Marietje, de snuffelmarkt in de ijsselhallen is inderdaad wel leuk. Maar er staan zoveel handelaren vind ik en daar hou ik dan dus weer niet zo van.
Marije, heb je je bengeltjes nog uit elkaar kunnen halen?
Petra, hoe is hetnu met Mark? En heb je al weer een beter gevoel over de borstvoeding?
Mell, leuk zeg dat behangen, ik ben heeeel erg benieuwd!
Liekie, wat geweldig dat je nog een extra echo kreeg! Heerlijk om nog ff te kunnen genieten. Willen jullie weten wat het gaat worden?
Ik zal nog eens nadenken of ik jullie hulp ga inroepen qua namen… Een meisjesnaam hadden we al kant-en-klaar, maar goed, een jongensnaam vind ik lastiger…de leukste twee namen hebben we tenslotte al
heeeey meiden
hier weer even een snel berichtje
het weekend weer even een uitgebreid berichtje
maar heb het druk met werk deze week weer wat extra uurtjes werken
en geen dagje vrij
de vakantie is weer voorbij haha, maar sávonds ook nog even wat in huis doen dus druk druk druk
nog even op de vraag wanneer ik naar de ha ga
ik moest nog 1 cyclus afwachten en als die lang duurt
dan mocht ik langskomen en zouden we alles bespreken
ik zit nu rond de 28 dgn dus rond de 40 dgn
dan moet die me wel helpen toch?
dikke knuff en tot snel :-*
Hai!
Simba, is jouw dokter zo moeilijk? Vind namelijk niet dat jij MAG langskomen, maar dat hij er voor jou MOET zijn.
Sorry hoor, misschien is het helemaal niet zo, maar vind het zo irritant als je dan maar moet afwachten. Hij kan je toch gewoon lekker doorsturen naar de gyn. Weet niet hoe jij je voelt hoor, kan me ook wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent (Ikzelf ben dan namelijk zo’n muts, dat ik het naadje van de kous wil weten.)
Hou je wel je temp bij (voor je eisprong) ofzo? Heb nl ook al vaak hier op het forum gelezen dat ze dan eerst 3 cycli moesten tempen ofzo.
Mell, ben benieuwd naar je behangetjes!
Marietje, zie je er tegenop om weer te gaan werken of heb je er wel weer zin in?
Hoeveel uur gaan jullie allemaal werken straks (die werken dan)? Wij zijn er nog niet over uit. Vind ook dat ik er niet heel veel over kan zeggen, want weet ook niet hoe ik het straks ga vinden allemaal. Misschien wil ik wel nooit meer werken! (helaas is dat geen optie, hihi)
Marije, hoe gaat ie zo, zonder hulp weer? Volgens mij lukt het wel aardig hè!
Enne, zo’n draagdoek is dus wel wat? Volgens mij zag ik Ilse en Marietje er ook al mee. Tja moet zo langzamerhand een beetje gaan nadenken wat we allemaal moeten gaan aanschaffen hè!
:-*
@liekie wrote:
Hai!
Simba, is jouw dokter zo moeilijk? Vind namelijk niet dat jij MAG langskomen, maar dat hij er voor jou MOET zijn.
Sorry hoor, misschien is het helemaal niet zo, maar vind het zo irritant als je dan maar moet afwachten. Hij kan je toch gewoon lekker doorsturen naar de gyn. Weet niet hoe jij je voelt hoor, kan me ook wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent (Ikzelf ben dan namelijk zo’n muts, dat ik het naadje van de kous wil weten.)
