Ha, en jullie maken ook gebruik van het strafstoeltje? Meestal is het genoeg als ik ze waarschuw dat ze zo op hun strafstoeltje moeten zitten als ze doorgaan
Petra, wat super dat de bv nu zo goed gaat! :dance: En ik zou een kolf ook gewoon tweedehands aanschaffen: goed uitkoken en hij is gewoon helemaal steriel.
Anijs, de laatste 10 weken kwam ik geloof ik zo’n 4 kilo aan (maar er zaten er toen al 10 bij :shifty: ) en dan zit je nog heel netjes hoor!
Sterkte meid, met alle drukte :hug:
Hier vanmorgen naar het cb geweest. Vrouwtje-lief weegt nu 4360 gram en is 51 cm... gekrompen dus, hahaha, want volgens onze meting was ze bij geboorte al 52 cm :mrgreen: Maar ze hadden haar helemaal niet goed rechtliggen hoor, dus ik geloof hun meting niet :snooty:
Alles verder goed, had ook geen vragen... tja, weet het inmiddels allemaal wel :angel: Nou ja... alles weten. Lily heeft me mooi tuk gehad. Na het meten ben ik meteen met haar doorgelopen naar de spreekkamer en ineens werden mijn arm en buik wel heel lekker warm :shifty: was ik haar vergeten een nieuwe luier om te doen :oops: :mrgreen:
Gisteren is Benten voor het eerst na de vakantie weer naar de psz geweest. Ik was nog niet zo lang weg, of de juf belde me op mijn mobiel... ik had al gedacht dat het niet goed zou gaan, hij vond het zo spannend, zo zonder grote zus naar "de kindjes" maarrrr ze belde me om te vertellen dat het juist hartstikke goed ging, dan Benten heerlijk aan het spelen en kletsen was :dance: Kon ik met een gerust hart de stad in.
Was wel gaaf hoor, met de 3 kleintjes in de bakfiets :inlove: In de stad heb ik Lily in de draagdoek gedaan, maar ik had de doek niet erg goed omgeknoopt, dus ik had toch een spierpijn ? avonds 8)
marije supper dat jou meisi zo goed groeit :thumbup: en ook geweldig van Bente dat het zo goed ging op school.
dennnis is afgelopen vrijdag voor het eerst heen geweest ik vond het ook allemaal spannend.
maar het ging supper :thumbup: ben erg trots op mijn ventje :inlove:
verder geen nieuws.
ik heb die mevrouw gemailt of ik de kolf kon ophalen maar heb nog geen mailtje terug ik hoop dat ze het accepteerd want ik heb even op internet gekeken en gezien wat z`n ding kost maar alleen de handpomp zit al op 50 euro en dit is een dubbele electiche kolf met flesjes en al er bij :think:
Petra: Hopen dat je de kolf kan kopen. Ik had hier een handkolf van Avent (heb die laten smelten) :wall: en heb toen een elektrische gekocht (maar kon er geen weg mee). heb die toen ook doorverkocht voor 50 euro (maar die was dus eigenlijk nog nieuw en nieuwprijs was 76 euro). Nu kolf ik weer met een handkolf van Avent die me ook 50 euro heeft gekost. Ik heb wel telkens nieuw gekocht omdat ik er niet zo voor was om een borstpomp tweedehands te kopen. Maar idd zoals de dames voor me zeggen, alles netjes stereliseren en je kunt gaan. Ben heel blij dat de bv zo goed loopt!!!
Marije: Wat een leuk telefoontje zeg dat Benten het zo goed doet alleen bij de kindjes. :dance: :dance: En hier is het eigenlijk een strafplekje. En idd je moet er nog maar over beginnen of het werkt al. Jammergenoeg is het ook niet altijd zo. :roll:
Anijs: Jeetje zeg wat ga je een drukke week tegemoet. :o
Marije wat leuk dat Lily-An krimpt :mrgreen: is weer eens wat anders dan groeien
Benten zit dan precies toch weer wat lekkerder in z’n velletje dat hij het zo gezellig op de psz vindt, misschien ziet hij al een beetje de voordelen van het Groot Zijn in.
Ik heb lang gewikt en gewogen met manlief want we hebben niet veel stallingsruimte en toen we eindelijk besloten dat het enkel een voordeel kon zijn kwamen we erop uit dat we hem niet buiten- of binnenkrijgen; voor de deur is nl een smal voetpad en dan onmiddellijk een parkeerplaats die voortdurend bezet is, een gewone fiets buitenrijden lukt maar nipt, een bakfiets is dus echt een no-go
Nu wordt het de mulitporpose-fiets, heeft eigenlijk alle voordelen van een moederfiets: lage instap, dubbele steun, kan gewicht hebben, lange babagedrager, stuurslot tegen inklappen en je kan er ook een drager op laten monteren voor het stuur.
Petra ik hoop dat je de kolf kan bemachtigen want dat is echt wel een koopje zeg! Ik heb de mijne, die nieuw 85€ is, gekocht voor 30€ en dat is er maar 1 en zonder flesjes :o
Ilsegelukkig is het een 2-weekse, als dat allemaal nog in 1 week moest, konden ze me op voorhand al sidonia-gewijs afvoeren. :?
sinds vorige week zijn we weer aan de slag met tristans slaapprobleempje. Nu mag hij niet meer zomaar dingen (bij ons slapen, filmpje kijken,…) nu moet hij ze verdienen; als hij niet meer dan 1x naar beneden komt en dat niet nà 20.30u mag hij dus de volgende dag iets. Verbazingwekkend maar we hebben hem al een hele week niet meer beneden gezien 's avonds :shock: :mrgreen: Gisteren 1x (vóór halfnegen, toen kwamen de flauwe smoesjes ook allemaal samen raar-misselijk-bang… ipv apart) :roll: Vandaag wil hij de borstvoedingsworst als beloning :mrgreen:
een bedrukte t-shirt voor tristan met ‘stoer ik ben grote broer’ erop (niet nodig, niet zo goedkoop)
wol voor een poncho te breien (nodig, noch duur noch goedkoop)
Eerst dacht ik ook nog aan een leuke luiertas, nu denk ik vooral aan een spotgoedkope luiertas uit de hema :mrgreen:
Het begint mij zo stilaan wel te dagen dat ik nog een heleboel dingen moet hebben, ik was graag een maand voor de baby kwam paraat geweest maar ik vrees dat dat toch niet meer zal lukken :shifty:
Ok, ik leuter weer teveel, ik ga hier iets nuttig doen, zoals zoonlief in het gareel houden; die moet hier huiswerk maken maar verkoopt wel heel veel praats en show ondertussen. :think:
Anijs (alias Viezijs :lol: ) hoe staat het met de drukte? Wat een gedoe nu de keuken eerder komt. Wel lekker als die eenmaal staat…maar het werk eraan vooraf :roll: Neem alsjeblieft wel op tijd je rust hè meid :hug: Oh ik kees al dat je aan middagdutjes gaat doen :thumbup: En je bent pas 5 kilo aangekomen??? Da’s heel netjes!! (ik was bij Aron 28 en bij Merijn 23 kilo aangekomen :oops: ) Hey en je blijkt shoppen toch leuk te vinden :mrgreen: Ben je nog met Tristan op het ijs geweest? Oh ik lees het al Fijn dat Tristans verjaardag zo geslaagd was!
Ilse, fijn dat de vlek uit het truitje is gegaan! Is nooit leuk als je het zo ontvangt. Jij ook al lekker aan de klus in huis met plinten en berging?
Succes met met lijnen. Knap vind ik dat, ik zou het geloof ik niet kunnen :oops:
Wat heerlijk dat jullie zondag het ijs op zijn gegaan. Klinkt erg gezellig. Heb je ook foto’s? Handig trouwens een kruik aan Jade’s voetjes.
En fijn joh morgen een half dagje werken.
Petra, die draagdoeken kun je best via MP kopen, ze zijn nieuwnogal duur (ik geloof meer dan 60 euro). Ik heb hem gekregen van een vriendin die ook 2 zoontjes heeft. Moet je op MP even zoeken naar ‘tricot-slen’, zo heten die doeken. Eventueel als je eentje zonder gebruiksaanwijzing hebt, heb ik wel een gebruiksaanwijzing voor je, een kopietje maak ik dan voor je.
Fijn dat het beter gaat met Mark en Dennis :hug:
Wat een goeie koop hey die borstkolf. Ik heb ook een electrische van Medela (enkele).
Rebecca, 'k vind jou ook een schatje :-* En wat ga je toch hard in de zwangerschap…nog maar 39 dagen!
Simba, ja leuk die fase van ‘ik ben 2…’ en daarna de fase van ‘ik ben 3…’ :lol: :roll:
En wat een enorme stap heb je gezet meid door de ha te bellen! Heb bewondering voor je :hug: Je hoeft trouwens niet te wachten op de doorverwijzing voordat je de gyn belt hoor, die kun je sowieso al bellen.
Is het gelukt met je was en strijk? Ik zou vanavond ook een was wegvouwen…zou :roll: :oops:
Mell, wat lekker dat het behangen af is! Top :thumbup: Ik ben benieuwd naar de foto’s. Geniet je van de 2 kamers?
Liekie fijn dat alles goed gaat en jij gaat ook al zo megahard: morgen alweer 17 weken!
Leuk dat jullie een nieiuwe eettafel hebben (fotootje?). En steigerhoutmeubeltjes hebben ze ook bij Het Babyhuis hier in Harderwijk en kwa prijs gemiddeld. Mijn broertje en schoonzus hebben dat ook op hun babykamertje (verwachten binnen 2 maandjes hun 1ste kindje). Ik kan hun wel eens vragen war ze het gekocht hebben, als je dat wilt. Zij hebben vast niet iets heel duurs.
Britt, meis wat een ellende allemaal tegelijk :hug: En jij misschien zwangerschapssuiker. Meid, ik hoop echt van niet. maar dan zullen ze je toch wel eerder in gaan leiden als het echt zo is? Met 37 weken ofzo? Wat kwam er uit de dagcurce vandaag? Heeeeele dikke knuffel :hug:
En hopelijk doet de ABkuur Thijmen goed :hug:
Sabine, meid ook al ziek en zieken in huis. Jeetje Stijn is echt flink ziek geweest :hug: Lekker laten uitzieken nu :hug: Kijk je zelf wel een beetje uit, neem je rust hè (al is dat soms verrekte moelijk).
Heerlijk dat Richard deze 2 weken vrij heeft :thumbup:
Marije, ook herkenbaar dus een kleine ijdeltuit in huis En nu heeft ie dus gordijntjes voor zijn ogen?
Heeft Benten nog op 't strafstoeltje gezeten? Aron gaat hier even naar de gang als hij straf krijgt. Moet wel de wcdeur goed dicht zitten, want ik heb hem al dikwijls aangetroffen met de wcborstel in de pot :think: :roll:
Wat ‘grappig’ dat Lily is gekrompen…vreemd idd. Maar ik geloof toch jullie Ze is in ieder geval goed gegroeid kwa gewicht.
En wat fijn zeg zo’n telefoontje van de psz over Benten. Net als je wat anders verwacht. Knap van Bentje :-
Oh en heerlijk met je kroost in de bakfiets :inlove: :thumbup:
Borstvoedingsworst als beloning…Anijs…leg es uit :think: :shifty: :lol:
Zasje, hoe gaat het met jou en je lieve kids? Hopelijk ben je lekker aan het genieten?
Petra, die avatar maak ik niet zelf hoor, doet iemand hier op kok. Hier heb je het linkje avatarlinkje
Hier ging mijn eerste werkdagje wel goed. Was van 16.00 tot 20.30 en Ewout was die uren gewoon thuis. Daarentegen heeft ie vandaag wat langer doorgewerkt. Is wel ideaal dat hij zo’n flexibele baas heeft. Kan niet elke dienst hoor.
Het was weer even inkomen met sondevoedingen en tilliften enzo :shifty:
Maar tis gelukt!
Vandaag een lekker relaxdagje met de kindjes thuis en lekker mijn huishouden gedaan. Ik had vanavond stamppot worteltjes gemaakt met gebakken spekjes en knakworstjes. Nou, Aron vond het een feestje!
Met Aron en Merijn gaat het ook goed. Merijn heeft vrijdag zijn eerste prikjes gehad en er bina geen last van gehad. Alleen even op het moment zelf.
't Is nog steeds een voorbeeld kindje , slapen, lachen, drinken en ons lange nachten gunnen :thumbup:
Aron is ook zo lief voor hem. Hij wil de hele dag met hem spelen, lachen en knuffelen :lol: :inlove:
Ben ik gelukkig niet de enige die weer eens achter loopt met reageren… :oops:
Marietje ~ Ik vind ook dat je een prachtige avatar hebt meid!! Maar je hebt dan ook prachtige kindjes :inlove: Fijn dat je eerste werkdagje goed is verlopen!
Simba ~ Fijn meid dat je nu een doorverwijzing hebt. Goed dat je toch de stap hebt durven nemen liever. Hoop echt dat jullie nu ook snel zwanger mogen zijn!!
Anijs ~ Inderdaad, kun je dat eens uitleggen borstvoedingsworst? Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig hoor :shock:
Petra ~ Wat ontzettend fijn dat de borstvoeding nu goed loopt! Ben echt blij voor je en wat een mooi koopje heb je aan de borstpomp :thumbup:
Marije ~ Vergeten om Lily-An een luier om te doen? :lol: Hihihi moest stiekem wel even lachen, hoewel ik me voor kan stellen dat jij op het moment wat minder blij was hihihi.
Britt ~ Meid wat een narigheid allemaal zeg! Denk een beetje aan jezelf. Ik hoop dat je uistlagen goed zullen zijn
Sabine ~ Jij ook al zo een rot week achter de rug! Jij moet ook een beetje aan jezelf denken heh meis. En weer je afspraak verzet? Als ze dat nou nog even vol blijven houden hoef je straks helemaal niet te komen omdat je dan bevallen bent Even zonder zottigheid, ik hoop voor je dat je snel terecht kunt en dat je gewoon niet meer aan de slag hoeft.
Mell ~ Ben benieuwd naar jullie kamertje!!! :thumbup:
Liekie ~ Hoe is het met je meid? Wat gaat het toch snel, inmiddels al weer bijna 17 weken?!
Hier gaat alles nog steeds goed. Ik weet niet meer wie het vroeg (ik dacht Marietje) maar er werd gevraagd naar mijn zwangerschaps verlof… Het gaat hier in Amerika allemaal net even anders. Men werkt gewoonlijk door tot de dag van de bevalling en dan heb je 6 weken zwangerschaps verlof bij een vaginale bevalling en 8 weken bij een keizersnede. Gelukkig voel ik me hartstikke lekker en zie ik nu geen problemen om door door te werken voor die laatste weken, maar je zal een slechte zwangerschap hebben… :? Maar ik mag gelukkig niet klagen!
Dan is voor een nachtje naar Montana. Hij moest weer eens iets afleveren. We hebben wel afgesproken dat dit zijn laatste ritje was voorlopig. We willen het risico niet lopen dat hij straks ergens onderweg naar toe is en dat ik ga bevallen :shock:
Vanmorgen voordat hij weg ging kwam hij nog even de slaapkamer in om me een kus te geven en nog even te knuffelen en toen trok hij mijn shirt omhoog, gaf een kus op mijn buik en zei zachtjes: je moet nog even blijven zitten totdat papa weer thuis is :inlove: Op zo een moment smelt je toch lekker weg?
Marije heb je bevallingsverhaal gelezen :thumbup: leuk dat je dat geplaatst hebt.
Petra waw, wat een meevallertje dat je de kolf mag ophalen :thumbup:
Simba goed dat je deze stap kunnen zetten hebt, meid, kan je eindelijk weer een beetje verder kijken en weet je misschien binnenkort waar je aan toe bent. :-*
Marietje lijkt me heel relaxed, zo’n lieve kindjes :inlove: :inlove: hier ook doorsnee een engeltje hoor maar nu is het even ‘ik ben acht en ik wil de macht!’. Wil altijd gelijk krijgen en het vooral graag voor het zeggen hebben hier in huis :naughty: :mrgreen:
Wat goed dat Ewout thuis kon blijven op jouw eerste werkdagje, ga je toch met een gerust hart de deur uit.
6 weken, zo kort :shock: dat zou ik wel niet redden, denk ik :? Veel moed, hoor :thumbup:
zei zachtjes: je moet nog even blijven zitten totdat papa weer thuis is. Op zo een moment smelt je toch lekker weg?
:inlove: :inlove: :inlove:
Een borstvoedingsworst is dus eigenlijk zo'n langwerpig voedingskussen, bij mijn mannen hier erg gegeerd :mrgreen: Ikzelf vind er niks aan, ik slaap er helemaal niet beter mee, integendeel, ik word dan 's nachts nog wat extra wakker omdat het in de weg ligt en ik krijg het er veel te warm van. :?
Gisteren is de keuken geleverd maar voorlopig kan er niet geschilderd worden want er moet nog teveel stof gemaakt worden met de werken in de bijkeuken volgens manlief. We zullen nu enkel zorgen dat de grondlaag ligt voor de keuken komt en de rest moet erna maar gebeuren, dat vragen we dan aan mijn schoonouders, om overdag alvast een laag te doen. ' Avonds na mijn werk begin ik er in elk geval niet meer aan :naughty: dan zijn we alweer een paar weken verder dus dat is om moeilijkheden vragen.
Petra, wat fijn dat Dennis het ook zo naar zijn zin had bij de peuters!
En wat gaaf dat je de borstkolf mag halen! :dance:
Anijs, ben erg benieuwd naar jouw aanstaande nieuwe fiets! Zo’n bakfiets, daar moet je idd maar net de ruimte voor hebben. Wij boffen gewoon dat we een carport voor ons huis hebben waar ie onder kan staan, anders konden we 'm ook niet kwijt. (erg klein schuurtje, dat erg vol gepropt is :mrgreen: )
Wat goed dat het beloningssysteem bij Tristan werkt! Hihi, wat lief dat ie het voedingskussen als beloning wilde :inlove: Ben bang dat mijn zoon in zou zetten op een playstation :roll: :mrgreen:
Heb al een week of 2 de kidnerbijslag binnen en inmiddels al wel 8 euro en 20 cent er van uitgegeven :mrgreen: (leuk joh: vestje voor Lily met 50% korting en foeilelijke sokken voor Lily, omdat ze zo lekker dik zijn en er hier bar weinig keuze is)
O, ik moet binnenkort dus broeken voor mezelf kopen. Heb ik na Elskes zw.schap niet meer gedaan. Heb nu nog 1 positiebroek die ik pas, de rest zakt van mijn kont, en 1 gewone broek die ik nog net niet pas. Dus broek gaat in de was als ik een thuis-hang-dagje heb en mijn makkelijke huisbroek aan kan houden :roll: Maar ik vind het zo’n ramp om die winkels in te gaan, en dan het passen… zucht… En dat alles in Steenwijk met de kids samen, want geen mogelijkheid even alleen te gaan… nog een keer zucht… :? (ben niet echt zielig hoor 8) :lol: )
Simba, goed meid, dat je gebeld hebt! En fijn dat de HA zo begripvol was! :hug:
Maria, ja, Benten heeft gisteren nog een aantal keer op zijn strafstoeltje gezeten. :roll: Onze kleine peuterpuber
En heerlijk dat je jongens het zo goed doen! :inlove:
Rebecca, jeetje, wat een kort verlof hebben jullie zeg :shock: Pittig hoor! En wat lief van Dan :inlove:
Wordt trouwens weer eens tijd voor een nieuwe buikfoto
Ben bang dat mijn zoon in zou zetten op een playstation
O maar hier is er in het begin eerst gemikt op Starwarsschepen van Lego :mrgreen:
Binnenkort gaan we hier eens een gesprekje aanvragen met de directie van tristan’s school. Hij heeft nu zelf weer eens aangegeven dat hij zich te pletter verveelt, we hadden het al een tijdje in de gaten; op elk rapport staat dat hij teveel babbelt, hij komt naar huis met dingetjes die hij blijkbaar knutselt tijdens de lessen :roll: . Gisteren zei hij zelf dat hij zich verveelt omdat het te gemakkelijk is. Vorig jaar kreeg hij nog extra verdiepende oefeningen zodat hij zich niet verveelde, dit jaar is daar al geen sprake meer van, over de hele lijn krijgen ze weinig huiswerk en heb ik niet de indruk dat ze veel leren; ze hebben het hele jaar nog maar 2 van de 10 tafels geleerd :shock: om maar een vb te geven.
Zijn punten lijden er helemaal niet onder, niks te klagen, allemaal tussen de 94 en 99% maar we merken wel een totale demotivatie. Vorig jaar hadden we nog een leergierig, nieuwsgierig kind dat zelf altijd actief op zoek ging naar de dingen die hij wou weten, voor de lol wat op het rekenmachine zat te rekenen enz…nu is hij echt lui en ongeïnteresseerd geworden, dat beloofd niet veel goeds, het zou zo jammer zijn mocht hij zijn vroegere plezier totaal verliezen en iets bijleren nu opeens altijd een negatieve betekenis zou krijgen :?
Sowieso heb ik geen goede indruk van deze juf, die vorig jaar was echt gemotiveerd maar dat is niet het idee van de huidige heb. :? Nu ja, hopelijk levert het iets op.
Meiden, ik verwaarloos jullie, sorry!! Heb gewoon ff geen puf. Thijmen is voor het eerst weer naar school geweest en Ruben is ook ontzettend ziek geweest en knapt nu weer wat op gelukkig. Manlief nog wel thuis met koorts, hopelijk gaat dat morgen ook beter…