Obama vs Mc Cain

Ik ben Bill Clinton de laatste jaren best gaan waarderen maar ja dan hoefde hij natuurlijk nergens meer rekening mee te houden en doet ie gewoon zijn eigen ding.



Maar hij is nu wat jaartjes wijzer, veel ervaring en best sympathiek - zouden ze iemand ooit nog een keer kans geven en wil hij natuurlijk zelf.

@Madre wrote:

@Becca wrote:
Madre: nu snap ik er echt niks meer van :lol:




:roll: :lol:



Het was Bella die de ts is…Heb mij vergist.



Maar goed, Bella vraagt wie wij denken dat gaat winnen. Niet wie wij WILLEN dat gaat winnen.



Guus legt uit waarom ze denkt dat McCain gaat winnen. Of zij wel of niet WIL dat hij wint zegt ze ten eerste niet en ten tweede is dat als je uit gaat van de vraag van de ts ook niet nodig te beantwoorden.



8)




Ik heb nog eens even teruggelezen maar ik vraag toch wel op wie zou jij stemmen. NIet wie denk jij dat er zou winnen (al sluit het een de ander niet uit natuurlijk)

@Bella wrote:

@Madre wrote:
@Becca wrote:
Madre: nu snap ik er echt niks meer van :lol:




:roll: :lol:



Het was Bella die de ts is…Heb mij vergist.



Maar goed, Bella vraagt wie wij denken dat gaat winnen. Niet wie wij WILLEN dat gaat winnen.



Guus legt uit waarom ze denkt dat McCain gaat winnen. Of zij wel of niet WIL dat hij wint zegt ze ten eerste niet en ten tweede is dat als je uit gaat van de vraag van de ts ook niet nodig te beantwoorden.



8)




Ik heb nog eens even teruggelezen maar ik vraag toch wel op wie zou jij stemmen. NIet wie denk jij dat er zou winnen (al sluit het een de ander niet uit natuurlijk)




Laten we maar zeggen dat het vroeg was he… :roll:



Ik zie het nu ook…

@Bella wrote:

Ik ben Bill Clinton de laatste jaren best gaan waarderen maar ja dan hoefde hij natuurlijk nergens meer rekening mee te houden en doet ie gewoon zijn eigen ding.



Maar hij is nu wat jaartjes wijzer, veel ervaring en best sympathiek - zouden ze iemand ooit nog een keer kans geven en wil hij natuurlijk zelf.




Volgens mij mag je maar 2 termijnen zitten of is dat maar termijnen aaneengesloten zitten? :think:

@ruud wrote:

@fiep klophout wrote:
@ruud wrote:
Daar heb je zonder meer gelijk in Lous. Maar ik vind gevoelsmatig Obama veel te jong voor zo’n functie. Dit ondanks het feit dat er tig adviseurs naast hem zitten. :wink:



En ja McCain te oud dus. 8)




dus hup: lang leve bush! hoezee hoezee hoezee!






Neeeeeeeeee Fiep! :naughty: Dan nog liever Bill Clinton terug. :wink:




bill clinton was toen hij voor het eerste aantrad jonger dan obama nu.

Hmm daar heb je gelijk Fiep, in al scheelt het niet veel…



Op mij komt ie jonger over blijkbaar, sorry.

@ruud wrote:

Hmm daar heb je gelijk Fiep, in al scheelt het niet veel…



Op mij komt ie jonger over blijkbaar, sorry.




Donker gekleurde mensen lijken vaak jonger om een of andere reden

Wist je dat de meeste nederlanders voor Obama kiezen, terwijl ze nauwelijks een idee hebben wat zijn ideeen zijn?? Hilarisch eigenlijk! :mrgreen:

@lydia wrote:



Maar er wordt toch geen president gekozen vandaag. Het gaat toch om kiesmannen?


Jazeker wel. Of droom je nog :mrgreen: Kan ook 8)

@hanneke wrote:

Wist je dat de meeste nederlanders voor Obama kiezen, terwijl ze nauwelijks een idee hebben wat zijn ideeen zijn?? Hilarisch eigenlijk! :mrgreen:




Ws vanwege het idee Democraat en de allergie van 8 jaar het hoofd van Bush wat McCain echt niet helpt denk ik.

@Muze wrote:

Definitely Obama…

Wij hier allebei trouwens. Mijn man is trouwens bang dat ze hem wat zullen aandoen (aanslag ofzo) als hij president wordt.



Obama is iemand die vertrouwen wekt. En McCain komt zo gelikt over, alsof hij rechtstreeks uit de prodent reclame is gestapt. Krijg ook wat de kriebels van hem. :snooty:




dat van die prodent reclame vind ik nu ook hij lacht iets te gemaakt

Ik ben blij dat dit allemaal straks over is :thumbup:



Vind er echt helemaal niks aan :shifty:

http://www.nu.nl/news/1821936/2030/Politiek_Den_Haag_bekent_kleur.html



Grappig mamma_ hoe dat toch kan verschillen per persoon.

Ik zit al de hele dag updates te zoeken.

Ben echt heel nieuwsgierig hoe er in Amerika gestemd gaat worden.

Wat wel aardig is om te zien, is de poll op de site van CNN

ik heb ook obama gekozen. Hij mag van mij de nieuwe president worden.

En ik hoop het ook echt.

Nog meer republikeinen aan de macht zou Amerika niet overleven vrees ik.

@Esther75 wrote:

ik heb ook obama gekozen. Hij mag van mij de nieuwe president worden.

En ik hoop het ook echt.

Nog meer republikeinen aan de macht zou Amerika niet overleven vrees ik.




Zo denk ik er ook over! Ben bang dat als mc Cain zal winnen, Amerika helemaal falliet is!! (gaat)

@Esther75 wrote:

Nog meer republikeinen aan de macht zou Amerika niet overleven vrees ik.




EN de rest van de wereld wellicht ook niet aangezien dit land zo de nodige invloeden heeft of neemt.



Wereldwijd schijnt maar in een paar landen mccain favoriet te zien, in verweg de meeste landen ziet men Obama graag president worden.



Volgens mij kan dit bijna niet meer mis gaan voor hem.

4 landen zouden op McCain stemmen waaronder Irak.



Maar dat vind ik toch wel de meest opvallende.

Bush is een Republikein, en McCain ook.



De inwoners van Irak voelen zich dus wel degelijk ‘verlost’ van hun leider. Of zie ik dat dan verkeerd?



Ik had niet verwacht dat dat de meerderheid van de bevolking zou zijn.

@lydia wrote:







Maar er wordt toch geen president gekozen vandaag. Het gaat toch om kiesmannen?




In principe heb jij gelijk volgens mij hoor Lydia.



Bron Wikipedia:

Het Kiescollege of United States Electoral College is in het Amerikaanse staatsrecht het lichaam dat de president kiest.



In de Verenigde Staten wordt de president niet rechtstreeks gekozen. Feitelijk wordt op de dag van de verkiezingen niet de president gekozen, maar het college dat hem gaat kiezen. Het kiescollege bestaat uit 538 kiesmannen. Dat is evenveel als het aantal senatoren en leden van het Huis van Afgevaardigden, aangevuld met drie extra zetels voor Washington D.C… Omdat het aantal afgevaardigden per staat verschillend is, is ook het aantal kiesmannen per staat verschillend. Het minimum aantal voor een staat is drie, omdat iedere staat twee senatoren heeft en ten minste één afgevaardigde.



De verkiezing van de kiesmannen gaat in de meeste staten volgens het principe First past the post. Dat wil zeggen dat degene die in een bepaalde staat de meeste stemmen haalt, alle kiesmannen van die staat in zich verenigt. Uitzonderingen zijn de staten Maine en Nebraska. Daar worden twee kiesmannen op deze wijze gekozen; de andere (twee in Maine, drie in Nebraska) worden per congresdistrict gekozen.



Door dit systeem is het mogelijk dat de presidentskandidaat met de meeste stemmen niet altijd de verkiezingen wint. Dat gebeurde bijvoorbeeld tijdens de presidentsverkiezingen van 2000 waarin Al Gore ondanks een absolute meerderheid van stemmen verloor van George W. Bush. Tegenstanders van het systeem wijzen hierop wanneer zij voor afschaffing pleiten. Voorstanders zeggen dat het systeem de overmacht van de grotere staten tegengaat alsmede verkiezingsfraude moeilijker maakt.

Het is dus gewoon een oneerlijk systeem… Lekker besloten op deze manier dus… Dus als de kiesmannen geen vriendjes met je zijn, ben je de lul…