Hou je wel je temp bij (voor je eisprong) ofzo? Heb nl ook al vaak hier op het forum gelezen dat ze dan eerst 3 cycli moesten tempen ofzo.
heey meid
ff snel nog reageren op jou vraagjes :wink:
ik wou vorig jaar zelf ook graag het nieuwe jaar afwachten
in de hoop dat mijn cyclus vanzelf op gang kwam
wou het nog 1x afwachten, beiden vonden we het beter om je lichaam
ook even tijd te gunnen na de miskraam
ik heb voor mijn mk getempd maar deze papieren weggegooid naar mijn
positieve test :wall:
deze laatste cyclus hebt ik wel getempt en dit kan ik ook meenemen
ik heb hem alleen 1 maand maar ik neem aan dat hij daar niet moeilijk over zal doen (hoop ik :wink:)
ik kruip gauw weer achter de tv
Marije, jammer dat je weer een groente moet schrappen. Maar ja, alles voor je meisje natuurlijk :hug:
Handig hè, die draagdoek. Wij hebben er ook één en ik vind het ideaal om toch je handen vrij te hebben. Nu gebruik ik 'm niet zo veel, bij Aron wel. Liep er stofzuigend mee door het huis :lol:
Simba, je moet doen waar je je prettig bij voelt. Het is ook wel een stap die je zet, ook emotioneel. Maar ga wel uit van jezelf hè, niet wat de ha zegt :hug: Jouw mk is al best ‘lang’ geleden. Nou even een extra :hug:
Liekie, ik werkt 50%, dat is 18 uur per week, waarvan sowieos om het weekend.
Nee, ik zie er niet echt tegenop. Echt zin heb ik ook nog niet, maar de eerste dag is maandag en dan hoef ik maar van 16.00 tot 20.30 en dan is Ewout gewoon thuis op die tijd. Dus geen gedoe met kids wegbrengen. Dat geeft me wel rust.
En da hoef ik vrijdag maar van 7.00 tot 10.00 en begint Ewout wat later en dan zaterdags een vroege en in de weekenden is Ewout altijd thuis.
Als het financieel kan wil ik graag 40% gaan werken.
Britt, ja die handelaren houd ik ook niet zo van. Maar ik ga altijd op speelgoed, kinderkleerjtes en antiek dingetjes af.
Ik blijf Levi een leuke naam vinden bij Thijmen en Ruben :thumbup:
Nou vanmiddag met Aron op ‘het plankje’ gewandeld . Ondankbare zoon die ik heb :snooty:
Mama showt een niet te stuiten enthousiastme en meneer zegt alleen maar 'Kan ik niet! Kan ik nie-hiet! (lees: WIL ik niet) :wall:
Maar hij moest van mij. Het was veel te glad voor hem om zo te lopen. Uiteindelijk accepteerde hij het wel, maar wel onder gemopper.
Wat is dat toch met deze leeftijd :roll: Vanmorgen wilde hij ook al een trui niet aan die ik pakte: “is nie mooi”.
Hij is niet eens een meisje :o :doh:
Tsssssk :snooty:
Knuffel :-*
@marietje, je hebt ook helemaal gelijk hoor
de drempel is voor mij nog zo hoog, hik er zo tegenaan
ik erger me soms zo aan mezelf, wil zo graag maar liever zonder hulp :oops:
maar als ik eenmaal bij mijn ha zit laat ik me niet meer zomaar naar huis sturen
Ik herken het heel erg Simba. Het is een acceptatieproces en dat kost tijd. In je hoofd kun je dat wel beredeneren, maar gevoelsmatig moet je er klaar voor zijn. Ik gaf mezelf ook steeds ‘nog eve de tijd, nog een cyclus afwachten’. Zodra je die stap zet ‘wordt het een medisch geval’.
Toch ben ik blij dat we uiteindelijk de stap indertijd wel hebben gezet, ineens was het zover en was ik er wel klaar voor.
Daarbij moet je bedenken dat het ook iets heel simpels kan zijn, soms is het doorspoelen van de eilijders bv al voldoende en is er verder niks aan de hand. Of je krijgt tabletten voor een goede eisprong. Dan valt het wel mee.
Ik moet zeggen dat ik bij jou ook aan dat laatste denk, omdat jij wel zwanger kunt worden, alleen heb jij niet altijd een eisprong.
Meid een heel verhaal, maar wat ik wil zeggen: doe wat je hart je ingeeft! :-*
Simba, sterkte met de drukke week. :hug: En ik hoop dat je dit keer een wat kortere cyclus hebt (en natuurlijk hoop ik dat je de dokter niet meer nodig hebt :-* )
Liekie, hier nog geen idee hoeveel ik ga werken. Ga voor het bedrijf van R. werken, dus wel gewoon lekker thuis. Verder wil ik vanaf februari/maart een schriftelijke studie gaan doen (orthomoleculaire voedingsleer), dan is Elske naar de basisschool en Benten 2x per week naar de psz.
Een draagdoek is ideaal! Ben zelf fysiek niet zo sterk, maar hiermee geen last van rug en heupen, omdat het gewicht verdeeld is over je hele bovenlijf. Lily-An vindt het ook heerlijk, heeft er gisteren ruim 2 uur in geslapen :inlove: Zal er binnenkort eens een foto van laten maken.
Maria, fijn hè, dat ze zo subtiel duidelijk weten te maken wat ze wel en vooral niet willen (klopt best wel: ik ben 2 en ik zeg nee!) :roll: :lol:
Liekie, hier gaat het redelijk zonder hulp. Gisteren voor het eerst een dag met de kids alleen geweest... kwam alleen nergens aan toe vanwege de krampjes van Lily... Ze heeft een poos op mijn buik geslapen, terwijl ik op de bank lag, verder heb ik over de hele dag alleen de vaat gedaan en gekookt, en natuurlijk wel de kids verzorgt. Gelukkig doet R. nog even de boodschappen.
Kennen jullie de cd's van Cowboy Billie Boem? Elske heeft er 2 voor haar verjaardag gekregen, groot succes! Ook leuk voor de ouders! :D
Britt, heb gisteren de 2 bengeltjes uit elkaar weten te krijgen, vlak daarna moest Elske overgeven... Gelukkig was dat eenmalig. Vind haar dan zo groot, er kwam maar een klein beetje op de grond, de erst heeft ze keurig in een bakje gedaan.
Ga kijken of madammeke even in de box wil, dan kan ik even wat doen.
Kus!
Marije, lekker joh dat Lily zo heeft geslapen in de draagdoek.
Wat leuk dat je die studie gaat doen zeg. Pff, pittig, maar wel knap van je!
Wat houdt het precies in. Kan me wel wat bedenken erbij, maar niet echt goed.
Goeiemiddag meiden,
Petra ik hoop dat je de bv toch kan blijven verder zetten, meid, misschien duren de regeldagen idd wat langer.
Sabine is stijn al wat aan de beterende hand?
Ilse ah wat lullig dat je in 't zak gezet wordt, wat is dat voor flauwekul dat er op de foto niets te zien is? Gemakkelijk gezegd
Liekie aan je foto’s te zien is het toch niet bepaald van het vet dat je dikker bent, volgens mij heb je gewoon veel vruchtwater, je niet op stang laten jagen! Trots zijn :thumbup:
Mell lekker dat de werken bij jullie zo vlotten, we wachten in spanning het einde af :mrgreen:
Marietje jij mag/moet maandag weer gaan werken, wat snel gaat het toch allemaal, jouw jongetjes is alweer bijna 4 maanden zie ik :shock:
Dat van die kleren herken ik, tristan had ook zo’n periode :lol: vond dat ook wel vreemd voor een jongen, gelukkig ging het over. Nu is het terug :roll: maar daar maak ik makkelijk korte metten mee; als hij 100% zijn zegje wil hebben moet hij maar mee gaan winkelen, zijn keuze is dan snel gemaakt :mrgreen: Ik weet wel wat hij graag wil en meestal is hij tevreden maar af en toe, tja, is er toch 'ns iets dat hij niet mooi vindt.
Zal ook wel te maken hebben met de ijdele periode die hij nu heeft: tanden poetsen duurt gemiddeld een kwartier, waarvan er 2min gepoetst wordt en 13min haren gekamd en bewonderende blikken in de spiegel worden geworpen. :mrgreen: :inlove:
Marije ik heb ook een draagzak, hetzelfde als zo’n doek maar dan in steviger materiaal. tristan wou daar onder geen beding in :naughty: die werd daar echt hysterisch van :? Zels niet in de box (er is een systeem aan om er een soort hangmatje van te maken). Hopelijk wil het volgende wel een keer want lijkt me idd wel handig in gebruik.
Moedig dat je 'n studie gaat doen, lijkt me wel leuk als je de mogelijkheid hebt :thumbup:
Simba hopelijk kan je weer een stapje vooruit nadat je bij de ha geweest bent, meid. Al heb ik nog altijd diep respect voor jouw verbazingwekkende geduld en rust; ik zou meer zo’n ongeduur als liekie zijn :mrgreen:
Liekie ik neem aansluitend op mijn zwschapsverlof 4maanden fulltime loopbaanonderbreking en daarop nog 2 maanden halftijds, erna ga ik terug gewoon 100% aan de slag. Permanent minder gaan werken is fin. niet haalbaar hier en de systemen bestaan er hier ook niet echt voor; dan zou ik een andere baan moeten zoeken.
Hier wordt het weer hectisch de komende tijd; ze komen de keuken een week eerder installeren, wil zeggen dat de rest waarschijnlijk niet op tijd zal afgeraken. :wall: Wil ook zeggen dat het hier weer draven wordt net in de week dat ik ook weer ga werken.
Zit hier momenteel verplicht door manlief op ‘luilekkerstand’. Kan mezelf namelijk niet goed stilhouden en van veel rusten is er de voorbije weken ook nog niks in huis gekomen. Lig alsmaar lijstjes te maken van alles wat ik nog moet doen. :? Hij zal stofzuigen en dweilen en de badkamer doen we na het weekend een keer samen.
Ben maandag in de solden nog wat babykledij gaan shoppen; manlief vind dat ik wel allemaal dingen heb die eerder naar jongenskledij neigen, al zit er wel een turkoois broekje tussen waarover ik twijfelde omdat het volgens mij toch wel eerder voor een meisje is. Nu ja, is het een jongen dan zal het soms een verwijfd mannetje zijn en is het een meisje dan lijkt het soms maar een manwijfje :mrgreen: Tegen het einde was ik het wel een beetje zat en wou ik dat ik wist wat het werd: er waren zoveel schattige kleertjes die ik nu niet kon kopen en ik moest zoveel winkels aflopen om neutrale dingen te gaan zoeken :shifty: :?
Ben het babyspullen kopen eigenlijk al meer dan zat :silenced: en dan heb ik een heleboel nog niet in huis. Maar ja, dat is ook omdat ik zo op m’n geld zit; ik probeer het wel zo zuinig mogelijk aan te doen want elke uitgespaarde euro kan lekker mooi naar onze toekomst vloeien en dat brengt die weer wat dichterbij. Nadeel is dat je dan alles moet spreiden en echt uitkijken en dat terwijl ik eigenlijk een hekel aan shoppen heb :eh:
Deze vieze madam duikt nu snel in bad om dan zoonlief op te halen :shifty: :shifty: nee, ben op dit uur nog niet gewassen: ben in slaap gevallen op de zetel :-*
viezijs
Hallo meissies. :mrgreen:
Hier net klaar met het toewassen van de plinten in de berging. Degene in de inkomshal moeten ook nog gedaan worden, maar da’s voor na het weekend. Mijn handen zijn helemaal kapot van die cement. :roll: Ze zijn droog en springen open. :evil:
Morgen verf halen voor de tegels te schilderen en mijn papa komt ook nog boven de tegels een soort van vliespapier hangen dat we dan nadien schilderen. Ik denk dat ik voor d ebruine kleur ga. Weet het nog niet zeker. Is ene ebrging waar mijn eten in staat, dus mag best donker zijn.
Sabine: Is Stijn al wat beter?
Liekie: Haha, ik kan niet aders dan kuisen. Mijn pa en Steve wrijven kalk van de muur, dus overal ligt er stof in de keuken. We hebben een zwarte vloer die ik graag zwart zou houden, dus mag al iedere avond de keuken dweilen. :doh: Ah en niks van anatrekken van die extra kilootjes. :hug:
Mell: Ooooh leuke klusjes bij jullie. Woehoe babykamer behangen. :dance: :dance:
Marije: Je kaartje is binnen, wat een prachtig kaartje zeg, zo mooi en speciaal. :thumbup: Wat jammer dat Lily zo reageert op wat je eet. Bloemkool en asperges schijnen ook een boosdoener te zijn hé voor krampjes.
Simba: Oh meid zoveel werken. Is dus tijd dat het weekend is, dan kan je effe op adem komen. En nu op dag 28. Nog enkele dagen afwachten en hopen op een eitje. Zoniet idd de ha inschakelen. :hug: Maa rmoet vast een moeilijke stap zijn. Weet meid dat we voor je klaarstaan hé. :hug:
Liekie: Hier werk ik normaal weer full-time. Hangt natuurlijk allemaal af van de interims die ik te pakken krijg. Maar als ik opgebeld word, dan is het normaal iedere keer full-time werken da’s dan 36 uur zeker :think: ) Bets pittig, maar het lukt aardig. NU zit ik weer effe zonder interim en vind ik het fijn thuis zijn. Maar als ze me bellen voor werk ben ik ook altijd heel blij. Weer sociale contacten, weer onder de kindjes, weer extra centjes, …
Marietje: en daarna is het … ik ben 3 en ik wil nie. :shifty: :mrgreen:
Anijs: Een hekel aan shoppen :shock: :shifty: :shifty: maar toch leuke spulletje sgevondne voor beebje. Niet te geloven zeg … je bent ook al bijna 30 weken. Jeetje wat gaat het toch snel hé. :dance:
Nou probleem met truitje is opgelost. Ik mocht he tgeld terug hebben als ik wilde en daarna het truitje terug sturen.
Maar heb het eerst effe gewassen en jahahaha de plek is eruit. :dance: :dance: :dance: Me is weer eens blij. :mrgreen:
Vandaag Steve eens foto’s laten nemen van mij toen ik aan het plinten wassen was. :mrgreen: :mrgreen: Gene zicht echt waar. Ik ben nog steeds lekker dik :shifty: Figuur is ver te zoeken en ik zie eruit als een spook. :eh: :mrgreen: Dus bij deze ga ik vanaf maandag eens proberen om terug 70 kg te wegen. Volgens mij moeten er dan zo’n 13 eraf. :shock: :silenced:
@britt wrote:
Petra, hoe is hetnu met Mark? En heb je al weer een beter gevoel over de borstvoeding?
met mark gaat het weer beter heeft een hoesdrank gekregen van de dokter, maar goed nu begint dennis ook zo erg te hoesten :wall: (wordt weer niet slapen vannacht

en over mijn borst voeding ik twijvel nog steeds een beetje hoe dat komt geen idee :think: het gaat nu best goed.
hoe weet je nou dat het op regel is???
de ene keer wil ze 1 en dan weer 2 zo heb ik het idee dat ze mijn hele voorraad opslurpt.
ilse fijn dat die vlek er uit is :thumbup:
marije mooi dat elske het zo mooi gehad heeft wat kost nou z`n draagdoek en hoelang kunnen ze er in??? als ik vragen mag
groetjes petra
hè waar is iedereen???
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: aan het schilderen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar inmiddels al klaar maar moet nu nog alles opruimen. :doh:
Het is stilletjes hier vandaag… :shock:
Ben vandaag veel van huis geweest, maar morgen kom ik jullie weer lekker vervelen hoor meisies :-*
Goeiemorgen,
Hahaha, het is een feit … op deze manier kan ik jullie mooi bijhouden. :lol: :lol:
Steve is voor enkele uurtjes gaan werken, dus ik ben alleen thuis met mijn twee schatten.
Lucas die is een pak koeken aan het plunderen. :oops: Jade die ligt in haar park en gaat zometeen haar bedje in.
Verder is ons huis hier een ware varkensstal. :oops:
Heb de kachel uitgekuisd en nu is er overal stof. :doh: :doh: Dus dat straks maar eens gaan aanpakken.
Zou ook nog graag dweilen, want zondag hebben we nog kraambezoek. :mrgreen:
Ma ja … het kuisne hangt natuurlijk allemaal af van zoonlief, want die is weer losgelaten. :roll:
Hij zat daarstraks al met zijn schaar te knippen in zijn koek. :wall: :wall:
Dus het beloofd voor vandaag. :shifty: :shifty:
Gelukkig is Steve straks thuis en dan kan hij zoonlief wat bezig houden, dan kan ik in sneltempo kuisen. :mrgreen:
Oh envanaf maandag ga ik aan het lijnen beginnen. Ik dacht dat ik 83 kg woog, maar weeg er nog steeds 85,5 :shock: Dus nog steeds 10 teveel (voor de zwangerschap woog ik 75 kg). Ik ga nu eerst proberen om die tien eraf te krijgen en daarna graag nog 5. :think: :shifty: :mrgreen:
Einde van mijn zwangerschap woog ik 90, dus ben al met al maar 4,5 kg kwijt. :shock: Moet je weten dat Jade bij de geboorte 3.550 woog. :shifty: Dus euh … die zwangerschapskilootjes die hangen nog allemaal op dezelfde plaats als vier maanden geleden. :roll:
Hé meidjes,
Petra dat komt wel in orde hoor, met die bv, het zal misschien gewoon wat langer duren. Is ook niet verwonderlijk als je nog met andere zieke kindjes zit en niet kan doorslapen 's nachts.
Ilse goed dat het vlekje toch nog uit het truitje ging :thumbup:
Goede moed met het verliezen van de kilo’s. Hier komen ze er ook best aan; er zijn er toch al zo’n 5 bijgekomen en ik heb nog 10 weken te gaan :shifty: en er zaten al een heleboel kleren te krap van bij te komen van het stoppen met roken :shifty: Hopelijk gaat het na deze bevalling zoals na die met tristan en vliegen de kilo’s erna er zo af.
Verder ben ik ooo zo bitchy, ik slaap echt ellendig slecht, wordt wakker met spierpijn van het verkeerd liggen en ik word echt een chagrijn, kan niet veel meer verdragen. Ga volgende week toch proberen om overdag altijd een beetje te slapen, zodat ik toch uitgerust raak tegen dat ik moet werken.
Straks met tristan naar een vijver hier in de buurt; wie weet wanneer hij anders nog eens zo’n ijzige periode mag meemaken en op het ijs kan schuiven. Vind het wel vervelend dat ik moet oppassen dat ik niet val, begin sommige dingen echt te missen, zoals voetballen met tristan of lekker wild doen of om het eerst lopen enzo. Nu moet ik voortdurend voorzichtig zijn. Moet vroeger toch geen pretje geweest zijn voor vrouwen, toen ze 10 of 15 jaar aan een stuk bijna voortdurend zwanger waren van het ene kind na het andere, lijkt me toch niet alles :?
Daarna gaan we naar de film (bedtime stories) en vanavond zijn verjaardagstaart maken; de vereiste is dat er fruit en slagroom op moet; heeft hij van z’n papa, die is daar ook al zo dol op, net 2 oude vrouwtjes op dat vlak :lol:
Groetjes,
anijs
Anijs, wist niet dat je ook nog gerookt had. Al lang gestopt?? Hier al twee maal gestopt. :roll: Net voor de zwangerschap van Lucas en dan na de bv terug begonnen en nu net voor de zwangerschap van Jade ook weer gestopt. En idd ook hier genoeg kiolootjes bij gekomen daarvan. :roll: Maar jou 5 kilo nu vind ik wel netjes hoor.
Ooooh leuk straks op het ijs. Hier gaan we niet, er is nog nergens groen licht gekomen dat we erop mogen, dus ik vrees dat het voor Lucas nog vele jaren wachten zal zijn. Veel plezier hé de rest van de namiddag en avond.