Kom me ook even melden…BIB
Vanmorgen op controle geweest. Beeb doet het hartstikke goed en ligt nog steeds mooi met zijn koppie naar beneden. Alles zit ook nog mooi dicht. Volgende week woensdag mag ik weer op controle.
Met 39 weken gaan we een datum prikken voor een eventuele inleiding, mocht ik met 41 weken nog niet bevallen zijn. (dat is geloof ik standaard procedure hier)
mooi rebecca dat alles goed is :thumbup: en nu maar aftellen
Zo!! De gynaecoloog…wat een gedoe zeg. Ik heb echt ff een baaldag gehad. Ze zijn met de weg bezig bij het ziekenhuis en ik ben drie kwartier onderweg geweest terwijl ik het normaal in 20 min kan fietsen, maar ja, fietsen vond ik nu ook niet zo’n strak plan. Vervolgens bijna een uur gewacht voordat ik aan de beurt was. Ze had een heel wazig verhaal. Een echo maken had nu niet zoveel zin volgens haar, was te snel op de vorige om goed de groei te kunnen bekijken (ik vroeg er ook helemaal niet om) maar uiteindelijk heeft ze toch een echo gemaakt. Het hoofdje was twee weken geleden qua grootte 38 weken en liep dus best wat voor, nu was het hoofdje 37 weken. Hmmm :think: in twee weken tijd is het hoofd dus een week gekrompen. Volgens haar geen goede berekening van de vorige keer. Maar ze hechten heel veel waarde aan die echo’s. De vorige keer was het gewicht 2450 gram, dat liep een week voor maar dat kwam alleen doordat het hoofdje toen zo groot was en de rest liep op schema. Nu liep alles gewoon precies een week voor en zit het qua gewicht op 2850 gram. Dus 400 gram in 2 weken gegroeid. Dit was volgens haar heel netjes. Maar ik gaf dus aan dat als het hoofdje niet klopte vorige keer dat het gewicht toen ook een stuk lager moest zijn dus dat het meer is gegroeid. Nou…dat snapte ze dus totaal niet hoe ik dat bedoelde. Want ze hechten heel veel waarde aan de echo zei ze. Nou goed, maakt mij ook niet uit. Begon ze een heel verhaal over dat kinderen tegenwoordig allemaal zo groot worden. Ik zei dus dat het me helemaal niet uitmaakt hoe groot of zwaar de baby is als het maar geen last van mijn hoge suikers heeft. Begon ze vervolgens een heel verhaal over een derde bevalling dat dat makkelijker gaat en dat ook 9 pond moet lukken. Ik dus nog een keer zeggen dat me dat niet uitmaakt en dat ik daar ook niet tegenop zie, ook 10 pond gaat er wel uit. Als de kleine maar gezond is. Pfff…toen werd ik al moe van alles. Maar goed, mijn suiker is nog te hoog. Moet onder de 9 blijven anders moet ik over op insuline. Dan moet ik dus ook direct bellen, tja eigenlijk onder de 8,5 zei ze maar bel maar als het boven de 9 is. Ook zo wazig! DE verloskundige gaf mij aan dat in ingeleid zou worden bij 38 weken, nu is dat dus met 40 weken. Het zijn maar twee weken, maar ik baal daar zo van! Ik moet bij de gyn onder controle blijven en mag niet meer naar de vk, moet dus ook in het ziekenhuis bevallen. Vanmiddag naar de apotheek geweest om mijn teststripjes op te halen om mijn suiker te prikken, moet dat namelijk vier keer per dag blijven doen. Zat er geen machtiging bij, ja, ik mocht het wel meenemen maar dan moest ik 100 euro betalen. De apotheek deed zo moeilijk en dat mens was zo sjaggie! Ik werd er nog chagrijniger van!
Kortom een dag waarbij alles wazig is! Kreeg in het ziekenhuis toen ik wegliep nog net een boekje over bevallen in het ziekenhuis mee. Totaal geen voorlichting verder, weet niet eens waar ik dan moet zijn of waar ik heen moet bellen…
AHHHHH!!!
Zo, dat was een heel verhaal. Ben nu weer wat beter gemutst hoor! Maar ik baalde echt ff flink vandaag van alles. Had me hier niet op ingesteld. Maak me gewoon zorgen om deze kleine man. Zal gewoon blij zijn als ik hem in mijn armen heb.
Rebecca, mooi dat alles goed was!
Petra, hoe is het bij jou dan??
Sabine, wij hebben ook niet heel veel vrienden hoor! En wat zijn echte vrienden, je hebt vaak heel veel kennissen, maar mensen waar je echt op kunt bouwen zijn er maar weinig vind ik.
Liekie, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in je moeder. Hoe gata het nu met je?
heeey meiden
@sabine, dat missen van een hechte vriendin herken ik ook goed
ik heb wel 1 stel waar wij heeeel goed mee bevriend zijn
maar die ene vriendin waar je vanaf vroeger alles mee deelt mis ik ook echt wel!
maar net als de rest al zegt, we hebben hier elkaar :inlove:
@britt, meid een knuffel voor jou dag van vandaag!!!
@marietje, wat klinkt dat toch super gezellig zo’n avondje weg!!!
@ilse, werkse weer meid :-
@rebecca, mooi dat alles weer goed was!
en ik vind het nog steeds zooooo leuk dat ik mag BuBben voor jou :inlove:
@marije, beterschap met de ziekenboeg :-
hier zijn mijn chagiebuien weer helemaal over
vandaag wel een drukke dag op het werk gehad maar ook weer overleefd
nu nog even de tafel afruimen en dan strijken bleeeey geen zin in haha
liekie, meid vergeet jou helemaal :oops: :-*
wat jammer dat je moeder zo reageerd
nog even een extra knuffel voor jou :hug:
britt even een knuffie :hug:
gaat hier redelijk ben nu echt bang dat mijn bv op is :think: het hele weekend was ze in de war en wist mij bijna geen raad meer ze kwam geloof ik wel om de anderhalf uur :shock: ik had op laatst ech niks meer :think:
vandaag heeft ze dus de reseves van vannacht opgedronken en ik heb nie het idee dat ik weer heel veel aanmaak heb dus vanmiddag geprobeert om haar een flesje tegeven die wou ze wel hebben omdat ze honger had ze had z`n 70ml opgedronken en daarna ook nog eens uit de borst en een kleine twee uur later weer uit de borst.
dus ik snap er helemaal niks meer van ben een beetje wanhopig
liekie meisje jij ook even een knuffel :hug:
Rebecca, fijn joh dat je dat alles goed was bij de gyn. Beebje doet het super bij jou!
Britt, dikke knuffel meid. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Je wilt veiligheid voor alles voor je kleine ventje. Hopelijk kun je gerustgesteld worden de volgende keer :hug:
Simba, druk dagje overleefd :hug: Fijn dat je chaggiebuien over zijn meid :-
Petra, ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Dat vind ik ook zo lastig aan bv. Vooral met Aron heb ik die momenten wel gehad, met Merijn gelukkig nog niet. ‘Ze’ zeggen dat je lichaam echt vraag en aanbod op elkaar afstemt…
Tja en als het echt niet meer gaat, niet langer martelen hoor. Linda heeft meer aan een tevreden mama :- (en dat zeg ik, een bvfreak :shifty: )
Nou weet ik niet meer of ik het al had verteld, maar Merijn ligt nu een week in het zijligkussen (ivm met zijn voorkeurshouding en scheve hoofdje) en het is al bijna helemaal bijgetrokken! Zijn bolletje is gewoon weer rond :dance: Dat is echt een opluchting zeg. Ik vond het echt heel erg dat het zo zichtbaar werd.
En Aron mag 9 februari naar de KNOarts en dan wordt hij daarna binnen 2 a 3 weken geopereerd :thumbup: Neusamandelen en buisjes. Mènn, wat hoop ik dat dat ‘de oplossing’ is zeg van al die oorontstekingen en griepjes enzo.
Dus we gaan de goeie kant op hier :thumbup:
Ik ga nog even mooie spam in het sf zetten :inlove:
Dikke :-*
britt, dat is een heavy dagje voor je geweest meid :hug:
petra, jammer van je bv. had wel langer mogen duren toch?
Goeiemorgen allemaal! :-
Ilse, werk ze meis :- We zien je na woensdag wel weer
Sabien, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Eigenwijs ventje dus, dat ie nog rechtop zit :inlove:
Hier ook geen hartsvriendin hoor… Heb een vriendin die ik al bijna 30 jaar ken, maar zo close als we waren, zoveel afstand is er de laatste jaren. Mis het weleens, aan de andere kant doe ik ook niet veel moeite om het op te zoeken, ben gewoon graag thuis bij mijn gezinnetje.
Maar ik ben wel heel blij met jullie allemaal! :-* (hoop stiekem dat we elkaar ooit eens gaan ontmoeten, maar we zitten allemaal zo ver van elkaar vandaan :? )
Maria, wat heerlijk dat jullie het zo gezellig hebben gehad bij Judith!
En ja, moedermelk in het neusje, hihihi. Heb het gisteren nog een paar keer gedaan en het werkt echt :thumbup: Was een tip van de kraamhulp.
Rebecca, wat gaat het toch snel… Spannend, bijna je beebje in je armen :inlove:
Britt, zo, wat een toestand in het ZH :thumbdown: Kan me goed voorstellen dat dat niet bevorderlijk is voor je humeur :hug:
Is het diëet nog een beetje vol te houden?
Simba, gelukkig zit je weer iets beter in je vel :hug:
Petra, wat vervelend dat het niet zo lekker loopt met de bv. Moeilijk ook om advies te geven, want ik weet niet hoe ver je wilt gaan. Als het alleen maar strijd is, ben ik het met Maria eens (zegt bv-freak nummer 2 8) ): Linda heeft meer aan een relaxte mama. Maar als je echt niet wil stoppen, leg je probleem dan eens voor op het borstvoedingsforum http://www.borstvoedingsforum.nl/
Knuf voor jou en fijn dat Linda in elk geval de eerste maanden BV heeft gehad!
:hug:
Maria, wat fijn dat het bolletje van Merijn weer rond is :dance: Dan waren jullie er mooi op tijd bij. :thumbup:
En Aron binnenkort geopereerd… Heftig. Hoop dat het de oplossing voor het ventje is!
Even posten…
van mij wel alles liep zo goed.
maar ja aan alles komt een eind vroeg of laat.
marietje meid fijn dat het hoofdje weer een beetje bij trekt :thumbup:
en fijn dat aron 9 feb geholpen kan worden :-
jij zei dat het wel op me kaar afstemd maar is het dan normaal als ze om de 1,5 uur komt???
moet hier vanmorgen om 10.45 naar cb met linda en dennis ik ben benieuwd wat ze zeggen.
groetjes petra :-
Ben ik weer 8)
Hier nog steeds ziekenboeg. Elske is nu wel beter te spreken dan gisteren, men, wat was die ziek Benten is wel weer de oude, eet alleen nog slecht. Lily-An is nog steeds onwijs verkouden, maar zag er gisteravond al wel wat beter uit. R. gaat vandaag wel weer aan het werk, heeft gisteren al wel voor ons bedrijf wat dingen gedaan, maar was nog helemaal niet fit.
Ik móet echt deze week gaan shoppen :? Kindjes groeien overal uit en nu is het nog uitverkoop… Moet voor Lily al in de doos met matje 62 gaan graaien :? Het gaat echt veel te snel. (wil mijn laatste baby nog zo graag even klein houden :mrgreen: Vind het natuurlijk ook wel leuk om te zien hoe dat ze snel veranderd… en bovendien steeds mooier wordt.)
Heb van mezelf 2 overvolle vuilniszakken met kleding weggegooid,vnl positiekleding… moest wel even slikken hoor. Maar nu is ten minste duidelijk dat ik écht niks heb om aan te trekken en dat ik écht wel naar die rotwinkels moet :lol:
Anijs, hoe gaat het met jou? Gaat het werken okay? En nog erg van slag door het gebeurde op het kdv?
Meiden, fijne dag verder!
Kussies!
pfff marije, die bacillen tijd blijft ook lang hangen bij jullie he :?
en ik ben ook graag thuis bij mijn mannen :mrgreen:
maar soms dan mis ik de zogenaamde meiden dingen.
mijn vriendin heeft wel zo,n cluppie.
gaan 1 keer in de maand bv samen uit eten of shoppen. je kent dat wel.
maar goed, het gaat zoals het gaat he
Hé meiden,
hier nog steeds veel ongeloof en verdriet. Manlief las gisteren de feiten bij (kwam zondagnacht thuis) en ontdekte dat hij de ouders van de twee overleden kindjes kent.
Die krijgt nu dus pas behoorlijk zijn terugslag. Het zal hier in het dorp nog wel een poosje duren voor het slijt, ook op school bij tristan was de hele sfeer bedrukt van verdriet. Jammer dat uit zo’n gebeurtenissen dan moet blijken dat er toch nog iets van een ‘gemeenschap’ over is. :?
Marije hier kunnen we kiezen; we krijgen 14 weken zwschverlof en die kunnen we opnemen naar keuze, uitgezonderd 1 week die je verplicht voor de uitgerekende datum dient op te nemen.
Hoop dat de ziektekiemen bij jullie ook snel overwaaien meid, :hug: moet wel zwaar zijn om 5 mensen tegelijk te verzorgen.
En ik wist niet dat moedermelk zo’n allroundmiddeltje was :o :thumbup:
Sabinewat lullig van je moeder dat ze alles op jou afschuift :hug: heel goed van je dat je daarin je grenzen trekt, hoor. Ze komt behoorlijk egocentrisch en emotioneel onvolwassen over, als ik dat zo lees. Wat is dat allemaal voor flauwekul? Ik geloof geen seconde dat haar psych gezegd heeft dat ze dat op die manier eventjes al haar rotzooi op jou moest laden met nog een flinke dosis schuld erbij Ze heeft jullie toch zelf op de wereld gezet? Dan waren jullie haar verantwoordelijkheid, punt uit. Een moeder van een kind met leerproblemen kan die als volwassene toch ook moeilijk gaan verwijten dat haar vrije tijd erbij inschoot omdat ze extra oefeningen met hem deed als kind? :eh: :think:
Hier ook niet zo 1 beste vriendin hoor, een heleboel mensen rond mij ook niet, trouwens. Wel een groepje vrouwen waar ik af en toe mee ga eten maar zo ‘vertrouwelijk’ zijn we ook niet met mekaar. Ik denk dat het ook gewoon een beetje eigen is aan onze levensfase; verbouwen, kinderen krijgen, werken: hoeveel tijd hebben we daarnaast soms nog over? :think: Het hoeft ook geen permanente situatie te zijn, er kan nog heel veel veranderen, hoor!
Marietje die Aron :o is inderdaad schrikken als je deur opeens open staat
Goed dat Merijn nu weer een mooi rond bolletje krijgt.
Hopelijk heeft Aron straks niet teveel schrik voor de operatie en helpt het dat arme mannetje inderdaad van zijn ziekteperiodes af :hug:
Liekie wat jammer van het onbegrip van je moeder, meid :hug:
Ilse veel plezier op het werk, meid
Rebecca fijn dat de baby goed ligt, gefeliciteerd met je bib :thumbup: :-*
Petra ik hoop dat het nog lukt met de bv, ze zeggen idd dat het op mekaar afstemt maar ik las toch ook ergens dat het wel een poosje duurt voor je borsten je kindje kunnen volgen in het nieuwe ritme.
Britt jee wat een dag, wat een gedoe allemaal, waarom kunnen ze niet gewoon duidelijk zijn :eh: Jammer dat je niet meer thuis kan bevallen en wat een kil gedoe, gewoon zo’n boekje in je handen droppen en verder niks van uitleg :think: dan zie je toch helemaal tegen het zh op?
Simba goed dat je weer vrolijk bent
Even dit al plaatsen…
Marije lees dat je moet gaan shoppen, de zin daarvoor is me hier ondertussen ook al vergaan, hoor :mrgreen:
Het einde van de werken is hier inmiddels stilaan in zicht; nog een weekend of drie en er zou een einde aan moeten komen. Dan het weekend erna nog tristans verjaardagsfeestje en dan wordt het wel hoog tijd dat we kleertjes beginnen wassen, namen kiezen en alles in het werk stellen om babyklaar te zijn :mrgreen:
tristan heeft nu toch gekozen om bij de bevalling te zijn, met de mogelijkheid om te spelen of zich af te zonderen wanneer hij dat wil. Als hij op school is, hoeven we hem niet op te halen tijdens de les en 's nachts wil hij dat we hem wakker maken en dan zal hij dan beslissen of hij fris genoeg is om op te staan of liever blijft liggen en verder slaapt.
verder voel ik me sinds gisteren niet zo best; een vervelende kriebel in mijn keel, ik moet dan zoveel slikken dat ik er op den duur misselijk van wordt. Gisterenavond ook rusteloze benen en jeuk als de pest.
Slapen doe ik ook echt slecht; ik ben dit weekend altijd met tristan ‘op stok’ gegaan maar 's ochtends voel ik me nog even moe. Dat zal niet meer verbeteren voor de bevalling vrees ik.
Vandaag voel ik me echt ellendig, gelukkig ben ik thuis maar ik hoop dat het gewoon van vermoeidheid komt en dat ik niet ziek wordt.
Ga nu even iets huishouderig doen, zoals stofzuigen en wasje draaien.
:-* :-* anijs
ik heb gisteravand gehoord dat die “jongen”(monster) erg veel op de JOKER (van batman) leek en dat hij ook bepaalde dingen uit die film na had gedaan :shock: dat snap je toch niet :think: .
sorry wou dit even kwijt.
anijs heeft tristan nog lekker kunnen slapen daardoor?
knuffel petra
zo net bij cb geweest meisje was flink gegroeit ze was 5900gr en 58,5 cm :inlove:
ze kreeg twee prikken maar ze was dapper eerst prik deed haar niks maar tweede moest ze even huilen
dennis moest ook heen maar had helemaal geen zin in en deed dus niks wat ze zei :mrgreen:
vraagt ze aan mij "doet hij dit vaker zn gedracht tonen?" ik zei ja alleen bij vreemden,<br /> vraagt ze ook nog aan mij of er thuis wat was gebeurt waarom hij dit<br /> gedrag vertoond :think:. nee ik zou niet weten hoe dat komt ( dit was al de tweede keer dat hij heen moest).<br /> nou komt ze 12feb bij mij thuis om te kijken hoe hij thuis is. zegt ze kom<br /> ik even op de koffie bij je.<br /> want ze wou niet van mij aannemen dat hij al die dingen al kon wat ze hem vroeg.<br /> ze gaf mij eigenlijk wel het gevoel dat ik het op een of ander manier niet<br /> goed deed bij hem of ik degene was die hem zo had gemaakt (door dit gedrag te vertonen). geeft mij z
n onzeker gevoel :? ik wist niet wat ik
er aan had.
voor anijs en petra een dikke :hug:
petra, fijn dat je meiske zo goed gaat he! :thumbup:
anijs, vreslijk dat drama bij jullie
vooral als je de mensen die erbij zijn betrokken ook nog kent.
wel goed dat ze een andere lokatie gaan zoeken voor het kdv.
je kan toch onmogelijk terug keren naar een plek waar mensen zijn vermoord. daar voelt niemand zich meer prettig.
en een enge gedachte dat die maf briefjes in zijn zak had van andere kdv,s. :thumbdown:
nu zegt die dat die niet meer weet waarom die het gedaan heeft. lekker makkelijk :evil:
schijnt waarschijnlijk ook nog een oud vrouwtje te hebben vermoord een paar weken terug. :?
zo,n gebeurtenis slijt langzaam.
jammer dat dan de regering hier, pas na zo,n drama eens gaat kijken of de creches wel veilig zijn in nederland.
waarom moet er altijd eerst iets gebeuren voor men eens iets gaat onderzoeken? ik snap dat nooit :?
tja, mijn moeder… :?
of ik wil of niet,ik zal binnenkort toch contact moeten opnemen omdat bij haar op zolder alle babyspullen staan.
ik vrees die dag :?