Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

ff snel, want heb nog steeds geen eigen laptop…

@ ICI

Sluit me helemaal bij de anderen aan hoor!

Zolang een medicijn niet schadelijk IS voor de baby (wordt over het algemeen gesproken van 'medicijn KAN schadelijk zijn voor…), is het het belangrijkte dat de moeder goed in d’r vel zit!

Las toevallig een paar dagen geleden de bijsluiter van mijn medcijnen weer eens en daar staat ook in dat de medicatie indien mogelijk gestopt dient te worden tijdens een zwangerschap en indien de medicatie (ook) na de zwangerschap niet gestopt kan worden, dient geen BV gegeven te worden. Ik heb bij allebei m’n vorige zwangerschappen de laagste dosis door geslikt (bij de eerste een periode zelfs ook een wat verhoogde dosis), allebei de kids bijna 1 jaar BV gegeven en ook nu slik ik (nog steeds) de laagste dosis door.

Ga weer ff verder…

:hug: voor iedereen!

Meiden dank jullie wel :-* Morgen weten we of we al een ander huis hebben we hadden op een huis gereageerd wat we heel graag wilde hebben en morgen horen we of dat door gaat :pray:

Ici :hug: jeetje meid wat rot maar ik snap je heel goed toen ik zwanger werd van mijn dochter zat ik ook aan de medicijnen vanwege depressie en borderline (heb het nog steeds maar geen medicijnen) alles is goed gegaan maar ik snap heel goed dat je het ook wel moeilijk vind vanwege het feit dat je zwanger wilt worden. Maar meid voel je niet schuldig omdat je weer aan de medicijnen wilt (en gaat)!! als je wilt mag je me ook altijd pb’en.

Tierr wat fijn dat je een donderdag weer een echo hebt!!en hopelijk zijn de kwaaltjes snel over :hug:

Liefs :-*

He Iuno, leuk weer iets te horen, hoe gaat het met jou ? Al kwaaltjes ? :slight_smile:

Hier vandaag netjes volgens de primolut ongesteld geworden (de 26ste van de maand de komende 3 maanden). Maar wat een helse pijnen vanmiddag op het werk zeg, wist niet waar ik het zoeken moest. Maar 2 paracetamol ingenomen en nu gaat het wel weer. :slight_smile: M.b.v. primolut nu dag 38…

even heeeel snel, morgen hoop ik op iedereen te reageren.

ben vanmiddag ongesteld geworden :frowning:

op naar de volgende maand!!

Diaan… :hug:

Selena, fijn dat je in ieder geval precies op de dag ongesteld bent geworden!

Bedankt allemaal voor de bemoedigende reacties! Over een paar weekjes zit ik misschien al veel beter in mijn vel! Daar ga ik me nu eerst maar op richten.

Ik hoop alleen dat mijn cyclus niet weer helemaal in de war raakt van dat gerotzooi met medicijnen (waarschijnlijk had ik daar lange tijd een korte LF van). Maar goed, stap 1 is me beter voelen.

Hey meiden,

Ben erg druk momenteel vandaar dat ik ook weinig aanwezig ben. Ga van de week even bijlezen.

Afgelopen dagen blaasonsteking gehad en nu klaar met de kuur. Over een week is mijn mannetje weer volledig thuis en dan gaan we nog meer aan de klus dan dat we al waren.

Nog 17 dagen en dan weten of de enige keer klussen zijn vruchten heeft afgeworpen. Ga er niet vanuit overigens want dan zou het echt een verrassing zijn.

Tot snel weer!

Diaan :hug: wat balen meid!!

Selena wat fijn dat je precies op tijd ongesteld bent geworden alleen die pijn is wel minder :hug: hopelijk is dat snel over!!

Ici goed zo meid ik vind je echt sterk!! :-*

Marcella dat is echt vervelend en pijnlijk blaasontsteking ben je er nu wel helemaal vanaf?? en wat fijn dat je man over een week weer volledig thuis is :smiley:

Hier ben ik zenuwachtig aan het zijn of ik het huis heb duurt waarschijnlijk nog wel even voor ze bellen als ze bellen dus ik hoop dat de tijd erg snel zal gaan :wink:

Liefs

@ selena

Fijn dat het nu iig beter lijkt te gaan met je cyclus!

Duimen draaien hier nog steeds op volle toeren, hoor! :wink: :-

@ Ici & Diaan & Marcella

Ook voor jullie blijven de duimen draaien! :-

Het mòet toch ‘gewoon’ eens lukken, verdorie!

Kan ff niet verder reageren (met dringend weer met de kids bezig), maar hier gaat alles nu verder goed. Ben nu 11 weken en sinds ik andere vitaminetabletten heb, voel ik me stukken beter en kan tenminste ook weer gewoon eten. Voel me nu eigenlijk net zo als de vorige keren, wat moe, maar verder op wat kleine dingetjes na löachtenvrij. :slight_smile:

Heb trouwens gisteren een nieuwe laptop besteld, dus als het goed is moet ie begin volgende week dan binnenkomen. :pray:

LMG, spannend!! :pray:

Ionu, fijn dat je je beter voelt met andere vitaminetabletten! Stom dat zo’n pilletje zoveel verschil kan maken!

Hier de laatste dag van het afbouwen van mijn medicatie. Vanaf morgen mijn ‘eigen oude’ medicatie weer opbouwen.

@Ici wrote:

LMG, spannend!! :pray:

Ionu, fijn dat je je beter voelt met andere vitaminetabletten! Stom dat zo’n pilletje zoveel verschil kan maken!

Hier de laatste dag van het afbouwen van mijn medicatie. Vanaf morgen mijn ‘eigen oude’ medicatie weer opbouwen.

Hoe gaat het met het afbouwen???

Maar hier weer een beetje rot nieuws gehad we staan wel op de 1ste plaats voor het nieuwe huis maar nu beginnen ze moeilijk te doen ik zal het een beetje proberen om het in het kort uit te leggen.

We hebben donderdag gesprek over de papierhandel enzo. maar nu moet ik dan mijn inkomensgevens enz meenemen maar sinds een tijdje staat mijn vriend bij mij ingeschreven en heb ik geen inkomen meer (ik zat in de bijstand en als je samenwoont vervalt die bijstand dan) toen kwam die vrouw aan dat ik dan eigenlijk niet eens kan huren omdat ik geen inkomen heb en ik dus de hoofdhuurder ben. Dus als dit huis niet kan doorgaan omdat ik geen inkomen heb zou dit betekenen dat we op straat komen te staan :frowning: dus ik ben ook best wel boos nu :twisted: (hopelijk kunnen jullie een beetje wijs uit mijn verhaal)

Liefs

Jeetje, LMG, wat een belachelijke situatie… kan me voorstellen dat je daar erg boos van wordt… en nu?

Voor de rest een dikke :-*

Ik voel me op het moment niet zo happy, heb erg last van zonne-allergie… gister kreeg ik ineens een heel rood, jeukend en pijnlijk gezicht, vandaag is het helemaal opgezwollen. Ook geen oog dicht gedaan vannacht en vandaag mijn werk maar afgebeld… :?

LMG, wat een situatie! Heeft je partner wel inkomen? Kan hij geen hoofdhuurder worden dan? Wat een gedoe weer zeg… :?

Tierrr, al eens eerder een zonneallergie gehad? Normaal vrij goed te verhelpen met antihistaminica (anti-allergie tabletten), maar weet zo niet uit mijn hoofd hoe dat zit met zwangerschap. Als je wilt zoek ik even uit welk merk je wel mag nemen.

Het afbouwen gaat overigens redelijk.

Ja, het komt elk jaar weer terug, lijkt zelfs steeds erger te worden.

Ik had het ook toen ik ivm astma standaard aan de xyzal zat… dat is ook een antihistaminica toch? Met xyzal moest ik destijds stoppen ivm de zwangerschapswens.

Vorig jaar heb ik volgens mij uiteindelijk een antibioticakuur gekregen om de zwelling in het gezich te verminderen, maar dat is nu ook beter van niet natuurlijk. Ik zal morgen even proberen een afspraak te maken met de huisarts en hopelijk een doorverwijzing naar de dermatoloog lospeuteren, maar als je voor me zou willen kijken: graag!!

Fijn dat het afbouwen oke gaat. Voel je je ook iets geruster nu? :-*

Meiden jullie zijn echt lief :-*

Maar het goede nieuws is dat we het na een hoop gezeik geregeld hebben :smiley: 20 mei krijgen we de sleutel! :smiley:

Tierr jeetje meid wat rot ik heb het ooit ook een keer gehad maar dat was maar even maar is echt geen pretje en jij hebt er zo te horen wel veel last van :? hopelijk kan de huisarts wel iets voorschrijven wat geen kwaad voor de kleine kan en wat helpt :pray: :hug:

Liefs

Jeee, super LMG!! :thumbup: :dance:

LMG, gefeliciteerd!

Tierrr, over de nieuwere antihistaminica zijn veel artsen nogal verdeeld qua gebruik tijdens de zwangerschap. Er is echter een ouder middel Tavegil (Clemastine) dat sowieso kan. Het nadeel is dat het in tegenstelling tot de nieuwere middelen nogal sederend kan werken… Maar goed, wellicht dat dat bij jou helemaal niet zo is. Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt!

Thanks Ici, ik zal de huisarts er om vragen! :thumbup:

Thanks meiden :-*

Tierr ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen laat je het even weten??

Liefs

Doe ik, moet er vanmiddag heen… ben benieuwd!

Overigens zakt de ergste roodheid en pijn nu gelukkig af… pfoe!!

Nou, ik ben dus net naar de huisarts geweest en de moed zakt me even een beetje in de schoenen… :frowning:

Er is volgens haar NIKS wat ik mag gebruiken tijdens de zwangerschap om de zonne-allergie te voorkomen. Alle antihistaminica toch echt liever niet, en sowieso denkt ze dat die bij mij toch geen zin hebben, aangezien ik zo’n erge vorm heb en ik destijds ook nog gewoon last had tijdens het gebruik van xyzal. Er is een smeerseltje ter voorkoming dat nog wel eens aardig schijnt te werken, maar dat mag tijdens zwangerschap dus ook niet. Het is nu dus gewoon afwachten tot dit wegtrekt en gewoon niet meer in de zon komen. Doorsturen naar de dermatoloog/allergoloog vond ze ook niet nodig, zij kunnen volgens haar ook niks voor me doen…

Nou, lekker dan… :cry: