Obama vs Mc Cain

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/bdbuitenland/verkiezingenvs/3941280/Politie-verijdelt-aanslag-Obama.ece

Bij iedere president zul je tegenstanders hebben die gek genoeg zijn om de president wat aan te willen doen.

Liever Joe Biden dan Sarah Palin



Bij Obama vrees ik voor een aanslag op zijn leven, en McCain valt van ouderdom om

Obama.

@joseetje wrote:

Bij iedere president zul je tegenstanders hebben die gek genoeg zijn om de president wat aan te willen doen.




Pcies…Bij Obama ws wel meer aangezien hij de eerste zou zijn om een lijn van witte presidenten te doorbreken.



En ja, hij is onervaren, maar laten we wel wezen, Bush was bepaald ook geen groot licht, ervaren of niet. Ik heb regelmatig aan de aanvoerders van de WOII moeten denken met zijn praktijken (quantanamo bay). Alleen al omdat hij uit de republikeinen komt is voor mij een reden om te hopen dat de democraten het anders zullen doen, en Obama het voordeel van de twijfel te geven. Tja en wat hij van zijn campagne ook daadwerkelijk zal uitvoeren, is altíjd de vraag, gezien de vaak valse beloften die zijn voorgangers gemaakt hebben. Ach kijk naar onze eigen partijen, geweldige beloftes die uiteindelijk een luchtbel blijken te zijn (kinderopvang bijv.).

Ach ik was vooral voor Hillary 8)

@Frank@ wrote:

Was ook een beetje simpele gok van me fiep, ik dacht: als je voor de doodsstraf en tegen het homohuwelijk bent zal je ook wel tegen abortus zijn :wink:


logische gok ook. ik geloof dat hij zijn pro-choice-mening ook vaak nog behoorlijk indekt zodat ie niet alle twijfelende kiezers afschrikt.




aan de andere kant, ik denk dat het voor amerika wel eens goed zou zijn dat er een gekleurde president zou komen...
Ik snap soms echt niet hoe het toch mogelijk is dat er daar nog steeds zo'n enorm verschil is in blank en zwart..
Tuurlijk weet ik ook wel dat overal ter wereld helaas nog steeds veel racisme heerst maar heb het idee dat het in USA wel erg bar is nog steeds.. Door bijde rassen trouwens..

ik ik weet wel zeker dat in amerika het zwat-wit-verschil een veel grotere issue is dan in nederland.
Ik vind dat het absoluut tijd is voor een donkere president, maar ik zou niet zo goed weten of dat verder veel zal veranderen (en als het iets verandert of het dan in positieve zin is) aan het racisme in amerika.

wie gaat er vannacht opblijven?

Heel eerlijk; ik denk dat Amerika niet klaar is voor een ‘zwarte’ president en dat een hoop mensen erg teleurgesteld zullen worden omdat Obama zijn beloftes niet waar zal kunnen maken. Onderbuikgevoel zal ik het maar noemen.



Wat Madre zegt dat een president niet alleen beslist maar een heel kader achter zich heeft is waar, maar ik vraag me af in hoeverre de gevestigde orde daar in Washington bereid is tot grote veranderingen waar Obama steeds over spreekt.



McCain vind ik ook niet je van het, om van Palin maar te zwijgen :sick:



Ik denk dat geen van beide in staat is om Amerika op korte termijn weer op poten te zetten en vooruitgang te boeken. We zullen zien.

ik heb gedroomd dat ik Palin levend heb begraven :oops: :oops:





Maar er wordt toch geen president gekozen vandaag. Het gaat toch om kiesmannen?

Eerste stembussen open, eerste winst voor Obama



In de Verenigde Staten zijn om middernacht de eerste stembussen voor de presidentsverkiezingen geopend. Dat gebeurde traditiegetrouw in twee kleine dorpjes in de staat New Hampshire, vlakbij de grens met Canada. Obama won verrassend en brak meteen de 40-jarige hegemonie van de Republikeinen in een van de dorpjes. De enige Democratische presidentskandidaat die in Dixville Notch won, was Hubert Humphrey in 1968.



De eerste stembussen gaan sinds 1960 traditioneel open op middernacht in Dixville Notch en sinds 1990 op hetzelfde moment in Hart’s Location. De twee tellen samen amper 120 inwoners. In Dixville Notch kwamen 21 mensen stemmen en zij braken meteen met hun 40 jaar trouw aan de Republikeinen. Obama kreeg 15 stemmen, McCain slechts 6.



De andere stembureau’s in New Hampshire gaan open om 6 uur plaatselijke tijd (12 uur), net als die in Connecticut, Kentucky, New Jersey, New York, Virginia, Maine en Vermont. De laatste stembussen sluiten woensdag in Alaska.



Goed voorteken

In het Amerikaanse football was er nog een goed voorteken voor de Democratische kandidaat die het opneemt tegen de regerende Republikeinen.



