Obese

Marielle, ik stuur je ff pb…

:-*

Gerda

ik volg het programma ook en heb enorm respect voor de mensen die meedoen. Maar ik heb in het algemeen voor iedereen enorm respect die het lukt om de knop om te zetten en te gaan afvallen op welke manier dan ook, met of zonder medische ingreep (wat dat doe je niet voor niets…)

pfff en dan wil ik eigenlijk “maar” 15 kg kwijt en zelfs dat lukt niet, denk dat mijn knop niet hard genoeg om wil :oops:

zelfs met een operatie wil het soms niet zo voorspoedig gaan

ik heb ook met bewondering zitten kijken naar de aflevering van gister en het lijkt wel of ze precies mijn verhaal vertelde zeg maar

alleen heb ik een operatie gehad (maagbandje) maar mij lukt het nogsteeds niet

in het programma krijgen ze gewoon heel erg veel ondersteuning volgens mij en ik denk dat de meeste dat met mij eens zijn dat als je zon sterk gemotiveerde personal trainer achter je hebt staan dat het bijna iedereen zou lukken iemand die je verteld wat je moet en mag eten en je zowat naar de sport school sleurt en dan nog een kamp

ik zou willen dat ik ook zo n kans kon krijgen!

Hoi allemaal,

Ik heb echt niemand willen kwetsen met het stukje wat ik onder de spoiler had getikt, ik heb het in dit geval echt alleen over mijn vriendinnen die een operatie hebben laten doen.

Meer mensen om me heen hebben een maagverkleining ondergaan en voor die mensen heb ik ook respect en vind ik het knap dat ze die beslissing hebben genomen. De vriendinnen echter hebben er echt zelf voor gekozen om dit te doen door zelf de kosten van de operatie te betalen, bij een van hun werd het nl. niet vergoed. Het is een tweeling en zij zijn zo dat als de een iets laat doen, de ander dat ook perse wil. De arts stond er zelf helemaal niet achter maar heeft ze toch allebei geopereerd. Zij hoefden niet door een lang voortraject eigenlijk. Allebei hebben ze nu best spijt van de operatie omdat ze nooit meer kunnen eten hoe ze dat hier voor deden…

Het spijt me oprecht als ik mensen heb gekwetst, bedoelde nogmaals echt alleen mijn vriendinnen.

vlinder, deze laatste post werpt een heel ander licht op je spoiler van voorheen natuurlijk.

kan nu ook wel snappen wat je daar schreef.

fijn dat je effe verduidelijkte én dat je zeker niet de intentie had hier iemand te kwetsen.

wat mij betreft: zand erover !

:-*

Gerda

Oh mij kwets je er zeker niet mee maar sommige mensen wel.

Ik ben trots op mezelf dat ik dmv een sleeve en sporten 73,5 kilo ben afgevallen.

Dank je wel Gerda.

Ik had heel niet in de gaten dat het zo verkeerd over kon komen omdat ik het echt over mijn vriendinnen had en niet een maagverkleining in het algemeen. Fijn dat mijn andere berichtje het duidelijker maakte :).

Het is ook om trots op te zijn Marielle dat je zoveel bent afgevallen :clap: . groetjes Vlinder

Dank je wel voor je uitleg Vlinder.

Het is gewoon jammer dat sommige mensen, en jij dus niet zoals je uitlegt, maar denken bandje erin/ maagverkleininkje en dag kilo’s. Helaas, het is een hulpmiddel meer niet. En deze mensen dus alleen respect kunnen hebben voor mensen zoals in het programma Obese maar niet voor mensen die andere hulpmiddelen gebruiken zoals een verkleining.

Nou ja, hoe het ook zij, ik ben ook al 30 kilo kwijt en niet van plan ze ooit weer terug te vinden! :mrgreen: Op naar de laatste 20!

@marielle wrote:

.

Ze had het volgens mij best duidelijk over haar vriendinnen en wat zij daar aan ervaarde.

@Bella wrote:

@marielle wrote:

.

Ze had het volgens mij best duidelijk over haar vriendinnen en wat zij daar aan ervaarde.

had ze ook zeg toch ook dat ze mij er niet mee kwetst, kom voor de mensen op die niet zo denken en er wel door gekwetst kunnen worden.

@Vlinder75 wrote:

Ik heb net voor het eerst Obese gekeken. Wat een bewondering heb ik voor dat meisje zeg! Natuurlijk had ze wel terugvallen maar dat vind ik eigenlijk wel een soort van logisch, zomaar ineens je eetpatroon veranderen is zwaar.

Vriendinnen van mij hebben begin dit jaar een maagverkleining gedaan omdat zelf afvallen hun niet lukt. Ik heb bewondering voor hun dat ze die stap gingen zetten maar eigenlijk heb ik voor dit meisje van het programma nog meer bewondering. Zij heeft de discipline om ‘zelf’ af te vallen terwijl mijn vriendinnen nu afvallen omdat hun maag de helft verkleind is. Zij hadden natuurlijk wel overgewicht maar wogen ‘maar’ 118 kilo en zijn niet eens geopereerd omdat ze een gevaarlijk BMI hadden maar omdat ze oa een te hoge bloeddruk hadden, wat ook wel gevaarlijk is maar als ze zelf meer moeite zouden om af te vallen dan zou dat weer zakken. Het afvallen bij hun is in het verleden ook gelukt maar omdat ze nu op die manier niet meer wilden lijnen hebben ze hier voor gekozen. Ik realiseer me overigens dat ik makkelijk praten heb met mijn 54 kilo bij een lengte van 1.74.

Net als Marielle kwets je mij hier niet mee hoor.

Maar ik vind de vooroordelen zo raar,

Mensen zoals ik met een maagverkleining. Krijgen een maagverkleining omdat ze al jaren van dieeeten achter de rug hebben. Een maag verkleining krijg je niet 1.2.3 hoor. gaat een heel traject met screeningen aan vooraf.

Ik heb zelf 158 kilo gewogen ! In de jaren met dieeeten nooit meer dan 20 kilo afgevallen. Hoe ik ook mijn best deed! En 23 jaar zijn en 158 kilo wegen is niet echt gezond geloof me!

Mensen denken altijd dat een maagverkleining de makkelijke weg is. Nou geloof het niet hoor! Die vrouw op tv kan als nog een keer eten wat ze wil en in hoe groot portie ze wil. Wij zullen de rest van ons leven een kinderportie eten. Heb ik er graag voor over hoor.

Maar mensen die zulke vooroordelen hebben gaan mijn nekharen van omhoog .

ik ga obese van zondag zo even terugkijken

inhakend op de maagverkleining / operatief ingrijpen

ik ( ooit 163 kilo) heb jaren gejojoot, en ik kom ook in aanmerking voor een dergelijke ingreep.

ik heb daar nooit voor durven kiezen ( om maar aan te geven dat ik de zwaarte vn dat proces zie en inschat) ik ben gewoon bang voor de mogelijke complicaties ( ooit een kennis gehad die de ene ontsteking na de andere erdoor had)

ikben inmiddels met sporten en een gezond leefpatroon toch weer aan t afvallen, en dat gaat goed, het is een lange weg…

en ik ben heel blij dat het nu ZO lukt, want een maagverkleining moet je denk ik inderdaad echt zien als laatste redmiddel, daar kies je zomaar niet voor dus respect voor de dames hier die het wel hebben gedaan en nu nog steeds zo mooi op gewicht zijn, want ook met een maagverkleining kun je terugstuiteren, het blijft een kwestie van zelf die discipline houden …

Ik heb zoveel respect voor mensen die zo veel kunnen afvallen,

ook voor de mama’s hier, echt petje af !

Nu is mijn vriend ook heel; erg veel afgevallen…

vorig jaar dus…

Maar ik schrok even toen ik hem onder de douche zag staan,

hij is weer enorm veel aangekomen…

Echt het Jo-Jo effect…

Hij baalt er zo van…

Dus als het huis klaar is, ga ik hem helpen,

samen sporten, en naar een voedings deskundige…

25 kilo moet er af :pray:

ik heb net de uitzending van zondag terug zitten kijken, pff zoooooo herkenbaar…mijn vader was ook borderline

en zo lief dat ze dan de liefde vindt bij een medekandidaat

en nu maar eens van mijn luie billen en mn huishouden doen…

en dan maar weer eens op de hometrainer klimmen, ik sport drie keer perweek in de sportschool en de andere dagen MOET Ik even van mezelf op de hometrainer… :lol:

ik vind het een herkenbaar programma… het geeft ook wel stimulans… als zij 7 dagen per week 2 uur kunnen sporten, waarom zou ik dan niet 5 keer per week een uur kunnen doen ipv 3 keer per week!

dus ik ben sinds 2 week 5 keer per week een uur aan het touwtje springen :thumbup: het afvallen gaat minder snel dan de vorige keer, maar ik weet dat ik nu ook gezonder bezig ben

Ik heb de aflevering van afgelopen zondag ook gezien. Ik heb een paar keer flink moeten slikken, en inderdaad zóóó leuk om te zien dat ze ook nog liefde gevonden had!

Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om af te vallen. Maar ik denk ook hoe meer je af moet vallen, hoe moeilijker het is om er aan te beginnen, want zoals ze volgens mij ook zei, het lijkt alsof ik de mount everest moet beklimmen en ik weet niet hoe ik moet beginnen. Een klein heuveltje is natuurlijk veel makkelijker.

Petje af voor iedereen die veel afvalt, op wat voor manier dan ook.

Ik moet alle afleveringen nog kijken, wil ik binnenkort eens doen. Ben zelf ook veel te zwaar. Ik heb ook een maagband zoals ik hier meer las, maar helaas is het nog net zo moeilijk… Ben in het 1e jaar 30 kilo afgevallen en de afgelopen jaren is er weer 20 bij gekomen helaas… En ik vind het nog steeds vreselijk moeilijk om de knop om te zetten naar gezonder eten en meer bewegen…

had al eerder gereageerd, mij niet realiserend dat ikzelf wel degelijk ook met dit probleem loop, alleen dan mijn man die overgewicht heeft icm een hernia, hij moet gewicht kwijt, anders heeft hij zo een nieuwe, straks na de operatie.

En… hier ligt het dus niet aan het koken… ehm… of toch wel… :oops: ik sport twee keer in de week en dweil dagelijks twee uur intensief met scholen schoonmaken…

vond het nooit zo nodig om aan een diëtiste te gaan oid, maar denk dat een voedingsconsulent net wat steun in de rug is… Of hebben jullie andere ervaringen… hij wil absoluut niet zo giga dieet waar je niks van mag en alleen maar shakes moet eten.

Gaat die van afgelopen zondag over Borderline ? :angel: