Novemberstoppers 2007 (deel8) - Welkom Fleur!!

Marije ~ Fijn om te lezen dat je weer lekker thuis bent. Goed dat je eindelijk een rustig nachtje achter de rug hebt, alleen wat minder voor R. :stuck_out_tongue: Lekker rustig aan doen meid!!

Marije: Je doet me schrikken meid. :o Ben wel blij dat je alweer thuis bent. Gelukkig heb je een goede nacht gehad, doet toch wel effe deugd zo. :wink: En nu rusitg aan doen hé. :wink:

Simba: lekker actief geweest in huis. :thumbup:

Britt: Dat moet schrikken geweest zijn zeg. :o

Anijs: Wat leuk zeg dat jullie zo’n goede band hebben met de onthaalmoeder. Bbq klinkt super, wel jammer voor d edame die gestoken werd. :frowning:

Rebecca: Waar ik aan zat te denken … woon jij ver van waar die orkaan nu is??

Vandaag mijn eerste dagje alleen met me meissie. :inlove:

Grote broer Lucas is weer naar school. Stoere man liet geen traantjes. :inlove:

Straks maar effe door het huis met de borstel, want tussen elf en twaalf komt de dame vanhet cb om Jade te wegen en zo. :dance:

Bij geboorte woog ze 3.550 kg en ze is 320 gram afgevallen op twee dagen tijd. daarna 100 gram bijgekomen op drie dagen.

Dus toen we naar huis gingen woog ze 3.330 kg.

Benieuw hoeveel ze vandaag gaat wegen. :wink:

Ze drinkt zo goed hé aan de borst. En mijn borsten maken echt veel melk. :lol:

Als ze klaar is met drinken, kan ik nog altijd het één en ander kolven. :wink:

Heb nu al twee flesjes staan in de vriezer voor tegen dat ik eens weg moet. :wink:

Lucas die heeft ook al een glaasje mamamalk gedronken en hij vind het :drool: :drool: Als hij zou mogen, hij zou zo weer aan mijn borst hangen. :mrgreen:

Goeiemorgen meiden,

Poeh… kon ik nog maar een nachtje in het ziekenhuis slapen :zzz: :mrgreen: Niet dat ik dat echt wil hoor, maar om 3 uur vannacht verlangde ik daar even hevig naar 8) :lol: Elske is onwijs aan het spoken de laatste week en Benten werd wakker van het noodweer (echt heft, wat een hagel joh :shock: Dacht dat het raam eraan zou gaan) en het kostte een uur hem weer in slaap te krijgen.

Ilse, wat heerlijk dat je moppie het zo goed doet op jouw melk! Dat is genieten hè! :smiley:

En dat Lucas het ook zo lekker vindt :inlove: Ik heb Elske toen ik Benten BV gaf ook de eerste tijd regelmatig een bekertje afgekolfde melk gegeven :inlove:

O, hoe ik aan de weeën kom weet ik niet, maar een theorie is dat ik door drukte en stress teveel harde buiken heb gehad die mijn baarmoeder prikkelden en overgingen in weeën.

Baal zo dat ik rustig aan moet doen… er moet zoveel gebeuren. Bovendien de gewone dagelijkse dingen kosten al zoveel energie (harde buiken), merk nu ik er op let dat ik constant aan het heen en weer lopen ben.

Gaaf Anijs, dat het al zo goed te zien is :inlove: Dat vraagt idd om een buikfoto :smiley:

Ilse, wat een prachtige foto’s van je meisje

:inlove:

Voor de rest een dikke knuf! Ben moe, kan me even niet zo goed concentreren, maar vanaf nu zal ik het hier weer beter bij gaan houden :angel:

Ga proberen thuiszorg te regelen, zodat de zwaarste huish. klussen gedaan worden voor me, maar denk dat het niet gaat lukken. Ach, nee heb ik, ja kan ik krijgen :pray:

Dames, fijne dag verder!

:-*

heey meiden,

rebecca wat leuk dat je je beebje miss hebt gevoeld!! :dance: :inlove: ps… waar blijft die buikfoto?? :wink:

marietje wat leuk dat jullie ook kolonisten!! verslavend spel!!

britt oow jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg van thijmen!! gelukkig viel t mee

ilse wat is jade toch een mooi meisje!! :inlove: doe maar lekker spammen hoor die foto’s!! & ga lekker genieten vandaag van je meissie!!

jeetje anijs wat schrikken dat iemand zo snel reageert op een wespensteek zeg!! maar goed dat t zhuis om de hoek zat!

marije gelukkig is er nix aan de hand meid!! :smiley: probeer maar rustig aan te doen!!

simba niet de kattenbak verschonen he!! :naughty: das niet goed voor vrouwen die kindjes willen!!

Ben vanmorgen even langs ha geweest. Ik heb blaasonsteking :frowning: heel de nacht op geweest… kan na 2en mn medicijnen op gaan halen… gelukkig!!

xx :-*

Marije: Hopen maar dat je toch wat thuiszorg kan hebben, hetgeen hun kunnen doen, moet jij niet meer doen hé. Dan kan jij wat gas terug nemen. :hug:

Mell: Wat naar dat je een blaasontsteking hebt. Veel beterschap. :hug:

Lucas kwam vanmiddag naar huis om te eten.

Jeetje wat was ie tegendraads. :wall: Zal wel komen dat ie moe is, kind heeft gisteren tot 22u00 wakker gelegen. Wilde niet slapen.

Dus vanavond maar vroeg op bed. :wink:

Jade werd gewogen door dame van Kind en gezin. Ze is op 6 dagen tijd 270 gram bijgekomen. :shock: :clap: :clap: En weegt nu 3.600kg :wink:

Ze ligt nu te slapen en ik ga zometeen de zetel in. :lol:

ilse, fijn om te horen dat alles goed gaat! :thumbup: :thumbup:

vanmorgen naar vk geweest. alles goed gelukkig. :slight_smile:

zag eruit als een klein gummy beertje!

bijna 5 cm nu.

verteld van de stress op het werk. vk zei ook dat als het daar te gek werd, ik gewoon misbruik kon maken van mijn zwangerschap en me ziek moest melden.

breng zo stijn naar de bso en dan moet ik weer gaan werken.

zijn maar 2,5 uur maar daar kun je al knetter van worden bij ons op het werk! ben benieuwd vandaag…

voor iedereen een dikke :hug:

heb niks bij gelezen verder. heb genoten van mijn weekend alleen en heb even m,n verstand op nul gezet. was even nodig :wink:

even gauw,

voor iedereen een dikke kus en knuffel :-* :hug:

en voor degene die het even moeilijk hebben even een extra dikke kus :-*

groetjes petra

marije foto`s zijn in de maak moet ze nog even plaatsen :wink:

Hé meissies,

Marije oef! gelukkig is alles ok met jou en beebje, ons niet meer laten schrikken hoor :naughty: :wink: Voortaan veel rust en benen kruisen!Meisje mag er nog niet uit :-

Jammer dat je nachten weer gebroken zijn :hug:

Hopelijk krijg je thuiszorg en wordt de grootste last je toch wat ontnomen.

Britt Ik ben nu 10w en 3d (1dagje minder dan Sabine). Voor de volgende echo mocht ik tssn de 12 en 14 weken langsgaan.

Ilse leuk dat Jade zo flink eet en bijkomt; slaapt ze nu 's nachts al een aantal uurtjes na elkaar?

Och arme Lucas, het is natuurlijk ook een drukke periode voor zo’n kleine vent :hug:

Mell :hug: hopelijk werkt de medicatie snel

Sabine Bravo voor gummibeertje, ben je toch weer gerust :-

Petra kus terug

De buikfoto plaats ik binnen een weekje of 2, beetje bijgeloof nog. Ik vond het wel leuk om het aan iedereen te vertellen maar had toch ook nog graag gewacht tot na het einde van het eerste trimester.

Sm-lief heeft ook nog een keer teruggebeld dit weekend om te vragen hoe het was en langs haar neus weg toch even haar-ongevraagde-mening te geven; “dat ze toch geen tweede verwacht had, vermits we nog zoveel te doen hebben in ons huis, maar ja, het is onze planning natuurlijk” Tegen mij is ze dan nog gematigd, dus manlief mag zich weer verwachten aan het een en het ander; gegarandeerd vind ze het nodig om hem nu 20 keer daarover op te bellen om te zeggen dat ‘zij vindt’ dat hij beter eerst zijn huis had afgewerkt :roll: :wall: :wall: :wall:

Zij hebben zich immers zover als mogelijk in de schulden gestoken vroeger om een zo groot mogelijk huis te kunnen zetten en hebben daar dan ook jarenlang elke frank die ze hadden ingestopt. Bioscoopbezoek, iets gaan drinken, een keertje gaan eten, hobby of gelijk welke vrijetijdsbesteding vinden zij weggegooid geld; zolang ons huis niet piekfijn af is, zouden we volgens hun best elk vrij moment voor de tv gaan zitten; want daarop is toch alles te zien.

Genieten staat dus niet echt in hun vocabulaire en wij doen het dan in hun ogen ook niet goed (net als heel veel andere mensen natuurlijk want zijzelf zijn de enige correcte maatschappelijke maatstaf) zuchtzuchtzucht Ik ben aan het zagen, zal het even van de positieve kant bekijken; we vervelen ons nooit met die mensen :mrgreen: :mrgreen:

Ik werd vannacht om 5u wakker, dacht aan mijn werk, zat onmiddellijk in de stress en kon niet meer slapen. :frowning:

Bovendien heb ik alweer een vagi schimmelinfectie; op dit moment zou ik graag even alleen willen zijn met een grote rol schuurpapier :o :mrgreen: :silenced:

Tot gauw

Anijs

:shock: :shock: Anijs … wablief … jullie kiezen toch zelf zeker wanneer jullie voor een tweede gaan. Nouja zeg … eerst je huis afwerken. :thumbdown: Vind dat not done hoor die uitspraak. :x

Ja ons Jadeke slaapt 's nachts nu zo’n 4 uren na elkaar soms eens 4.30 uur. :wink: Dus mag niet klagen. :smiley:

Sabine: Dikke knuffel voor jou hoor en idd als je het niet meer trekt, je gewoon ziek melden. :hug:

Petra: Effe dikke knuffel terug hoor. :wink:

Deze namiddag lig ik lekker in de zetel.

Val in slaap en word wakker gebeld … door … manlief :evil: :evil: :evil:

Lucas ligt ondertussen ook voor pampus in de zetel.

Na school is ie welgeteld een half uurtje wakker geweest. :lol:

Beetje drukke dag geweest. :wink:

och jee, anijs! nog meer domme uitspraken van mensen :?

ik had er zaterdag ook eentje. een oud collega had tegen een andere oud collega gezegd dat ik wel een risico aan ging om nog zo oud een kind te willen krijgen!! :evil: :evil: :evil:

ik ben toch geen 50 of zo!

sommige mensen… :thumbdown:

Hoi hoi

@ilse, heerlijk meid een dagje alleen met je meisje

Hopelijk kan je de komende daagjes lekker bijslapen

Stoer ventje is Lucas toch geen traantjes bij het afscheid!!

Jade goed gegroeid zeg, super dat het allemaal zo goed gaat

@marije, groot gelijk dat je gaat proberen thuiszorg te regelen

Kan je vk of dokter je hier niet bij helpen??

Die kleine uk moet echt nog even blijven zitten en als huishoudelijke dingen al zoveel harde buiken kan veroorzaken, zou thuiszorg toch wel erg makkelijk zijn!!!

@mell, ik verschoon alleen de vissenkom en konijnenhok, konijnenhok kan toch geen kwaad???

Bah meid een blaasontsteking hopelijk helpen de medicijnen goed!

@sabine, super dat je gummibeertje zo goed groeit

Heb je ook een fototje voor ons

En wat een domme opmerking zeg, niet naar luisteren hoor meid

@petronella, knuffel terug meid

@anijs, wat een reactie van je sf zeg

Waar bemoeien ze zich mee, is toch helemaal je eigenkeus

En daarbij is een huis echt ooit af??? hier niet blijf dingen veranderen

ik heb vandaag leuke vlinderdecoratiestckers gekocht

heb ze net boven mijn bed geplakt is wel erg leuk geworden

zal van de week is een foto maken

tot morgen weer

dikke kus van mij

foto,s van ons gummibeertje heb ik wel maar voor ze weer eens hier op het forum staan kan gummi beertje denk ik al lopen! :wink: :mrgreen:

zal manlief weer eens aan het werk zetten :smiley:

ik kreeg ze gisteren ook om de oren van de vk dat ik me nog bemoeide met de kattenbakken thuis :oops:

ik was iedere keer super goed mijn handen maar dat was volgens haar niet voldoende.

je kon zo met je vieze hand per ongeluk langs je mond vegen of zo en dan kon je al besmet zijn.

zal me de komende maanden dan maar weer alleen met het konijnenhok bezig houden. en straks ook met de vogelkooi :smiley:

krijg een tam baby valkparkietje voor mijn verjaardag. :dance:

hem ,m gevolgd vanaf dat die uit het ei is gekropen, echt super lief :inlove: hij wil alleen niet van de pap af.

hij gaat mojo heten en is helemaal wit. een albino.

zaterdag gaan we hem live bekijken. zijn broertjes worden vandaag al op gehaald,die eten zelfstandig.

heb al een keer eerder geprobeerd met de pap een valkje groot te brengen en dat ging mis. :? wil niet nog eens de dood van een vogel op mijn geweten hebben :thumbdown:

mijn tweede valk werd door de kat uit de lucht getikt en overleed een dag later.

we hebben er dus heeeel veel van geleerd en willen nu dus een vogel die van de pap af is en straks als die bij ons is,mag die er alleen uit als de katten uit de kamer zijn. we letten nu wel tienduizend keer beter op! :wink:

Sabine: Foei … geen kattebakken meer hé meid. Hier ververste ik niks meer van de dieren tijdens mijn zwangerschap. :naughty: :naughty:

Simba: Ben benieuwd naar de stickers, zal vast mooi zijn. :smiley:

Weer veel te korte nacht gehad.

Rond 22u00 lagen we in bed en tot middernacht gaf Jade nu en dan een gilletje achter haar speentje. :roll:

Om middernacht had ze dan honger en daarna kwam ze om de drie uur. :wall: :wall:

Dus erui tom 3u00 en om 6u00. Daarna nie tmeer erin, want tegen dat ik klaar was, was Lucas wakker en moest hij klaar gemaakt worden om naar school te gaan.

Vanmorgen weend ehij wel en wilde hij weer mee met mama. Met tranen in de ogen heb ik de school verlaten. :cry: :cry:

Goeiemorgen meiden!

Anijs, fijn zo’n verzuurde schoonfamilie :roll: Meis, trek het je niet aan, geloof zeker dat jullie manier van leven een stuk normaler en gezonder is dan die van hun :hug:

Sabine, te oud :shock: Ach ja, zo heb ik ook een vriendin die vond dat je boven je 30ste geen kinderen meer kon krijgen, toen ze zelf nog een kindje kreeg, heeft ze het maar verschoven naar 32 8) :lol: Maar goed, ik denk dat dit ons laatste kindje is, maar ik zeg niet dat er niet ooit nog een nakomertje komt… en wie weet is dat wel als ik tegen de 40 ben :silenced:

O leuk, Simba, vlinders op je muur! :smiley: Elske is dol op vlinders en bloemen, dus daar wil ik wat mee doen op haar kamertje.

Ilse, meid, ik hoop dat je snel meer rust krijgt, want dit is slopend zo :hug:

Naar dat Lucasje zo verdrietig was, maar het is nu vast over :-*

JODELAHITIE! De kindjes hebben vannacht allebei doorgeslapen tot half 7 :dance: (zal wel weer eenmalig zijn, maar was er toch erg blij mee :P )
Komende nacht gaat Elske alvast voor he eerst op haar nieuwe kamer in het grote bed slapen. De kamer is nog lang niet af hoor, maar ze maken nu elkaar zo vaak wakker dat ik ze even uit elkaar wil hebben 's nachts. Als ze dan weer wat beter slapen, gaat Benten ook over!

Heb gisteren een indicatie voor huishoudelijke hulp aangevraagd, maar die krijg ik wrs niet omdat er een gezonde partner aanwezig is :roll: Tja, dat ie er overdag niet is, boeit ze niet, hij kan best naast ze meer dan full time baan het complete huishouden draaien en de zorg voor de kinderen met me delen (dat laatste doet ie natuurlijk al en hij neemt veel van me over, maar die schat moet toch niet ook in de ziektewet belanden? :roll: )

Goed, als dat niet lukt gaan we zelf een hulp in de huishouding zoeken... Dan maar even een flinke kostenpost erbij, ik wil niet dat ik weer weeën krijg én ik wil ook niet dat dit huis veranderd in een oorlogsterrein 8)

Dames, is ga mezelf eindelijk maar eens aankleden :oops:

Kussies!

Hoe gaan we dat trouwens met de adressenlijst doen?

Ik wil best alle adressen onder elkaar zetten en doormailen, maar als iemand anders er een net lijstje van wil maken, vind ik dat meer dan prima…

Mell, Maria, hie gaat het met jullie?

Hé meiden,

Simba ben benieuwd naar de foto van je stickers.

Nog geen eitje gespot?

Sabine foeifoei niet meer de kattenbakken verversen hoor! Mag je dan geen plastic handschoenen aandoen? Mag een konijnenhok en een vogelkooi dan wel? Hopelijk mag je parkietje snel komen. :-*

Ilse :hug: hopelijk kan je deze namiddag een paar uurtjes slaap meepikken. Arme Lucas, gelukkig is het morgen dan maar een half dagje, kan hij bij mama zijn :hug:

Marije fijn dat je eens een lange nacht hebt gehad, hopelijk helpt het om Benten en Elske apart te leggen.

Ik vind het wel onredelijk dat je in jouw situatie geen hulp kan krijgen, hoor maar inderdaad, dan maar betaalde hulp, geen risico’s nemen.

Hier slecht geslapen; normaal gezien slaap ik niet makkelijk in maar eenmaal in slaap, is dat wel vast. Nu is het omgekeerd; ik val als een blok in slaap maar dan word ik 's nachts wakker en dan geraak ik niet meer terug in slaap :wall: Ik hoop dat het nog een beetje beter wordt, mijn vorige zwangerschap heb ik 9 maanden slecht geslapen, ik was al voor de bevalling doodop.

Vanochtend was Tristan ziek, dus naar de ha geweest, gelukkig mag ik die schimmelzalf gebruiken :dance: Ben vandaag thuis maar moet hier nog een ganse stapel lezen ter voorbereiding van een vergadering morgen, heb tot nu toe nog niks gedaan maar moet nu toch dringend in actie gaan schieten.

Sm is altijd zo subtiel in haar uitspraken, hoor. Het probleem is dat ze zelf nooit doorheeft dat ze elke vorm van tact mist, opdringerig, bemoeizuchtig en altijd negatief is :wall: Zij vindt zichzelf heel behulpzaam, goedhartig, vol van GOEDE raad en er eeuwig op uit om GOED te doen. In werkelijkheid komt ze dikwijls bot en cru uit de hoek en gelooft ze dat het geen kwaad kan om eeuwig en altijd haar mening te moeten spuien, ze vind dat haar volste recht :naughty: ze heeft ook nooit door dat dat niet gepast is en ze vaak mensen schoffeert; niet alleen ons, ik heb al ondervonden dat anderen ook ogen trekken van ‘wat zegt die nu?’ :shock: en echt perplex staan maar zelfs dat merkt ze niet; ze doet maar op als een kip zonder kop en haar hele aandacht is gericht op haar eigen persoontje, reacties van andere mensen daar is ze totaal blind voor. Als we haar dan eens aanspreken over het één of het ander, dan is ze ook zwaar geschockeerd en hangt ze het slachtoffer uit van ‘dan zal ik dat wel niet goed doen, zeker’ en dan echt op zo’n zielig toontje.

Maar ja, er valt dus niet veel mee aan te vangen, we blijven er gewoon tegenin gaan als ze over de schreef gaat maar veranderen zal ze toch niet meer. Ze heeft ook haar goede kanten, als we hulp nodig hebben, is ze altijd bereid. En als we geen hulp nodig hebben dan probeert ze die wel op te dringen :lol: :lol:

OK, ik ga hier nu ECHT eens beginnen werken.

Voor mij is de adressen onder elkaar prima, hoor, ik wil ze wel oplijsten in excell als dat voor iedereen makkelijker is maar zo’n mooi ilselijstje kan ik ook niet hoor.

Groetjes,

anijs

anijs, mag wel rubber handschoenen aan doen maar daar ben ik allergisch voor :wink:

hier nog zo,n schoonmama… :?

wil zich vakantie pakken om bij ons thuis te komen kramen straks :evil:

NOW WAY!! :thumbdown:

gelukkig vindt richard dat ook.

moet er niet aan denken om haar hier de hele dag in huis te hebben! :naughty:

Anijs, ik hoop dat het slapen beter wordt joh!

Bij Bentens zw.schap heb ik ook bar slecht geslapen, is niet fijn!

Poeh, ik ben blij dat wij geen contact meer hebben met mijn schoonouders :angel:

@Cathy S. wrote:

Hoe gaan we dat trouwens met de adressenlijst doen?

Ik wil best alle adressen onder elkaar zetten en doormailen, maar als iemand anders er een net lijstje van wil maken, vind ik dat meer dan prima…

ik vind het prima dat jij het doet want ik ben niet zo crea op de comp.

moeten we pb?

zo even zelf klagen het zit me nogal hoog sorry,

ik had zaterdag een feestje van oud collega`s komt er een oudcollega naar mij toe lopen zegt ze tegen mij: nou na deze stoppen jullie zeker!

ik dacht bij mij zelf waar haalt ze het lef vandaan omdat te zeggen :evil: oh ik was best boos en heb gezegt dat ik er best nog èèn bij wou hebben als het aan mij lag (dom mens :evil: )

maar nu aan jullie vinden jullie een leefdtijd verschil van bijna 2,5 jr nou vroeg om er nog èèn bij te nemen? een heleboel zeggen tegen mij dat het al weer best vroeg is dat we er nog èèn bij doen.

maar ik vind het juist wel mooi dat er niet heel veel leeftijd verschil tussen zit en 2,5 jr is toch niet te vroeg???

nou sorry voor het geklaag maar ik moest het toch even kwijt en ik weet dat jullie het niet erg vinden :-* :-*

veel liefs petra

He allemaal

Petra hé, het is zeker de tweeweekse van de lllige opmerkingen? Trek het je niet aan. Hoezo, 2,5 j te vroeg om weer een kindje te hebben; die opmerking vind ik pas raar! :eh: :think:

Hier zal er 8j tussen zitten, en dan? Voor ik zwanger was, heb ik bij heel veel mensen rondgevraagd omdat manlief dat eerst wel veel vond dat er tussen zat en vooral bezorgd was dat tristan en zijn broertje/zusje niks aan mekaar zouden hebben en toen heb ik ondervonden dat er zooooveel verschillende gezinssituaties bestaan en bah, die mensen die vinden dat alleen zij het juist doen. Gewoon lekker kindjes maken, zou ik zeggen :wink: :-
:-

Sabine ook bij jou al zo’n vervelende opmerking, hebben zij toch niks mee te maken?

Jammer dat je allergisch bent aan die dingen; ik kan niet zonder voor de afwas want ik heb echt papieren nagels; die hangen al aan frut wanneer ik ze een afwasbeurt in zeepwater stop :?

SM kan hier geen vakantie nemen, hoeft ze niet , ze is altijd thuis want al gepensioneerd. Gelukkig hangt ze hier geen uren rond, ze is dan meer van 10 telefoons op een dag en nog een paar keer 2 minuten binnenspringen :wall:

Marije ik denk dat jij dan het adressenlijstjesmeisje wordt :mrgreen: Hoe doen we het: pb-en wij jou ons adres en pb jij de lijst door of wil je die doormailen via e-mail? :think:

Hoe is het met de rest van jullie allemaal? :-

Groetjes,

anijs