoe is zijn broer erachter gekomen dat hij dat had?
Ik ben vandaag jarig!
Dus zo lekker aan de patat! En dan later vanavond bezoek. Maar een paar mensen, hoor, de rest (18 man!) komt zondag. Maargoed, toch even gezellig!
Tierrr gefeliciteerd!!
Ha dames,
Tierr gefeliciteerd met je verjaardag!!! :dance:
Tjonge Selena wat vervelend dat ze je zo lang niet willen helpen, best vreemd hoor! Hopelijk dan vanaf augustus, of nou ja hopelijk gaat het gewoon vanzelf.
En konden ze dan niet precies op de echo zien hoe het nu met je baarmoeder zit? en hoe willen ze dat de volgende keer gaan bekijken/bespreken?
Marcella spannend allemaal! Hopelijk komt er niks vervelends uit.
Bloedonderzoek kan wel eens lang duren, sommige zelfs 10 dagen, maar zaad onderzoek is dezelfde dag bekend.
Ik ga hard voor je duimen!
Ici, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! hopelijk voel je je ook snel weer goed!
Gaat het met de rest ook goed?!
Met mij gaat het allemaal goed, ben deze maand weer met ovulatie testen bezig, ben al vanaf dag 13 aan het testen, meestal heb ik op dag 17 mijn eisprong maar ik zit nu op dag 21 en nog steeds negatiefā¦vind het echt vreemd! Kan je wel eens zomaar een ei overslaan?
Heb afgelopen maand wel een hele heftige menstruatie gehad, een collega denkt dat het misschien een miskraam is geweest en dat daarom mijn lichaam in de war is??! Ik weet het nietā¦maar dit is wel vreemd.
Volgende week gaat mijn hub zijn zaad laten controleren, vrijdag de 25e krijgen we de uitslag daarvan.
spannend allemaal!
Spannend Diaan ! Of je een mogelijke miskraam heb gehad weet ik niet, maar volgens mij kan het best dat je een keer een ei over slaat :think: Kan het niet zo zijn dat je je ei al gemist heb en hij daarom negatief is ?
De gyn wil de echoās samen bekijken met het team en overleggen om te kijken wat zij ervan vinden, en of zij wellicht een idee hebben hoe het precies zit. Blijkbaar was deze echo niet duidelijk genoeg om te zien tot hoever de splitsing is, en of ik 2 baarmoedermonden heb of 1 etc. Wellicht dat ik nog een echo krijg, misschien ook niet. Als het goed is zal ik het 4 augustus weten, nadat zij de echoās āin de groepā heeft gegooid.
Overigens zal ik ook in augustus niet geholpen worden met evt. Clomid of iets. Ze willen daar pas na minimaal een half jaar tot 1 jaar naar kijken i.v.m. mijn āconditieā (terwijl het hartstikke goed gaat).
Alsof vriendlief en ik kiezen voor een kindje als we denken dat we het niet aankunnen/het slecht gaat ? Daar hebben we het echt al over gehad, het gaat allemaal prima hier en als we het niet denken aan te kunnen zouden we er ook echt niet nu voor gaan. Maar goed, blijkbaar staat de gyn daar niet zo bij stil.