Even een beetje offtopic.
Ik zie dat er mensen hier met start2run willen beginnen!
Hier even mijn ervaring. Ik ben begonnen met een week of 2, 3 x per week snelwandelen om conditie op te bouwen. Toen ben ik met les 2 van s2r begonnen (les 1 had ik niet, maar ik zou iedereen aanraden met les 1 te beginnen). Ik heb die les zo vaak gedaan totdat ik hem helemaal kon volgen. Daarna pas naar de volgende les. Vanaf dat moment kon ik eigenlijk elke keer een les verder.
Het is echt bizar om te zien hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Ik begin het zelfs leuk te vinden! Je moet wel 2 a 3 x per week gaan lopen.
En weer even terug naar het programma. Tuurlijk is het een beetje aapjes kijken, maar ik denk dat er ook wel wat meer begrip ontstaat. Je kiest er tenslotte niet voor om zo dik te worden. Net zoals niemand er voor kiest om verslaafd te raken aan roken, drugs, gokken etc. etc. etc.
Ik hoop maar dat ze allemaal nog stevige begeleiding krijgen. Op zijn minst nog een jaar. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om zelfstandig een balans te vinden in sport en eten. Zo heftig hoeft het niet te blijven, maar helemaal stoppen kan ook niet. Moeilijk toch.
Voor mij is het vooral een eye-opener. Ik stop sinds het programma in ieder geval niet zomaar meer iets in mijn mond. Ik kies bewust voor wat erin gaat. Ik probeer ook meer te bewegen, maar herken me erg in de vrouw van vorige week. Ik heb gewoon geen doorzettingsvermogen daarin :wall: :wall: Wat dat betreft zou ik wel zo’n personal trainer willen die me motiveert om door te zetten. Als het dan eenmaal in je ritme en systeem zit, dan zet je denk ik ook wel door. Al moet je blijven oppassen voor valkuilen zoals verjaardagen, vakanties, ziekteperiodes etc.
@Imfe wrote:
Wow Snoesje, super van je zus!! :thumbup:
Leuk is dat hè zo’n enthousiaste reakties!! Goed gedaan van je paar kilo’s weg!
dank je wel hoor!!
haha ja, mijn moeder reageerde alsof ik een diploma had gehaald… hahaha… maar goed, die heeft mij ook jaar in jaar uit zien worstelen…
ben vandaag ook aan de sonja begonnen… op t werk traktaties afgeslagen… zonder enige moeite eigenlijk… gek… als die knop zo omgaat…
bij t kruidvat zijn er dumbels in de aanbieding… ik heb mijn sportmatje weer via mijn ex… dus ik kan thuis ook weer ‘callanatics’ oefeningen gaan doen!! jippie!
@Elka wrote:
Ik vraag me ook echt of of ze het strakke regime wel kunnen volhouden! Twee uur per dag sporten, waar haal je de tijd vandaan?
Wat ik niet helemaal begreep was dat die jongen naast het zware klussen in huis ook nog zo veel moest sporten. Klussen op zich is al een complete workout. Bij de ww wordt ook stofzuigen als “workout” gerekend.
Het lijkt mij dat als mensen zo veel jeren verkeerde eet en beweeggewoontes hebben ontwikkeld dat deze extreme verandering op lange termijn niet vol te houden is. Daarnaast is die 70 kilo er ook niet in een jaar bijgekomen, toch?
Maar goed, sensatie doet het natuurlijk voor TV. Als deze mensen het via de ww zouden doen, dan zou dat geen spectaculaire TV op leveren natuurlijk en ik vind het wel heel motiverend om dit programma te zien.
Ik heb afgelopen weekend in ieder geval mijn eerste streeftussengewicht behaald met de ww. De eerste 5% is er af bij mij. :dance: Nu die andere 35 kilo nog :think:
heee hartstikke goed van jou!! knap hoor!!
Ik zag wel bij die catalijne dat ze naar een soort peut ging… die zat ook wel echt met eten in haar hoofd… ik hoop voor ze dat ze idd nog begeleid worden… en dan… hoe gaan ze dat met die plast. chir. doen? betaald dat programma dat ook, zien we ze ook een jaar later? of moeten ze dat maar zelf uitzoeken…
@kristalkindje wrote:
ik heb dit weekend mijn 10 procent gehaald elka…lekker gevoel he
ik kijk wel naar obese , aapjes kijken, ja ten dele natuurlijk wel.
ik weet absoluut zeker dat er ook een hoop mensen kijken die niet weten hoe t is om overgewicht te hebben ( gelukkig maar!) en dat daaronder mensen zijn die nu wat meer begrip krijgen, maar ook mensen die hoofdschuddend zeggen , ze doen t toch zelf…en hoe kun je dat laten gebeuren…etc… en mensen die het sensationeel vinden om te zien hoe sommige deelnemers zwemmen in de losse huid na het afvallen
dat is televisie he…ik ben zelf ook flink afgevallen en nog steeds bezig. maar ik wil die publiciteit beslist niet, ik zou het vreselijk vinden dat heel nederland mee kijkt naar mij… ik deel het wel met wat mensen die ik vertrouw, een besloten club, …ik moet ook HEEL veel afvallen, maar ik ben niet begonnen met het kwijtraken van dat symptoom voor ik de oorzaak .innerlijk…had aangepakt…daarom lukt het nu ook denk ik…en daarom heb ik goede hoop dat ik t straks ook zo kan houden
dat losse vel is misschien een gevolg ,…vrijwel zeker in mijn geval hoor…maar ik maak me geen zorgen over wat nog komt, ik heb genoeg aan dit moment. zorgen van later…die komen ook later…
hele goede instelling meid!
ik maak me bijv. heel stom, druk over dat ik straks mijn kleren niet meer pas en nieuwe kleren moet kopen terwijl ik niet echt extra dingen nu kan doen (alleenstaande mama)…
maar ja… aan de andere kant… tegen die tijd dat mijn kleding lekker gaat zitten, ben ik misschien ook al tien kilo verder dus voorlopig laat ik dat idee ook maar varen…
maar idd… het is vooral een ‘innerlijke’ strijd… het is niet simpel volvreten, of verkeerd eten… bij mij zit het ook echt in mijn hoofd hoor… absoluut… maar dat geldt ook voor mensen met anorexia etc…
maar gelukkig zijn er toch een paar mensen die wel de publicit. opzoeken… zodat ze ons weer kunnen motiveren
succes!
@meisje1974 wrote:
Even een beetje offtopic.
Ik zie dat er mensen hier met start2run willen beginnen!
Hier even mijn ervaring. Ik ben begonnen met een week of 2, 3 x per week snelwandelen om conditie op te bouwen. Toen ben ik met les 2 van s2r begonnen (les 1 had ik niet, maar ik zou iedereen aanraden met les 1 te beginnen). Ik heb die les zo vaak gedaan totdat ik hem helemaal kon volgen. Daarna pas naar de volgende les. Vanaf dat moment kon ik eigenlijk elke keer een les verder.
Het is echt bizar om te zien hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Ik begin het zelfs leuk te vinden! Je moet wel 2 a 3 x per week gaan lopen.
En weer even terug naar het programma. Tuurlijk is het een beetje aapjes kijken, maar ik denk dat er ook wel wat meer begrip ontstaat. Je kiest er tenslotte niet voor om zo dik te worden. Net zoals niemand er voor kiest om verslaafd te raken aan roken, drugs, gokken etc. etc. etc.
