Jeetje zeg schrik ervan.
Gelukkig heb ik deze haakjes niet.
Hoe gaat het nu met je zoontje?
@Yona wrote:
Jeetje zeg schrik ervan.
Zie het bericht boven je eigen post
@belle wrote:
Zojuist ben ik door de VWA gebeld en vanaf maandag start de actie in 3 bouwmarkten en op de site van de VWA. Dit is een waarschuwingsposter specifiek voor de Gravel & Granite haken, maar hiermee houdt het niet op. De VWA is naar aanleiding van deze haken ook een onderzoek gestart naar alle andere soortgelijke haken. Ze wilden met de waarschuwing niet wachten tot dit onderzoek is afgerond.
Die meneer zei ook iets wat me na aan het hart gaat. Regelmatig krijg ik naar mijn hoofd gegooid dat mensen het raar vinden dat de haken uit de handel worden gehaald “want je kunt ook je vinger tussen de deur krijgen en een stuk vinger verliezen. Je gaat ook niet alle deuren verbieden?”. Hierop was de reactie van de voedsel en warenautoriteit dat je bij bijvoorbeeld een deur kunt verwachten dat er ongelukken kunnen gebeuren als je je vinger tussen de deur krijgt, maar bij deze haken ga je er niet vanuit dat ze zo’n groot gevaar opleveren voor kinderen.
oooh wat goed zeg…Ik was het topic even kwijt, maar wat een goede ontwikkeling.
Veiligheidswaarschuwing rvs-handdoekhaken Praxis, Gamma en Karwei
01 maart 2010 - veiligheidswaarschuwing
Praxis, Gamma en Karwei hebben een veiligheidsrisico speciaal voor huishoudens met kleine kinderen ontdekt bij verschillende rvs-handdoekhaken. Het product bevat scherpe randen en kan, als het op hoogte van kleine kinderen is geplaatst, en er geen handdoek in de haak hangt, ernstige beknellingen aan een vinger opleveren. Het gevaar bestaat dat een kind zich niet meer zelfstandig kan bevrijden.
Consumenten die in bezit zijn van het product wordt dringend verzocht zelf na te gaan of deze situatie voor hen van toepassing is. Is dit het geval dan wordt geadviseerd de haak te verwijderen of hoger op te hangen. De plakhaak inclusief kassabon kan geretourneerd worden naar een van de betreffende bouwmarktfilialen. Het filiaal vergoedt dan het aankoopbedrag.
De in dit bericht opgenomen informatie is gebaseerd op de melding van de betrokken bedrijven. Voor meer informatie verzoekt de VWA consumenten contact op te nemen met genoemd bedrijf.
Meer informatie en foto’s van de betreffende handdoekhaken:
Super!! :dance: :thumbup:
Alleen klopt de tekst niet helemaal :think: , want ik en nog iemand anders hebben melding gedaan naar de voedsel en warenautoriteit gedaan en aan de hand daarvan is een onderzoek ingesteld.
Maar ach, ik ben al dolblij dat de melding er is!!!
Beetje kromme tekst, maar idd de melding is er!
Nu maar hopen dat toekomstig leed voorkomen wordt
Heb je verder nog iets gehoord over je claim?
Van de claim heb ik nog niets gehoord verder. Wacht het gewoon rustig af.
Bij de action zag ik van het weekend ook van die haken liggen en heb een mevrouw met 2 kleintjes bij zich afgeraden ze te kopen
Mijn moeder werkt in een verzorgingshuis en daar hangen ze op de kamers van de bejaarde mensen. Ze heeft aangegeven dat ik hier dit bericht had gelezen maar ze vinden ouderen heeeeeeelllll anders dan kleine kinderen. Veel mensen die op die afdeling zitten zijn erg dement en zitten vaak overal aan :think: :think:
wauw…Heel goed zeg… :dance:
@veertje wrote:
@Yona wrote:Jeetje zeg schrik ervan.
Zie het bericht boven je eigen post
Sorry niet alles gelezen, maar bedankt
Vanmiddag ben ik weer met Q. bij de kinderfysiotherapeute geweest. Elke keer vind ik het toch wel erg spannend en word ik er erg onzeker van. Gaat het wel goed met het gebruik van zijn vingertje en hebben we wel genoeg geoefend?
Q. moest weer allerlei opdrachtjes uitvoeren zoals tekenen met een potlood/krijt, met soort mozaiek figuurtjes maken en knikkers in een knikkerbaan stoppen. Ook heeft de fysiotherapeute weer de vinger gevoeld en goed bekeken. EN WE HOEVEN NIET MEER TERUG TE KOMEN! Wat een opluchting! Het vingertje ziet er redelijk goed uit (het topje ziet er nog niet helemaal goed uit). Nog wel op een aantal tekenen van eventuele dystrofie blijven letten, of zijn vingertje niet stijf wordt en of hij zijn handje goed blijft gebruiken, maar voor de rest mogen we het nu zelf doen. Eind mei/begin juni belt ze voor een telefonisch consult om te vragen hoe het gaat.
Verder kunnen we altijd weer contact opnemen met haar als we over dingen twijfelen of als de juf van de peuterspeelzaal (waar hij maandag begint) of de juf van de basisschool vinden dat hij zijn handje niet goed gebruikt.
Dat is goed nieuws zeg!
Jullie zijn dus op de goede weg. Blijf het idd maar in de gaten houden, dan kun je altijd nog aan de bel trekken.
Volgens mij handen die Van de Karwei bij ons op het kdv. Was daar nog nooit op het wc-tje voor de kleutertjes geweest maar zag hem vrijdag hangen en heb meteen jouw verhaal aan de leidster vermeld! Ga straks even de advertentie van Karwei uitprinten en dinsdag laten zien daar! Super dat ze uit de handel zijn, jammer dat het voor jouw zoontje te laat is!
jammer de links van de site werken niet meer!!!
nogmaals dikke knuffel voor je kleintje :hug:
Dank je.
Ik heb de links op de vorige pagina aangepast en nu werken ze wel weer.
Ik heb die haken ook. Al lang geleden gekocht maar nooit opgehangen en nog in de verpakking. Zou ik ze met dit argument nog terug kunnen brengen?
op mijn werk (kdv) zijn ze weggehaald :dance: :dance: :dance:
toen ik het op kantoor vertelde na aanleiding van dit topic zeide ze dat deze goedgekeurd waren voor kdv’s :shock: maar ze hebben ze toch weggehaald!
Hier hangen ze dus nog gewoon in het toilet op de kleutergroep… Ik heb een printje gegeven van één van de linken maar ze hebben er dus niks mee gedaan blijkbaar! Het haakje hangt tegenover één van de wc-tjes dus als er een kindje van de wc valt of zoiets makkelijk om aan vast te grijpen. Het zit niet heel stevig geplakt maar toch… Ga het van de week nog maar een keer aan een andere leidster vragen. (Had het printje aan een leidster gegeven die het aan de directrice zou geven.) Vind het eigenlijk wel jammer, voel me zo’n zeur om er weer over te moeten beginnen, maar goed ook de veiligheid van mijn kinderen speelt hier mee!
Quinten gaat het goed mee. Zelf ben ik nog steeds regelmatig onzeker als hij zijn vinger niet goed gebruikt (hij klemt bijvoorbeeld tegenwoordig zijn potlood helemaal verkeerd vast).
Verder vandaag bericht gehad van onze rechtsbijstand: de tegenpartij heeft aansprakelijkheid voor het letsel van Quinten erkend :shock: .