Wie heeft het ook gezien?
Ik heb gisteren met een krop in mijn keel zitten kijken.
Vooral met het besef dat als ik met 21 jaar niet naar een psychotherapeut was gegaan die mij verslavingstherapie gaf, ik ook zo had kunnen eindigen.
Na mijn therapie van 18 maanden ben ik niet meer aangekomen, langzamerhand zelfs wel wat afgevallen.
Maar ooit woog ik 154 kilo en tegenwoordig 108
Ik heb echt heel emo zitten kijken, het had mijn voorland kunnen zijn. :oops:
En ook met bewondering zitten kijken, wat een inzet, wat een doorzettingsvermogen.
Ik dacht… als hij ruim 150 kilo in 10 maanden kan verliezen, wat zeur ik dan met 30…
Manlief wil me graag helpen om een plan te maken en dan echt een doel maken van nog 30 kilo eraf.
Als ik 80 kilo weeg met 1 meter 64, ben ik nog wel wat mollig… maar lijkt me een stuk gezonder.
Kortom… ik was erg onder de indruk, ook emotioneel onder de indruk.
En het begint met erkennen he, ja ik ben te dik, ja ook ik heb morbide obesitas met een bmi boven de 39 en ook ik heb het er gewoon zelf aangegeten… ik lust alles en vroeger at ik met name van alles veel te veel.
Dat is nu wel over, maar aan goed bewegen ontbreekt het nog wel…
Ik heb het ook gezien en had ook een brok in mijn keel.
Vooral omdat hij even doorsloeg en teveel ging afvallen.
Ik ben op het moment heeeeel blij dat manlief spontaan met de weight watchers is begonnen (online programma). Hij wilde jaren niet weten over afvallen, met name omdat zijn moeder er altijd al mee bezig is geweest, vanaf dat hij jong was.
Nu gaat er langzaam maar gestaag wat af en is er na 1 maand al echt resultaat te zien. Maar gewoon niet te drastisch, geen sonja B crash dieet oid.
Ik kan me voorstellen dat je denkt jeetje dat had ik kunnen zijn. :hug:
Ja ik zat ook met een brok in mijn keel heb ook wel een traantje gelaten helemaal toen hij zijn ex weer ontmoete.
Hoe ongelovelijk knap is het van hem om zoveel aftevallen in nog geen jaar tijd.
Ik had hem vorige week al gezien bij de wereld draait door.
Het heeft mij in elk geval aan het denken gezet,ik moet ook meer gaan bewegen en tussendoortjes meer laten staan. Nu ben ik al wel jaren hetzelfde gewicht maar het moet er gewoon af ik wil van mijn insulinepomp en medicijnen af en ik wil weer happy zijn :?
Ik ga ook een schema maken voor mezelf.
Ik heb de aflevering ook gezien - wel interessant dat iemand van veel sporten naar veel eten gaat en vervolgens weer doorslaat in het sporten.
Ik vond het een boeiende aflevering denk omdat hij ook wel iets boeiends had. Wel sneu om dan vervolgens zo misvormd te zijn met al dat overtollige vel. Hopelijk houdt hij een jaar lang zijn huidige gewicht en kan hij onder het mes.
Ik heb met bewondering zitten kijken.
Hij was heel eerlijk. Gaf ook toe dat het echt door zichzelf kwam, door het eten. En niet door medicijnen of een ziekte.
Al vind ik het persoonlijk, dat het naar mijn idee, een psychische ziekte kan zijn.
Erg knap dat hij dit in zon korte tijd voor elkaar heeft gekregen :shock:
Petje af.
En het leuke, hij woont in Vlaardingen. Dus alles wat we zagen was herkenbaar , sportschool, zwembad, de haven enz.
Wat een geweldig huis heeft hij. Nu hopelijk in de toekomst een lieve vrouw voor hem
@Claud77 wrote:
Ik heb met bewondering zitten kijken.
Hij was heel eerlijk. Gaf ook toe dat het echt door zichzelf kwam, door het eten. En niet door medicijnen of een ziekte.
Al vind ik het persoonlijk, dat het naar mijn idee, een psychische ziekte kan zijn.
m
Ik denk dat het ook een ziekte op zich is - hij was verslaafd aan eten. Vervolgens sloeg hij weer door in het sporten - dus een therapietje links of rechts zou geen kwaad kunnen om goed in balans te komen.
Ik vond het ook een zeer interessant programma en heb meteen besloten dat die lullige 4 a 5 kilo die er bij mij vanaf moeten nu ook echt aangepakt worden. Ik heb niet teveel- en gezond eten mee naar mijn werk en vanavond ga ik meteen naar de sportschool!
Petje af voor die man, heel erg knap wat hij gepresteerd heeft.
@Bella wrote:
@Claud77 wrote:Ik heb met bewondering zitten kijken.
m
Ik denk dat het ook een ziekte op zich is - hij was verslaafd aan eten. Vervolgens sloeg hij weer door in het sporten - dus een therapietje links of rechts zou geen kwaad kunnen om goed in balans te komen.
En ik denk dat je daar een heel goed punt hebt… Want het is natuurlijk superknap wat hij presteert, maar de ene verslaving voor de andere inruilen is natuurlijk ook niet helemaal bedoeling.
Ik denk om het allemaal vol te kunnen houden en op een gezonde manier, dat er idd wel een hoop nazorg bij zal komen. En dan hoop ik dat dat ook vanuit het programma geregeld wordt en dat het niet daarna neerkomt op “zo en zoek het nu zelf maar uit”.
het doorslaan ken ik heel goed, bij mij was het ook altijd hollen of stilstaan
OF je eet je dood OF je sport je dood…
ik herken nog steeds het gevoel van onrust een dag niet sporten en dan schuldgevoel…
het had bijna mijn verhaal kunnen zijn met dat verschil dat ik hetzelf in de hand heb genomen en nu op de helende weg ben van sport en gezond eten
ik kan nu gewoon een dagje sporten kan overslaan zonder een gevoel van onrust of falen
drie keer per week is nu voldoende, meer mag als het kan, maar het MOET niet, en zeker niet elke dag zeven dagen in de week en langer dan twee uur
het is heel moeilijk aan mensen uit te leggen die de problematiek niet kennen wat er in je hoofd gebeurt, waarom je MOET eten, of MOET sporten
en hoe lang de weg is om juist dat dwangmatige achter je te laten en uberhaupt te snappen waar het vandaan komt
achteraf had ik gewoon een therapie moeten hebben VOOR de hele ellende uit de hand liep…maar ook dat andere wat deze man aangeeft ken ik zo goed…met mij is alles prima , met mij is niks aan de hand…mijn leven is super , ik heb nergens last van
en dan stilletjes in je eentje dat verdriet hebben
gelukkig maar dat ik het niet zo uit de hand heb laten lopen als deze man…en dat mijn man bij me is gebleven, en wij wel samen lieve kindjes hebben…gelukkig maar dat het met mij nu goed gaat…al ben ik nog steeds veel te zwaar hoor, maar ik ben afvallende en wat belangrijker is,…de dwang is weg…de onrust is weg…deze keer ben ik ECHT gelukkig en gaat het ECHT goed…
totale herkenning dus bij mij voor dit verhaal ( heb t terug gezien op “gemist”)
Nou, daar zat ik ook wel een beetje mee hoor.
Ik was ook echt eetverslaafd. Binge eating disorder. Gewoon van alles VEEEEEL eten.
Mijn ontbijt in de pubertijd bestond uit een kom havermoutpap met 5 eetlepels suiker, 6 boterhammen met dik kaas, brie, pasta en jam en dergelijke en 2 koppen oplos cappucino met dik suiker en extra cacao…
Tja… als je zo eet wil het wel.
Ik kwam echt 1 kilo in de maand gestaag aan, 12 kilo per jaar en dat begon met 11,5 jaar.
Op mijn 15e woog ik dus al 114 kilo (meer als nu dus, whahahah)
Had ik zo door gegaan, was ik ook wel geeindigd in een stoel met een kilo of 300…
toen ik in therapie ging woog ik 154 kilo en hoger heb ik niet gehaald.
Het was mijn uitlaatklep voor alles… verveling, overtollige creativiteit die ik nergens in kon stoppen, boosheid en verdriet…
Het is ook echt als verslaving aangepakt en ik merk dat je er nooit helemaal af komt. Als ik slecht in mijn vel zit, heb ik toch vaker van die doelloos opstaan en zoeken in de kast naar iets te eten momenten dan wanneer het goed gaat.
Wel ben ik me er meer van bewust en dwing ik mezelf dan om iets “moeilijks” te eten, iets waar ik moeite voor moet doen, bijvoorbeeld walnoten die nog gekraakt moeten worden of een gepofte appel ofzo.
En ik moet echt creatief bezig kunnen zijn, als ik die energie niet kwijt kan, ga ik ook eten.
Verslaafd, ja ergens nog steeds. Maar wel wetend nu waarom en wat erachter zit. Dus bewuster en onder controle.
Je zou zeggen dat die laatste 30 kilo dan ook moeten lukken toch? :shifty:
Ik heb ook met bewondering zitten kijken. Wat ontzettend knap. Wat een doorzettingsvermogen. Wij zien het even snel in 1 uur. Maar stel je voor 1 jaar lang, zo keihard werken.
Mijn gedachte tijdens het tweede deel van het programma was ook wel:"hhmmm… misschien heeft hij wel een issue als het gaat om obsesief gedrag, doorslaan, verslavingen etc.
Ik hoop dat er over een jaar een special komt waarin we kunnen zien hoe het hem daarin is vergaan. Hopelijk toch met therapie en wat meer leren praten. Want dat wordt vaak vergeten.
En als de motivatie om af te vallen weg is (hij is al afgevallen tenslotte) hoe zorg je er dan voor dat je niet weer doorslaat in eten en aan de andere kant, hoe voorkomt hij dat dat hij zijn lichaam niet kapotsport.
Ik moest ook wel even slikken toen ik dat vel zag. Zo’n sportieve kop en dan zo’n oudevrouwtjes lichaam. Ik hoop acht dat het hem lukt.
Ik vraag me wel af of het gezond is om zo snel zoveel af te vallen.
Nu mijn eigen kilo’s nog. Ik ga lang niet zo snel, maar hoop toch echt wel het komende jaar 20 kilo af te vallen. De eerste 3,5 zijn er al af.
Ook hier met enorme bewondering en respect zitten kijken.
En het zet je ook aan het denken.
Ik heb respect voor de open manier waarop hij met alles omgaat.
En Cell, ik heb ook respect voor jou hoe je hier je verhaal neerzet. Open en bloot je gewicht vermeld en er weer voor wil gaan! Ben er van overtuigd dat het je lukt hoor!
Jammer dat er geen ondertiteling is …
Anders had ik ook graag willen kijken !
ondertiteling ???
ik heb het ook gezien en wat ontzettend knap van die man zeg !!! spra-ke-loooos !
diepe buiging.
maar eerlijk is eerlijk, zo’n programma geeft je wel een stok achter de deur. zonder dat programma was het hem niet gelukt
@Mam van 2 wrote:
ondertiteling ???
t
Als ik het me goed herinner is Femke doof (toch??) vandaar.
@ Bella : :thumbup: inderdaad.
Dus jammer dat ik hem niet eens kan volgen.
Gelukkig zijn er tegenwoordig wel wat programma’s die wel ondertiteling weergeven (gtst, red mijn vakantie, hart in aktie en zo) maar toch jammer dat RTL4 het nog iets te weinig doet.
Ik heb zelf ook overgewicht en vind het gewoon een ziekte zeg maar.
Ben 2 jaar geleden heel mooi afgevallen, maar toch kon ik het gewicht niet aanhouden. Nu vind ik het ontzettend moeilijk om de draad weer op te maken. Heb echt iemand nodig die me daarin kan steunen. Wil het liefst ook dat er een ‘programma’ is wat ik dagelijks kan eten. Alleen vind ik soms dat de gerechten wat je vind in je lijstje zo een hoop gedoe om te koken, ik ben gewoon geen keukenprinsesje, maar ook heb ik gewoon niet veel tijd om zo uitgebreid in de keuken te staan …
Het was zo herkenbaar, eten omdat je je ellendig voelt. En nooit vol zitten en dan savonds op bed liggen van de buikpijn :wall:
Maar die man, wat heeft ie het goed gedaan, zoveel afgevallen, echt chapeau! Hoop dat ie een jaar op gewicht blijft (wat ik verwacht) en dan kan ie zijn vel ook weg laten halen, want wat had ie daar nog vee over. Denk dat dat zelfs nog wel een x aantal kilo’s zou schelen.
@Femke, Jelle en Quinten wrote:
Jammer dat er geen ondertiteling is …
Anders had ik ook graag willen kijken !
Dus teletekst 888 werkt niet bij elk programma?
Jammer…
Hier ook morbide vetzucht gehad als bmi tegenwoordig ben ik gezond normaal.
Ik heb een sleeve waardoor ik megaveel ben afgevallen.
Ik herkende zoveel die verslaving obesitas is echt een ziekte een verslaving, en als je niet meer verslaaft bent aan eten dan zoek je een andere verslaving roken, drank of idd sporten ik zoek het in iets lekkerders :oops: val je ook nog van af.
Maar goed ik heb diep respect voor hem echt petje af.
En die galstenen oh wat een ellende ik herken het wel heb het zelf ook gehad omdat ik ineens zoveel afviel.
Kijk nou alweer uit naar volgende week.
Ik zit het nu te kijken en ik ben echt helemaal verbaast.
Wat een leuke man en wat een leuk huis. Hij heeft veel dingen zo goed voor elkaar en als je hem ziet dan zie ik de slankere man er gewoon in.
Deze man gun ik gewoon weer een slank leven!