Officiële veiligheidswaarschuwing rvs-handdoekhaken p.9

Edit: Hierbij de officiële waarschuwing van de Voedsel en warenautoriteit:

Veiligheidswaarschuwing rvs-handdoekhaken Praxis, Gamma en Karwei

01 maart 2010 - veiligheidswaarschuwing

Praxis, Gamma en Karwei hebben een veiligheidsrisico speciaal voor huishoudens met kleine kinderen ontdekt bij verschillende rvs-handdoekhaken. Het product bevat scherpe randen en kan, als het op hoogte van kleine kinderen is geplaatst, en er geen handdoek in de haak hangt, ernstige beknellingen aan een vinger opleveren. Het gevaar bestaat dat een kind zich niet meer zelfstandig kan bevrijden.

Consumenten die in bezit zijn van het product wordt dringend verzocht zelf na te gaan of deze situatie voor hen van toepassing is. Is dit het geval dan wordt geadviseerd de haak te verwijderen of hoger op te hangen. De plakhaak inclusief kassabon kan geretourneerd worden naar een van de betreffende bouwmarktfilialen. Het filiaal vergoedt dan het aankoopbedrag.

De in dit bericht opgenomen informatie is gebaseerd op de melding van de betrokken bedrijven. Voor meer informatie verzoekt de VWA consumenten contact op te nemen met genoemd bedrijf.

Meer informatie en foto's van de betreffende handdoekhaken:

* Advertentie Praxis
* Advertentie Gamma
* Advertentie Karwei

Bron: VWA


Hierbij wil ik jullie waarschuwen voor de volgende soort handdoekhaken:





13 September is mijn jongste zoontje van net 2 er met zijn vingertje in gekomen toen hij zich probeerde vast te grijpen tijdens een val. Hierdoor is hij een deel van zijn vinger kwijt geraakt.

De chirurg heeft zijn vingertje deels nog kunnen redden, maar het eerste kootje en het eerste gewrichtje van mijn zoontjes rechterhand ontbreken nu.

Wat erg :frowning: , bedankt voor de waarschuwing! Ik wilde deze toevallig van de week gaan halen dat doe ik nu dus maar niet.

:shock: bedankt voor het plaatsen :shock:

Ze komen er hier niet in.



:hug: voor je zoontje

Zo das schrikken :shock:

Dikke knuffel voor je zoontje :hug:

Wat een rotongeluk zeg!

Heeft je zoontje er nu geen pijn meer aan?

:hug:

Wat een schrik! :o



Gelukkig hebben wij deze niet.

Maar zo zie je maar wat er kan gebeuren met alledaagse dingen.

Ik denk dat iedereen wel iets in huis heeft wat totaal onschuldig lijkt, maar heel gevaarlijk kan zijn.



Knuffel voor je zoontje… :hug:



Als ouder schrik je je volgens mij echt even kapot…

:shock: Die… wou ik nog aanschaffen afgelopen week…

Maar ging niet… want ze hadden ze neit…



maar goed hoor!



Hoe gaat het nu met hem?

@Maaike79 wrote:



Heeft je zoontje er nu geen pijn meer aan?

:hug:




Het gaat nu redelijk goed met hem, maar een week na het ongeluk is hij bijna weer in het ziekenhuis opgenomen vanwege een ernstige ontsteking aan de wonden. Hij zat met zijn temperatuur 0,2 graden onder de grens van opname.



Inmiddels zijn de wonden geheeld op 1 klein plekje na waar de ontsteking heeft gezeten. Dat wil nog maar niet dicht gaan. Gelukkig heeft hij er op dit moment geen pijn meer aan en konden we stoppen met pijnmedicatie. Ter bescherming moeten we voorlopig in ieder geval nog pleisters blijven plakken zodat het wondje zo goed mogelijk beschermd is.



Psychisch gaat het ook weer redelijk goed met het ventje. Wel is hij nu doodsbang voor het ziekenhuis. De nachtmerries zijn gelukkig voorbij, alleen blijft mijn zoontje echt verschrikkelijk aan mij hangen.



Aan het ontbreken van zijn vingertop begint hij nu weer wat te wennen. Hij kan nu torens van 10 blokjes bouwen met zijn rechter hand. Veel dingen pakt hij nu vast met zijn duim en middelvinger.

Jeetje :shock: Wat heftig!



…Dit moet de fabrikant weten…

Getsie zeg, wat een naar ongeluk :frowning: . Bedankt voor de waarschuwing!

Oh wat eng. Ik heb ook van die haken. Maar ze hangen wel hoog. Dus geen direcht gevaar. Maar goed dat ik het lees ik zal ze nooit laag gaan gebruiken dan.

Ik heb ze ook liggen maar nog niet opgehangen…dat gebeurt dus ook niet meer nu ik dit zie.



:hug: voor je zoontje.

Kippevel :cry: :cry: :cry:

Vreselijk!!! Dikke :-* voor jullie!!



Heb je de fabrikant op de hoogte gesteld?!

Vreselijk zeg wat erg en heel erg bedankt voor het plaatsen!!!

@Danielle_M wrote:

Oh wat eng. Ik heb ook van die haken. Maar ze hangen wel hoog. Dus geen direcht gevaar. Maar goed dat ik het lees ik zal ze nooit laag gaan gebruiken dan.


Bij mij hangen ze gelukkig ook hoog!



Wat erg voor je zoontje om mee te moeten maken, arm ding :hug:

@veertje wrote:



Heb je de fabrikant op de hoogte gesteld?!


Heeft de Gamma voor ons gedaan en bij deze plaatselijke Gamma zijn ze ook (in ieder geval voorlopig) uit de schappen gehaald :wink: .

@belle wrote:

@veertje wrote:


Heb je de fabrikant op de hoogte gesteld?!


Heeft de Gamma voor ons gedaan en bij deze plaatselijke Gamma zijn ze ook (in ieder geval voorlopig) uit de schappen gehaald :wink: .

:think: Maar als je ze gewoon op een hoogte hangt die zeg maar niet binnen het bereik van kinderen is dan kan het toch geen kwaad? Misschien kunnen ze er een waarschuwingssticker oid aan toevoegen maar om nou helemaal uit de schappen te halen?

nou dit is lekker dan…

bij mij hangen ze aan de wastafel…

ga volgende week maar even kijken voor anderen…



heel veel succes voor je kleine kerel…

OOOOH wat erg meid :hug:

@Affie wrote:

@belle wrote:
@veertje wrote:


Heb je de fabrikant op de hoogte gesteld?!


Heeft de Gamma voor ons gedaan en bij deze plaatselijke Gamma zijn ze ook (in ieder geval voorlopig) uit de schappen gehaald :wink: .

:think: Maar als je ze gewoon op een hoogte hangt die zeg maar niet binnen het bereik van kinderen is dan kan het toch geen kwaad? Misschien kunnen ze er een waarschuwingssticker oid aan toevoegen maar om nou helemaal uit de schappen te halen?


Maar kinderen kunnen wel op stoeltjes gaan staan hè. Ik heb er een van 2,5 die graag overal haar vingertjes in steekt.
Better safe than sorry denk ik dan.

In ieder geval veel sterkte met je kleine vent meis :hug: :hug:

@Judith75 wrote:

@Affie wrote:
@belle wrote:
@veertje wrote:


Heb je de fabrikant op de hoogte gesteld?!


Heeft de Gamma voor ons gedaan en bij deze plaatselijke Gamma zijn ze ook (in ieder geval voorlopig) uit de schappen gehaald :wink: .

:think: Maar als je ze gewoon op een hoogte hangt die zeg maar niet binnen het bereik van kinderen is dan kan het toch geen kwaad? Misschien kunnen ze er een waarschuwingssticker oid aan toevoegen maar om nou helemaal uit de schappen te halen?


Maar kinderen kunnen wel op stoeltjes gaan staan hè. Ik heb er een van 2,5 die graag overal haar vingertjes in steekt.
Better safe than sorry denk ik dan.

In ieder geval veel sterkte met je kleine vent meis :hug: :hug:


Ook op een stoel komt ie er nog niet bij :wink:
Maar bedoel alleen maar dat dit een heel vervelend en verdrietig incident is en dat de haakjes niet per definitie gevaarlijk zijn.

Maar goed tis verder geen discussietopic ofzo, die kleine jongen is belangrijker :-*