Hello dames,
Nou ja, wat is spannend… Heb zelf erg het gevoel dat ik ongi ga worden en absoluut niet het idee dat ik zwanger ben. Toch is mijn cyclus deze keer weer langer dan de vorige. Als de ongi zaterdag dus niet doorgebroken is, ga ik testen. Maar meer voor de zekerheid dan dat ik het idee heb dat hij pos zal zijn…
En dan nu echt maar een afspraak bij de ha plannen, want de cylci worden nu toch wel aan de lange kant…
Ici, wat heerlijk dat je zo’n goede echo hebt gehad en dat je met anderhalve week alweer mag natuurlijk!!
Now, time to work!
Sorry dames, even ego…
Vanmiddag de echo gehad. Helaas niet heel positief nieuws. Op de echo was gelijk een grote hoeveelheid eiblaasjes te zijn, wat vrijwel zeker PCOS heeft te betekenen. Zat hier zelf al enige tijd aan te denken, maar tijdens zo’n echo hoop je toch stiekem op goed nieuws. Niet alleen dit was reden om behoorlijk te balen (gezien de kans op een zwangerschap), ook was nog eens een dubbele baarmoederholte (hartvormige baarmoeder, dit heeft maar een paar % van de vrouwen) te zien (heb wel ‘maar’ 1 baarmoeder), wat ook nog eens bekend staat op mogelijke complicaties tÃjdens een zwangerschap.
15 juni de definitieve uitslagen, maar zoals het er nu voor staat dus een dubbele baarmoederholte en vrijwel zeker PCOS.
Zeker die combinatie heeft er wel voor gezorgd dat ik even mijn kinderwens in duigen zie vallen.
Ow selena, wat een giga tegenvaller meid!! :hug: :hug:
Ik hoop echt dat je 15 juni nog enigszins positief bericht krijgt!
Sterkte meiss!! :hug:
He jakkes, Selena, wat balen zeg… op dergelijke uitslagen zit je niet te wachten… :hug:
Maar aan de andere kant: je weet nu wel wat er aan de hand is en waarom je lichaam zo gek doet… en nu kan er wat aan gedaan worden. Want echt, ook met PCOS kun je zwanger worden hoor! Als de juiste (dosis) medicatie gevonden is en je een eisprong hebt, hoeft er verder geen belemmering te zijn wat dat betreft.
Die hartvormige baarmoeder zegt me erg weinig, maar dat lijkt me wel vervelend zeg… jakkes… is daar nog meer over uitgelegd?
Nouja, ik duim voor je dat het desondanks toch snel mag lukken meid!
CN, wat balen van je negatieve test en lange cyclus…
Had jij nu ook nog getemperatuurd en met ovutestjes gewerkt?
Dank jullie wel.
Ik zat natuurlijk direct met een hoop vragen, maar de echoscopiste kon/wou niet al te veel antwoorden geven omdat zij ‘geen dokter was’ en ik 15 juni een afspraak heb voor de uitslagen.
Tierrr, ik heb nog niet getest hoor, ga morgen testje halen, zaterdag testen, nu dag 50, is wel leuk geweest dacht ik zo.
Als test negatief is (mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben), ga ik maandag ha bellen.
Ik was juist deze periode er niet bewust mee bezig geweest, omdat ik bang was daarmee de cylcus te beïnvloeden, maar hij wordt alsmaar langer…
Oh, sorry, dacht vandeweek gelezen te hebben dat je al getest had… maar in de war dus… :wall:
Heb je de vorige cycli de boel in de gaten gehouden, of helemaal nog niet?
Heb nog niet getemperatuurd, wel ovutestjes gedaan, maar iedere keer eisprong niet kunnen ontdekken. Al is dat ook lastig met zulke wisselende cylci misschien…
Ja, dat is ook lastig inderdaad…
Als ik jou was zou ik eens 1 of 2 rondes temperaturen… dan weet je of je wel of niet een eisprong hebt. Waarschijnlijk wil de huisarts ook eerst dat je dat doet…
Och Selena, wat een nieuws! :hug: Het enige positieve is dat er nu wel gericht wat aan gedaan kan worden!
En inderdaad, zoals al gezegd werd, betekent PCOS niet dat je nooit zwanger zult worden! Ik heb onlangs 2 ‘gevallen’ in de praktijk gezien waarbij dat gelukt is! Het is inderdaad even zoeken naar de juiste dosis medicatie, maar dan is er zeker nog een goede kans!
Over die baarmoeder heb ik ook niet veel kennis. Echter als je ‘hartvormige baarmoeder’ intypt, krijg je via G.oogle best veel informatie. Je ziet verschillende oproepen van vrouwen met een kinderwens, en je ziet dat er veel vrouwen reageren die toch gewoon zwanger zijn geworden! Laat je dus niet ontmoedigen!
Maar nu nog even anderhalve week wachten op de dokter… :wall:
Sterkte meis!
Even ego: gisteren geschrokken omdat ik roodbruine afscheiding had. Niet heel veel, maar ook wel meer dan een druppel. Nu weet ik wel dat afscheiding niet zoveel kwaad kan, zolang het maar geen herlder rood bloed is. Maar ja… zo begonnen met menstruaties ook vaak, dus ik was zo bang!
Gelukkig is er nadien niets meer gekomen, en kan ik het nu weer een beetje loslaten…
Het heet officieel trouwens een uterus bicornis, maar daar was je misschien al wel achter
Ik ben inderdaad al wezen googelen op hartvomige baarmoeder, en heb precies die pagina’s bekeken die jij bedoelt. Je ziet inderdaad wel dat veel mensen kinderen gekregen hebben ermee, maar je hebt wel een aanzienlijk hogere kans op vroeggeboortes, stuitliggingen en miskramen. Ik ben zelf al 12 weken te vroeg geboren, ik weet niet hoe het dan hiermee zal gaan als ik ooit zwanger raak. Werd daar niet echt vrolijk van, zeker omdat het ook nog eens gepaard is met PCOS, dus 2 ‘afwijkingen’ op dat gebied wat een kinderwens in de weg kán staan.
Als je trouwens op google - afbeelding, uterus bicornis intikt, verschijnen er een hoop echo’s waar precies te zien is hoe het er bij mij uitziet.
Yes Yes Yes!!
Geen klachten, de hele cylcus niet, net getest en ja hoor, hij was positief!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Jaaaa, gefeliciteerd ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En gelijk al 6,5 week nu !
Nu zijn we nog maar met zijn 3en over…
Jaaa, die 6 weken zijn omgevlogen, wat zal het nu lang duren voor ik het mensen ‘kan’ vertellen. Maandag maar bij de ha horen hoe nu verder :dance:
M’n vriend wil wel graag dat ik morgen met ochtendurine nog een keer test, maar testte hiervoor altijd heel duidelijk negatief, dus ik geloof deze test!
Hoop dat jij over anderhalve week ook meer duidelijkheid krijgt over hoe nu verder. Heb ook even op internet gesneupt, en zag dat je zeker nog wel kans hebt, met de juiste begeleiding moet het ook bij jou goedkomen toch? :hug:
Jeetje Selena… wat een verhaal. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk weet je snel meer.
Dat is zeker even schrikken Ici, maar het hoeft idd niet altijd wat te betekenen. Mag je binnenkort al naar de vk of gyn ofzo?
En dan CN, wat goed! Gefeliciteerd! Hopelijk blijf je je goed voelen.
CN, wat fijn! Gefeliciteerd! :dance: Je kunt nog meedoen met de januari 2011 mama’s!
Danielle, ik ben net afgelopen week bij de gynaecoloog geweest en toen was alles goed, het hartje klopte in ieder geval. Ik mag over een week weer (volgende week vrijdag), en dan nieuwe echo. Ik hoop maar dat alles dan nog steeds ok is. Maar ik neem aan dat als het de voorbode zou zijn geweest van ‘echt bloed’, dat dat ondertussen al wel gekomen was. Vandaag verder niets meer gezien. Ik vertrouw er maar op dat het goed zit! :shifty:
Ja dat is waar ook Ici, dat had je al geschreven en ik had er zelf al op gereageerd volgens mij, beetje dommie :oops: .
Sorry sorry sorry, ben niet meer helemaal wakker (gelukkig is het weer weekend ;)).
Nieuw lijstje
Mooi nieuw lijstje Selena :thumbup:
Alleen klopt de titel van dit topic nu natuurlijk ook allang niet meer :mrgreen: Met die 9 zwanger