Okt en nov 2009: Compleet en de eerste brusjes zijn onderweg

Lief dat jullie er naar vragen :slight_smile:

Het was nogal een kort gesprek, het circus gaat weer van voor af aan beginnen. :frowning: Ze gaan eerst weer informatie aanvragen bij het vorige ziekenhuis en mijn 2 oude psychiaters. Dat had het LUMC ook gedaan, 1 van die psychiaters had zich echter niet aan de afspraak gehouden. Tijdens het gesprek wat we toen met hem hadden had hij nog 2 vraagpuntjes (tijdsbestek en opeenstapeling van dingen) die hij als steekwoorden in de brief zou zetten, zodat we ze zelf toe konden lichten. Toen we de brief eenmaal zagen (al bij het ZH) bleek dat hij het complete gesprek had toegelicht en de 2 punten ook compleet had uitgewerkt op een negatieve manier, waardoor wij de kans niet eens meer kregen om het toe te lichten, en het LUMC had besloten ons niet te helpen. Nu willen ze weer bij dezelfde psych’s informatie opvragen, dus heb hem eerst gemaild dat wij niet blij waren met de vorige gang van zaken, en of hij het nu wel echt als enkel 2 steekwoorden wil neerzetten zodat wij het wél kunnen toelichten. En dat hij de brief eerst naar ons toe moet sturen ter inzage, voordat hij het doorzendt naar het ziekenhuis… :think:

Helaas duren zulk soort dingen altijd eindeloos in psych-land en zijn ze niet bepaald snel met zulke dingen afhandelen… :frowning: De Gyn had er wel prioriteit bij geschreven, maar zolang de psych’s niets doen schiet het natuurlijk nog niet op… :wall:

Op zulk soort momenten baal ik echt van mijn verleden. Kregen ook wederom weer te horen dat wij nog hartstikke jong zijn en álle tijd hebben. Ja hallo, als wij over 5 jaar pas een kinderwens hadden zijn we niet NU gekomen… Wat is dat er toch mee ? Ja, we zijn jong, maar geen 16 meer (21 en 24), we wonen in een leuke eengezinswoning, vriendlief heeft een topbaan. Waarom wordt haast bij voorbaat al een behandeling ons ontzegd omdat we nog jong zijn en zogezegd álle tijd zouden hebben ?

Het schiet dus niet echt op… Moet je nu eerst de brieven van de psychiater afwachten of heb je al wel een nieuwe afspraak gekregen?

En natuurlijk zijn jullie nog jong, en dat is in jullie geval alleen maar mooi meegenomen (als je dit soort problemen zou hebben op je 35e was het nog minder fijn), maar dat doet niets onder aan jullie wens. Die er immers ook al lange tijd is!

Ik hoop dat die psychiater nu een iets betere brief gaat opstellen. In de tussentijd zou ik je aanraden toch eens contact op te nemen met een pop-poli bij jou in de buurt. Zij kijken heel anders naar je verleden en garanderen begeleiding tot zelfs na je bevalling. Als je zo’n groep achter je hebt staan… En vaak kun je dan in hetzelfde ziekenhuis (of waarmee ze verbonden zijn) naar de gynaecoloog, die weer nauw samenwerkt met de pop-poli. Of te wel; samenwerking tussen psychiater en gynaecoloog (wat sneller werkt, ze houden zelf vergaderingen en gevallen zoals jij -niet negatief bedoeld, ik ben er ook één :wink: - worden niet direct afgeschreven, maar juist geholpen). Mocht je specifieke vragen hebben kun je me pb-en.

http://www.lkpz.nl/behandelcentra.php

Voorbeeld van één van de pop-poli’s: http://www.gelreziekenhuizen.nl/Internet_Channel/21071/Gynaecologie__Verloskunde_Apeldoorn-Onderzoek__behandeling-POP_poli.html

Hey meiden, ik kijk hier ook nog wel af en toe. Het is inderdaad wel stil geworden en ik hoop dat het voor jullie dat het snel raak mag zijn.

En ladies die bevallen zijn, van harte gefeliciteerd!

Hier gaat alles goed. Ben ondertussen wel een beetje aan het aftellen. Nog 5 weken werken en dan verlof en daar heb ik nu wel zin in aangezien ik toch wel steeds meer last krijg van mijn rug (sinds 2 weken).

Ik kom binnenkort nog een keer neuzen hoe het met jullie gaat!

CN, hoe is het ? Je banner geeft 18 dagen over tijd aan ? :slight_smile:

Hier begint het er op mysterieuze wijze bijna op te lijken dat ik een ei heb gehad, en wellicht vorige ronde ook. Normale temp ligt altijd tussen 35,9-36,3 ongeveer. Omdat ik maar geen ei kreeg was ik een tijdje gestopt met tempen, en de vorige ronde (van 37, ik reken de dag van de menstruatie zelf er ook altijd nog bij) weer eens voor de lol begonnen op CD 32. Toen bleek hij ineens al op 36,9 te zitten. Daarna nog 3 dagen lang zo’n vergelijkbare temp gehad, waarna het zakte en ik ongi werd op CD 37. Maar ja, als je pas op CD 32 begint en je op CD 37 ongi wordt heb je natuurlijk geen idee hoe lang je al een hoge temp heb, had het i.i.g 4 dagen lang gemeten.

Deze ronde dus weer gaan tempen, en weer niet al te slim geweest. Had van CD 29 t/m 31 vruchtbaar slijm en pijntjes, maar ja, op dag 33 nog altijd een lage temp en een ongi gevoel van heb ik jou daar, en gezien de vorige cyclus maar 37 dagen was had ik de moed al opgegeven en was ik op CD 34 gestopt met tempen. CD 43 nog altijd niet ongi geworden dus voor de lol weer getempt, hij was weer 36,8… Gisteren ook 36,8 en vandaag 36,6 dus hij zakt alweer, maar nu heb ik dus wéér een leeg gat van niet-tempen ertussen waardoor ik wéér niet weet hoe lang ik al een hoge temp heb en het dus weer een ronde van niets is… :wall: Echt hoor…

Op zijn vroegst (áls het al een ei was) zit ik nu op 3DPO (maar goed, temp zakt al weer), op zijn max zit ik nu 12 DPO (al denk ik dat niet)…

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan. :wall: Nou ja, deels eigen schuld misschien (qua tempen), maar aan de andere kant zie je maar weer dat er door de PCOS geen pijl op te trekken is. Wanneer je vruchtbaar slijm en pijntjes heb betekent het niets, en wanneer je eenmaal de moed al opgeeft vanwege dit en een ongi gevoel van heb ik jou daar, gaat ineens je temp omhoog… Zo heb je ook de ene keer een cyclus van 37 en nu al op dag 45…

Hoe dan ook zijn onze kansen verkeken. Hadden in die 1,5 week van niet-tempen ook niet geklust omdat ik al 3 weken een enorm ik-ga-nu-ter-plekke-ongi-worden-gevoel heb en ik het niet echt aandurfde… Was er ook van overtuigd ongi te worden, zeker omdat ik toen al bijna op de 37 dagen (van de vorige ronde) zat… maar dat zegt dus ook niets hier…

Nou, de vreugde duurt niet lang… :roll:

Zojuist gebeld door de gyn van het ‘nieuwe’ ziekenhuis…

Ze had me nog beloofd te bellen blijkt ze gezegd te hebben ? :eh:

Maar goed, ze hadden contact gezocht met het LUMC waar we eerst waren (dit vanwege dat het ons vorige ziekenhuis was, en omdat het LUMC een 3e lijns (of was het nu 2e lijns ?) ziekenhuis is en het Gemini een 2e (of 3e lijns ?) ziekenhuis en ze altijd ‘advies’ moeten vragen aan een academisch ziekenhuis hiervoor (precieze weet ik er niet van)…

Maar goed, nu komt het er dus op neer dat het LUMC 5 maanden geleden een negatief advies voor ons heeft uitgebracht, en het Gemini zoiets heeft van: Ja, wat moeten wij nu doen ? Nu heb ik dus 2 opties gekregen.

Optie 1 = een herbeoordeling bij het LUMC. Dan ga ze dus daar opnieuw naar me kijken maar dan naar hoe het NU gaat, en opnieuw een advies uitbrengen.

Optie 2 = een Second opinion bij een ander Academisch ziekenhuis…

Ik denk dat ik dan, om eerlijk te zijn, toch weer naar het LUMC neig. Niet omdat ik dat een fantastisch ziekenhuis vind, maar daar hebben ze in ieder geval wél alle gegevens van me, van zowel mijn verleden als alles wat uit de onderzoeken is gekomen. Daar kennen ze ons inmiddels, en bovendien hadden ze 5 a 6 maand terug over de telefoon gezegd dat ik wellicht in februari nog eens een afspraak kan maken met de hoofd-arts die dan opnieuw naar ons gaat kijken. Dan waren we toch weer 6 maand verder en misschien doet dat wat met de beslissing, mits het nog altijd goed zou gaan met me (en dat doet het).

Als we voor een Second opinion gaan, is dat het 3e ziekenhuis en moet alles voor de 3e keer opnieuw opgevraagd/onderzocht worden. Daar waren/zijn ze nu ook nog bij het Gemini mee bezig (al 2 weken en 0,0 respons van mijn oude behandelaren gekregen tot nu toe, laat staan voordat zij de aanvraag binnen hebben en er eens tijd voor hebben, duurt zeker 2 a 3 maanden) en dat duurt gewoon eeuw-en…

Ik moet wel zeggen dat deze gyn, ondanks de uitslag van het belletje, erg aardig en begripvol klinkt, en ons in ieder geval niet de deur uitstuurt zonder iets, zoals het LUMC heeft gedaan…

Selena het klinkt wel hoopvol van je temp alleen wel jammer dat jullie niet geklust hebben :frowning: maar misschien heb je deze cyclus weer hetzelfde (een eitje :pray: ) en klus je wel goed :wink:

Over het ziekenhuis ik denk dat je er idd het beste aan doet om toch naar het LUMC te gaan, omdat ze idd je geschiedenis daar kennen en die arts toch begripvol klinkt. Dat is in een ander ziekenhuis nog maar afwachten hoe die artsen daar reageren, en ik hoop gewoon zo dat ze iets voor je willen doen :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Liefs :-*

Die begripvolle arts was van het Gemini he, niet van het LUMC ? :wink:

Maar goed, maakt ook niet gek veel uit. Ga maandag een afspraak bij het LUMC maken.

Vandaag weer een hoge temp (36,7) ondanks dat ik vannacht wakker bleef van de ongi-pijnen (en ibuprofen moest nemen). Denk dat ik dus toch maar moet geloven dat ik een eitje heb gehad ? :shifty: Zit nu op zijn vroegst 4DPO… Op zijn max 12 DPO maar dat denk ik niet… Zal je zien dat ik eindelijk een ei heb, en mijn LF dan maar 5 dagen is ofzo :wink:

Ik ben zojuist ongi geworden ‘helaas’ (na 47 dagen).

Op naar de volgende ronde, hoop met weer een ei ! :slight_smile:

Ik had nog niet gereageerd op je berichtje Selena, dus alsnog ff doen :oops:

Als je een eisprong hebt gehad betekent het dat je lichaam het wel kan, dus er is hoop toch??? :pray: Persoonlijk zou ik ook weer naar het LUMC gaan omdat ze daar je hele geschiedenis kennen, lijkt me ook niet zo prettig om alles voor de 3e keer te moeten vertellen,kan me voorstellen dat je er toch steeds verdrietig om wordt :hug: Wel weer jammer dat je ongi bent geworden… Hopelijk kunnen ze je nu wel goed helpen, waarom moet het altijd zo lang duren voor je op afspraak kan komen?? Dat snappen die gyn’s toch ook wel dat je daarmee niet lang wilt wachten?? :hug:

CN: hoe is het met jou?? Zie op je banner dat je 18 dagen overtijd bent?? :pray:

Marcella: jij hoeft ook niet meer zo lang he, spannend ! :dance:

Heee dames,

Hier meld ik mij ook eindelijk weer eens! :oops:

Ben een tijdje niet zo actief geweest, voelde me erg depri, zeker rond de eigenlijk uitgerekende tijd. De vorige cyclus was er dus niks, en zit nu weer op de 37 dagen, dus nog even afwachten.

We hebben besloten dat als we deze keer weer ongi worden, we met de gyn gaan bellen om te kijken of hij wat basic testjes wil doen.

Heb natuurlijk die curettage gehad en ben gewoon zo bang dat daar wat mis is gegaan… We wachten af.

Ici, van harte met je zoontje, leuke naam!

En Selena, voor jou een paar hele stevige knuffels!

Dames, ik ga weer, ga proberen nu wat actiever te zijn hoor! :slight_smile:

CN, balen meid, dikke knuffel :hug:

Hier gaat alles nog steeds z’n gangetje. Zit nu op CD 26 en als ik mijn temp tot nu toe mag/kan geloven waarschijnlijk op CD 24 een ei gehad ? Hij is al 2 dagen van 36,3 --> op 36,7 en zulke tempjes heb ik normaal nooit. Zullen het morgen zien, als die dan nog hoog is geeft FF een kruis aan. Heb alleen niets van steekjes, krampjes of afscheiding gemerkt i.t.t. de vorige keer dus vraag me af of het goed zit. :think: Ach ja…

Hoe is het met de rest van de meiden hier ?

Ik zal voor je duimen!! :slight_smile:

Hey meiden,

Ik baal voor jullie dat het helaas nog niet zo heeft mogen zijn. Dus een :hug: voor jullie.

Hier gaat alles goed. Alles is gereed en de baby zou kunnen komen al mag het van mij nog wel even blijven zitten aangezien ik er geen last van heb.

Hopelijk kan ik jullie over een maandje vertellen dat alles goed is gegaan :slight_smile:

Hey Marcella, geniet van de laatste loodjes! :inlove:

Selena, hoe is de afgelopen cyclus bij jou verlopen?

Ik zit nu op dag 56, tot nu toe op dag 42 en 52 negatief getest.

Morgen maar even telefoontje plegen met gyn…

CN en Selena :hug: :hug: balen voor jullie dat het nog niet gelukt is!!!

2011 moet echt jullie jaar worden hoor!!!

Marcella, wauw meid je bent alweer bijna zover, super hoor!

weet je al wat het gaat worden???

Heb je verder een goede zwangerschap?

Hier is Mees alweer 6 maanden, ongeloofelijk :shock: het gaat zo snel!

We genieten enorm van hem!

Hoe gaat het met de andere meiden?

Even een kort nieuwtje, want we hebben fijn nieuws :wink:

Vandaag in het LUMC geweest voor herbeoordeling. En… ze gaan ons helpen ! Na mijn studie-examens in mei (bewust voor gekozen i.v.m. invloed hormonen op stemming) gaan we beginnen met Clomid ! In de tussentijd en tijdens de Clomid bloed prikken 7DPO (mochten we weer een ei spotten) om hormoonwaardes te bepalen. Ook zal vriendliefs zaad worden gecheckt zodat we gaan weten of dat in orde is. Ze hebben ook toegegeven vorig jaar een aantal fouten gemaakt te hebben (t.a.v. voorlichting, en de baarmoder diagnose blijkt onjuist, het tussenschot blijkt door te lopen van de baarmoeder tot begin vagina, en heb dus ook 2 baarmoederhalzen), dat was ook wel fijn. We hadden nu de hoofdarts en vonden haar een erg prettige vrouw.

In de tussentijd vermaken we ons ook wel, we hebben namelijk sinds 2 weken een puppy (voelt al net als een kindje) wat het wachten goed dragelijk maakt. :wink:

Wat leuk, een puppy! Foto? :slight_smile:

En wat een goed nieuws meid, eindelijk!! :dance: Nu maar hopen dat het met deze hulp snel mag lukken! Wat betekent het nieuws over de 2 baarmoederhalzen vor het zwanger worden proces?

CN, voor jou duim ik nog steeds!!

Marcella, de laatste loodjes, spannend zeg!! :smiley:

Alex, gaat inderdaad snel he? Onze vent is ook alweer ruim 3 maanden!! :shock:

Hier alles goed. Is een stuk minder geweest, compleet met operatie en al… maar nu kunnen we eindelijk genieten en dat doen we dan ook volop! :slight_smile:

We hebben het advies gekregen om zeg maar om en om van kant te wisselen tijdens het klussen. Ik heb tijdens het klussen een zogenaamde voorkeurskant waar het veel makkelijker is voor het penetreren omdat die ruimte groter is. Aangezien een ei elke maand van kant kan wisselen moeten we dus ook proberen regelmatiger de kleine kant te kiezen (of ik dat zo zie zitten ?), ook om het een beetje op te rekken voor de onderzoeken. :wink:

Voor de rest hebben we de tip gekregen om ook met spuitjes in de kleine kant aan de slag te gaan (met een spuitje het zaad in de kleine ruimte te spuiten dus, omdat klussen in de kleinere ruimte niet altijd even prettig voelt). :wink:

Enneh, foto’s ?

Fijn dat alles goed gaat met jullie nu. Lekker genieten ! :inlove:

Ok, duidelijk… hopen dat het helpt m het zo te doen!

Wel jammer dat het nodig is trouwens, lijkt me wel lastig… :hug:

En wat een schattige foto’s!! :inlove:

Selena, wat fijn, eindelijk wat goed nieuws voor jullie!!! En wat een schattig hondje, echt heel lief!!!

Tierr, Moeilijk tijd gehad dus! vervelend hoor! Fijn dat het nu goed gaat en dat jullie kunnen genieten. Zie al een 2e banner, zijn jullie al aan het proberen?