Het team van de Redskins speelde gisteren kort voor de stembusgang thuis in Washington D.C. en verloor van de bezoekende Steelers uit Pittsburgh. In de footballwereld en in de politiek is bekend dat de politieke leiding in Washington sinds 1937 van kleur verwisselt wanneer de Redskins in hun laatste thuiswedstrijd voor de verkiezingen verliezen.



Als ze zo’n wedstrijd wonnen, werd sinds 1937 telkens de regerende partij of president herkozen. De Steelers wonnen echter met 23-6, wat goed nieuws is voor Barack Obama en de Democraten.

Ik mis een optie… :think:



Ik vind het eigenlijk allebei niet echt geschikt materiaal voor zo’n belangrijke positie.



Als ik persé kiezen moet dan maar Obama…

Haha nou lekker voorteken is dat :lol:

Zo stond er ook een artikel in de Quest met allemaal van die weetjes

Mc Cain heeft trouwens ook een aantal artiesten tegen zich. Oa. Foo fighters en madonna. Omdat hij , zonder hun toestemming, hun muziek heeft gebruikt in de campagne. De sterren hebben zich hier openlijk over geuit en er zijn ongetwijfelt fans die om die reden niet meer op Mc Cain stemmen.



Palin doet zich voor als een moraal ridder… De huisvrouw die het heeft weten te maken en daardoor dichterbij de “normale” vrouw staat… maar of haar gezin er werkelijk gelukkiger op wordt…

Campagne voeren is niet iets wat je 24 uur in de week kunt doen…

@Becca wrote:

Mc Cain heeft trouwens ook een aantal artiesten tegen zich. Oa. Foo fighters en madonna. Omdat hij , zonder hun toestemming, hun muziek heeft gebruikt in de campagne. De sterren hebben zich hier openlijk over geuit en er zijn ongetwijfelt fans die om die reden niet meer op Mc Cain stemmen.




jaaaaaah dat zijn de goede argumenten om op iemand te stemmen om je land te regeren. Net als dat obama'a tweede naam hussein is (en zijn achternaa verdomd veel lijkt op osama natuurlijk) en dat Palin's dochter wslk haar kleindochter is.
Lang leve de Amerikaanse verkiezingen. hoezee. hoezee. hoezee.

Obama…



Moet zeggen dat ik lichtelijk moe word van al die aandacht eromheen.

Als er in Frankrijk een nieuwe president komt dan is er ook niet zo’n heisa.

Krijg weer zo’n gevoel alsof Amerika op een voetstuk geplaats moet worden… :?



Maargoed, mijn verklaring:

Bush is een republikein, en alleen al om die reden wil ik niet nóg 4 jaar een republikein in het Witte Huis.

Dus dan kies je sneller voor een democraat.

Nu moet ik zeggen dat Obama ook gewoon heel charmant overkomt.



Nu wil ik me daar ook niet door laten misleiden, hij is immers voor de doodstraf en tegen het homohuwelijk, en daat sta ik dan niet achter.



Maargoed, dat is McCain ook, dus dan is mijn keuze snel gemaakt.



Of hij het waar kan maken weet ik niet, ik zou hem in ieder geval de kans willen geven.



En die Sarah Palin, zelfs dat zou voor mij al een reden kunnen zijn om niet op McCain te stemmen, wat een mens zeg… :sick:

Sommige stemmen volgens mij niet op iemand, omdat hij de verkeerde kleur sokken aan heeft :mrgreen:



En lekker belangrijk of haar dochter stiekem haar kleindochter is… maar ja…conservatief amerika dult natuurlijk geen ‘bastaardjes’ …

Nou ja iemand die beweerd conservatief te zijn maar dat ondertussen niet is vind ik niet betrouwbaar.

@ruud wrote:

Ik mis een optie… :think:



Ik vind het eigenlijk allebei niet echt geschikt materiaal voor zo’n belangrijke positie.



Als ik persé kiezen moet dan maar Obama…




Tja, ik denk dat er nooit iemand zal zijn die iedereen goed genoeg vind voor zo’n belangrijke positie.

Daar heb je zonder meer gelijk in Lous. Maar ik vind gevoelsmatig Obama veel te jong voor zo’n functie. Dit ondanks het feit dat er tig adviseurs naast hem zitten. :wink:



En ja McCain te oud dus. 8)

@ruud wrote:

Daar heb je zonder meer gelijk in Lous. Maar ik vind gevoelsmatig Obama veel te jong voor zo’n functie. Dit ondanks het feit dat er tig adviseurs naast hem zitten. :wink:



En ja McCain te oud dus. 8)




dus hup: lang leve bush! hoezee hoezee hoezee!

@fiep klophout wrote:

@ruud wrote:
Daar heb je zonder meer gelijk in Lous. Maar ik vind gevoelsmatig Obama veel te jong voor zo’n functie. Dit ondanks het feit dat er tig adviseurs naast hem zitten. :wink:



En ja McCain te oud dus. 8)




dus hup: lang leve bush! hoezee hoezee hoezee!






Neeeeeeeeee Fiep! :naughty: Dan nog liever Bill Clinton terug. :wink: