Novemberstoppers 2007 (deel 6) - 10 zwanger!!

Hey meiden,

Liekie, ik kan me altijd een betje boos maken over mensen die zeggen “meid, je bent er teveel mee bezig”. Hoe vaak wij dat niet te horen hebben gekregen :roll: : na de mk, tijdens de behandelingen, toen we 3 jaar bezig waren, toen we 5 jaar bezig waren. Gèk werd ik ervan. Ik zei op laatst altijd tegen zo iemand "ja is goed joh! Wijs mij de knop even aan, dan kan ik hem zo omzetten :evil: "

Ik weet wel dat mensen het vaak niet verkeerd bedoelen, maar laat ze eens nadenken over hoe het óver kan komen. Bij jou is het ook allemaal zo vers nog en zelfs als je 3 maanden verder bent, ben je er mee bezig.

Ik zou dus niet wachten na een mk. Geen reden voor vind ik. Je wens word juist alleen maar groter, omdat je het 'even ’ hebt meegemaakt.

Meid, ik snap je. Knuffel en geef er gewoon aan toe :hug:

Marije, goed zeg dat je zo lang hebt gevoed. En ook super dat je nu kon stoppen :clap:

Anijs, wat een stress meid. Goed hoor dat je het even aankijkt, maar denk wel goed aan jezelf hè. Zulke stress is toch ook niet goed!

Wel lekker dat jullie bijna op vakantie gaan. Veel plezier met klussen op vakantie :inlove: :wink:

Sabine, hoe ging je eerste werkdag?

Petronella, knuffel terug voor jou :-

Ilse, :shock: Dit is niet normaal! Ik liet het net zelfs aan Ewout zien en we schrokken allebei. Zo’n afdruk heb je niet bij een zachte beet. Arme Lucas :hug: Ik zou zeker verhaal halen op school. Als hij zo gehuild heeft, moet ze dat zijn opgevallen.

Ook een knuffel voor jou :hug:

Rebecca, klinkt lekker zwanger meid :wink: Al snap ik ook je onzekerheid. Kriebelt het al lekker voor de babykamer? :inlove:

Hier vandaag een beetje rottige start gehad. (ik kopieer even een sukje van de okt’06 mama’s)

Ik zat er vanmorgen even doorheen. Gisteravond merkte ik tijdens het werken dat ik weer heel erg last van mijn buik kreeg. Een soort van harde buik, ontzettend gespannen gevoel rondom mijn buik, vooral bovenin en het deed echt pijn. Kon mijn buik ook niet meer ontspannen krijgen. Op de fiets naar huis maakte ik me best wel een beetje zorgen. Thuis lekker omgekleed en naar bed gegaan, om te kijken of mijn buik kon ontspannen. Maar toen ik op mijn rug lag, was mijn buik een keihard bolletje waarbij het kindje echt omhoog stak. Gelukkig bewoog het wel heel druk. Ik zag er dus vreselijk tegenop om vandaag weer te gaan werken, maar nog meer om mijn werk af te moeten zeggen. Ik baal er zo van dat ik niet gewoon lekker kan blijven doorwerken en dat het steeds zo op en af gaat. Dan weer ziek melden, dan weer beter. Ik word er gek van.

Vanmorgen viel het op zich wel weer mee met het gevoel in mijn buik (het is niet weg), maar Ewout wilde beslist dat ik de gyn belde.

Nou, daarna heb ik mijn werk dus af moeten bellen en toen heb ik vreselijk zitten huilen. De kans dat ik weer ga werken is nu klein. Het houd gewoon op, ik trek het niet, blijkt toch te zwar te zijn. Maar ergens kan ik het nog niet accepteren.

Morgenochtend word ik gebeld door het ziekenhuis en dan hoor ik wat de gyn er mee wil doen (afwachten, langskomen, bloedruk- en bloedonderzoek, ctg??? Ik hoor het morgen)

Nou ja, nu gaat het wel weer. Kost even tijd, maar ik ben nu lekker een avondje met Ewout aan het relaxen.

Fijne avond allemaal :-

Marietje

Marietje: Meissie al shet niet meer gaat, dan gaat het niet meer hé. Hoe graag je ook zou doorwerken … de harde buiken zijn een teken van je lichaam dat je effe moet rusten, er desnoods mee stoppen. :wink: :hug: :hug: :hug: :hug: Het is heel normaal hoor dta je huilt op zo’n moment. Je hoopt namelijk om nog even te kunnen doorgaan met werken. :hug: :hug:

oh oh ilse toch!

schandalig man, wat daar gebeurt. niemand die je daar iets vertellen kan?

en die foto! erm menneke!

ik ging er werk van maken. 1 keer oke, maar meerdere keren.

mag niet mogen! ( is dat een zin??)

eerste werkdag viel gelukkig mee.

geen maffe dingen gebeurt.

ik krijg wellicht een nieuw project. vind ik wel leuk.

we krijgen een nevenlocatie en die mag ik samen met nog een collega van de grond gaan krijgen.

tevens aas ik op wat uren van een collega die gaat vertrekken 1 augustus.

dus hopelijk komt er wat verandering op mijn werk. is dringend nodig.

zou het jammer vinden als ik wat anders zou moeten gaan zoeken,heb zulke leuke collega,s. da,s ook belangrijk.

even een vraagje: waar haal je zo,n ovulatietest eigenlijk?

of hoe temp je?

ze zeggen wel dat je 2 weken na je menstruatie het vruchtbaarst bent en van die tijd hebben wij dankbaar gebruik gemaakt op vakantie,maar het mocht niet lukken dus.

wil het nu even anders gaan aanpakken.

heeey meiden

even snel want moet zo gaan werken

@ilse, jeetje meid wat een afdruk op lucas wangetje

snap niet dat ze daar niets over melden, ben benieuwd watz e vandaag zeggen

arme lucas :hug:

@marietje, meid net als ilse al zegt, als het niet gaat gaat het niet :hug:

doe maar even rustig aan :-

@liekie, ik snap ook niet waarom iedereen dat altijd zegt

ijkt zo’n standaard geprogameerde zin te zijn :wall:

ik zou ook niet wachten meid, doe ik zelf oook niet

het is zo dichtbij geweest, voor zelfs al 2x :hug:

dat wil ik weer en het liefst zo snel mogelijk :wink:

@rebecca, de hormoontjes klinken goed :wink:

moeilijk he om dat nu te laten liggen allemaal in de winkels

weet je al wel een beetje wat je in de babykamer wilt gaan doen???

@anijs, bijna vakantie meid

en jij bent er echt aan toe lees ik al

lekker geniet straks :-

meiden ga me even verder haasten :wink:

hier weinig nieuws, geen ongi meer gehad

alles lijkt weer “normaal” ben weer aan het tempen :wink:

@sabine, ik zal je even een link sturen waar je online je temp kan invullen

deze maakt een schema en geeft door tempratuurwisseling je eisprong aan

ik temp elke ochtend rond half 8

alleen vandaag niet met een vroege dienst :wink:

Goeiemorgen lieffies,

Ilse, jemig wat heeft dat jochie er van langs gekregen :cry: Arme vent. En super laks van de juf dat ze het niet opgemerkt/er niks van gezegd heeft :naughty: :evil:

Anijs, poeh wat een stress heb jij toch :hug: Hoop dat je in Portugal (heerlijk! Waar in Portugal verblijven jullie?) helemaal tot rust kunt komen! Lekker genieten van het land en elkaar en euh… veel foto’s maken hè! Ik zal duimen dat je hartstikke zwanger terug komt!

Sabine, fijn dat je eerste werkdag meeviel. En super dat er veranderingen gaan komen. Tof dat je de verantwoordelijkheid krijgt voor het opstarten van een nieuwe locatie!

Petronella, bijna de 20 weken echo! Wauw! Wil je weten wat het wordt en mogen wij het dan ook weten? :pray: :smiley:

Rebecca, lekker dat je toch alvast wat kunt doen aan de babykamer. Moeilijk hè, om nog even geduld te hebben voor het grote werk. Hoop dat de weken snel voorbij gaan voor je! :-

Bij mijn eerste zwangerschap kon ik vanaf 8 weken mijn strakste broeken niet meer aan, maar een echt buikje duurde nog wel een paar weken langer…

Marietje, lieverd, ik snap dat het moeilijk is dat je door wilt gaan met alles, maar dat je lijf je terugfluit. :hug: Maar wel verstandig dat je stopt met werken! Ben benieuwd wat de gyn zegt vanmorgen. :-

Simba, fijn dat je cyclus weer normaal lijkt te zijn! Op naar een goeie zwangerschap, meis! :hug:

Lief al jullie complimentjse over mijn lange BV-tijd... Voel me gek genoeg zelf helemaal niet trots of zo. Ben wel trots op de eerste anderhalf jaar dat ik gegeven heb, maar vind mezelf best wel zwak dat ik niet eerder gestopt ben. Het was gewoon gemakzucht om zo snel mogelijk weer verder te kunnen slapen. :oops:
Maar goed, ben er wel trots op dat ik het volgehouden heb om nu al 3 dagen níet te geven en dat het me zo snel gelukt is, uiteindelijk, om af te bouwen.

Gisteren hard gewerkt in huis en 's middags met de kids even de stad in geweest. Kadootjes voor jarige juffen kopen en zo :P Moet van mezelf elke dag iets doen waar ik trots op ben, want mijn zelfvertrouwen/eigenwaarde is super laag... Is me gisteren wel gelukt, hard gewerkt, leuke dingen met de kids en voor mezelf gedaan (tekenen, boekjes lezen).

Ga even ontbijten met de boeven en dan Elske naar de peuters brengen. Vanmiddag de zolder opruimen zodat de blokhutjes daar binnenkort kunnen staan.

Fijne dag meissies!

:-*

Goeimorgen lieverds,

het zonnetjes schijnt weer, deze namiddag komen mijn vriendinnekes langs om te kletsen en ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij vandaag.

Dus kan best gebeuren dat je weer veel roze ziet voorbijkomen deze voormiddag. :oops:

Alles in huis is al gedaan … dus ik heb tijd. :dance:

Marije: Nou zo lang bv geven vind ik niet gemakzuchtig hoor, integendeel, het vraagt heel wat energie van je, dus bravo. :clap: Oh en ik ga nu effe verder doen om je zelfvertrouwen en iegnwaard eop te krikken. Je bent een super vrouw!!! Je doet zoveel leuke dingen met je kids, hebt al drie prachtige kids grootgebracht, bent een lekker ding voor je man R. :wink: , bent een supe rleuke vriendin voor ons hier en noem maar op. :wink: :dance: :dance: Dus niet minachtend doen hé over jezelf. :naughty:

Simba: Dus de ongi is verdwenen?? Nu tempen, ik hoop dat je temp vlug de lucht ins chiet en jullie heerlijk kunnen genieten van een positieve test. :-*

Sabine: Wat goed dat je eerste werkdag meegevallen is. :dance: Over tempen weet ik niks, maar Simba heeft je al geholpen hé. :wink: Veel succes emt het tempen. :wink:

Britt: Hoe gaat het met je?

Vanochtend dus bij de juf geweest. Maar was niet de juf waar Lucas momenteel bij zit. Was de juf waar hij vroeger wal bij zat. :think: Allemaal ingewikkeld, maar sinds ze met zoveel peuters en kleuters zijn worden ze gesplitst in twee groepen. :wink:

Maar die juf kon me evrtellen wat er gebeurt was.

Blijkbaar wilde Lucas effe romantisch doen met een kleutertje en knuffelen en zoenen en vond dat meisje dat niet echt leuk. :wall: :wall: Nou ze mist nogal een kans hoor, wie zou er als peuter niet willen gekust worden door zo’n Don Juan als mijn zoon. :inlove: :mrgreen:

Ik heb wel gezegd dat het jammer is dat er me niks werd verteld gisteren. :wink:

Verder probeer ik er niet meer teveel aan te denken, want dan begin ik te wenen omdat ik me dan bedenk dat Lucas vast veel pijn heeft gehad en vast veel heeft geweend. :frowning:

Ilse :oops: :oops: :oops: Ik geloof dat ik jouw lieve woorden maar ga uitprinten en ophangen hier :wink: :-

Arme Lucas, zijn eerste afwijzing :hug: Naar hè, als je kindje pijn heeft gehad. Maar kinderen vergeten ook snel weer hoor. Hier is zijn andere kinderen het ene moment de grootste vijanden, het volgende moment weer dikke vrienden :roll: :mrgreen:

O, en heerlijk, veel roze berichten vandaag! :smiley:

Ben mezelf nu lekker aan het verwennen met vliespinda’s (jaja, op de vroege morgen :oops: ) en straks mag ik een gevulde chocoladereep. Ach, met al dat kotsen mogen er best wat pondjes bij :angel: :mrgreen: Kindje in mijn buik vind het vast ook lekker :mrgreen:

Ga nog even verder rondkijken,

tot strakkies!

:-

Vergeet ik helemaal te jubelen…

Eindelijk worden de nachten hier echt goed! :dance: :dance: :dance: Benten sliep al wat langer tot tegen vijven, maar de laatste twee dagen heeft ie tot 6 uur doorgeslapen! Heerlijk, heb vannacht gewoon 7 uur rust gehad!!! (ok, werd zelf wel wakker omdat ik naar de wc moest, maar dat is een stuk beter dan wakker gehuild worden :mrgreen: )

Kanjertje hè! :smiley:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Benten :dance: :dance: :dance:

Super zeg dat ie nu al twee nachten zo goed slaapt, ben zo blij voor jou. :dance: :dance:

Wat zijn vliespinda’s en waarmee is je chocolade gevuld? :think: :mrgreen:

Woehoe straks Lucas gaan halen van school. En dan gaan we eens gezllig knutselen.

Vrijdag is de laatste schooldag en dan is het twee maanden vakantie!!!

We gaan voor zijn juffen nog iets maken om hen te bedanken. En aangezien hij vier juffen heeft, worden dat vier cadeautjes. :mrgreen:

Oh en gisteren wilde Lucas kleuren met de stiften.

Dus siften gegeven en blaadje en meneer maar kleuren … op zijn armen. :lol: :lol:

Na tien minuten was ie het beu en lag te slapen in de zetel. :inlove:

Foto’s in ons showtopic. :dance:

Vliespinda’s zijn pinda’s met het rode schilletje er nog omheen, en de chocola was gevuld met advocaat… nepadvocaat, want voor mij natuurlijk geen echte drank meer hè :naughty: 8)

Heerlijk hè, bijna vakantie! Vind het alleen voor Elske sneu, want voor haar is het wel lang hoor, 6 weken zonder de peuters.

Maar we gaan ons wel vermaken :dance:

Aaah, wat een creatief schatje :inlove: Aandoenlijk hè, als ze in slaap vallen :inlove: Ga zo even in het SF gluren.

thanks simba! :inlove:

ilse,blijven spitten he, hoe je zoon zo toe getakeld wordt.

het niet hier bij laten zitten.

stijn is laatst ook eens gebeten in zijn gezicht.

konden ze me ook niet vertellen hoe en wat.

hielden ze het ook op “elkaar knuffelen”

kreeg er uiteindelijk bij stijn uit dat hij zijn auto moest af geven aan een jongetje en dat niet wilde. toen is die gebeten.

dat jongetje stond bekend als een bijter en vertrok gelukkig 3 weken later naar de basisschool.is gelukkig maar bij 1 keer gebleven.

maar als het zo vaak zou zijn als bij lucas dan bleef ik eens observeren buiten de klas. mischien dat je dan wat opvalt.

Marije: Gooi eens wat van die pinda’s mijn kant uit. :drool:

Sabine: Nou zeg … verschrikkelijk als ze niet kunnen zeggen hoe het gebeurt is. Elkaar knuffelen, nou ja zeg … als bijten al knuffelen is … :evil:

En verder … nou … volgens mij is ie weer gebeten. :evil: :cry: :cry:

In de auto tijdens eht naar huis rijden vraag ik hem of julie nog gebeten heeft. ja, zegt ie en wijst naar zijn handje.

Ik wimpel het af en zeg … nee hoor, heeft ze vast niet weer gedaan. Begint hij te huilen en blijft zeggen van ja. :o

Thuisgekomen laat ie zijn handje zien. En der staan idd bij z’n vingers rode plekken.

Maar aangzien meneer gisteren op die hand met roze stift had getekend, dacht ik dat nog neit alles van die stift af was. :oops:

Daarnet even de foto bekeken waar hij met stift op zijn hand had getekend … en nee hoor, daar bij zijn vingers zijn geen roze stiftvlekken te zien.

Dus volgens mij heeft ze gewoon weer gebeten. :o :cry: :cry: :cry:

Het is ook moeilijk om het hem te vragen, hij is nog zo klein en weet niet altijd of het juist is wat hij zegt. Maar volgens mij heeft ie wel gelijk dat ie een nieuwe beet erbij heeft. :evil:

Als ie wakke ris ga ik nog eens een foto maken, kunnen jullie effee helpen vergelijken. :wink:

alweer ilse?

wat is dat toch? dat moet toch iemand zien, of hoe zit dat daar?

Ha meiden,

Ilse, toch niet weer hè :o Oh, je moederhart breekt en ik kan het weten meis. Had volgens mij laatst geschreven dat Aron 2 keer achter elkaar gebeten was, gewoon hier thuis. Ik heb nog altijd angst als dat meisje te dicht bij Aron komt :oops: En als Aron naar de creche vd kerk gaat en zij is er ook, vraag ik altijd of de leidsters een extra oogje in het zeil willen houden. En dan te bedenken dat ík Aron snel kon troosten, maar arme Lucas had z’n mama niet dichtbij. Vind het echt zielig :hug:

Sabine, lekker meid dat je 1ste werkdag goed ging en gaaf dat je een nevenlocatie mag opstarten!

Marije, vanwaar je lage eigenwaarde meis? Je bent echt een lieve moeder, een leuke vrouw, draagt een 4de kindje van jou en je lieve R. Niet zo twijfelen aan jezelf hoor! Je bent echt ‘n topper :-* (en dat zeg ik omdat ik het meen!)

Oh en wat heerlijk dat Benten al weer langer doorslaapt! Dat zijn de betere nachten vor jou :dance: :zzz: Kleine kanjer…lijkt op z’'n moeder :-

Ilse, leuk dat je gaat knutselen met Lucas! Ik moet vanmiddag ook even met Aron aan de knutsel, voor de feestmap van mijn schoonouders, die zijn binnenkort 40 jaar getrouwd.

Simba, fijn dat je ongi weer weg is! Op naar de volgende normale cyclus…maar dan met een zwangerschap als resultaat :pray: :-

Lekker gewerkt?

Thanks meiden, voor jullie reacties. Het gaat vandaag wel beter. Ik merk dat een rustige dag zoals gisteren een goede uitwerking heeft. Vanmorgen contact met het z’huis gehad en het advies luidt idd: rustig aan doen en bij twijfel meteen bellen. Het komt ws niet van de bloeddruk, want dan hadden de klachten moeten blijven. Maar door active inspanning (zoals werken) met als gevolg harde buiken.

Mijn verstand snapt het allemaal wel…nu hobbelt mijn gevoel er nog een beetje achteraan :wink:

Ik ga even een uurtje plat en dan vanmiddag naar de winkel wandelen.

Liefs, Maria

hier nog eentje die moet knutselen vanmiddag/avond. :wink:

morgen nemen 2 collega,s afscheid en dan maken we zo,n afscheidsboek voor ieder.

wel leuk om wat in elkaar te frutselen! :mrgreen:

Ilse, wat erg zeg!! Ik snap er niks van!! Ze moeten toch iets zien?? Als je het niet vertrouwd moet je je kok-vriendinnetjes maar inschakelen!! Gaan wij wel met onze zonnebrillen en detective-hoedjes posten bij school om Lucas in de gaten te houden!!

Marietje, fijn dat het weer beter gaat!!

Sabine, waar zijn je foto’s nou!!! Ik ben niet nieuwsgierig hoor… :liar: