Okt en nov 2009: Compleet en de eerste brusjes zijn onderweg

Mooie plaatjes Selena.

Wijst dat allemaal op suiker dan? Die harde buiken, veel vruchtwater en grote buik. Want dat heb ik ook allemaal…

@ Selena

Mooie foto’s! Maarre… nu al ongeduldig (dat ze wat jou betreft wel al met 36 weken gelijk mag komen)… :naughty: :lol:

Nee hoor meid, snap je helemaal! :-*

Hebben ze verder nog wat gezegd mbt je verkorte BM - rust houden ofzo?

Hebben een mede-nov. mama vorig jaar gewoon steeds weer naar huis gestuurd, ondanks verkorte BM en voortijdige weeenactiviteit, totdat ze een paar weken later, met 35 weken eindelijk is opgenomen en aan de weeenremmers gelegd, maar ja, toen had ze al een paar cm ontsluiting en echt regelmatige weeen :roll:. Kind is dan ook met net 35 weken geboren - onnodig prematuur denk ik dan, als ze ff ìets eerder hadden ingegrepen… :x

@ CN

Harde buiken hebben volgens mij niets met evt. zs-diabetis te maken (is alvast ‘oefenen’ van je spieren voor de bevalling en als je er vaak/best heftig al last van hebt meestal een teken dat je het rustiger aan moet doen), maar veel vruchtwater en een groot kind wel.

Anders ook ff bij je gyn/vk aankaarten. Hier is de ‘suiker-test’ sinds 4 jaar verplicht voor iedereen. Wilde hem m’n vorige zs laten schieten, omdat het zo’n gedoe is met nog een kleintje op sleeptouw, maar kreeg toen met 30 weken op m’n kop van de gyn, dat ik hem ècht wel moest laten doen (hoewel ik geen ‘risico-patient’ ben) anders kun je (hier) problemen met de verzekering krijgen mochten er tijdens/na de bevalling complicaties door zs-diabetes ontstaan (kon toen niet i.v.m. weeebremmendinfuus dat ik had gehad, dus heb hem uiteindelijk kort voor de bevalling dus alsnog gedaan :mrgreen: ). :roll:

Hier alles goed - ook alweer bijna 1 jaar om! :shock: :slight_smile:

Nog geen pogingen tot loslopen, wel tot losstaan (maar da’s het begin, hè).

M’n baarmoedermond was eerst netjes 3,5 cm. Afgelopen zaterdagmiddag (ZH) was hij 3,1 cm en 's avonds in het ZH nog maar 2,9 cm… :think: Nu zijn we weer een paar dagen verder, dus ben benieuwd. Heb verder niets gehoord wat betreft rust houden (al was het wel een twijfel geval of ik wel naar huis mocht na die laatste meting), heb alleen een eerdere spoed-controle tussendoor gekregen zeg maar (a.s. maandag dus)… En wel het advies natuurlijk dat als het erger wordt ik gewoon moet bellen.

@ CN, volgens mij zijn de bekendste zw-diabetes kwalen veel plassen, veel drinken en veel vruchtwater. Nu heb ik dus veel vruchtwater, een kindje wat 1-2 weken voor op groei ligt én ik moet vaak plassen. Maar ja, dat meer plassen heeft iedere zwangere geloof ik… :angel:

Ik ga trouwens er maar van uit dat ik het niet heb hoor, was er zelf uberhaupt niet op gekomen totdat de echo mevrouw er mee kwam. Vroeg nog of het gewoon veel vruchtwater was of echt té veel, maar volgens mij is het gewoon veel en heeft kindlief het gewoon goed. :wink:

Mijn VK is ook nergens mee gekomen en de echoscopist voor de 20 weken echo ook niet. Maar ben steeds zo hongerig en trillerig en weet van de echo’s dat ze zeiden dat ik veel vruchtwater heb, dus vandaar dat er een belletje ging rinkelen.

Maar kindje is gewoon gemiddeld en drink en plas niet overmatig, dus ga er ook vanuit dat het niks is…

Iuno, wat gaat dat snel, kan me er nog niks bij voorstellen!

@ selena

Van bewegen, maar ook zitten en staan, kan je BM korter worden als die daar zeg maar ‘gevoelig’ voor is (door de druk die de baarmoeder er dan op uitoefend). Bij veel rust en dan vooral dus eerder richting liggen, kan ie juist weer langer worden.

Bij mij was hij bij m’n laatste zs tegen de 30 weken ook al wat aan het verkorten, maar met veel rust, was hij idd weer ietsje langer geworden (maar ze grijpen hier wel veel sneller in dan in NL, hoor. Hier ligt de grens als ik me goed herinner al bij 3cm, terwijl dat in NL pas bij 2,5 of zelfs 2cm is (dus dat je echt advies tot bedrust ofzo krijgt))

Als hij verder nog niet aan het verweken en nog helemaal dicht is, hoef je je bij 2,9cm dus ook nog geen zorgen te maken hoor. :-* Kunt natuurlijk wel - uit voorzorg - proberen zoveel mogelijk rust te pakken, schaadt immers nooit! :wink:

Selena jeetje doe maar rustig aan meid want je kleine meisje moet toch nog wel een tijdje blijven zwemmen in je buik!

Maar wat een mooie foto’s het is nu al een prachtig meisje! :inlove:

CN hoe voel je je nu verder?en hoe is het met de misselijkheid!

Iuno bij jou ook alweer bijna een jaar om het gaat snel hé?

Liefs

Met medicijnen hoef ik niet meer over te geven, maar misselijkheid is iets wat nog dagelijks speelt. Voel me soms heel goed, maar als ik me dan in span, komt de misselijkheid direct weer opzetten.

Ach, we zijn aan het aftellen! :slight_smile:

Meiden,

Ik las dat Selena bevallen is van een dochter genaamd Lynn.

Selena, van harte gefeliciteerd!

Topic was een beetje weggezakt in m’n lijst :oops: .

Maar Selena, gefelicteerd, meid! Hoop dat je lekker aan het genieten bent! :-*

Hoe’s het met de andere al dan niet zwangere dames?

Selena, gefeliciteerd!!

Hier weinig meer op kok, gewoon een te zware zwangerschap en momenteel ook nog eens druk aan 't verhuizen.

Ben nu bijna 34 wk zwanger, kleine is al volledig ingedaald, dus moet van VK in winterslaap :wink:

Verder maakt de kleine het gelukkig goed, dus hoop dat de bevalling ook enigszins makkelijk zal gaan!

Hoe is 't met de rest van de meiden?

CN, balen dat je een zware zwangerschap hebt. Nog maar een weekje of 6 dan mag je jullie kleine in je armen houden.

Hier gaat alles prima, Dylan doet het goed dus dan gaat het mama ook vaak goed. Nu samen met lief heerlijk 2 weken vakantie. Dus lekker uitslapen en niksen :).

Geef nog BV en ga vanaf april in Amersfoort werken. En dan gaan we ook voor een tweede kindje proberen. Hopelijk mag het weer lukken :).

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Fijne avond

Selena gefeliciteerd meid!! Geniet ervan!

CN voor jou is het nu ook lekker aftellen :wink: Hopelijk gaat het nu toch wel wat beter in de zwangerschap en kun je een beetje genieten van de laatste weekjes!!

Verder nog

Ik lees dit nu pas. Dank jullie wel meiden ! :mrgreen:

@ CN, balen van je zware zwangerschap. Ben benieuwd of je inmiddels al bevallen bent ?

Ik ben inderdaad 21 december bevallen (bij 36w3d) van Lynn !

Ze woog 2710 gram en was 49 cm lang. Waren om half 4 's nachts in het ZH aangekomen en had toen al 5 cm. :thumbup: Om 13:00 precies is ze geboren m.b.v. een knip en vacuumpomp.

Had zelf bijna een liter bloed verloren en wat verdere complicaties waardoor we beiden nog 4 daagjes in het ZH bleven (ook voor Lynn zelf vanwege de vroeggeboorte, hoewel ze het vanaf minuut 1 al super deed. Altijd in het ZH in bedje naast me gelegen, BV die goed liep, temp was goed)… Daarna lekker thuisgekomen met kraamzorg, en het gaat super ! Ik geef volledig BV wat erg goed gaat. Mevrouw was uit mijn hoofd na 4 dagen alweer op geboortegewicht (en datr voor een vroeggeboorte !) en woog gisteren 3370 (+660 gram in 3,5 week, terwijl ze er 2 weken over mogen doen om alleen op geboortegewicht terug te komen) :shock: :inlove:

Helaas gaat het herstel van mij wat minder snel. M’n knip geneest niet goed (is open geknapt na een aantal daagjes al en nog steeds niet dicht) en moet v/d week bloed laten prikken vanwege vermoeden van bloedarmoede/ijzertekort. Maar goed, voor de rest gaat het super ! :inlove:

In het ZH nog:

Met papa:

Selena, gefeliciteerd, nogmaals! Wat een mooie naam en meid!!

Wij dachten de 36 wk ook niet te zullen halen, maar de kleine heeft besloten toch te blijven zitten denk ik :wink: Ze mag om mij komen!! De zwangerschap is nog altijd heel zwaar.

Nog even geduld!

Wat een plaatje zeg!

CN nog even volhouden en dan zijn we volgens mij compleet!

Wij gaan overigens al voor een tweede :slight_smile:

Selena wat een mooi meiske zeg :inlove: mag je super trots op zijn!en wat fijn dat ze het zo goed doet :thumbup: hopelijk herstel je zelf ook heel erg snel!!

CN Hopelijk duurt het nu niet lang meer voor jou!!

Marcella leuk zeg voor de 2de :smiley: hopelijk heb je snel een positieve test in je handen

Liefs

Selena, gefeliciteerd met jullie prachtige meisje!!! geniet ervan!!

Zag net in een ander topic toevallig dat Ici inmiddels weer zwanger is :inlove: - dacht, 'k meld 't ff hier. :slight_smile:

En vergeet Marcella niet :wink: Nog een november 2012-mama! :inlove:

Tjonge wat ben ik hier lang niet meer geweest zeg!!!

Wat leuk om alles zo te lezen weer. Gefeliciteerd allemaal!! en sommige al zwanger van de 2e, geweldig!!! wat is het een wonder he?!

en wat is het genieten!

Ik ben zelf 10 maanden (11-5-'11) geleden moeder geworden van een prachtige dochter Saar, echt zo genieten is alles!! ben echt stapel gek op dat kleine meisje!!

en 2e is voor ons nu nog geen optie, al hop ik wel dat dat op een gegeven moment wel mag gebeuren!

groetjes en liefs Diaan