Ik hoop maar dat ze allemaal nog stevige begeleiding krijgen. Op zijn minst nog een jaar. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om zelfstandig een balans te vinden in sport en eten. Zo heftig hoeft het niet te blijven, maar helemaal stoppen kan ook niet. Moeilijk toch.
dank je wel voor de tips over de s2r!!
alleen zoals het weer er nu uit ziet, is het vrij zonnig… dan lonkt 13 km skaten toch ook wel weer! :mrgreen: (gek eigenlijk dat je dat met gemak haalt, maar hardlopen, aiaiai, hahaha)
ehm… hier iemand die twee keer in de week sport, een keer fitnis anderhalf uur lang en een keer een uur spinning en dan nog een half uur kracht training. He tlukt mij na zeker ruim een half jaar intensief sporten niet om 20 minuten achtereen op de loopband te rennen. Ik haak echt af bij vier minuten tien km per uur :oops:
duss… vind et al super dat je begint en de eerste loopdag al beheerst :oops:vrees dat ik eht niet ga halen, amar ik ga een poging doen als het weer langer licht is s avonds. En dan 1 keer per weer sportschool, 1 keer per week rennen buiten. Hopelijk kan ik dan opbouwen want het lopen van marathons is mijn droom. We hebben nog even :oops:
is de plastische chirugie niet gratis voor zulke mensen, bedoel dat de verzekering het betaald? Het is dan toch psygisch… nou… ik kan goed invoelen dat deze mensen zich psygisch niet goed voelen met zulk overtollig vel.
@konijn wrote:
ehm… hier iemand die twee keer in de week sport, een keer fitnis anderhalf uur lang en een keer een uur spinning en dan nog een half uur kracht training. He tlukt mij na zeker ruim een half jaar intensief sporten niet om 20 minuten achtereen op de loopband te rennen. Ik haak echt af bij vier minuten tien km per uur :oops:
duss… vind et al super dat je begint en de eerste loopdag al beheerst :oops:vrees dat ik eht niet ga halen, amar ik ga een poging doen als het weer langer licht is s avonds. En dan 1 keer per weer sportschool, 1 keer per week rennen buiten. Hopelijk kan ik dan opbouwen want het lopen van marathons is mijn droom. We hebben nog even :oops:
is de plastische chirugie niet gratis voor zulke mensen, bedoel dat de verzekering het betaald? Het is dan toch psygisch… nou… ik kan goed invoelen dat deze mensen zich psygisch niet goed voelen met zulk overtollig vel.
Dat zou best wel eens kunnen hoor. Dat de verzekering betaalt. Het lijkt me nl. ook een medisch probleem. Het kan gaan smetten etc. En bovendien lijkt het me dat het vel ook echt werkelijk bij je dagelijks functioneren in de weg zit. En uiteidenlijk ook nog eht psygische aspect. Ik ben benieuwd.
Nee, helaas wordt het niet vergoed. Pas als je vel tot op je knieeen hangt en je smetplekken hebt als derde graads brandwonden, dan wordt het misschien vergoed, afhankelijk van de coulance van je verzekering.
En alleen een buikwandcorrectie kost al iets rond de 7000 euro.
Ik hoop voor die mensen dat RTL die operaties betaald.
Ik kan me daar zo kwaad over maken :evil: vooral als je bedenkt dat stoppen met roken programma’s wel vergoedt worden. Ik bedoel, die mensen houden toch al geld over als ze met die smerigheid stoppen :twisted:
Het wordt idd niet zo makkelijk vergoed ik ben nu twee keer op gesprek geweest bij de zorgverzekeraar en het moet echt op je knieen hangen en zo aan het smetten zijn dat ze er iets aandoen. Dit ligt aan de regering dat het niet zo makkelijk vergoed wordt, hopelijk worden die ooit wat makkelijker erin.
Het maakt het zoveel makkelijker voor mensen die overtollig hangvel zoals ik het noem heb.
Ja, en als je dan die smetplekken hebt, dan kan de operatie niet doorgaan ivm infectiegevaar :wall:
Je knokt en werkt zo hard voor je gezondheid. Hoe hoog zijn de ziektekosten voor diabetes en hart en vaatziekten wel niet? Waarom ze er zo moeilijk over doen snap ik echt niet.
@Elka wrote:
Je knokt en werkt zo hard voor je gezondheid. Hoe hoog zijn de ziektekosten voor diabetes en hart en vaatziekten wel niet? Waarom ze er zo moeilijk over doen snap ik echt niet.
Ik denk dat het komt omdat je in principe (hard gezegd) zelf voor je (in het algemeen) overgewicht gezorgd heb (ziektes uitgesloten) door zoveel te eten. Met diabetes en hart en vaatziekten word je vaak al ‘geboren’, en is dan ook iets waar je zelf over het algemeen geen invloed op heb gehad. Over je eetpatroon en de consequenties van langdurig veel te veel eten wel…
en met roken ben je ook zelf begonnen. VOlgens mij worden bepaalde dieeten ook wel vergoed, of je krijgt korting op je sportschool oid.
Zelf persoonlijk zou voor mij de keus dus moeilijk worden. ALs je dus afvalt tot slank zijn, heb je nog een stuk bagage bij je, waar je je ook niet prettig mee voelt.
VInd eht sowieso heftig om te zien!! kunnen we niet een eigen steunpagina oprichten hier!! om iedereen een hart onde rde riem te steken die ook moeite heeft met eten??
@Selena wrote:
@Elka wrote:
Ik denk dat het komt omdat je in principe (hard gezegd) zelf voor je (in het algemeen) overgewicht gezorgd heb (ziektes uitgesloten) door zoveel te eten. Met diabetes en hart en vaatziekten word je vaak al ‘geboren’, en is dan ook iets waar je zelf over het algemeen geen invloed op heb gehad. Over je eetpatroon en de consequenties van langdurig veel te veel eten wel…
Toch is de grootste oorzaak van diabetis en hart- en vaatziekten toch echt onze leefstijl hoor!!!
tuurlijk zijn er ook aangeboren varianten, maar dat ik een veel kleiner percentage
Met diabetes kan
je goboren worden, maar hoeft niet. Dan hebben we het overigens over dm1.
Dm2, ook wel ouderdoms suiker, die tegenwoordig absoluut niet meer alleen bij ouderen voorkomt wordt je niet geboren maar is vaak ook het gevolg van morbide obesitas.
ach ja, wat is er hier in dit land niet krom?
----
nou, ik zat hier al op een bmi van 31… .nie best… en iedere keer snoept er ongemerkt iets bij…
en vandaag mijn eerste les met Evy! S2R ik moet zeggen, het ging eigenlijk wel goed! moet nog wel betere schoenen hebben, maar ik had er helemaal zin in! kreeg gelijk een dosis energie!!
x
Ik heb geen overgewicht maar dit programma heeft mij echt vanaf de eerste aflevering weer aan het denken gezet en mij gemotiveerd om weer actief te gaan leven/sporten en op mijn eten te gaan letten.
Het sloop er bij mij toch ook in om iedere dag wel een keer te snoepen en dat normaal te vinden.
Tot op heden gaat het mij makkelijk af en voelt het heerlijk om weer energie in mezelf te steken.
Gisterenavond om half 10 nog even een klein rondje gaan joggen, 20 minuutjes maar, daarna een warme douche en met een kop thee in bed obese zitten kijken. Voelt helemaal goed om het gewoon te DOEN!
Ongeacht wat voor weer het is, of hoe laat het is, of hoe lang je er over doet.
@Roos wrote:
Ik heb geen overgewicht maar dit programma heeft mij echt vanaf de eerste aflevering weer aan het denken gezet en mij gemotiveerd om weer actief te gaan leven/sporten en op mijn eten te gaan letten.
Het sloop er bij mij toch ook in om iedere dag wel een keer te snoepen en dat normaal te vinden.
Grappig om te lezen, ook hier een heel normaal gewicht (BMI 22), maar ik voel me wel aangesproken door het programma, om meer uit mijn leven en lichaam te halen dan ik nu doe.
Ik zit n.l. als ik niet werk voor de tv met een zak chips.. totale waanzin natuurlijk. hier ga ik niet gelukkig van worden natuurlijk.
Ik ben dus nu op zoek naar een normaler eet en activiteitenpartoon, zodat ik over 20 jaar nog steeds lekker in mijn vel zit
zodat ik over 20 jaar nog steeds lekker in mijn vel zit
Precies!
Het is gewoon de beste investering die je maken kunt; In jezelf! En dus in je gezin.
:mrgreen: wat zijn we lekker bezig!!!