Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

Helaas zoals ik al dacht, ben ik gisteren ongesteld geworden… :cry:

Zat echt even in een dipje, temeer omdat ik me al even wat minder voelde door die medicijnen. Maar… ben er weer een beetje overheen, en er valt niet veel anders te doen, dan maar gewoon weer een nieuwe ronde in gaan… :roll:

Bij deze ronde 8… Nieuwe NOD: 17 mei.

Diaan, spannend hoor! :pray:

Ici :hug: :hug: :hug:

Diaan :pray: :pray:

Ici :hug: :hug: Wat is dat balen zeg!!! Veel sterkte gewenst ook met de verwerking. Het is toch iedere keer een flinke knauw wat je krijgt. Ik hoop zo dat het nu in mei raak zal zijn meid :hug: :hug:

Ici :hug:

CN, ik zie dat we dezelfde NOD hebben… :pray:

Ici, idd, dat zou toch leuk zijn als we nu beide zwanger raken :slight_smile:

Hopen dat het lukt… :pray:

Spannend zeg :smiley: Ben benieuwd…

Marcella, hoe gaat het met jou ? :slight_smile:

Hier ziet het er naar uit dat ik op wonderbaarlijke wijze toch een ei heb gehad vorige week. Mijn LF is alleen erg kort (temp vanmorgen weer gedaald) maar misschien komt dat door de primolut. Ik twijfel alleen nog of ik op dag 25 of op dag 29 (wat FF zegt, = afgelopen zaterdag) mijn ei heb gehad…

Selena, dat is toch wel geweldig nieuws!

Zou dat al door de primolut komen? Of puur toeval…?

Ik weet het niet. Wie weet komt het ook door de edelstenen die ik nog steeds draag (maansteen en rookkwarts, beiden voor vruchtbaarheid en menstruatiestoornissen) en de monnikspeper van de Tuinen (waar ik nu mee gestopt ben i.v.m. de primolut). :slight_smile: Beiden gebruik ik pas sinds deze cyclus). :wink: Ergens ben ik er wel blij mee, anderszijds spookt het toch weer in mijn hoofd dat het altijd nog geen vólledige eisprong geweest kan zijn (wat ook kan vanw at ik heb gehoord, je temp stijgt dan wel gewoon). :think: Ben echt benieuwd of ik over een week of 3 weer een ei heb (word de komende 3 maanden op de 25ste of 26ste ongesteld) :pray:

Het is alsnog weer afwachten dus, vervelend!

Hopelijk gaat het snel beter, zal iig voor je duimen!!

Selena, bijzonder als je nu toch deze maand een ei zou hebben gehad! Het is nog steeds wel afwachten, maar het heeft toch iets positiefs. :smiley:

Diaan, hoe is het bij jou?

CN, we gaan er zeker ons best voor doen!

even ego:

Hier nog geen :evil: maar ook geen positieve test.

Was vanmorgen best teleurgesteld dat de test negatief was.

Voel nog niks van ongesteldheid, maar misschien komt dat nog.

ici :hug: snap dat je verdrietig was! Maar op naar de volgende maand!

Diaan… nog niet alle moed opgeven! Het kan nog steeds :pray: Maar ik begrijp de teleurstelling; je hebt dan gelijk het gevoel dat het over is en de menstruatie zo snel mogelijk mag komen om weer met een nieuwe ronde te kunnen beginnen.

Balen Diaan, wie weet over een paar dagen ? :pray:

Vandaag weer een temp van 36,5 (gisteren was hij 0,3 gezakt, vandaag 0,1 erbij). Op een ander forum denken ze toch mijn ei op dag 25, wat inhoudt dat vandaag mijn LF 11 dagen is :smiley: Morgen of maandag ongi :slight_smile:

Selena dat zou toch wel heel erg fijn zijn als je toch een ei zou hebben gehad :smiley: misschien ligt het toch wel idd aan de stenen :wink:

Diaan blijf nog steeds duimen voor je!! :pray: :thumbup: :thumbup:

Hier gaat het allemaal even wat minder, we hebben donderdag te horen gekregen dat we binnen nu en 1,5 jaar uit ons huis moeten zijn en we wonen er pas een half jaar dus is wel heel erg zuur. We hopen dat we zo snel mogelijk een ander huis hebben omdat we natuurlijk nu ook met de zwangerschap zitten. En mijn vriend zit ook nog steeds zonder werk :? dus alles komt even tegelijk allemaal. Maar met de kleine is iig alles wel goed:)

Hoe is het met jullie??

Liefs

Jeetje love my girl, das wel heftig zeg… lijkt me echt vreselijk als je zwanger bent om dan met dat soort problemen te zitten. Ok, het komt vast allemaal goed, maar persoonlijk kan ik dus heel weinig hebben als ik zwanger ben en maak ik me overal druk om…

Maar dat het met de kleine goed gaat is idd het belangrijkste! :thumbup: :-*

Jeetje Love My Girl… wat een nieuws! Hoezo moeten jullie het huis uit? (sorry, als ik het wellicht eerder gemist heb, en als je er niet over wilt praten is het ook oke, natuurlijk :wink: ). Heel veel sterkte voor jullie! Maar wel fijn dat alles goed gaat met het beebje.

Diaan, weet jij al iets meer?

Tierrr, met jou alles ok?

Hier begint het zijn tol te eisen, 8 maanden zonder medicatie. Het hoge woord is er uit: ik kan dat niet langer aan… Ik ben echt helemaal kapot. Als ik nu al zwanger was, dan was het anders geweest. Dan is het meer een kwestie van ‘even volhouden’, maar nu is het helemaal anders. Wie weet hoe lang het nog gaat duren?

Bij mijn artsen ving ik een beetje bot (huisarts vond het niet zijn taak, andere arts niet bereikbaar etc.), maar gelukkig heb ik een hele lieve werkgever (ook huisarts dus) en zij is van alles voor me gaan uitzoeken.

8)

Ze heeft gebeld met de afdeling teratologie van het RIVM (ja, ja, dure woorden) en allerlei informatie ingewonnen over mijn oude medicatie. Van twee medicijnen was heel duidelijk dat ik daar in ieder geval niet zwanger mee mag worden i.v.m. te grote risico’s. Maar één zou wellicht wel kunnen. Ik moet er wel vaker mee onder controle als ik zwanger ben, en ik moet voor de bevalling afbouwen, maar verder lijkt het positief.

Ik heb er dit weekend heel veel over gesproken met mijn man, want ik wilde er eerst nog niet an. Ik voelde me nu al schuldig tegenover mijn kindje ooit. Ik wil ook een sterke mama zijn die zonder wellicht schadelijke invloeden zwanger kan zijn!

Maar ik heb het besluit genomen: zo kan het ook niet langer.

Overigens gaf het RIVM ook aan dat er vele studies waren gedaan naar psychische aandoeningen tijdens de zwangerschap, en dat er ook een groot verband bestaat tussen schadelijkheid voor het kindje en je erg slecht voelen/ depressief zijn. Daarnaast was de kans op een zwangerschap ook kleiner wanneer je niet lekker in je vel zit…

Ik hoop dat jullie het besluit ook een beetje kunnen begrijpen (niet dat ik daar nog een andere keuze door ga maken, maar ik ben gewoon nog heel gevoelig voor twijfels)…

Was een beetje ego, maar ik moest het even kwijt. Komende week ga ik de medicatie weer opbouwen.

Ici: ik ben er van overtuigd dat je ongeboren kind veel meer heeft aan een moeder dat goed in haar vel zit en positief met de zwangerschap bezig is. Ik hoop niet dat dit verkeerd over komt. Maar ik denk dat je de juiste keuze maakt! Ik ben blij dat er een medicijn is die niet zo erg schadelijk is voor de kleine. Maar als jij kan zorgen voor een goede omgeving waarin je kleine kan groeien is dat zeer zeker ook heel veel waard. Een verstandige keuze en je zult wel meer onder controle komen, maar dat komt vast en zeker goed hoor. Trek je niets aan van de buitenwereld. Niet iedereen begrijpt hoe dit allemaal voor jou is en nemen soms ook niet de moeite om zich erin te verdiepen alvorens een antwoord te geven.

Ik vind het een wijs besluit en ik hoop zo dat je binnenkort ook weer eens een positief nieuws krijgt door middel van een positieve test. Dat zou je ook goed doen! Wijs besluit meid :thumbup:

Ici, moeilijk besluit zeg! Vervelend ook dat je nu zo niet lekker in je vel zit dat je een dergelijk besluit moet nemen. Maargoed, wat je zelf ook al zegt: op een gegeven moment gáát het gewoon niet meer zonder medicatie en dan moet je wat. Heel fijn dat je werkgever zich zo voor je inzet! Zou IUI trouwens voor jullie niet een optie zijn, zodat je hopelijk wat sneller zwanger bent en je het wel volhoudt zonder medicatie? Maarja, goed, dan zit je alsnog met het feit dat je tijdens je zwangerschap niet lekker in je vel zit waarschijnlijk en dat dat ook niet goed is voor je kindje. Nog maar los van het feit of ze wel IUI zouden wíllen doen… :think:

Nouja, ik hoop dat je je snel weer beter voelt iig! :-*

Hier alles goed hoor. Last van de bekende zwangerschapskwaaltjes, maargoed, dat heb ik er met liefde voor over. Alleen de onzekerheid is wel vervelend… gelukkig donderdag weer een echo, dat geeft hopelijk weer wat rust.

Jeetje LMG, wat een rotnieuws :frowning: Dikke :hug:

ICI, jij ook een knuf :hug: Als het niet gaat moet je doen wat voor jou goed is. Je beeb heeft veel meer aan een mama die goed in haar vel zit…

En spannend Tierrr, bijna weer een echo :inlove: