die vader van haar heeft bordeline op latere leeftijd is dat bij hem vastgesteld. Maar dat was mede een van de oorzaken van haar onzekere jeugd.
Ah oke…
Ik heb zelf toevallig borderline dus was benieuwd.
Ga hem morgen maar eens terugkijken denk ik.
@konijn wrote:
vond het nooit zo nodig om aan een diëtiste te gaan oid, maar denk dat een voedingsconsulent net wat steun in de rug is… Of hebben jullie andere ervaringen… hij wil absoluut niet zo giga dieet waar je niks van mag en alleen maar shakes moet eten.
Zou ik ook niet zien zitten, die shakes. Ik ben voorstander van gezond eten en bewegen. Ik heb zelf ook een stok achter de deur nodig om af te vallen. Als ik wat kilo’s kwijt wil gebruik ik het WW boekje. Mijn man heeft zelf ooit bij WW gezeten, ging ook naar die bijeenkomsten (zat ie daar tussen de vrouwen :lol: , hij zat ze altijd op te stoken, elke week ging het over gezonde ovenfriet), dat boekje hebben we nog steeds in huis, maakt het voor mij heel inzichtelijk wanneer ik over de schreef ga met dat punten tellen.
Maar ieder zijn eigen ding hoor, je moet iets vinden wat bij je past en wat je vol kan houden.
Mijn bmi is 36, dus ik vind dat ik nu MOET. Ik ga ook naar de obesitas kliniek in de stad. Daar word ik volledig onderzocht en in de gaten gehouden worden. Ik vind dat nu zeker fijn; mijn moeder krijgt volgende week een bypass ivm 3 vernauwingen. Oorzaken oa roken(doe ik niet), cholesterol, stress, hoge bloeddruk, familiare aangelegenheden(erfelijkheid dus) etc. Mijn vader heeft precies hetzelfde gehad, maar dan 3 jaar terug…
@marielle wrote:
Oh mij kwets je er zeker niet mee maar sommige mensen wel.
Ik ben trots op mezelf dat ik dmv een sleeve en sporten 73,5 kilo ben afgevallen.
Wooowww… ongelofelijk wat een prestatie!!
nou, ik weet wel dat ik ernstig geinspireerd raak door het programma… ik ben bewuster van wat ik wel of niet in mijn mond steek, maar tuurlijk heb ik nog zwakke momenten…
probeer als het droog is, en ik geen kids heb, va 9 km - 13 km te skaten (dat gaat vanzelf)…
en ik heb nu dat hardloopprogrammaatje gedownload waar een dame verteld hoe je moet trainen (0-5 km)…
dus als mijn dochtertje va maandag ook naar school gaat, heb ik me voorgenomen minder aan mijn huis te werken op woe en vrij (dat doe ik wel een ander moment) en dan ga ik nu aan mijzelf werken
ik was di in haarlem wezen shoppen… koop alleen maar voor de kids… ik pas amper wat… geen winterjas… broeken is ellendig… en ook de verkoopster zegt dan, ja, zo ‘dik’ ben je niet eens… ik zit in 44-46, maar ze maken kennelijk heel veel kleding eh, te klein?
ik ben dan wel 90 kilo, dus ik moet 15 kilo afvallen voor een gezond bmi…
Ik ga morgen ook even naar de kringloop, haha, kijken of ze mijn sportmatje nog hebben die ik daar lang geleden heb ingeleverd… thuis buikspieroefeningen etc. doen…
echt… als ik nu niets verander…ik wil zo graag weer onder de 90 komen…
ik vind het wel inspirerend om naar het programma te kijken maar ZO snel afvallen dat zou ik denk ik niet trekken, al ga ik zelf ook wel in rap tempo nu door gezond eten en sporten
ben sinds 22 augustus 17 kilo afgevallen, dat is natuurlijk best heel veel, maar de eerste kilo s gaan wel erg snel, en ik moet ook wel ERG veel …dus wat nu meegenomen is daar ben ik blij mee
straks gaat t langzamer en dan moet ik ook gemotiveerd blijven, dan zou ik ook best zo n trainer willen die me elke dag bij mn kladden greep
ik moet de motivatie elke dag weer uit mezelf halen en eerlijk is eerlijk dat valt niet altijd mee als je lekker warm in je bedje ligt en zelfs in de vakantie je wekker gaat omdat je moet sporten
maar ala we gaan weer… :lol:
Zo snel is het toch niet, een tijdsbestek van 300dagen, dat is bijna een jaar… Je moet ook doen waar je zelf het prettigst vind, ze moeten toch veel opgeven, en dat kan lang biet altijd
@Snoesje wrote:
en ik heb nu dat hardloopprogrammaatje gedownload waar een dame verteld hoe je moet trainen (0-5 km)…
Evy, of niet :mrgreen: ?
Zo probeer ik elke dag een half uur met de hond te wandelen, ik mag wel eens een dagje overslaan als het echt niet lukt (lukt vaak niet als ik avonddienst heb), maar ik wandel toch wel 6 dagen in de week. Net ook weer, Ralf op het loopfietsje, en dan tijdens het slaapje van Esmee, manlief zit thuis te werken. En Ralf kan best hard op dat loopfietsje (zijn 'brommer'), dus dan kan ik ook lekker doorstappen.
Toch vind ik dat ze in een rap tempo afvallen, meer dan de gebruikelijke kilo per week. Ik geloof dat ik laatst iemand zag die in de 1e 3 maanden 30 kilo af moest vallen, dat betekent 10 per maand.
@Femke Fataal wrote:
@Snoesje wrote:
Evy, of niet :mrgreen: ?
Zo probeer ik elke dag een half uur met de hond te wandelen, ik mag wel eens een dagje overslaan als het echt niet lukt (lukt vaak niet als ik avonddienst heb), maar ik wandel toch wel 6 dagen in de week. Net ook weer, Ralf op het loopfietsje, en dan tijdens het slaapje van Esmee, manlief zit thuis te werken. En Ralf kan best hard op dat loopfietsje (zijn 'brommer'), dus dan kan ik ook lekker doorstappen.
Toch vind ik dat ze in een rap tempo afvallen, meer dan de gebruikelijke kilo per week. Ik geloof dat ik laatst iemand zag die in de 1e 3 maanden 30 kilo af moest vallen, dat betekent 10 per maand.
haha, ja, dat klopt :mrgreen: ben benieuwd...
ook lekker bezig.. das dan toch weer een voordeel een hond, haha...
ja, het is idd erg snel, als het langzamer zou gaan vraag ik me af hoe het dan met hun huid zou zijn.. denk ook nog wel uitgerekt?
@Snoesje wrote:
ik ben dan wel 90 kilo, dus ik moet 15 kilo afvallen voor een gezond bmi…
…
Ik heb me de afgelopen maanden van 97 naar onder de 90 geworsteld. Tijdje nu stilgestaan maar ben van plan maandag de volgende etape te beginnne. Zal al blij zijn als ik ooit 81 weeg en 78 zou een feestje zijn.
Ik hou mijn calorieen bij en doe af en toe inspiratie op in de boeken van Sonja.
Van de week met een client in de sportschool geweest en ik ben het al lang van plan maar dit voelde wel heel goed. Hoop me binnenkort ibj mijn eigen haren naar de sportschool te slepen.
@konijn wrote:
Zo snel is het toch niet, een tijdsbestek van 300dagen, dat is bijna een jaar… Je moet ook doen waar je zelf het prettigst vind, ze moeten toch veel opgeven, en dat kan lang biet altijd
Niet zo snel :shock: In de eerste aflevering viel die man per 2 dagen 1 kilo af :shock:
Ik heb de aflevering van afgelopen zondag vanmorgen teruggekeken.
Man wat confronterend!! Ik herkende me een beetje in haar verhaal. Het niet kunnen doorzetten. Toch iets lekkers willen snaaien.
Mijn bmi is 39.2
slik
meteen weer voorgenomen om dringend te gaan afvallen. Morgen ga ik weer beginnen. Ik heb zoiets van: als zij doorzettingsvermogen kan opbrengen, dan moet ik dat ook kunnen.
En hoe goed zag ze er telkens weer iets meer uit!!
Ik las over operaties, knap dat jullie die ondergaan hebben! En ook zoveel afgevallen. Super gedaan!!
Ik las nog over de start to run. Ooit, in mijn vage verleden, 2jr geleden, ging ik er ook een keer mee beginnen. Ik dacht hier in de buurt, een fijn rondje om het water heen. Ik dacht dat ik kapot ging! Zooooo weinig conditie. Nou heb ik me bedacht dat ik natuurlijk niet meteen MOET rennen. Ik kan ook beginnen met lopen en als er gerend moet worden, even vervangen door snelwandelen. Eens mijn conditie wat beter is, dan ga ik het snelwandelen vervangen door rennen.
@Bella wrote:
@Snoesje wrote:ik ben dan wel 90 kilo, dus ik moet 15 kilo afvallen voor een gezond bmi…
…
Ik heb me de afgelopen maanden van 97 naar onder de 90 geworsteld. Tijdje nu stilgestaan maar ben van plan maandag de volgende etape te beginnne. Zal al blij zijn als ik ooit 81 weeg en 78 zou een feestje zijn.
Ik hou mijn calorieen bij en doe af en toe inspiratie op in de boeken van Sonja.
Van de week met een client in de sportschool geweest en ik ben het al lang van plan maar dit voelde wel heel goed. Hoop me binnenkort ibj mijn eigen haren naar de sportschool te slepen.
woehoee! petje af hoor! das toch een hartstikke goed begin!!
Hier inmiddels 3.5 kilo… dat heb ik lang nog nooit gezien of gedaan! zelfs mijn moeder was zooo enthousiast blij, haha…
nou, gewoon kleine stapjes… dan heb je het minste erg er in… per 5 kilo (dat is ook voor mij al een hele grote stap, haha)…
succes joh!
@Imfe wrote:
Ik heb de aflevering van afgelopen zondag vanmorgen teruggekeken.
Man wat confronterend!! Ik herkende me een beetje in haar verhaal. Het niet kunnen doorzetten. Toch iets lekkers willen snaaien.
Mijn bmi is 39.2
slik
meteen weer voorgenomen om dringend te gaan afvallen. Morgen ga ik weer beginnen. Ik heb zoiets van: als zij doorzettingsvermogen kan opbrengen, dan moet ik dat ook kunnen.
En hoe goed zag ze er telkens weer iets meer uit!!
Ik las over operaties, knap dat jullie die ondergaan hebben! En ook zoveel afgevallen. Super gedaan!!
Ik las nog over de start to run. Ooit, in mijn vage verleden, 2jr geleden, ging ik er ook een keer mee beginnen. Ik dacht hier in de buurt, een fijn rondje om het water heen. Ik dacht dat ik kapot ging! Zooooo weinig conditie. Nou heb ik me bedacht dat ik natuurlijk niet meteen MOET rennen. Ik kan ook beginnen met lopen en als er gerend moet worden, even vervangen door snelwandelen. Eens mijn conditie wat beter is, dan ga ik het snelwandelen vervangen door rennen.
Start to run kan idd altijd nog… gewoon beginnen met kleine dingetjes, vaker de trap nemen… of 2x fietsen, idd, ga maar een half uurtje na het eten stevig wandelen?
Ik zal ook de 100 meter niet halen hoor, haha… maar ik zie het aan mijn zusje, die ging ook dood bij haar eerste hardloopervaring. Zij deed het elke dag met een soort van trainer met haar werk en nu heeft ze 8 km gelopen in de a’dam marathon! tja, zoiets moet je gewoon rustig opbouwen!
Wow Snoesje, super van je zus!! :thumbup:
Leuk is dat hè zo’n enthousiaste reakties!! Goed gedaan van je paar kilo’s weg!
Ik vraag me ook echt of of ze het strakke regime wel kunnen volhouden! Twee uur per dag sporten, waar haal je de tijd vandaan?
Wat ik niet helemaal begreep was dat die jongen naast het zware klussen in huis ook nog zo veel moest sporten. Klussen op zich is al een complete workout. Bij de ww wordt ook stofzuigen als “workout” gerekend.
Het lijkt mij dat als mensen zo veel jeren verkeerde eet en beweeggewoontes hebben ontwikkeld dat deze extreme verandering op lange termijn niet vol te houden is. Daarnaast is die 70 kilo er ook niet in een jaar bijgekomen, toch?
Maar goed, sensatie doet het natuurlijk voor TV. Als deze mensen het via de ww zouden doen, dan zou dat geen spectaculaire TV op leveren natuurlijk en ik vind het wel heel motiverend om dit programma te zien.
Ik heb afgelopen weekend in ieder geval mijn eerste streeftussengewicht behaald met de ww. De eerste 5% is er af bij mij. :dance: Nu die andere 35 kilo nog :think:
ik heb dit weekend mijn 10 procent gehaald elka…lekker gevoel he
ik kijk wel naar obese , aapjes kijken, ja ten dele natuurlijk wel.
ik weet absoluut zeker dat er ook een hoop mensen kijken die niet weten hoe t is om overgewicht te hebben ( gelukkig maar!) en dat daaronder mensen zijn die nu wat meer begrip krijgen, maar ook mensen die hoofdschuddend zeggen , ze doen t toch zelf…en hoe kun je dat laten gebeuren…etc… en mensen die het sensationeel vinden om te zien hoe sommige deelnemers zwemmen in de losse huid na het afvallen
dat is televisie he…ik ben zelf ook flink afgevallen en nog steeds bezig. maar ik wil die publiciteit beslist niet, ik zou het vreselijk vinden dat heel nederland mee kijkt naar mij… ik deel het wel met wat mensen die ik vertrouw, een besloten club, …ik moet ook HEEL veel afvallen, maar ik ben niet begonnen met het kwijtraken van dat symptoom voor ik de oorzaak .innerlijk…had aangepakt…daarom lukt het nu ook denk ik…en daarom heb ik goede hoop dat ik t straks ook zo kan houden
dat losse vel is misschien een gevolg ,…vrijwel zeker in mijn geval hoor…maar ik maak me geen zorgen over wat nog komt, ik heb genoeg aan dit moment. zorgen van later…die komen ook later…
Hier nog 1 die overgewicht heeft…Doordat ik nu Bv. geef gaat het iets wat sneller er af (m’n zwangerschapskilo’s ben ik kwijt: 14 kilo) en zakken de broeken van m’n kont af. Maar weinig energie en weinig eetlust. Dus echt gezond is dat natuurlijk ook niet. Stevig zal ik altijd blijven.
Manlief en ik wegen evenveel nu. :oops: wel erg grappig.
Maar ik vindt het toch wel knap dat ze dit bereiken, veel kilo’s kwijt raken.
ik weeg ook te veel. Ik heb een bmi van 28.
ik vind die mensen van obese zo knap , ik zou willen dat ik ook iemand achter me had die me afmatte en zo afbeulde zodat ik eens doorzet ipv maar weer dat ene koekje in mijn mond te doen , want ''dat is zo gezellig samen met de kinderen he "