Obama vs Mc Cain

Morgen is het dan zover - de ogen op Amerika gericht - want welk trekpoppetje wint er deze keer.



IK kan niet goed luisteren naar wat die lui allemaal zeggen - ik vind het een hoop gebla-bla



Los van wat hij zegt en los van het feit dat ik sowieso meer een democraat zou zijn - vind ik Obama een goede uitstraling hebben, humor. Komt prettig op me over. Die McCain geeft me de creeps.



Uiteindelijk zal moeten blijken wat ze waar kunnen maken en wat er daadwerkelijk gaat veranderen of niet - maar als je in amerika zou wonen (en misschien woon je er wel - menig kokster woont in het buitenland) op wie zou jij dan stemmen?



Gr Caroline

De creeps! precies, hij lijkt wel een Amerikaanse versie van Jurney Kaagman. Helemaal strak getrokken door Botox. En die Sarah Pelin… wat een dom mens vind ik haar. Ik vind het een stel extreem rechtse engerds! Maar dat vond ik van Bush ook al…

Ik zou stemmen voor Obama

Ik zou stemmen op obama. Al vind ik wel dat hij een hoop dingen zegt waarvan ik denk dat hij ze toch niet gaat waarmaken.

Definitely Obama…

Wij hier allebei trouwens. Mijn man is trouwens bang dat ze hem wat zullen aandoen (aanslag ofzo) als hij president wordt.



Obama is iemand die vertrouwen wekt. En McCain komt zo gelikt over, alsof hij rechtstreeks uit de prodent reclame is gestapt. Krijg ook wat de kriebels van hem. :snooty:

Totaal voor Barack Obama…

@purpled82 wrote:

Ik zou stemmen op obama. Al vind ik wel dat hij een hoop dingen zegt waarvan ik denk dat hij ze toch niet gaat waarmaken.




Ik hoorde vandaag ook dat hij alleen maar mensen kan gaan teleurstellen omdat de verwachtingen zo hoog gespannen zijn nu - deels is het zijn eigen propaganda natuurlijk maar er zijn natuurlijk ook heel veel groepen die al hun hoop op hem vestigen maar ja je krijgt echt niet zomaar van alles in anders en beter.



Hem iets aandoen - daar heb ik nog niet aan gedacht maar het is natuurlijk wel the american way om van iemand af te komen die door sommige als bedreigend of lastig ervaren wordt :roll:

barack obama zou ik kiezen

Psies Bella, en in het verleden is gebleken dat ze daar niet voor terugdeinzen.

Hoop toch dat hij het wordt! Want die McCain… neuh…

ik zou voor obama kiezen, zonder twijfel. maar dat is dan wel een beetje uit twee kwaden kiezen.

IK vind het altijd grappig bij zulke dingen te merken hoe ontzettend Nederlands ik ben, en dus zijn er ook van Obama héél veel standpunten waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Ik vind hem verder wel charismatisch, en ik denk ook dat het intussen wel tijd is voor een donkere president. en op een republikein stemmen zou voor mij sowieso nooit een optie zijn.

@Bella wrote:

@purpled82 wrote:
Ik zou stemmen op obama. Al vind ik wel dat hij een hoop dingen zegt waarvan ik denk dat hij ze toch niet gaat waarmaken.




Ik hoorde vandaag ook dat hij alleen maar mensen kan gaan teleurstellen omdat de verwachtingen zo hoog gespannen zijn nu - deels is het zijn eigen propaganda natuurlijk maar er zijn natuurlijk ook heel veel groepen die al hun hoop op hem vestigen maar ja je krijgt echt niet zomaar van alles in anders en beter.



Hem iets aandoen - daar heb ik nog niet aan gedacht maar het is natuurlijk wel the american way om van iemand af te komen die door sommige als bedreigend of lastig ervaren wordt :roll:




Maar dat is toch altijd zo??



Alle presidentskandidaten beloven heel veel maar er komt niet altijd iets van terecht. Dus ja, als je je hoop ergens te veel op vestigd ben je zowel bij McCain als bij Obama niet aan het goede adres.



Wat ik wel vind is dat Obama (ik ga er vanuit dat hij het wordt 8) ) het gewoon moeilijk gaat krijgen. Nog moeilijker dan alle presidenten ooit denk ik…Ik bedoel, waar komt hij in hemelsnaam in terecht? enorme kredietcrisis daar he…Hij moet heel wat bergen verzetten om het daar weer een beetje stabiel te krijgen…



Ik denk dat het hem wel kan lukken mits hij ook gewoon het vertrouwen krijgt dat daar voor nodig is. En het geld 8)

Ik zou ook Obama kiezen. Ook alleen maar voor het feit dat het een Democraat is. Eerlijk gezegd heb ik me niet genoeg verdiept in beide om iets te zeggen over hun campanges.

Maar van wat ik voorbij zie komen, lijkt het soms meer een verkiezing voor de “man die je graag op een feestje ziet” want komen daar wel erg gemaakt leuk over.



Het voeren van campagne daar vind ik ook echt veelste gek. Ze mogen elkaar gewoon persoonlijk aanvallen en alle dirt komt boven.



Maar ja…alles beter dan Bush denk ik he?! :wink:

Zeker Obama, als ik alleen al die kop van McCain zie :sick: vindt het net een hamster met die wangentjes vreselijk man om naar te kijken en volgens mij geen haar beter dan die vreselijk Buche

@fiep klophout wrote:

op een republikein stemmen zou voor mij sowieso nooit een optie zijn.






Same here, en daarbij vindt ik Obama een leuke man.

Niet tot dat nou zo belangrijk is.



Ben wel bang dat als die het wordt niet zijn ambtstermijn kan uitzitten, als je begrijpt wat ik bedoel.

De verwachtingen zijn dat Obama gaat winnen. Tijdens het vroege stemmen blijken de stemmen al in zijn voordeel te werken. Morgen zullen we weten hoe of wat.



Ik mag overigens niet stemmen omdat ik (nog) geen Amerikaans staatsburger ben, maar waarschijnlijk had ik ook op Obama gestemd.

Alle2 niet…



Ik zou niet kunnen stemmen op iemand die tegen het homohuwelijk, abortus en voor de doodsstraf is…



alle2 dus niet

@Rebecca* wrote:

De verwachtingen zijn dat Obama gaat winnen. Tijdens het vroege stemmen blijken de stemmen al in zijn voordeel te werken. Morgen zullen we weten hoe of wat.



maar 5% verschil toch? das zo weinig dat het toch nog wel echt spannend is morgen.

franca, das precies wat ik bedoel met die nekharen van me.
(hoewel abortus juist niet in dat rijtje hoort he; hij heeft heel zwaar gelovig amerika op zijn dak gehad omdat hij juist pro-choice is.)

Ik heb werkelijk ALTIJD mijn bedenkingen bij verkiezingen daar. Heb nog nooit geen nare bijsmaak gehad bij de uitslag…



Ik denk dat er al lang al bekend is wie er gaat winnen.

@fiep klophout wrote:

@Rebecca* wrote:
De verwachtingen zijn dat Obama gaat winnen. Tijdens het vroege stemmen blijken de stemmen al in zijn voordeel te werken. Morgen zullen we weten hoe of wat.



maar 5% verschil toch? das zo weinig dat het toch nog wel echt spannend is morgen.


Ik heb verder geen aantallen mee gekregen. Het was alleen zo volop in het nieuws hier :wink:

Was ook een beetje simpele gok van me fiep, ik dacht: als je voor de doodsstraf en tegen het homohuwelijk bent zal je ook wel tegen abortus zijn :wink:

enfin, tis idd een beetje kiezen tussen 2 kwaden…



aan de andere kant, ik denk dat het voor amerika wel eens goed zou zijn dat er een gekleurde president zou komen…

Ik snap soms echt niet hoe het toch mogelijk is dat er daar nog steeds zo’n enorm verschil is in blank en zwart…

Tuurlijk weet ik ook wel dat overal ter wereld helaas nog steeds veel racisme heerst maar heb het idee dat het in USA wel erg bar is nog steeds… Door bijde rassen trouwens…



denk dat barak wint trouwens, die heeft oprah achter zich staan dus autmatisch ook de geheel vrouwelijke bevolking :wink: