net teletekst er op gezet. een volwassenen en 2 baby,s heeft die gek neer gestoken. :twisted: er zijn tien gewonden :?
hij is inmiddels aan gehouden. over zijn motief is nog niks bekend.
ongeloofelijk…waarom een kdv he? snap je toch niet.
die ouders…vreselijk
zag het hier ook al staan van het kdv
wat een verschikkelijk nieuws zeg
brrr koude rillingen en een flinke brok in mijn keel
ben er verder stil van…
Hier is iedereen echt verslagen, op school was de sfeer ook bedrukt. Overal lopen ze met hun camera’s rond, zelfs aan tristan zijn school (ligt om de andere hoek van het kdv) stonden ze ons te filmen terwijl we wachtten tot de bus toekwam.
Ouders van een klasgenootje hebben daar een kindje dat vandaag ook op het kdv moest zijn maar ze was thuis omdat ze gisterenavond ziek geworden was, dan dank je de hemel op je blote knieën denk ik.
De directrice hield voor de klassen die toekwamen van bosklas ook even een toespraak dat er een zieke mijnheer in het kdv veel kinderen pijn gedaan had maar dat de ouders meer uitleg gingen geven. Toen we thuiskwamen begon tristan al te huilen dat hij het niet wou weten, dat het te erg ging zijn en dat hij dan nachtmerries zou krijgen. Maar ja, ik moest wel; iedereen zal het erover hebben en als ik het hem niet vertel hoort hij van leeftijdgenootjes weet ik welke cowboyverhalen en weet hij niet eens wat waar is en wat niet.
Er waren al kinderen die verzonnen hadden dat er zo meerdere mannen nog rondliepen enz… :eh:
Vanavond mag hij bij mij in bed en kruip ik er met een boek samen met hem in, anders slaapt hij waarschijnlijk helemaal niet.
De dader komt uit de deelgemeente waar ik opgegroeid ben, ik moet er nog niet aan denken dat ik die griezel ken
Het is allemaal zo schokkend en verdrietig en zo’n jonge kindjes nog wel
ik schrok me net ook dood man het zou maar je maar over komen :shock: wat een gek zeg zulken moeten ze nooit weer los laten in de wereld.
wat erg voor die ouder zeg ik zat te janken op de bank
maar goed nieuws hier linda die slaap nu van sà vonds 19.45 tot 4.15 :dance: :dance:
alleen nu is mijn bv weer helemaal in de war :think: :? ik had vanmorgen een stel borsten :shock: niet normaal zo dik en zeer dat ze deden
dat was niet leuk maar goed ik ben al blij dat ze zolang doorslaapt
ik hoop maar niet dat de bv hierdoor stop :think: want aan de fles wil ze nog steeds niet.
groetjes petra
kom later wel even op jullie reageren
Wat een nieuws van dat kinderdagverblijf inderdaad. Zoiets snap je toch niet? Ik kan er niet bij hoor…
Mijn suiker was trouwens toch nog wat te hoog. Ziekenhuis gebeld en moet maandag weer naar de gyn. Baal er wel ff van!
Ik kom even kaarsjes aansteken hier voor het vreselijke drama in Belgie :kaars: :kaars: :kaars:
Ik ben er helemaal van ondersteboven en moest heel erg huilen toen ik vanavond het vlaamse nieuws zag. Ik had Merijn op schoot en toen schoot ik helemaal vol. De hele dag volg ik dat nieuws al…het grijpt me erg aan.
Anijs en Ilse, ik moest ook veel aan jullie denken. En nu lees ik Anijs dat het bij je om de hoek is :hug:
Ik ben er stil van… :**:
Britt :hug: voor jou. Kan me voorstellen dat je baalt van je suiker dat te hoog is.
Petra, fijn dat Linda nu zo lang slaapt! Kun je het nog niet wat verschuiven naar later op de avond en dat ze dus ook later wakker wordt?
Met mijn oog gaat het al wat beter. Al loop ik de hele dag zonder make-up en dat ben ik niet gewend :oops: :silenced:
jeetje anijs meid wat moet jij geschrokken zijn :hug:
ik hoop dat tristan een beetje kan slapen :hug: :-
ilse jij ook even een kuffel gaat je niet in de koude kleren zitten :hug:
hier ook even een kaarsje ben er nog steeds onderste boven van :kaars:
marietje fijn dat het weer beter gaat :-
britt even dikke knuf :hug: balen dat je suiker te hoog is.
groetjes petra
:kaars: voor heel belgie en vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers
Ha meiden,
Ja, afschuwelijk hè, wat er gebeurd is op het kdv
Het is gewoon niet voor te bevatten (gelukkig maar!) dat een mens (mens?) tot zoiets in staat is…
:: :kaars: :: Voor de kindertjes, de ouders, de leidsters, de nabestaanden…
Anijs, arme Tristan… heeft ie vannacht wel kunnen slapen? En jij?
Maria, hahaha, Aron ook al zo lief aan het delen met Merijn :inlove:
Elske was heel beteuterd toen ik zei dat ze echt geen eten aan Lily-An mogen geven. Benten zei:" Maar als baby groter is, dan mag baby Bentens koekje." :inlove:
Anijs, is het in België gewoonte om tot zo kort voor de bevalling door te werken? Pittig hoor!
Hihihi, leuk joh, die weddenschappen met je man. Helemaal omdat jij altijd wint :mrgreen:
Petra, wat heerlijk dat Linda zo'n lange tijd slaapt! :dance: Daar gaat je BV niet van stoppen hoor! De productie zal zich er even op aan moeten passen, maar dat komt prima voor elkaar!
Britt, wat balen dat je suiker toch nog te hoog was :hug:
Nog even over draagdoeken:
Ik heb nu net als Maria de tricot-slen (lange knoopdoek) en heb via marktplaats de tri-cotti besteld (de helft is al binnen :wink: ) Die hoef je idd niet om te knopen, dat zijn 2 kokers die je om je schouders hangt en een losse doek die je omknoopt. Ben benieuwd, lijkt me wel makkelijk met omdoen.
Hier is het griepvirus toegeslagen. Benten heeft van do-vrij de hele nacht gekotst en gisteren overdag nog een paar keer. Vannacht nog wel koorts gehad, maar gelukkig met een paracetamolletje op wel geslapen. R. is vanaf donderdagavond ook ziek, ligt met hoge koorts in bed. Lily had het gisteravond erg moeilijk, maar ik geloof (hoop!) dat het daarbij blijft.
Zelf gelukkig niet ziek. Alleen doodmoe. Was wel mooi dat R. tegelijk met met Benten ziek was... Had ik na mijn nachtelijke uitstapjes naar Benten een lekker kacheltje in bed :mrgreen: en ik kon gisteren overdag nog even bijslapen.
Vandaag weekboodschappen doen en verder niet zoveel... ja, nog wat wassen draaien :roll:
Ga nu even naar Lily'tje :inlove:
Kus!
gistermiddag is hier de bom tussen mijn moeder en mij ontploft.
ik wist dat die dag ooit zou komen…
heb al eens geschreven zo rond mijn trouwen, dat ze zo veranderd was na de dood van mijn vader en dat ze al bijna 2 jaar geen contact meer heeft met mijn zus en dat ze niet op mijn bruiloft is geweest omdat ze mijn zus en de familie van richard niet onder ogen wilde komen.
ik heb haar nooit iets kwalijk genomen. alles is haar keuze geweest.
tuurlijk wordt het contact dan wat minder maar ik heb dan ook de laatste tijd wat anders aan mijn hoofd gehad.
toen ik haar gisteren telefonisch wilde uitnodigen voor de verjaardag van richard volgende week, barstte de bom.
ze ging vreselijk tegen me te keer,zomaar uit het niks.
gaf me overal de schuld van.
ze zei bij een psycholoog te lopen en van hem moest ze dit allemaal vertellen. lijkt me sterk… :thumbdown:
ik gaf niks om haar,liet haar barsten,door mij voelde ze zich door iedereen in de steek gelaten,ik was niet meer mezelf en leek te veel op mijn schoonmoeder(??? nou ja zeg :evil: )
ik had na afloop van de bruiloft wel eens mogen bellen hoe het met haar ging want ze had moederziel alleen thuis gezeten.
dat was toch haar eigen keuze? ongeloofelijk dat ik dat nu allemaal terug krijg!
wat vooral hard aan kwam was, dat ze riep altijd vroeger voor ons klaar gestaan te hebben,en ons beschermd te hebben tegen mijn vader( die nogal de handjes vroeger los had zitten, lees:slaan :? ) en dat ze nu door ons in de steek is gelaten. door ons zou ze eelt op de ziel hebben gekregen.
en ik bracht stijn alleen maar als het mij uit kwam. stond perplexd. breng stijn altijd alleen maar in overleg. als het niet uit komt,even goede vrienden. zo oneerlijk allemaal
haar beste vriend is gestorven vorig jaar. ze riep dat ik haar niet voldoende aandacht na zijn dood had gegeven. ik heb haar een paar keer gebeld,nog aan geboden om mee te gaan na de crematie maar dat hoefde niet. wat kan ik dan nog meer doen?
en er volgde nog veel en veel meer .allemaal dingen die maanden of jaren terug haar geergerd hebben en ik nu op mijn bordje kreeg.
wat vind ik dit onbeschofd van mijn moeder om haar frustraties van al die jaren zo op mij af te schuiven.
heb ik al niet genoeg shit aan mijn kop gehad? wordt ik nu onterecht beschuldigd van dingen.
over richard sprak ze ook nog lelijk. hoe durft ze!
ze wil graag dat richard haar eens komt uitleggen hoe ze met de computer moet omgaan. dan moet zij toch richard bellen om wat af te spreken? ze neemt het richard kwalijk dat hij nooit contact heeft op genomen! waanzin! echt! :evil:
en dat ik nooit meteen terug bel als zij heeft gebeld. volgens haar zou ze ook wel eens dood in huis kunnen liggen. hoe bizar kun je denken?
ik kan toch niet bij elk telefoontje denken dat zij mischien wel eens dood in haar huis kan liggen? :twisted:
ze hing boos op.
heb echt een tijd in shock op de bank gezeten…
daarna heb ik mijn zus gebeld en een flink potje gejankt. voel me zo aan gevallen.
ben al jaren aan me zelf aan het werken en aan het proberen om assertiever te worden en meer eens aan mezelf te denken en dan wordt dat zo even veroordeeld!
ik ben net als mijn zus klaar met haar. als ze wil verdrinken in haar zelf medelijden moet ze dat doen maar zonder mij en mijn gezin.
we laten het even bezinken en dan bellen we haar op om onze spullen er van zolder te halen en dan verbreken we alle banden.
ik ben er helemaal klaar mee. ik heb al zoveel van haar moeten slikken sinds mijn vader dood is( al 10 jaar) en heb er nooit iets van gezegd. alles maar weg geslikt. maar nu is het af gelopen. ik heb wel wat anders aan mijn kop nu.
ik had ook uit mijn slof kunnen schieten toen ik blij vertelde dat ik zwanger was en zij alleen maar zei: o, proficiat. geen handje,of knuffel,niks
en gewoon door at alsof er niks aan de hand was. verdrietig ging ik naar huis. maar daar weet ze dan zogenaamd niks meer van!
en toen ik vertelde over mijn stress op het werk, dat ze me zo af kapte en zei: vertel me die onzin aub niet meer,wordt er zelf gek van!
dat zeg je toch niet als je dochter haar hart wil luchten!?
maar dat kan ze zich dan allemaal niet meer herinneren zegt ze dan.
ze is nu pas bezig met het verwerken van dingen uit haar verleden.
dat kan, en goed dat ze zich er nu voor oppakt,maar ga mij nu niet overal de schuld van geven.
ze heeft zelfs gezegd dat ze vroeger geen leven heeft gehad omdat ze altijd mijn zus en mij moest beschermen. daar kun je als kind toch niks aan doen?
ik kan toch later ook niet stijn de schuld geven dat de eet momenten hier altijd stress vol zijn omdat hij nooit fatsoenlijk at? :?
ongeloofelijk hoe zoiets kan lopen.
ik heb hier geen zin in. dit maakt me opnieuw kapot.
hoe iemand je kan breken door 1 telefoontje. je moeder nog wel
Ach lieve schat, wat een ellende weer. Denk dat het, hoe moeilijk ook, heel verstandig is de band met je moeder te breken.
Weet even niet zo goed wat ik verder moet zeggen. WIl je wel even een dikke knuffel geven :hug:
Ach Sabine meis :hug: Ik lees met schrik je berichtje. Hoe kan een moeder zo uitvallen tegen haar dochter? Ik kan zoiets echt niet begrijpen. Ik kan me je shock en daarna je keuze heel goed voorstellen. Je doet het super meid. Je kiest voor je gezin en dat is de beste keuze die je nu kunt maken :hug: Dikke knuffel hoor :-
wat ben ik dankbaar voor de hechte band die ik met mijn moeder heb…dat besef ik nu meer dan ooit tevoren…
Marije, succes met de wasssen (what reminds me :shifty: ) en geniet van je dag :-
Gisteren kregen wij de schrik van ons leven. We zijn gisteren een dagje en nachtje naar mijn ouders gegaan. Daar zijn we nu dus nog. En gisteravond mocht Aron mee met opa en mij om oma van haar werk te halen om half 7. Ewout bleef ff bij Merijn. Aron mocht met autostoeltje voorin naast opa zitten, ze hebben aan die kant geen airback. Hij vond het geweldig, al die lampjes enzo!
Op de terugweg (m’n moeder en ik zaten achterin) ging ineens het lampje in de auto aan en een moment snapte ik niet waarom? Totdat we alledrie tegelijk in de gaten hadden dat Aron zijn deur open had gedaan… :shock: :o geen kinderslot aan die kant. Mijn vader bleef heel koel en rustig en die had de deur zo weer dicht (nota bene vanaf de bestuurderskant). Mijn moeder en ik hielden van schrik elkaars hand vast en Aron? Die zat lachend voorin :silenced: :mrgreen: :shifty:
Zo we gaan even ontbijten: paps heeft eitjes gekookt en sinaasappels geperst! Heerlijk nog in pyama
sabine meid wat erg en nog wel je eigen moeder :hug:
en je hebt het al niet zo makkelijk.
jeetje zeg gaat ze je iest verwijten waar ze eigenlijk zelf voor gekozen heeft :hug: :-*
marietje meid das wel even schrikken :shock: maar goed dat je vader zo cool reageerde
marije beterschap :hug:
Anijs, ik moest gelijk aan je denken gisteren. Maar ik wist niet dat het bij jou om de hoek was.
Ik ben al sind sgisteren in schock van het bericht.
:oops: Marije…schrijf ik vanmorgen ‘geniet van je dag…’, zie ik nu pas dat het griepvirus is toegeslagen. Je zult wel gedacht hebben :think: :oops:
Beterschap meid, hopelijk blijft het hierbij en waait het snel over :hug: :-*
Marije, bij jou ook al de griep! Daar zit je nu helemaal niet op te wachten. Ik hoop dat het meevalt. Ik wacht nog even je ervaringen met de tri-cotti af. Ik zit er namelijk aan te denken eentje te kopen maar weet niet zo goed of het nou praktisch is of niet. Graag hoor ik dus van je of het bevalt of niet.
Sabine, wat een schrik zeg! Ik kan me voorstellen dat je niet wist wat je overkwam. Heel veel sterkte! En inderdaad misschien verstandiger om nu voor je gezin te kiezen.
Maria, ik ben ook altijd bang dat de kinderen de deur open maken tijden het rijden. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Lekker bij je ouders, klinkt altijd zo heerlijk als je erover verteld. ZOu haast zin hebben om ook een nachtje naar je ouders te gaan…
Mijn suikers schommelen als een gek. Had het vanochtend nog hoger dan gisteren. Toch maar goed dat ik het ziekenhuis heb gebeld gisteren, terwijl ik gisteren nog twijfelde of het wel nodig was. Maandag dus een afspraak, ben benieuwd.
Hai lieve meiden,
Vandaag mag ik mijn eerste BIB plaatsen!! :dance:
marietje, schrikken zeg met die deur :shock:
britt, wat een gedoe met die suiker.
:thumbdown:
moet niet gekker worden he. :?
het blijft hier inderdaad een rare situatie.
ik was eerder ook heel dik met mijn moeder maar sinds mijn vaders dood is ze stilletjes aan verandert. tien jaar lang heeft ze toch stiekem mensen om zich heen afgestoten en nu zijn haar eigen kinderen aan de beurt.
ik denk zelf dat we vandaag of morgen ( kunnen ook jaren zijn) een telefoontje krijgen en dat iemand haar dood gevonden heeft.
klinkt eng maar dat denk ik echt. ze doet alsof ze veel mensen om zich heen heeft maar eigenlijk is ze heel alleen. maar dat heeft ze zich echt zelf aan gedaan. eerst had ik nog medelijden maar in de loop van de jaren en vooral sinds gisteren kan me het eigenlijk niet veel meer schelen wat ze doet en wat er met haar gebeurt.
vind het alleen heel sneu voor de kleinkinderen. hoop dat ze oma dan maar snel vergeten. stijn praat nu al nauwelijks over haar.