Okt en nov 2009: Compleet en de eerste brusjes zijn onderweg

Balen dat je nog zo misselijk ben CN :frowning:

Hier gaat alles goed moet ik zeggen. Alweer 17 weken (nou ja, morgen dan) :mrgreen: Afgelopen woensdag een pretecho gehad (4D) waar we te horen kregen dat we een meisje krijgen :inlove: Helemaal leuk. Misselijkheid is ook steeds minder. Heb vandaag zelfs weer gekookt sinds lánge tijd (biefstuk, champignons, salade en krieltjes) zonder gelijk te :sick:

CN, er bestaan lolly’s speciaal tegen zwangerschapsmisselijkheid. Heb ze zelf niet gebruikt, maar wie weet helpt het ? Google maar eens op Preggie Pops. Waar ik baat bij heb gehad zijn de Sea Band armbandjes. Kan je ook op googelen en kopen bij bijv. de Tuinen. Zijn tegen reisziekte en zwangerschapsmisselijkheid en moet wel zeggen dat het werkt bij mij :slight_smile:

Selena, wat een geweldig plaatje! En een dochter, wat leuk, gefeliciteerd!! :inlove:

Thanks voor de tips, zal hubbie eens langs de tuinen sturen. :slight_smile:

Wij mogen donderdag weer langs de VK, voor het luisteren naar het hartje. En dan de week daarop weer naar de gyn. Ben dan bijna 16 weken en de misselijkheid zou dan over moeten zijn. Dus denk dat hij dan even wil bekijken hoe het is en hoe dan verder te gaan…

Wow Selena wat een mooi plaatje zeg!!een meisje super!!

CN hoe gaat het nu met de misselijkheid?

Hier word Quinten over precies een maand alweer een jaar :frowning: het gaat echt te snel :wink:

Liefs

Hee,

Wat vliegt de tijd ja, een jaar alweer bijna! Ongelooflijk!

Hier ben ik een tijdje 2x per week een dag naar het ziekenhuis geweest voor een infuus, ben daar behoorlijk van opgeknapt. Eet nu weer beetje warm en mbv de medicijnen houd ik dat ook binnen.

Gaan nu een week zonder infuus proberen en dan weer voor controle naar de gyn, ben benieuwd of m’n lichaam het nu zelf weer oppakt…

@ love my girl

Gaat hard hè - hier nog 2 maandjes en er is ook alweer 1 jaar om…

@ CN

Hoop dat je lichaam het zelf geod zal oppakken! :hug:

Enne… ongelooflijk, maar mijn ventje is door de selectie van ‘kindje van de maand september gekomen’ (1e foto)…! :shock: :mrgreen: :dance:

Komt wel mooi uit, want zijn de woonkamer aan het verbouwen (gedeeld om zo extra kinderkamertje te krijgen) en kunnen nog wel een mooi canvasbeeld gebruiken (ajb stemmen dus!!! :wink: :-* ).

Hee dames,

Ben ik ook weer eens… :oops:

Iuno, hee, het was niet tot me doorgedrongen dat dat jouw ventje was… leuke foto!! Zo schattig altijd, die waterfoto’s! :inlove:

Mijn ventje had dus deze maand gewonnen!! trots :inlove:

CN, hoe gaat ie nu? Ik hoop dat je lichaam het inderdaad zelf wat aankan nu, want zo vaak naar het ziekenhuis is ook niet ideaal natuurlijk…

Selena, je gaat hard, meid!!

LMG, jeetje, alweer een jaar… mijn ventje over een krappe 3 maanden ook al… hij kruipt al als een razende de kamer door, trekt zich overal aan op… zucht wat gaat dat hard! :shock:

(Gelukkig straks als het goed is weer een lief klein ukkie… :inlove: )

CN jeetje wat heftig zeg, hopelijk kun je het nu zonder infuus! iig een hele dikke :hug: voor jou hopelijk voel je je snel wat beter!!

Iuno voor jou kleine man duurt het nu dan ook niet zo lang meer en hij mag aan de taart :wink: ik vind het wel leuk maar toch vind ik het wel erg snel gaan hoor!

Tierr ja gaat hard hé! Maar vind je het nu niet zwaar en zwanger en zo’n kleintje? Het lijkt me wel super leuk zo dicht op elkaar maar ook wel erg zwaar. Ik heb het bij mijn zus gezien daar zit nog net geen jaar verschil in tussen de kindjes maar ze zou het ook niet anders willen en ze kunnen ook super samen spelen.

Voel je je eigen verder wel goed?

Liefs

LMG, ja, vind het af en toe wel zwaar hoor… zeker nu meneer dus de hele kamer doorkruipt en zich overal aan optrekt… ik ren continu achter hem aan… Hij kan ook nog niet zelf weer gaan zitten als ie staat, dus dan zet ie het op een brullen, haha. En hij wil vaak nog maar 1 keer per dag slapen.

En helaas voel ik me niet altijd even lekker, vaak misselijk (gelukkig niet zoveel overgeven, dat scheelt!) en érg moe steeds.

Maar ach, ik denk dat een tweede zwangerschap altijd wel zwaar is, hoe oud je eerste ook is… een peuterpuber bijvoorbeeld lijkt me ook niet makkelijk! :wink:

En het lijkt me voor hem wel super, zo weinig leeftijdsverschil, dus ach… mij hoor je niet zeuren! :slight_smile: (nou ja, af en toe dan… ;))

Hoe gaat ie bij jullie?

Dames, wat gezellig, dat er hier nog weer wat geschreven wordt zo nu en dan.

Ik heb 't idee dat ik het redelijk kan volhouden zo. Voel me minder goed dan de dagen direct na infuus, maar hoop dat 't gaat lukken. Morgen weer naar de gyn, dan horen we wel wat hij zegt.

Jeetje, kan bijna niet bevatten dat dames van ons clubje gewoon alweer kindjes van bijna een jaar hebben en zelfs alweer zwanger zijn. :inlove:

Het heeft mij ook altijd geweldig geleken om de kindjes zo snel mogelijk op elkaar te krijgen, maar na deze zwangerschap, ga ik daar toch over twijfelen. Want wat jullie ook zeggen, is het niet ontzettend zwaar??

Tierr ik vind het wel knap van je hoor voor je zoontje zorgen en dan ook nog eens zwanger ik zeg ‘‘respect’’! Hopelijk voel jij jezelf ook snel wat beter en kun je het ook wat beter volhouden!

Hier gaat het redelijk maar niks bijzonders hoor :wink:

CN gelukkig kun je het wel redelijk volhouden zo nu maar hopen dat je ook snel echt kunt gaan genieten en dat je je niet meer zo beroerd voelt!

:-*

Ik was blij dat de ‘oudere’ steeds al nèt zelf de trappen op en af kon toen ik verder in m’n zwangerschap kwam, want dat vond ik persoonlijk eigenlijk het zwaarste (wonen in een flatje en moeten steeds 2 trappen op/af), steeds dat getil en gesjouw. Verder vond ik het juist wel fijn als ze nog zo klein waren, dan sliepen ze tenimnste nog 1 à 2 keer op een dag en waren ze nog makkelijker tevreden te houden. De laatste keer vond ik de oudste dan ook vermoeiender om erbij te hebben dan de middelste…

En ik heb ook altijd zoiets gehad van, zo’n zs is maar ‘eventjes’, dat overleven we ook wel. En als ik zie hoe leuk de oudste 2 nu al met elkaar kunnen spelen (ook veel ruzie natuurlijk, maar ach, hoort er nu eenmaal ook bij :)), ben ik zeker blij dat we ze relatief dicht op elkaar hebben mogen krijgen (hebben er 27 maanden en 22 maanden tussen zitten). En ook al vind ik het nu toch regelmatig wel echt pittig dat ze alledrie nog zo klein zijn, als er zich straks nog een 4e mag aandienen, hoop ik toch dat die weer niet à l te lang op zich zal laten wachten… :slight_smile: :silenced:

Tierrr :shock: Gefeliciteerd meid,respect dat jullie nu alweer voor een 2e zijn gegaan, moet er zelf nog niet aan denken :oops:

CN: gaat het alweer wat beter met de misselijkheid?? Vervelend is dat he, zelf ook 4mnd last van gehad…hopelijk gaat het gauw beter!

Ik red het zonder infuus, maar slik nog wel 2x per dag zofran tegen de misselijkheid. Eet gelukkig weer steeds meer en makkelijker, dus hoop dat ik snel aan sterk…

Met jullie kleine meid alles goed?

Gelukkig maar dan! Hopelijk knap je gauw op zodat je ook de medicijnen niet meer nodig bent.

Met onze kleine meid gaat het super, die probeert al los te lopen :shock:

Zo, snelle dame!

Kan me er nog niks bij voorstellen dat wij volgend jaar rond deze tijd ook zo’n kruipend monstertje hebben, laat staan dat ze dan gaan lopen…

Hee, gezellig dat hier nog geschreven wordt :mrgreen:

CN, fijn dat het eten weer wat beter gaat. :thumbup: En Tierrr weer zwanger ! :inlove:

Hier intussen ruim 22 weken zwanger. Kindje schopt en duwt er al flink op los in mijn buik wat vaak erg grappig en leuk is. Toch heeft dat wel nadelen vanwege mijn baarmoeder. Merk toch dat het wat meer op elkaar gepropt zit allemaal. Bovendien zit ze erg rechts (je ziet vaak ook een hele bult rechts, en links bijna plat), en staat er toch wel meer druk op dan bij een normale baarmoeder vermoed ik. Soms voelt het gewoon iig niet fijn, zoveel druk aan 1 kant en niets aan de andere kant. Voor de rest blijf ik toch nog steeds met een deel misselijkheid aanmodderen. :frowning: De eerste-maanden-misselijkheid heeft plaats gemaakt voor de middelste-maanden-maagzuur, en bovendien lig ik al een week met griep op bed, wat de misselijkheid weer terug erger heeft gemaakt incl. overgeven. Denk niet dat het nog helemaal overgaat, dus probeer het maar uit te zingen. :wink: I.c.m. mijn baarmoeder heb ik al tegen kindlief gezegd dat ze met 36 weken dan ook wel mag komen. :angel:

Vervelend dat jij toch ook niet helemaal van je misselijkheid af komt!

Idd, dan mag de kleine meid zich wel paar weken eerder aandienen! :slight_smile:

Jeetje het is ineens ook weer erg rustig hier :wink:

Ik wil zwangerschapsverhalen horen :smiley: en verhalen over lieve baby’s enz enz!! :stuck_out_tongue:

Hier gaat het allemaal wel goed Quinten is alweer 1 jaar pff ik vind het echt super leuk hoor maar mis zo’n klein frummeltje ook wel weer :wink:

Liefs

Hihi, gaat snel LMG :inlove: :thumbup:

Hier gaat alles zo zijn gangetje… alhoewel. Afgelopen zaterdag in het ZH gelegen vanwege heftige krampen en harde buiken die ik al 4 dagen had. Baarmoedermond was ook aan het verkorten dus was even de vraag of ik wel naar huis mocht. A.s. maandag moet ik als ‘spoedje’ tussendoor extra op controle vanwege de baarmoedermond (ook vanwege mijn risico op vroeggeboorte).

Gisteren wel weer een 3D/4D echo gehad :inlove: Wat was het weer mooi !

Zal even wat plaatjes bijvoegen…

Verder nog elke dag moe en misselijk, véél plassen, krampen en harde buiken… Echo mevrouw gisteren kaartte ook nog even zwangerschapssuiker aan (ook dat nog) omdat mevrouw een week voor op groei loopt (bij 1 meting zelfs 2w1d voor op groei), ik veel vruchtwater heb (hoor ik vaker tijdens echo’s) en ook mijn buik boven gemiddeld qua formaat is. Ik kaart dat dus a.s. wel even aan (suiker) maar verwacht er weinig van… De kleine heeft het gewoon érg goed bij me zei ze :angel:

En nog wat foto’s: