Lotte: Jee meid wat rot dat je zo ziek bent geweest na je bevalling. Doe rustig aan, kok komt vanzelf weer. Eerst nu aan jezelf en je gezin denken.
Patty: Wat een goed nieuws, is wel fijn dat je vriend weer werk heeft. Zeker in deze tijd waar het werk niet voor het oprapen ligt.
Matsjo: Bij ons alles goed hoor,zal kijken of ik weer meer tijd kan maken voor de maartmama’s (had er de laatste tijd geen puf meer voor).
Linda: Jij ook al de eerste spannende weken voorbij, wat gaat het snel. Begin je je al wat beter te voelen?
Ik kom even mijn banner showen :inlove:
Whaaaaaaaa stiekemerd!!! :inlove: gefeliciteerd!!!
Waaaaaaaaaaaaaaat :shock:
Leuk joh, gefeliciteerd!
En jij maar zeggen dat je 2 genoeg vindt.
Hoe voel je je?
En hoe is het met jou lotte? Oh matsjo, zo leuk dit!!! :inlove:
We hebben het ivm meelezers eerst even stil gehouden. Op Facebook e.d trouwens nog steeds niks zeggen hoor!!
Ik voel me goed zwanger. Erg misselijk geweest, dat is nu even wat minder, en erg moe. Buikje zat er ook al snel
Lotte, hoe is het nou met je DRIE meiden? :inlove:
Begrijpelijk dat je het hebt stil gehouden en ik had wel het idee dat er ooit een derde bij jullie zou komen, maar nu is gewoon echt een verassing!! Weet Mats het al? Hij maakt het nu echt zo bewust mee, zo leuk! Tygo was vandeweek mee naar de verloskundige, die vind het allemaal zo prachtig! :inlove:
Dus je bent gewoon tegelijk met je zus zwanger! Hoe is het met haar?
Mats weet het nog niet. We wachten tot na de echo.
Wat lief dat Tygo zo meeleeft :inlove:
Met mijn zus is alles goed. Alweer ruim over de helft. Ik krijg een neefje :inlove:
Een neefje! :inlove: Ben benieuwd wat jij dit keer gaat krijgen. Heb je een voorgevoel? Ik weet het over 4 weken en 2 dagen ook eindelijk, ben deze keer zooooo ontzettend nieuwsgierig!! En ik heb dit keer zo’n andere zwangerschap als bij Tygo, dus tja… ben gewoon heel benieuwd of dit nu een meisje of toch weer een lief jongetje zal zijn…
Wanneer heb je de echo?
O spannend! Ga je het bekend maken?
Ik denk dat we een meisje krijgen. Nou ja denken… puur praktisch gezien hoop ik erop :shifty:
Van Mats heb ik niks meer. Van Aukje nog heel veel.
Maar een jongetje is ook weer heel leuk :inlove:
Omdat ik alle smaken al heb maakt het mij verder ook niet uit.
Denk dat jullie het wel te weten komen hoor…
hanneke ik kwam je al tegen bij de septembermama’s, maar ook hier eventjes nog Gefeliciteerd :-*
Linda, was je nog geintresseerd in die Angelsound?
Ja… nee… ja… nee… ja… nee… toch maar niet! VK laat me steeds na drie weken al terug komen ipv vier en ik moet van mezelf stoppen met onzeker zijn en ben bang dat ik onzeker word als ik zelf het hartje niet kan vinden. Maar bedankt nog voor het aanbod!
@Linda, voel je de kleine al bewegen?
Ik vond het tot ik de kleine voelde ook altijd extra spannend.
Vanaf het moment dat ik leven voelde had ik het gevoel er zelf iets meer controle over te hebben en vond ik een angelsound niet meer nodig.
Heb ook overwogen er 1 aan te schaffen, maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
@ Hanneke, jullie willen het geslacht nu dus ook weer weten?
Ik heb wel het idee dat ik de kleine al heb vernomen, maar heel zeker weten doe ik dat niet. Tygo vernam ik met 17 weken, dus het zal sowieso wel niet zo heel erg lang meer duren. Zodra ik het kindje echt duidelijk voel, is er voor mij meer zekerheid en zal de onzekerheid echt weg zijn. De afgelopen weken waren eigenlijk verschrikkelijk, niet echt misselijk en dan voel je je kindje ook nog niet…
Ik ga zometeen voor de laatste keer de MVM flessen weg brengen, joehoeeeeee ben er gelukkig weer vanaf!!! :dance: :dance: :dance: Hoop er iemand mee geholpen te hebben, maar voor mij nooit meer die vieze gore stinkflessen! Bah!
Ze zeggen dat je een 2e/volgend kindje vaak eerder voelt bewegen dan de 1e omdat je het gevoel herkend, maar in mijn geval was dat niet zo.
De eerste dames voelde ik rond de 18e week.
Nummertje 3 voelde ik wel iets eerder, ik geloof rond de 16e week.
Het heeft ook met de ligging van de placenta te maken.
Maar het zal bij jou vast niet lang meer duren voordat je het echt duidelijk voelt.
En dan komt er aan het eind een moment dat je denkt, kan dat niet wat minder :mrgreen:
Zeg maarre, we willen nog wel even een bevallingsverhaal horen hoor!! Is het snel gegaan? Hoe vonden/vinden de meiden het?
U vraagt, wij draaien :mrgreen:
Mijn bevallingsverhaal.
Vrijdagmorgen 27 januuari 2012 zijn rond kwart voor 11 mijn vliezen gebroken.
Ik heb contact opgenomen met de vk die gelijk ff naar de baby kwam luisteren.
Zodra de weeën goed op gang zouden zijn moest ik weer bellen
Vrijdagmiddag gebeurde er helemaal NIKS.
Heb wat gepoetst, op bed gelegen en ben voor het eten ff gaan douchen.
Rond 18 uur zijn we gaan eten en om ongeveer 10 over 6 voelde ik de eerste wee.
Om 10 voor half 7 ben ik naar boven gegaan omdat ik naar de wc moest.
Bleek dat ik flinke bloedstolsels was verloren.
Contact opgenomen met de vk die gelijk kwam.
Inmiddels kwamen er al meer weeën.
Ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben.
Kraamzorg werd gebelt en de kruiken werden warm gemaakt.
Al vrij snel (achteraf zo’n 25 min later) voelde ik druk, ik had 7/8 cm ontsluiting.
Dus nog ff door puffen.
De druk bleef dus de vk voelde weer.
9,5 cm
Ze heeft toen tijdens een wee het laatste randje weg gemasseerd en ik mocht wat mee drukken.
Na die wee vertelde ze me dat ze al haartjes had gezien.
De volgende perswee werd R.enske al geboren.
Binnen 2 uur!
Wauw wat snel!!!
Mooi verhaal Lotte! En nu nog een foto… :inlove: