Novemberstoppers 2007 (deel8) - Welkom Fleur!!

Marije ~ Ik denk dat ik van het weekend ga proberen om een buikfoto te maken, hoewel er echt nog geen geweldige buik te zien is :wink: Hopelijk heb je wat hulp aan Joris vandaag :wink: Heb je overigens al de uitslag gekregen voor Elske?



Sabine ~ Rustig aan doen meid. Geniet even lekker van opnieuw een weekendje alleen! Verwen jezelf een beetje! Laat je niet gek maken door dat nare mens! Hopelijk kun je nu snel bij je nieuwe baan beginnen.



Anijs ~ Balen dat je je vandaag zo brak voelt. Lekker rustig aan doen meid.



Voor alle meiden een dikke :hug: gewoon omdat jullie allemaal zo lief zijn :smiley:



Dat worden dus kaartjes versturen naar elkaar meiden!! :wink:



Hier heb ik gisteren avond voor de tweede keer in deze zwangerschap over gegeven. Verder heb ik zo goed als nergens last van. Ik ben wel moe en heb pijnlijke borsten, maar ik mag geloof ik echt niet klagen.



Ik weet het ook niet zeker, maar zou het kunnen dat ik de beeb gevoeld heb. Ik lag eergisteren ochtend nog op bed met een hand op mijn buik en opeens voelde ik van binnenuit 2 plopjes…

Aaaah, dat was vast je kleine beebje, Rebecca :inlove: Wat heerlijk dat je hem/haar al zo vlot voelt :smiley: (had ik bij Joor en Els ook)



O ja, Elske heeft geen blaasontsteking. De HA denkt aan een griepje, mocht ze volgende week nog klachten hebben, dan moeten we even langskomen.



Ga snel weer naar mijn eten…

Ha meiden,



Omdat ik toch nog even op Ewout moet wachten en we dan de tweede helft van die lekkere ovenschotel (ja recept komt eraan :wink: ) gaan eten, heb ik nu nog even tijd.



Mell, beetje late reactie over die buikkramp, maar het is heel herkenbaar (jammer genoeg). Het is zo lekker verwarrend, maar het ‘hoort’ er idd bij. Je baarmoeder moet enorm opgerekt worden, zeker bij een eerste. Daardoor is je bm dus in beweging. Bij een menstruatie is je bm óók in beweging, maar dan om bloed enz af te voeren. In beide gevallen is dus je bm ‘in beweging’ en dat voelt dus hetzelfde. Alleen is het nu voor een héél goed doel :-* Leuk trouwens hè dat boek van MvM!



Simba, dikke knuffel voor jou :hug: Ik zou zo graag willen dat ik es meer kon doen… :-* Ik heb ook goede verhalen gehoord over Teunisbloemolie!!



Britt, fijn hey dat je verjaardag zo gezellig was! Ben je lekker verwend?

Ik ga es voor je speuren naar een iets kleinere kast! Die moeten er vast wel zijn. O ja, de kasten die Simba noemt zijn idd lager, dus wie weet heb je daar wat aan.



Ilse, wohw wat ben jij alweer vlug op de been! Doe je wel nog rustig aan meid, je zit nog in je kraamtijd hè. Gewoon doen wat goed voelt.

Heerlijk om te lezen over Lucas en Jade. Ik vind de namen van je kinderen trouwens prachtig bij elkaar!



Petra, wat een idiote actie van die schilder zeg :wall: Gelukkig is het nu wel klaar, maar de manier waarop is echt stom :snooty:

O en ik vind je vraagje zoo lief :inlove: helemaal mee eens, ik vind een kaartje sturen ook erg leuk!



Rebecca, geniet lekker van je lange weekend meid! Heerlijk :dance: En dan dinsdag ook nog voor controle!! :-

Oh en jee beebje ws gevoeld :inlove: Bijzonder hè!



Anijs, wat klinkt dat gezellig zeg die optocht van gisteravond! Ben benieuwd hoe het is geweest. Heb je wel verdiend na zo’n lange vergadering…Oh, ik lees net hoe het was. Hopelijk smaken de smoutebollen vanavond lekker :drool: :wink:



Sabine meid toch :hug: Is het niet verstandig dat jij je es even ziek gaat melden?! Je hebt nu alle zeilen bij te zetten voor je kleine beebje hoor. Laat die k
tmanager alsjeblieft in d’r sop gaar koken. Echt meid, ik heb maar één advies: meld je een weekje ziek en als het nodig is langer! Hopelijk kun je dit weekend even bijtanken :hug: :-



Marije, af en toe een dagje (of 2) niks doen mag best hoor :wink: Wat gaaf dat de blokhutjes gauw komen en dan hopelijk ook nog snel een bakfiets :dance: Wel even showen hè!

Hoe was het met het plasje van Elske?



Ik wil ook buikfoto’s zien!!! :thumbup: :inlove:



Inmiddels hebben we al gegeten hoor en nu heb ik een betje haast. We gaan zo naar vrienden een avondje kolonisten :dance: Heerlijk relaxed! Aron daar in bed en gewoon een gezeliiige avond hebben!

Morgen ga ik met mijn schoonzusje en oudste 2 neefjes naar de film Wal-E. Ze hebben d’r zooooo’n zin in: ‘krijgen we dan ook popcorn en cola??’

En daarna gaan we gezellig een weekendje naar mijn ouders. Helemaal zin in en morgenavond daar BBQen :dance: :drool:

Ik zal vanavond of morgenochtend nog even dat recept posten, want de pakjes van maggi zijn nu nog in de aanbieding bij de C1000 :mrgreen:



Nou lieve meiden (want dat zijn jullie allemaal!!!): dikke knuff en kus :-


Ook voor Liekie en Ellen!

Hey meiden,



Marije, fijn dat Elske geen blaasontsteking heeft. Hopelijk zijn haarklachten snel over. Misschien moet je zoute drop kopen als je een lage bloeddruk hebt. Helpt vaak snel en voel je je echt beter.



Anijs, wat een nacht vor jou zeg. Hopelijk komende nacht beter. En smouteballen, jammie. Wel een gekke naam trouwens…smouteballen. Klinken minder lekker dan oliebollen… :wink:



Rebecca, wat leuk dat je misschien je beebje al hebt gevoeld. Ik denk het ook af en toe maar weet het niet zeker. Soms denk ik ook…ja daar voel ik hem en als ik dan kijk welke plek het was dan kan het niet eens omdat beebje nog veel lager zit :eh: . Ach…we wachten gewoon af.



Ik heb vanmiddag even weer goed de schrik te pakken gehad. Thijmen was met zijn fiets een hoge bult op geklommen en ging zo naar beneden racen. Hij ging super hard en ik riep dat hij wel een beetje moest remmen. Maar goed, dat deed hij, alleen iets te fanatiek en vloog vervolgens over de kop. Ik er naar toe rennen, echt overal bloed. Hij zag er niet uit. Gelukkig was mijn buuf mee en die had een flesje water mee en wat doekjes. Hem even wat opgelapt en nu valt het ook wel weer mee. Ik dacht namelijk dat hij geen tand meer in zijn mond zou hebben en dat er van alles gehecht moest worden. Goh…ik schrik nooit zo van bloed, maar dit was wel heel zielig. En ik voel me nog schuldig ook. Als ik niet had geroepen dat hij moest remmen was het niet eens gebeurd. :cry:

Marietje, heerlijk weekendje voor de boeg zo te lezen, geniet er maar lekker van. En Kolonisten is inderdaad errug leuk!!

Het is best verwarrend…Ik weet niet of het het beebje is geweest of misschien bijv. mijn darmen. Ik heb het daarna in ieder geval niet meer gevoeld. Ach we moeten het nog maar even afwachten. Eens of eens zullen we de beeb echt wel gaan voelen toch :wink:



Britt ~ Jij moet geschrokken zijn zeg! Overal bloed! Gelukkig bleek het achteraf in ieder geval niet zo erg als dat je gedacht had meid :hug:



Marietje ~ Heerlijk zo een avondje! Geniet er lekker van meid!



Marije ~ Fijn dat Elske geen blaasontsteking heeft. Ik heb er zelf in het verleden veel last van gehad en ik zou het zo zielig vinden om zo een kleine meid ermee rond te zien lopen. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

hallo meiden



wat leuk dat iedereen die kaartjes sturen een goed idee vind

vind jullie allemaal zooo lief, zou ik even zeggen :-



@mell wat lief meid dat je die ovutesten wil opsturen :-




@rebecca, ik hoop dat je beebje snel weer een plopje laat voelen :inlove:



@britt, arme thijmen :hug: voel je niet schuldig meid

ik weet zeker dat iedereen hetzelfde geroepen had



@marietje, ik ben ook wel nieuwgierig naar je recept

en wall-e is leuk heb hem pas gezien, veel plezier



@ilse, super dat het zo goed gaat met jade :inlove:

hoe gaat het net jou zelf???



@sabine, meid ik snap dat je op ontploffen stond vanmiddag

wat een :twisted: manager heb jij :hug:

laat je niet gek maken meid



@marije, hopelijk is elske haar buikpijn snel weer weg

en de blokhutjes zijn er bijna, leuk ben wel benieuwd naar de foto’s



zo ga nog even een aflevering private practise kijken, erg leuk



fijn weekend allemaal

Goeiemorgen meiden,



Dat klinkt weer als een super gezellig weekend, Maria :dance:



Britt, jemig wat een schrik :shock: :hug:



En de zoute dropjes heb ik gisteren gehaald. :smiley:



Rebecca, ik denk wel dat het je beebje was hoor. Hier idd ook steeds: hè, heb ik haar nou gevoeld of niet? En dan is het ook weer een paar dagen weg.



Ilse, hoe gaat het met jou?



Gisteren toch nog wat in huis gedaan: spullen naar zolder gesjouwd en heel stoer, vind ik zelf :mrgreen: zonder gebruiksaanwijzing het peuterbedje van Benten in elkaar gezet :clap: :mrgreen: Niet dat hij er al deze week in kan, de kamer is gewoon nog niet klaar, maar dan zijn we ten minste weer een stapje verder.



Heb de hele nacht al veel buikpijn. Vanmorgen vroeg was ik er van overtuigd dat ik weeën had :shifty: Voelde heel anders dan de gewone harde buiken. Ze waren niet sterk, maar wel met een golfbeweging. Nu een soort krampgevoel/spierpijn, vooral tijdens het lopen doet het zeer :? Heb geen zin om hiervoor in het weekend een vk te bellen, maar het voelt niet prettig. (had vannacht natuurlijk hele scenario’s in mijn hoofd dat ik in het ziekenhuis moest blijven liggen, te vroeg zou bevallen, t/m begrafenis van ons kindje :cry: ) Maar goed, 's nachts lijkt alles erger.



Mss straks even terug naar bed, of naar de bouwmarkt. We moeten gordijnrails hebben voor de kinderkamer, kunnen de nieuwe gordijnen lekker opgehangen worden, en daarna mogen de kindjes er vast slapen :dance:



Dames, fijne dag alvast verder en ik kom later nog wel ff buurten.



:-* Marije

Britt meid, wat een schrik! En natúúrlijk roep je als moeder op zo’n moment, heel begrijpelijk :hug: Gelukkig viel ‘de schade’ achteraf mee.

En jij ook Kolonisten fan? Wij hebben het gisteren voor het eerst met de uitbreiding ‘steden en ridders’ gespeeld. Erg leuk :thumbup:



Rebecca, in het begin zijn die plopjes ook nog erg regelmatig. Als je het straks zeker weet, dan zul je ze van nu ook wel herkennen (beetje kromme zin :think: )



Marije, fijn dat Elske geen blaasontsteking heeft. Hopelijk heeft ze verder niet veel last.

En meid, als het nodig is moet je wel de weekenddienst bellen hoor van de vk!! Echt, beter één keer te veel/vroeg dan te laat. Ik begrijp dat het nu afgezakt is, maar als het vannacht of vandaag toch terug komt, bel dan alsjeblieft (doe het anders voor dit bezorgde kok-dinnetje :pray: :wink: )

En gaaf zeg dat je het bedje in elkaar hebt gezet :clap: Veel plezier ook met je nieuwe gordijnen!



Simba, vind het zo gaaf voor je dat er hier van die lieve meiden zijn die je die ovutesten toesturen! :-* We gaan met z’n allen een feestje bouwen als je je eitje hebt gespot en helemáál als je daarna lekker zwanger bent!



Wij hebben gisteren dus een hele leuke avond gehad. Alleen werd Aron rond half 11 wakker en die wilde daarna niet meer in bed. Hij was ook niet helemaal lekker, had wat koorts en nog altijd zijn diaree :frowning: Wat zal ik blij zijn als we vrijdag bij de kinderarts zijn.

Maar goed, Aron vermaakte zich wel en bij thuiskomst konden we hem zo in bed leggen en we hebben allemaal uitgeslapen tot 9.15 :dance:



Oké, nu nog even het recept voor de liefhebbers en dan ga ik gauw wat in huis doen…



Het komt van het pakje maggi brocoli-gehakt-kaas dagschotel, alleen maak ik er een ovenschotel van.



Nodig: aardappels, pakje van maggi (die ik hierboven noemde), 1 of 2 grote uien, tomaten (staat op het pakje hoeveel), 500 gr. brocoli, pond gehakt.



Eerst kook ik de aardappels (zoveel dat je ze kunt prakken in de ovenschaal en dan de bodem goed hebt bedekt). Ondertussen zet ik de brocoliroosjes op (die hoeven niet zo lang).

Dan het gehakt rulbakken, daar de gesneden uien bijdoen. Dan het pakje mix/saus klaarmaken en bij het gehaktmengsel doen. Daar dan de brocoliroosjes en de in stukjes gesneden tomaat aan toevoegen en even 2 minuutjes laten pruttelen.

Ondertussen prak ik de aardappels in de ovenschaal (dit heb ik zelf gewoon toegevoegd, staat niet op het pakje). En dan boven de aardappels het brocoli-gehaktmengsel. Een beetje paneermeel erop strooien en dan 20 minuutjes in de oven (220/225 gr)

Heel makkelijk en heel lekker!




Meiden, ik waai nog wel even langs hoor van 't weekend :-*

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Marietje

Halookes,



Meiden ik kom nog steeds niet tot bijlezen, hoop dat jullie het niet erg vinden. :oops: :oops:



Hier gaat het redelijk. Heb alleen zoveel nood aan slaap en heb er zo weinig. :roll:



Ik hoop dat het volgende week beter gaat, dan zijn mijn twee mannen het huis uit en ben ik alleen met me meissie en dan kunnen we slapen zoveel we willen. :mrgreen:



Even een dikke knuffel en sorry dat ik niet bijlees en reageer. :oops:

Ik maak het anders effe goed met twee foto’s van me moppie. :inlove: :inlove:



Voor het eerst in haar wippertje.





Zo ligt ze nu te slapen. :inlove:


ilse, wat een heerlijk popje zeg!!! om op te vreten!! :inlove: :inlove:



daar schieten mijn hormonen van op tilt en wordt ik weer een emo muts :mrgreen:



doe rustig aan meid! ook al lees je niet bij…we vinden allemaal je foto,s kei leuk om te zien :thumbup:

Even heel kort… ben net thuis na een dagje HAP en VK… Moet een nachtje naar het ziekenhuis… Mijn baarmoederhals is te kort en te zacht, ik krijg wat weeën remmends en ze willen me observeren. Maken zich geen grote zorgen omdat dit mijn vierde kindje is, kan het zijn dat ie sowieso wat korter is dan normaal. Maar ik word wel in de gaten gehouden.



Kussie en ik hoop tot morgen!

o jee, marije :?

sterkte meid! :thumbup:

hoop dat het allemaal mee valt! :hug:

Goedemorgen meiden!



Marije ~ Probeer een beetje tot rust te komen dit nachtje in het ziekenhuis. Ik weet dat het moeilijk lijkt, je ligt tenslotte in het ziekenhuis. Maar je verkeerd in goede handen meid. Probeer je niet druk te maken meis. Dikke :hug: en :-* voor jou!



Ilse ~ Leker rustig aan doen hoor lieverd, je hoeft niet alles bij te lezen. Als je af en toe even een klein berichtje plaatst met prachtige fot’s van je meissie, dan ben je geheel vergeven! :mrgreen: :-*



Marietje ~ FIjn dat jullie zo een heerlijke avond hebben gehad. Alleen zielig voor Aron dat hij weer wat ziekjes is :? Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.



Wij hebben nu een heerlijk lang weekend! Ik kan daar zo ontzettend van genieten!!! :smiley:

Oh jeetje Marije. Hopelijk is het allemaal niet heftig. Misschien gewoon goed er even extra naar te laten kijken! Sterkte!



Marietje, ja ik ben wel een Kolonisten fan. Maar met steden en ridders vind ik het wel lang duren. Maar wel leuk. Lekker recept trouwens!



Meiden, morgen reageer ik weer meer. Ben nog steeds snotverkouden en heb kloppende hoofdpijn. Heb gewoon mijn holtes ontstoken maar heb geen zin in antibiotica dus ben zo eigenwijs niet naar de huisarts te gaan. Op tijd naar bed en dan hopelijk morgen weer wat beter opstaan.,

@marije, :hug: voor jou meid

goed dat het z’huis je zo goed in de gaten houd

sterkte meid :-*



@marietje, ga je recept zeker een keer proberen

klinkt goed :thumbup:

Hé meiden,



de smoutebollen waren niet lekker :? volgens mij hadden ze ze in dat kraam voorgebakken :naughty:



Marije jee, meid, ik ben wel ongerust hoor, hopelijk gaat alles goed en is je meisje toch nog even niet plan de wereld te komen aanschouwen! :-* :hug:



O Ilse, niks te schuldig voelen hoor, jij zorgt nu maar netjes voor jezelf, wij zijn al gewoon blij als je er even bent om ons hoef je je nu echt even niet te bekommeren :-



Rebecca dat was vast en zeker je beebje :inlove: :inlove: zul je stilaan wel vaker gaan voelen :-


Genieten ze!



Marietje knuff voor Aron :hug: wanneer krijgen jullie de uitslag van het poeponderzoek?

De kolonisten vind ik ook een heel leuk spel, wij hebben hier thuis wel enkel de kaartenversie voor 2 pers. maar die is ook weleens leuk!

Je recept klinkt erg lekker, alleen jammer dat we hier die maggipakjes niet hebben. :?

Vonden jullie Wall-E ook zooooo grappig en schattig? :inlove: :inlove: :inlove: tristan en ik waren helemaal verkocht.



Britt veel bloed is altijd schrikken, gelukkig viel het allemaal nog mee. Je niet schuldig voelen hoor, je wil gewoon waarschuwen om hem voor gevaar te behoeden en soms schat je hun reactie dan wat verkeerd in, kan gebeuren, hoor. :hug:



Alle anderen een zalig weekend gewend(of wat er nu nog van rest :eh: )



Hier gisteren naar een bbq+petanquetornooi geweest, van de onthaalmoeder van tristan. Die doet dat ieder jaar, dat is dan met alle ouders en kinderen die er komen, ech superleuk. Bovendien kan ze héél goed koken dus de slaatjes die erbij gaan zijn altijd overheerlijk!

Een van de ouders is wel in mineur vertrokken: werd gestoken door een wesp en is daar superallergisch voor. Het ziekenhuis was gelukkig om de hoek dus tussen de beet en de aankomst zaten nog geen 5 min. Ze hebben haar onmiddellijk geïnjecteerd en toch heeft ze nog een bloeddrukval van 7/3 gemaakt! Was wel even heftig, ze moest dan ook een nachtje blijven ter observatie.

We hebben het trouwens gezegd dat we zwanger waren. Normaal gezien gingen we immers in mei op weekend met de ohmoeder en een paar ouders maar dat zie ik nu nt meer zitten met een baby van 2m dus hebben we moeten zeggen tegen de ohm dat we toch niet meegingen en waarom. Toevallig kwam het dan ter sprake met iem anders die meeging en ze heeft het nt verklapt, enkel gezegd dat we een goede reden hadden maar ja,…manlief en ik wisten wel dat die man zo nieuwsgierig is dat die wel ging beginnen raden en speculeren achteraf en zou beginnen vissen bij ons op de bbq dus hadden we ons al voorgenomen het te vertellen als ze erover begonnen. Daarom hebben we het ook eerst aan sm verteld, zodat die niet proficiat gewenst zou worden op straat zonder dat ze iets wist. Uiteindelijk vroeg iem anders of ze ons proficiat mocht wensen en in tegenstelling tot wat manlief beweert, had iedereen die daar aanwezig was al een vermoeden omdat ze vinden dat je het al begint te ZIEN. Haha!! Ik had nochtans een losse bloes aan want in mijn gewone t-shirts en bloesjes zie je het echt van ver, die zijn zo al aansluitend dus nu zie je echt al een tonnetje. Nu ja, het waren natuurlijk de vrouwen die het hadden gezien, mannen merken dit soort dingen meestal helemaal niet op :roll:

Deze middag gaan we het dan ook tegen mijn zus en vader vertellen, mijn moeder wist het al als eerste.

Vannacht had ik verschrikkelijke nachtmerries, over een duivelskind dat 's nachts in tristan zijn kamer speelde en mij wakker maakte, ik moest het dan uit het raam gooien om het in een spiegel te vangen en toen stond die spiegel te schudden en te beven en zag je zijn schim er nog in. Het komt van gisteren nog veel te laat te eten (het was pas na elven dat we aan het dessert toekwamen), bovendien was het créme brulée en dat ligt echt zwaar op de maag. Maar het was het waard want het was echt overheerlijk :drool: :drool:

Ga afronden want ben hier veel te veel aan het leuteren.



Groetjes,

anijs

Ha meissies,



Ben weer thuis… lees straks wel bij :wink:



Alles is nu goed. De verkorte baarmoederhals is niks om me zorgen over te maken. De gyn zei:“Tja, sommige mensen hebben ook een korte neus.” :lol:

Bovendien is het voor een vijfde zwangerschap niet raar dat de baarmoederhals wat korter en wat weker is en alles zit verder gelukkig dicht. Ik heb wrs wel weeën gehad, want de weeënremmers hebben goed geholpen. Verder een slaappil voor de nacht gehad en eindelijk eens goed geslapen. R. niet… de kids hebben hem een half uur slaap gegund :? (hm, toch maar goed dat ik in het ziekenhuis lag :mrgreen: )

Mijn bloeddruk was erg laag: 97/45 Raar hè, dat ik zo dizzy ben :roll:



Verder moet ik rustig aan doen :slight_smile: en me melden zodra ik weer weeën heb.



Tot later!



:-* Marije

Marije, fijn dat je weer thuis bent!! Maar…hoe kom je nu aan weeen dan? En jij hebt wel een lekker rustig nachtje gehad inderdaad!! Arme R…



Anijs, leuk dat jullie het nu verteld hebben Hoever ben je nu? En je begint het dus ook al echt een beetje te zien? Leuk zeg! Wanneer krijg je een echo?

heeey meiden



@marije blij te lezen dat je weer lekker thuis bent

doe lekker rustig aan meid :-*



@anijs, wat leuk zo’n bbq

vrouwen zien dat inderdaad eerder,

nou ben ik wel benieuwd naar een buikfoto, als het al te zien is :smiley:



vandaag een dagje wat in huis gedaan

de hele douche gesopt, beneden opgeruimd en gestofzuigd

de beestjes weer verzorgd, schone vissenkom, kattenbak en konijnenhok



zit nu een nieuw progamma te kijken

can’t buy me love, ben er nog niet achter of ik het wel echt leuk ga vinden :think:

vond big brother toch altijd leuker