Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

Oh Ici, ik heb trouwens een homeopathisch goedje gevonden wat ook zou moeten helpen, heb het vroeger ook al eens gebruikt: urtizon korrels.

Er staat bij dat dit gebruikt mag worden bij zwangerschap, maar ik vind het toch een beetje eng… kun jij er wat over zeggen? Dit is de bijsluiter: http://www.deonlinedrogist.nl/meer_info/Urtizon%20bijsluiter.pdf

Tierrr, echt vreemd hoor! Ik weet zeker dat het middel dat ik noemde gebruikt mag worden… Ik zal morgen op de praktijk nog eens een boek erbij pakken. Dan zal ik letterlijk overnemen wat er staat.

Deze website raadplegen we eigenlijk dagelijks: http://www.farmacotherapeutischkompas.nl/

Als je bovenin Tavegil intypt en dat leest onder het kopje zwangerschap… :eh:

Maar goed, de ene huisarts is wat dit betreft de andere niet… Raadpleeg ook je apotheek eens! Een apotheker biedt vaak ook uitkomst in dit soort gevallen.

Wat betreft de ernst en of een ander middel dan wel effect zal hebben, daar kan ik inkomen. Maar ja, je moet toch wat! Dan kun je het in ieder geval proberen toch?

Over die homeopatische korrels…ik durf je geen raad te geven. Sorry. Ook dit eens neerleggen bij de apotheker?

Vervelend hoor, je bent er dus niet veel mee opgeschoten en je moet de zomer nog tegemoet… :wall:

Sterkte meis!

Bedankt voor al je moeite Ici! :-*

Ik zal inderdaad de apotheker eens vragen!

En ik heb inmiddels toch ook alsnog een verwijzing naar de dermatoloog geregeld, dus misschien dat die ook nog wat zinnigs te zeggen heeft!

Jammer dat het nog 3 weken duurt voordat ik daar terecht kan, maargoed, die 3 weken kom ik nog wel door! :slight_smile:

Tierr nou daar zakt echt de moed van in je schoenen er moet toch wel iets zijn wat je kunt gebruiken :eh: hier word je ook niet vrolijk van de zomer moet nog beginnen :? ik hoop echt dat je iets kunt vinden wat helpt!! :hug: :hug: heel veel sterkte en succes ermee meid!!

Liefs :-*

Hier even een update van mijn kant (vind het soms lastig om hier te posten, jullie hebben zo erg nog de wens zwanger te zijn…vindt het dan zo lullig :oops: ).

We hebben gisteren de 20 weken echo gehad, en alles zat erop en eraan. We krijgen een jongetje erbij. We zijn heel blij, maar ook heel verbaasd (we hadden beiden een beetje gerekend op nog een meiske).

Hopelijk is voor jullie de wens snel vervuld, ik blijf jullie volgen!

Alex :smiley: Hoe ‘jaloers’ ik soms ook ben :oops: , ik vind het hardstikke leuk om te volgen hoe het met jullie zwangeren is! Tjonge, 20 weken alweer… :shock:

Lijkt me een bijzonder moment om naar toe te leven. En een jongetje! Dat wordt straks vast even wennen!

Tierrr… ik heb nog voor je gekeken, maar ik ben natuurlijk :oops: de kopie van de bladzijde vergeten mee te nemen van mijn werk. Maar ik weet zeker dat er bij dit middel een klasse A werd gegeven…

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zweedse_Classificatie

Wat apart, zeg Ici, dat er kennelijk verschillende meningen over zijn… maar nogmaals bedankt voor het opzoeken, ik houd het in mijn achterhoofd en ga er eventueel de dermatoloog of apotheker om vragen! :thumbup:

Alex, jeetje, wat fijn zeg!! OOh, wat een opluchting lijkt me dat!! Geniet ervan! :dance:

Alex wat leuk een jongen GEFELICITEERD. :inlove:

Wat een stilte hier, zeg! Meiden, zijn jullie er nog???

Vandaag denk ik mijn ei, dus dat is netjes op tijd, ondanks de medicatie-wisseling. Nu hopen op ook weer een normale LF!

Aanstaande maandag hebben we een afspraak bij de fertiliteitsarts.

Tierrr, hoe is het met de uitslag?

LMG, al aan het pakken?

Marcella en CN, hoe gaat het bij jullie? Jullie ei gehad?

Toch een jongen Alex, wat leuk ! :inlove:

Hey Meiden,

Ben weer een beetje bijgelezen :).

LMG, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!!

Tier, ik hoop dat je snel iets vindt tegen de zonneallergie want ermee doorlopen is ook niet fijn en zeker niet als het een mooie zomer gaat worden.

Alex, wat leuk, een jongen! en alweer 20 weken, time flies! Overigens gun ik het iedereen en weet niet of ik dan jaloers ben.

Hier is het … ben vandaag na 22 dagen al ongesteld geworden. Snap het allemaal niet. Waarom vorige maand 32 en nu 22. Zou het door de AB kuur komen? Overigens ben ik de afgelopen maand minder gefixeerd (psychisch) op het zwanger worden. Heb nu echt het gevoel dat het vanzelf wel een keer komt en dat we maar gewoon moeten doen wat we moeten doen en als ik zwanger raak is het mooi meegenomen. Hub is vanaf donderdag weer alle nachten tijd dus ergens wel blij dat ik nu al ongesteld ben want dan kunnen we gelijk door met de volgende ronde (is wel heel dubbel met hetgeen wat ik net neerzet over het er niet zo veel mee bezig zijn). Ik ga maar weer uit van een cyclus van 28 en dan is mijn NOD 1 juni.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Liefs van mij die lekker een weekje vakantie heeft!

Meiden, ik kom er gewoonweg even niet aan toe. Druk druk druk :?

Ik probeer in de loop van de week even bij te lezen :slight_smile:

Ik zou gaan tempen deze periode, maar door alle drukte me er niet toe kunnen zetten, ook nog geen ovu test gedaan. Dus even een periode aan het “afkicken”, misschien ook wel goed… Ik heb dus geen idee waar ik sta in mijn cyclus (waar ik me dan toch wel weer aan erger :oops: )

Ik kom zsm terug!! :smiley:

Hej meiden,

Daar was ik al sneller dan verwacht, server ligt er uit, kan even niks, dus tijd om te KOKken :slight_smile:

Ici, ik denk dat je een wijs besluit genomen hebt met je medicatie, hopelijk voel je je nu snel beter, dan ben je straks pas echt een super mom! :wink:

Diaan, :hug: hopelijk deze ronde meer geluk! Ik blijf duimen!

Selena, blij te horen dat je cyclus weer beetje normaliseert. Is dan wel mbv kuur, maar hopelijk is dit net het zetje in de goede richting die je nodig had.

LMG, van harte met jullie huisje! Lijkt me fijn gevoel dat het zo snel geregeld is, dan heb je tenminste nog beetje rust in je lijf voor de kleine komt.

Tierrr, jakkes wat heb jij een last van zonne allergie. Hoop dat je met de dermatoloog tot een oplossing kan komen, want als je idd zo de zomer doormoet :? :hug:

Alex, gefeliciteerd, een stoere jongen op komst, geweldig! Geniet er van en hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt. Ik vind het i.i.g. heerlijk om die zwangere verhalen te horen (alhoewel het ook heus soms erg frustrerend is, maar dat hoort erbij en neemt niet weg dat ik blij ben voor je)

Marcella, dat is idd misschien wel de juiste benadering. Het loslaten in combi met dat je mannetje vaker thuis is, ben je straks zomaar zwanger! :wink:

Het lijkt hier in de omgeving een ware baby boom te zijn. Allemaal mensen die net bevallen zijn of vertellen dat ze zwanger zijn. Ook in de vriendengroep / familie. Ben zooo blij voor ze, maar zou zo graag zelf ook willen. Ben nu “al” een goede 2 weken niet zo met mijn cyclus bezig en vind het heerlijk, maar toch ook erg vervelend dat ik nu niet weet waar ik sta.

Nou ja, afwachten maar wat deze cyclus brengt. Als deze cyclus weer zo’n onlogische lengte heeft, dan ga ik naar de huisarts. Hopelijk wil ze me er wat voor geven gezien dit in het verleden de reden is geweest om aan de pil te gaan…

Nou meiden, geloof dat ik weer helemaal bijgelezen ben. Als ik nog iemand vergeten ben, excuses, dan in ieder geval een dikke knuff.

Hey lieverds

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en ik heb nog een nieuwtje WE KRIJGEN EEN JONGEN :smiley:

Alleen ik hoop echt zo dat ik snel weer hier een keer kan lezen dat iemand een positieve test in handen heeft :pray: :pray:

CN :hug: lijkt me ook heel moeilijk voor je om die verhalen allemaal te horen van mensen die net bevallen zijn of zwanger zijn! :hug:

Marcella wat een rare cyclus ineens maar misschien is het wel een voorteken :wink: nu kunnen jullie er echt volledig voor gaan en is daarom je cyclus nu al begonnen :pray: :pray:

Ici :pray: :pray: hopelijk is je lf nu ook goed meid ik duim voor je!!!ben benieuwd of je maandag wat meer te horen krijgt!

O ja en ik ben nog niet echt aan het pakken maar we zijn al wel wat inkopen aan het doen voor het nieuwe huis :wink:

Tierr hoe gaat het nu met je zonne allergie???

Selena hoe is het met jou???

Hopelijk ben ik nu niemand vergeten :think:

Liefs :-*

Voor jullie allemaal :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

nu maar hopen dat het werkt :wink:

Nog een jongen, wat leuk :inlove: Gefeliciteerd

@ CN, vervelend he, die babyboom om je heen ? Hier lijkt het ook wel plaats te vinden. Mijn nicht is volgende week uitgerekend, mijn andere nicht in januari bevallen. Collega van mijn moeder is net zwanger, kleinzoon van een vriendin van mijn moeder een paar weken geleden geboren, schoonzus bezig voor de 2e. En overal, tijdens het winkelen bijv. lijkt ook iedereen wel zwanger of net bevallen (alle kinderwagens). Ben er ook wel jaloers op hoor.

Hier gaat alles wel zijn gangetje. Gelukkig afgelopen weekend weer 4 dagen met mijn mannetje thuis geweest (hoefde niet te werken). Heerlijk :slight_smile: Vandaar dat ik ook even niet op KOK te vinden was. Sinds gisteren ook niet meer ongesteld, dus dat is ook weer fijn. Over 3 weken de volgende ongi, dan in juni nog een keer en dan de 3 maanden primolut voorbij. 28 mei bloedonderzoek en 1 juni echo, ben zo benieuwd wat dat uitwijst en of ik deze maand weer een ei ga hebben. Ga deze week ook beginnen met de ovutesten, dan ben ik er in ieder geval op tijd bij mocht het gebeuren. :slight_smile:

LMG, een jongen, geweldig!! Congrats!! :dance:

Selena, wat gaat dat snel he, voor je het weet zijn de 3 mnd voorbij. Hoop dat je snel een ei mag krijgen en 'm ziet, met je testen. Dan ben je er na die 3 mnd helemaal klaar voor! :slight_smile:

Genietse van het mooie weer vandaag en de vrije dag natuurlijk!

LMG, gefeliciteerd met jullie nieuws!

CN, die babyboom ‘heerst’ hier ook al… :think:

Marcella, die rare cyclus kan best van je medicatie komen hoor! Maar 10 dagen is wel een groot verschil, hè? Die ‘rust’ die je noemt, voel ik nu ook wel. Het komt voor ons allemaal vast goed!

Ik merk dat mijn oude medicatie nu helemaal uit mijn systeem is. Hoewel de nieuwe medicatie nog niet helemaal volledig kan werken, voel ik me al een stuk beter. Op de één of andere manier onderdrukten die medicijnen me ook, en komt nu de oude ‘ik’ weer een beetje terug. En het kan alleen maar beter worden :wink:

Ha Dames,

Zo volgens mij heb ik weer alles een beetje bij gelezen, als ik iemand vergeet sorry!!

LMG gefeliciteerd met jullie huis en wat geweldig dat jullie een jongetje krijgen!! leuk zeg!!

Alex jullie krijgen ook een jongen, geweldig!

Marcella jammer dat je toch weer ongesteld ben geworden, maar wel fijn dat je hub de nachten thuis is, dan kan je ook alles een beetje los laten en het gewoon ze gang laten gaan.

Selena, wat gaan de maanden toch snel he? de 3 maanden gaan super snel, hopelijk heb je snel wat meer antwoorden en natuurlijk een ei!!

Cn, goed van je dat je er minder mee bezig bent, al is het dan inderdaad wel lastig als je niet weet wat en wanneer je iets kan verwachten. hoeveel dagen hou je nou aan? en anders inderdaad gewoon naar de huisarts gaan hoor!

Met mij gaat alles goed, gek genoeg ben ik er deze maand ook niet echt mee bezig, het komt vanzelf wel.

Deze maand stoort ik me op mijn zus en haar gezin, want ze is gisteren bevallen van een meisje; Guusje. Ze is zo mooi!!

Heb haar vandaag al mogen aankleden en de fles mogen geven, wat is dat geweldig!! Ben gelijk verliefd!

Hopelijk kan ik deze week wat vaker achter internet, heb zo’n drukke periode achter de rug. Op mijn werk is het er niet gezelliger op geworden.

dus hopelijk is dat volgende week weer anders, nu genieten van een lang weekend met mijn nieuwe nichtje!!!

dikke knuffel voor iedereen, en ook voor iedereen die ik in mijn verhaal vergeten ben!!

Hoi allemaal,

Ik meld me ook even hier. Heb een een tijd geleden aangemeld bij het forum omdat ik zwanger was. Ben in oktober vorig jaar met de pil gestopt en was met 2 maanden zwanger (was een hele verrassing natuurlijk, want zo snel verwacht je het niet). Heb alleen eind januari een MA gehad (toen was ik 10 weken), ging voor de termijnecho en er klopte geen hartje meer… (eerst wel toen ik bij 7 weken een echo had).

Nu zijn we inmiddels een aantal maanden verder, heb het aardig een plekje kunnen geven en we hebben nu wel weer zoiets van, het zou wel weer mogen. Dus toen ging ik ook hier weer eens rondkijken en lezen en toen kwam ik bij dit onderwerp terecht.

Nou ja, een heel verhaal, maar ik lees mee in ieder geval en duim met iedereen mee die ook hoopt (opnieuw) zwanger te worden.

Liefs, Danielle

Danielle, jakkes wat een verhaal!

Zoiets hoop je toch nooit mee te maken.

Hoop dat je in de toekomst meer geluk mag hebben!

Welkom hier in ieder geval!

Diaan, wat heerlijk dat je zo kan mee genieten van je nichtje.

Het is altijd even slikken maar toch idd ook wel weer geweldig hoor, zo’n kleintje van een ander!