Obese

Ik besef me dat dit er heel raar staat. Net of ik dikke mensen niet leuk vind ofzo. Dat is helemaal niet zo. Het is meer dat ik verbaast ben over dat je zo dik kunt worden.

Ik heb het ook gisteravond zitten kijken.

Ik vond het best indrukwekkend.

Ik vond hem er op het laatst echt niet goed uitzien.

Hij was wel slanker, maar ik vond hem er wel meteen 10 jaar ouder uitzien.

Het was zowiezo een superleuke vent, ook toen ie dik was. Wat een doorzettingsvermogen,

@Femke, Jelle en Quinten wrote:

Jammer dat er geen ondertiteling is …

Anders had ik ook graag willen kijken !

klote is dat heh?! moeten ze eigelijk overal op invoeren…

mooi programma. respect voor deze mooie man.

Toch vraag ik me af of het goed is om zo veel af te vallen in een jaar tijd. Hou je dat vast?

Al die kilo’s zijn er ook niet in 1 jaar aangegeten.

Ondanks dat, petje af en ik vond hem inderdaad ook leuker toen hij dikker was. Zoals op dat dakterras.

@stillewater wrote:

Ik vond hem er op het laatst echt niet goed uitzien.

Hij was wel slanker, maar ik vond hem er wel meteen 10 jaar ouder uitzien.

Het was zowiezo een superleuke vent, ook toen ie dik was. Wat een doorzettingsvermogen,

Dat vondt ik ook, ik vond hem er nu een beetje afgetakeld uitzien, stukken ouder…

maar ohh wat een doorzettings vermogen, petje af hoor !

@Elka wrote:

Toch vraag ik me af of het goed is om zo veel af te vallen in een jaar tijd. Hou je dat vast?

Al die kilo’s zijn er ook niet in 1 jaar aangegeten.

Ik ben in 2003/2004 in anderhalf jaar tijd 65 kilo afgevallen (van 125 naar 60 kilo) door gezonder eten en meer bewegen en ik heb dit gewicht tot mijn zwangerschappen kunnen vasthouden.

Je moet beseffen dat het geen dieet is, maar een verandering van je leven. Je moet niet weer net zoveel gaan eten als voorheen, want dan komen die kilo’s er zeker weer aan. Je moet alle kleine veranderingen blijven volhouden en dan lukt het zeker om dat gewichtsverlies eraf te houden.

oh femke , sorry. stom ook ik had er niet eens aan gedacht dat er misschien iemand doof kon zijn.

ik dacht dat je die man niet kon verstaan wegens dialect ofzo :oops: :oops:

Had hem in de week ervoor bij koffietijd gezien en hij komt inderdaad zo spontaan en lief over. Hoop voor hem dat hij nu ook nog hulp krijgt bij zijn verslavindsproblemen. Want hij lijkt er wel heel erg gevoelig voor.

zo… ik heb ook de afgelopen 2x gezien… heftig… en wat een bewondering. Maar idd, een jaar vind ik wel heel snel voor de jaren dat je het er aan ‘eet’ zeg maar…

maar ik ben spontaan gestopt met ongemerkt snoepen… bam, deze week 1.6 er af. haha… maar goed… vanavond 9 km geskate…

ik heb nooit echt een klik gehad om af te vallen…voelde me wel vreselijk in mijn lijf, maar met een overleden vader, dochter met kiss, slecht huwelijk, scheiding, verhuizing whatever, nooit een moment gevonden…

maar nu zat ik te zappen, ophrah winfrey… mensen die 100 kilo waren afgevallen, parkeer naast een auto… 'afvalproblemen? coach nodig? haha, ik snap de hint!!

maar dat ik ook niet meer boven de 90 wil wegen is een ding wat zeker is… maar damn… moeilijk… dus knap van die mensen in de serie! ik blijf kijken!

wow wat knap van je Sassie, diepe buiging.

Hoe gaat het nu met je NA je zwangerschappen, houdt je die omslag nog steeds vol?

ik weet uit ervaring hoe moeilijk het dagelijks gevecht is en dat het nooit ophoudt. Je kunt zonder bv roken, maar niet zonder eten he. Vandaar dat het in mijn ogen nog moeilijker is om van je eetverslaving af te blijven dan van je rookverslaving.

succes, Petri

@petri wrote:

Hoe gaat het nu met je NA je zwangerschappen, houdt je die omslag nog steeds vol?

ik weet uit ervaring hoe moeilijk het dagelijks gevecht is en dat het nooit ophoudt. Je kunt zonder bv roken, maar niet zonder eten he. Vandaar dat het in mijn ogen nog moeilijker is om van je eetverslaving af te blijven dan van je rookverslaving.

succes, Petri

Petri, dit ben ik helemaal met je eens!

Sassie Wat een geweldige prestatie! :clap:

Dankjewel :oops:

@petri wrote:

Voor Pete woog ik ongeveer 65 kilo, op het eind van mijn zwangerschap 86 kilo. Na Pete ben ik op 79 kilo blijven hangen.

We waren weer snel zwanger en nu was ik aangekomen tot 92 kilo. Na deze zwangerschap ben ik ook op 79 kilo blijven hangen.

Luc en Stan hebben de eerste 2 jaar niet doorgeslapen (lees: elke nacht 5 tot 10 keer eruit) door maagklachten en kno-problemen, waardoor ik geen fut had om iets aan mijn gewicht te doen.

Begin dit jaar ben ik weer begonnen met opletten (gezondere koekjes, verantwoorder broodbeleg, kleiner portie avondeten e.d.) en sindsdien gaat het langzaam weer omlaag. Inmiddels weeg ik ongeveer 67.5 kilo en ben ik weer meer dan 10 kilo kwijt.

Ik wil nog een paar kilo kwijt, maar mijn man heeft gezondheidsklachten en hierdoor komt er meer op mij neer en lijkt mijn lichaam toch meer behoefte aan snelle energie (koolhydraten/suiker) te hebben.

Mijn oudste gaat sindskort naar school en ik moet dus 3 dagen per week op en neer fietsen met de bakfiets en dat is weer extra beweging. Vanaf 1 november gaan Luc en Stan naar de psz en heb ik woensdagochtend geen kids in huis en kan ik ook weer gaan sporten. Ik hoop dan die laatste kilo’s eraf te krijgen.

@petri wrote:
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het dagelijks gevecht is en dat het nooit ophoudt. Je kunt zonder bv roken, maar niet zonder eten he. Vandaar dat het in mijn ogen nog moeilijker is om van je eetverslaving af te blijven dan van je rookverslaving.

Toen ik eind 2003 ben begonnen met afvallen, ben ik begin 2004 ook gestopt met roken. Dat vond ik inderdaad makkelijker, omdat dit vooral een kwestie van niks in huis halen en niks opsteken was.

Eten heb je altijd in huis. Je moet dan leren om te minderen en ook van je fouten te leren.

Ik heb net voor het eerst Obese gekeken. Wat een bewondering heb ik voor dat meisje zeg! Natuurlijk had ze wel terugvallen maar dat vind ik eigenlijk wel een soort van logisch, zomaar ineens je eetpatroon veranderen is zwaar.

Vriendinnen van mij hebben begin dit jaar een maagverkleining gedaan omdat zelf afvallen hun niet lukt. Ik heb bewondering voor hun dat ze die stap gingen zetten maar eigenlijk heb ik voor dit meisje van het programma nog meer bewondering. Zij heeft de discipline om ‘zelf’ af te vallen terwijl mijn vriendinnen nu afvallen omdat hun maag de helft verkleind is. Zij hadden natuurlijk wel overgewicht maar wogen ‘maar’ 118 kilo en zijn niet eens geopereerd omdat ze een gevaarlijk BMI hadden maar omdat ze oa een te hoge bloeddruk hadden, wat ook wel gevaarlijk is maar als ze zelf meer moeite zouden om af te vallen dan zou dat weer zakken. Het afvallen bij hun is in het verleden ook gelukt maar omdat ze nu op die manier niet meer wilden lijnen hebben ze hier voor gekozen. Ik realiseer me overigens dat ik makkelijk praten heb met mijn 54 kilo bij een lengte van 1.74.

Ik vind bet voor mij ook een goed program, hang aan de andere kant vind en vorl mezelf een olifant… Nu wordt ik ermee geconfronteerd dat ik dat moet leren loslaten, heb gezond bmi, en moet dus mijn verstand gebruiken. Ik sport het lirfst elke dag ruim 2 uur, glukkig is dat voor mij nirt haalbaar met mijn gezin…

@Vlinder75 wrote:

Ik heb net voor het eerst Obese gekeken. Wat een bewondering heb ik voor dat meisje zeg! Natuurlijk had ze wel terugvallen maar dat vind ik eigenlijk wel een soort van logisch, zomaar ineens je eetpatroon veranderen is zwaar.

Vriendinnen van mij hebben begin dit jaar een maagverkleining gedaan omdat zelf afvallen hun niet lukt. Ik heb bewondering voor hun dat ze die stap gingen zetten maar eigenlijk heb ik voor dit meisje van het programma nog meer bewondering. Zij heeft de discipline om ‘zelf’ af te vallen terwijl mijn vriendinnen nu afvallen omdat hun maag de helft verkleind is. Zij hadden natuurlijk wel overgewicht maar wogen ‘maar’ 118 kilo en zijn niet eens geopereerd omdat ze een gevaarlijk BMI hadden maar omdat ze oa een te hoge bloeddruk hadden, wat ook wel gevaarlijk is maar als ze zelf meer moeite zouden om af te vallen dan zou dat weer zakken. Het afvallen bij hun is in het verleden ook gelukt maar omdat ze nu op die manier niet meer wilden lijnen hebben ze hier voor gekozen. Ik realiseer me overigens dat ik makkelijk praten heb met mijn 54 kilo bij een lengte van 1.74.

Ben dit absoluut niet met je eens hoor dit gaat zo niet voor iedereen op, ik zelf heb ook een sleeve en ben hierdoor bijna 75 kilo afgevallen.

Ik heb hier echt niet zomaar voor gekozen hoor, het laatste redmiddel een blijvend redmiddel voor mij althans dan, ik ben wel geopereerd omdat ik ook een morbide vetzucht had, en ik alles maar dan ook alles had geprobeerd zelf afvallen dmv heel veel sporten, dit lukte ook maar je moet dan ook op dat gewicht blijven en ja als je van die eetbuien heb lukt dat niet altijd zomaar hoor.

Ik ben dan ook benieuwd of deze kanjers nadien ook nog begeleiding krijgen want anders is het zo makkelijk om weer in je oude patroon te vervallen.

Nogmaals het is niet zomaar van oh we doen een verkleining en die krijg je bij het weggetje ook niet zomaar hoor, zijn hele zware operaties.

Marielle, je neemt me de woorden uit de mond, lieverd ! :thumbup: :-* We weten dan ook waarover we spreken hé. :wink:

Ook ik heb een maagverkleining gehad, 45 kg kwijt daardoor, maar het was bij mij OOK het laatste hulpmiddel dat mogelijk was.

Noem een dieet en ik had het geprobeerd… niets baatte.

Ik had ook morbide obesitas, nu weeg ik nog 67 kg en voel me daar goed mee.

Heb nu geen hartkloppingen meer, geen diabetes, enz…

Sorry, maar vind het echt erg dat mensen zomaar oordelen: ja, lekker makkelijk heb jij het, want jij hebt een maagverkleining ! :frowning:

hallo, het is een laatste strohalm hoor, geloof me maar.

voor alle duidelijkheid: ik heb veel respect voor Sassie hier en anderen, waar het wél lukt om met gezonde voeding en sport af te vallen, begrijp me niet verkeerd. maar stop aub met de “gemakkelijkheidsgraad” van een maagverkleining te zien, want dat klopt niet !

Gerda

@gerda wrote:

Marielle, je neemt me de woorden uit de mond, lieverd ! :thumbup: :-* We weten dan ook waarover we spreken hé. :wink:

Ook ik heb een maagverkleining gehad, 45 kg kwijt daardoor, maar het was bij mij OOK het laatste hulpmiddel dat mogelijk was.

Sorry, maar vind het echt erg dat mensen zomaar oordelen: ja, lekker makkelijk heb jij het, want jij hebt een maagverkleining ! :frowning:

voor alle duidelijkheid: ik heb veel respect voor Sassie hier en anderen, waar het wél lukt om met gezonde voeding en sport af te vallen, begrijp me niet verkeerd. maar stop aub met de “gemakkelijkheidsgraad” van een maagverkleining te zien, want dat klopt niet !

Gerda

Amen.

Erg verdrietig word ik van zulke oordelen, gelukkig weet ik zelf beter.

@Pimpernella wrote:

@gerda wrote:

Gerda

Amen.

Erg verdrietig word ik van zulke oordelen, gelukkig weet ik zelf beter.

hoest met je lieverd?