Obama vs Mc Cain

@Rebecca* wrote:

@fiep klophout wrote:
@Rebecca* wrote:
De verwachtingen zijn dat Obama gaat winnen. Tijdens het vroege stemmen blijken de stemmen al in zijn voordeel te werken. Morgen zullen we weten hoe of wat.



maar 5% verschil toch? das zo weinig dat het toch nog wel echt spannend is morgen.


Ik heb verder geen aantallen mee gekregen. Het was alleen zo volop in het nieuws hier :wink:

haha dat neem ik aan ja. als het nederlandse nieuws er al tijden zo van overloopt, zal het bij jullie wel 120% verkieizingen zijn wat de klok slaat.

Heb ook Obama gestemd. Komt op mij het sympathiekst over.



Ben wel erg benieuwd wie die ene McCain stemmer isā€¦

Is die Obama tegen homohuwlijk en voor de doodstraf - moet je nagaan heb ik door alles heen natuurlijk weer niet meegekregen.



Ik vraag me wel eens af wat nu echt hun eigen standpunt is of wat gewoon tactiek is - zo van daar kan ik beter voor zijn of daar beter tegen want dat levert me meer stemmen op.



Ik ben geloof ik niet zo rouwig dat wij dat soort taferelen hier niet hebben - ik stem liever op een partij waar de standpunten meestal wel van duidelijk zijn en waar ik door de tijd heen een binding mee heb of niet en de winnaar mag een poppetje naar voren schuiven.



Al dat geld voor zoā€™n campagne :shock: en de verbindingen die het schept - als de wapenindustrie jou flink spekt ga jij natuurlijk de komende jaren niet zeggen dat er een wapenverbod komt ofzo.

@Helena wrote:

Heb ook Obama gestemd. Komt op mij het sympathiekst over.



Ben wel erg benieuwd wie die ene McCain stemmer isā€¦




Haha - die was er al snel bij maar geen idee

@fiep klophout wrote:

Ik heb verder geen aantallen mee gekregen. Het was alleen zo volop in het nieuws hier :wink:


haha dat neem ik aan ja. als het nederlandse nieuws er al tijden zo van overloopt, zal het bij jullie wel 120% verkieizingen zijn wat de klok slaat.[/quote]



Ben benieuwd hoe dat morgen zal zijn als de daadwerkelijke stemmingen gaande zijn. Ik denk dat je dan op ieder kanaal wel verslag zal hebben :mrgreen:

Obama! maar ook ik denk dat hij de 4 jaar niet gaat uitzitten.

ik hoop van wel.



alles beter dan Mc Cain, en -god beware- Sarah Palin als Mc Cain iets overkomt

het kiesstelsel zit toch zo in elkaar dat de republikeinen een voorsprong hebben?



dat is toch ook de reden dat er de laatste 2 keren woedde was om het ā€œstelenā€ van de winst?



ik hou het dus op Mc Cainā€¦om die reden.

Obama!



Je kiest toch een president voor 4 tot 8 jaar.

Moet je je voorstellen, Mcain is 72 tel daar 8 jaar bij op dan is ie 80.

Hij heeft al gezondheidsproblemen (gehad)

Als er met hem iets gebeurt zit je met Palinā€¦en DAAR krijg ik de kriebels van!



Ik zou ook nooit voor een reblublikein stemmen.

Maar volgens mij is het overgrote deel van Nederland democraat.





Ik kan alleen niet stemmen?

Krijg alleen de uitslagen te zien :think:

@Guusje wrote:

het kiesstelsel zit toch zo in elkaar dat de republikeinen een voorsprong hebben?



dat is toch ook de reden dat er de laatste 2 keren woedde was om het ā€œstelenā€ van de winst?



ik hou het dus op Mc Cainā€¦om die reden.




Help me even hier :think:

Als ik het goed lees, stem jij op McCain, omdat hij toch wel zou winnen?

@Becca wrote:

@Guusje wrote:
het kiesstelsel zit toch zo in elkaar dat de republikeinen een voorsprong hebben?



dat is toch ook de reden dat er de laatste 2 keren woedde was om het ā€œstelenā€ van de winst?



ik hou het dus op Mc Cainā€¦om die reden.




Help me even hier :think:

Als ik het goed lees, stem jij op McCain, omdat hij toch wel zou winnen?




Op zich vaag, ware het niet dat jij vraagt wie wij denken dat er gaat winnen :wink:

Obama!

Madre: nu snap ik er echt niks meer van :lol:

@Becca wrote:

Madre: nu snap ik er echt niks meer van :lol:




:roll: :lol:



Het was Bella die de ts isā€¦Heb mij vergist.



Maar goed, Bella vraagt wie wij denken dat gaat winnen. Niet wie wij WILLEN dat gaat winnen.



Guus legt uit waarom ze denkt dat McCain gaat winnen. Of zij wel of niet WIL dat hij wint zegt ze ten eerste niet en ten tweede is dat als je uit gaat van de vraag van de ts ook niet nodig te beantwoorden.



8)

gheghegh

let op Florida: daar is de laatste 2 keer de ruzie om geweest: daar zijn veel republikeinse afgevaardigen ( de uiteindelijk het laatste woord hebben) ƃĀ©n veel mensen die wel mogen stemmen ( denk aan genaturaliseerde buitenlanders en ex-gevangenen) maar ook zo geschrapt kunnen worden van de lijstā€¦

dat is wat er de laatste 2 keer gebeurd is meen ik :shifty:



op wie ik zou stemmen?

ik vind het allemaal poppenkast :oops: :silenced:

en ja mccain is oud maar obama onervaren.



ik gun Obama aan de ene kant wel de overwinning, maar of amerika klaar zijn voor een gekleurde president? mijn man had het er ook al over: Obama zal binnen de korste keren een aanslag op zijn leven krijgen als hij het wordtā€¦er is nog zoooveel segregatie in amerika.



het worden spannende dagen

:shifty:

Thanks MAdre :thumbup: De uitleg is nu duidelijk!



:shifty: Had nog geen koffie op, zit er nu snel een naar binnen te werken :shifty:



Guus: Ik ben ook bang dat als hij president is, hij het niet lang zal blijven neeā€¦ Van die stemmingen weet ik niet, maar het zal me niks verbazenā€¦

Die kin en die wangen van McCain. :sick:

Ik vind het zoā€™n enge man.



Ik ga ook voor Obama.

Zo was het 8 jaar geleden toch ookā€¦Zo naarā€¦Werd er misselijk van. Dat gezeur. Doe het gewoon eerlijk.



Ik denk dat het niet erg is om een onervaren iemand als president te hebben hoor. Er zijn zat mensen die er wel kaas van hebben gegeten in de achterban.



Een president beslist nooit alleen.



Ik had het er met Fiep gisteren ook nog even over. Dat ik ook grote kans op een aanslag zie. Echter is het natuurlijk ook zo dat er echt miljoenen in beveiliging wordt gepompt en dat hij misschien wel meer kans heeft, maar ik denk toch wel dat er vaak iets verijdeld wordt. Aanslagen die niet worden verteld in de media.



Ik bedoel, wie wil Bush nu niet iets aan doen 8)



Nee dat is flauw, maar mijn punt is dat de beveiliging echt wel zijn werk doet.

Obama, je moet er toch niet aan denken dat zoā€™n maf mens als Palin in het witte huis komt en aan het hoofd van een wereldmacht :shock: (als er wat gebeurt met McCain)



Obama komt me ook veel sympatieker over. Hopelijk kan hij waarmaken wat hij beloofd :eh:

@Bella wrote:

@Helena wrote:
Heb ook Obama gestemd. Komt op mij het sympathiekst over.



Ben wel erg benieuwd wie die ene McCain stemmer isā€¦




Haha - die was er al snel bij maar geen idee




dat was ik :wink:

@Muze wrote:

Mijn man is trouwens bang dat ze hem wat zullen aandoen (aanslag ofzo) als hij president wordt.


Ik heb net hetzelfde gevoel. :think: