Novemberstoppers 2007 (deel 6) - 10 zwanger!!

Hey meiden,

ben héél druk aan het werk :liar: Een groepje met 2 bewoonsters, erg rustig dus (is een afbouwgroepje waarvan er al veel verhuisd zijn, vandaar).

Rebecca, ik ga straks je blog nog even lezen. Wel gaaf dat jullie het leuk hebben gehad alleen zo koud :o Brrr, dat vind ik ook maar niks.

Liekie, je antwoord wist je al hè (die zorgen stoppen nooit, daar heb je een moederhart voor. Ja, zelfs als je een paar keer zwanger bent geweest, maar het helaas mis is gegaan.)

Wat grappig dat je dat zegt dat ik overal van lijk te genieten. Laatst noemde iemand mij een levensgenieter :wink: Ik denk wel dat dat ik een optimist ben en ik kan van zo’n uitje met mijn ouders onwijs genieten.

Nou, ik ga maar es wat doen. Koffie zetten ofzo :think: :roll: (en ik ga er nog van genieten ook :mrgreen: )

Laterrrrrr

Marietje

Rebecca, leuk om je blog nog eens te lezen!! Je bent alweer 6 weken!! Maar je hebt er een paar kado gekregen toch? Bij ons in de praktijk hanteren ze ook altijd deze;fde berekening. Die gaat dan bij iedereen uit van een cyclus van 28 dagen. Jij had toch een langere cyclus? Op de echo kan je gelukkig precies zien hoe ver je bent!! Nog even aftellen dus!! En die onzekerheid is inderdaad heel normaal denk ik!

Marietje, ik heb inderdaad ook altijd het idee dat jij een levensgenieter bent. Knap hoor!! Misschien kan je mij leren hoe dat moet???

Ik ga vanavond even lekker sporten, even mijn zinnen verzetten. Ik ben nu met name wat ongerust omdat ik bij mijn miskraam morgen zeg maar bloedverlies kreeg. Dus nou ben ik bang dat ik morgen op mijn werk weer bloedverlies krijg…stom natuurlijk!! Alsof het elke keer op hetzelfde moment fout zou gaan. Ik zou wel blij zijn als deze week voorbij is, dan ben ik in ieder geval verder dan bij mijn laatste mk. We wachten af en proberen ondertussen te genieten van de mooie dingen (doe ik het zo een beetje goed Maria???)

Britt :clap: Heel goed van je :-*

Lekker gesport?

Mijn dienst zit er op :dance:

Britt, hoe is 't? Nog lekker genoten gisteren? :wink:

Hier ff iets wat me dwarszit. Had het ook net op een andere plek geuit.

Heb de afgelopen dagen veel gelezen over mk’s (o.a. op KoK).

Nu had ik wat vragen gesteld via m’n schoonzus aan een vriend van hun die gyn in opleiding is. Heb namelijk toen ik jong was iets met m’n bloed gehad (ITP) en ik las ook dingen over progesteron wat in bepaalde landen wordt toegediend. Wilde wel eens weten hoe dat zat, want ik denk dan maar zo, als er iets is wat ik kan doen om een 3e mk te voorkomen dan doe ik dat liever dan dat ik achteraf ineens hoor dat ik dat en dat had moeten doen.

Nu ga ik er vanuit dat er geen 3e x komt hoor, maar toch.

Blijkbaar heb ik de gemoederen op gang gebracht, want ze vinden nu dat ik er teveel mee bezig ben en dat ik nu beter maar even een aantal maanden kan wachten om tot mezelf te komen…

Nu heb ik echt zoiets van, ja gek hè dat ik er zo mee bezig ben, het is nog maar 5 dagen geleden! En ik geloof dat ik helemaal niet wil wachten, 't komt zoals 't komt. 't verdriet is er toch wel.

't zit me echt ff dwars. Hoe denken jullie erover? Zouden jullie wel een aantal maanden wachten na een mk?

Sorry voor het ego-bericht :oops:

Liekie ~ Meis, ik kan me voorstellen dat je op dat soort berichten nu helemaal niet zit te wachten! Het is net zoals je zegt, nog maar 5 dagen geleden. Logisch dat je er veel mee bezig bent toch, je moet het allemaal nog een plakje geven

Bovendien denk ik dat ik hetzelfde gedaan zou hebben in jouw situatie. Je wilt gewoon zekerheid hebben of er misschien iets is wat jij kunt doen.

Meis, laat je niet gek maken hoor. Als jullie vinden dat jullie er klaar voor zijn, dan moeten jullie er gewoon voor gaan en anderen lekker laten praten. Hoogstwaarschijnlijk hebben zij nog nooit zoiets meegemaakt en kunnen zij zich absoluut niet in jou schoenen zien.

Dikke :hug:

Ha lieve meiden,

Liekie, nee, ik zou niet een paar maanden wachten… Die onzekerheid gaat niet weg (zegt zij, die wel een paar maanden gewacht heeft, zij het om andere redenen). En er teveel mee bezig zijn? Doe normaal, het is nog zo kort geleden! En juist een nieuwe zwangerschap kan je er overheen helpen (al blijf ik het nog steeds soms moeilijk vinden dat het vorig jaar is misgegaan).

Britt, meis we kletsen je deze week wel door. :hug: Ik heb ook een heel goed gevoel over deze zwangerschap, meis! :-*

Hier trouwens nauwelijks last van mijn borsten gehad… Bij de anderen wel altijd heel veel.

Nog lekker gesport?

O, en had ik dat geweten, dat je man de marathon van Steenwijk liep… dan was ik gewoon niet naar Nijmegen gegaan, maar had hem onwijs staan aanmoedigen :angel: :mrgreen:

Ilse, fijn dat alles zo goed gaat met jullie wijffie! En ze ligt er dus al klaar voor :dance: Mens, wat gaat het toch snel! :shock:

Rebecca, leuk om je blog te lezen en te bekijken! Ga 'm zo even bookmarken :smiley:

En wat een superbanner heb je toch! Gewoon al over de 6 weken heen!

Nou, het is ons gelukt! We zijn gestopt met de BV! Gisteren heeft ie 's ochtends ?iet om de tiet gevraagd, en vandaag wou hij wel, maar ik dacht: kom op, je hebt nu 48 uur niet gehad, ik wil er meer stoppen, de productie is enorm omlaag gegaan door de zwangerschap... Mooi moment toch?! 8) Gelukkig had ik ter afleiding een bekertje drinken mee naar boven genomen en vond hij de zak dropjes die naast mijn bed stond :lol:
Twee jaar en 2 maanden gegeven... mijn persoonlijke record. De volgende heeft trouwens pech, ik ga het niet weer zo lang volhouden, maximaal een jaar (zeg ik nu, was deze keer ook niet van plan om het zo lang vol te houden)

Ga even brood voor de kippies maken.

:-*

Goeiemorgen,

Liekie: Ik zou ook niet maanden kunnen wachten hoor. :wink: En het is normaal dat je daar nu erg mee bezig bent, het is idd allemaal nog zo kort geleden. Maar d epijn gaat nie tminder zijn hoor als je nu twee maanden wacht of meteen voor een derde kindje gaat. :wink: :hug:

Marije: :dance: :dance: :dance: :clap: :clap: Grote bravo hoor voor jou en bentenboef 2 jaar en 2 maanden bv. Super!!!

Rebecca: Ga zometeen ook nog effe je blog doorlezen. :wink:

Marietje: Idd ik vind ook dat jij lekker kan genieten van vanalles. :dance: Groot gelijk heb je hoor. :wink: En altijd zo’n leuke uitstapjes dat jullie maken. :wink:

Britt: Zoals Marije zegt, we helpen je wel door deze week te komen meid. :hug: Het gaat goed komen hoor. :wink:

Gisteren mijns trijk erdoor gedraaid. En straks ga ik effe het zwembadje van Lucas schoonmaken en verplaatsen. Staat nu 's ochtends in de zon en een deel van de namiddag, maar rond vier uur (wanneer ie er dan in wil) staat het in de schaduw en da’s dan meteen zo koud. :roll:

Verder nog boodschappen doen en dat zal alles zijn. :mrgreen:

Sabine welkom terug, leuk dat jullie toch nog een fijne tweede week vakantie hadden. Jammer van je ongi’s maar op naar een raak schot deze keer :wink:

Grappige avatar trouwens!

Marije jammer van de vertraging maar weg is toch lekker weg. En Grieks :drool: :drool:

Zal misschien nog wel een tijdje duren, die verlatingsangst van Benten; heeft misschien ook wat te maken met het afleren van de tiet? Nu ja, erdoor moet hij toch, de arme knul. :hug:

Britt mooie foto van jullie drietjes, inderdaad, als dat de minst mooie was, waren die andere echt wel geslaagd.

En schrijf hier maar lekker de onzekerheid weg, elke dag ben je een beetje zwangerder en volgens ons hier allemaal zit het goed en aangezien wij allemaal vrouwen zijn weten wij het allemaal beter! :wink:

Ik denk dat ik in jouw plaats dezelfde onzekerheid zou voelen, hoor, zelfs diegenen bij wie het nog nooit misging maken zich weleens zorgen… :hug:

Marietje zo’n snoepje van een neefje dat jullie hebben.

Wel lekker dat je zo’n rustig groepje gekregen hebt om mee te werken.

Ilse arme Lucas, die heeft de laatste tijd al een beetje gekwakkeld, tja, eens ze naar school gaan worden ze meestal een periode steeds maar ziek. Was hier ook zo.

Liekie meid, wat een onzin, laat je dat niet aanpraten hoor :naughty: dat je er teveel mee bezig zou zijn, dat is toch heel normaal als het zo kort geleden is? Wie zit dan niet met vragen en iedereen zou ze toch beantwoord willen? :hug:

Hier bijna vakantie en nog veel teveel te doen; het wordt hier zaterdag waarschijnlijk weer een inpakrace. Maar ik ben er nu wel echt aan toe. Ik weet niet of mijn werk wel zo’n goede keuze geweest is, of ik ben veel minder stressbestendig dan ik dacht. In elk geval is het ieder weekend nog altijd een gevecht om een beetje te ontspannen, meestal stort ik vrijdagavond compleet in en pas dan glijdt het allemaal van me af maar tegenwoordig wordt dat al pas zaterdag en lig ik tijdens de week ook dikwijls zo gespannen als een veer wakker in bed.

Ik ga het nog even afzien, proberen me nog wat beter te organiseren en vroeger te gaan slapen, kijken of ik ergens een boek vindt om jezelf ontspanningsoefeningen aan te leren…We wachten af tot nieuwjaar en als ik dan nog elke week zo over mijn toeren ben, dan ga ik ander werk zoeken. Als de stress de voldoening blijft overschaduwen dan is het voor mij de moeite niet meer; de druk en het tempo liggen te hoog en voor de rest heb ik er ook nauwelijks voordeel bij want ik verdien niet naar wat ik doe. Nu ja, ik kijk het dus nog even aan, het allermoeilijkste voor mij is ook dat ik dat werk echt strikt zou moeten organiseren, van nature ben ik namelijk nogal een hopeloze chaoot. Tot zover mijn gekneut, hopelijk kom ik vakantie terug als een ander mens (een ander vet zwanger mens :mrgreen: ). Tot nu toe nog geen vruchtbare dagen te bespeuren in de testen maar ja, 't is nog maar dag 15 van m’n cyclus, volgende week in Portugal wordt die streep vast zo dik dat die niet meer op 't schermpje past :mrgreen:

Groetjes,

anijs

anijs, lekker portugal!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

hoop inderdaad dat je mega zwanger terug komt.

wel grappig dat ilse al bijna richting bevallen gaat en wij, de nog niet zwangeren, alles op alles zetten om eindelijk toch ook eens twee strepen te zien op zo,n test!

onze tijd komt ook nog wel!

wat doe je alweer voor werk dat je er zo vreselijk tegen op ziet?

wat het ook voor werk is, het is de stress niet waard. stress is ook niet bevordelijk voor een eventuele zwangerschap.

hopelijk vind je iets anders waar bij je je een stuk prettiger voelt.

over 2 uurtjes mag ik weer sinds een maand naar mijn werk!

heb er helemaal geen zin in! hahaha!

benieuwd hoe hopeloos het daar nog is!

heb wel weer een beetje hoop gekregen want sinds vorige week is onze ass.manager terug van haar zwangerschapsverlof en zij weet van wanten gelukkig en veegt zo de vloer aan met die flut manager die we nu hebben.

gisteren belde ze mijn rooster door en vroeg of ik geen vaste dagen wilde werken als stijn straks naar school gaat.

top dat ze daar zelf aan denkt. zou de manager zelf nooit doen. da,s een echte muts!

stijn gaat volgende week dinsdag voor het eerst oefenen op school. ben heel benieuwd hoe hij het daar vindt!

Anijs: Idd zo’n hoop gestress, is niet geo dhé. Je moet je goed voelen op je werk en ook als je thuiskomt. :wink:

En bijna naar Portugal :dance: :dance: Daar effe lekker ontstressen hé en veel seksen is goed tegen de stress. :mrgreen:

Sabine: Zal vreemd zijn hoor om na een maand terug naar het werk te gaan. :think:

Anijs, heerlijk zeg vakantie!! En als je het op je werk inderdaad niet meer trekt moet je misschien maar eens gaan zoeken naar iets anders! Hopelijk kom je heerlijk zwanger terug!

Liekie, ik snap je helemaal!!! Je bent iets verloren waar je zo naar verlangde, dat kan je niet uitstellen en wil je zo snel mogelijk weer terug!! het advies bij ons was op een maand je menstruatie af te wachten, niet om een medische reden maar dan weet je geoon beter hoe ver je zwanger bent. Wij hebben totaal niet gewacht en zijn er meteen weer voor gegaan! Je wilt dit heel graag en dan is wachten gewoon moeilijk. Ik had ook heel erg het gevoel dat de tijd ging dringen en dat we haast hadden. Succes er mee! En je moet vooral doen wat jullie zelf willen en niet kijken naar wat andere mensen er over zeggen!!

voor iedereen even een dikke knuffel :hug:

en voor die gene die het op dit moment het een beetje zwaar hebben een extra dikke knuffel :-* :hug:

groetjes petra :smiley:

liekie gewoon doen wat je gevoel zegt (denk ik?) ik wens je veel sterkte een dikke knuffel :hug:

jeetje wat is het rustig vandaag :think: :think: :think:

Ben hier ook nog eens en ben behoorlijk kwaad!!!

Het is nu al sind sverleden week dat Lucas naa rhuis komt met krabbels op zijn gezicht.

Kind kan me niet vertellen wie het gedaan heeft of wat er gebeurt is. :roll:

Normaal zit hij dus in de peuterklas samen bij het eerste kleuter. :wink: En daar zitten ze samen bij juf Carolien. :wink:

Maar omdat ze met zoveel kleuters zijn hebben ze het eerste kleuter en de peuters opgesplits. :wink:

Dus Lucas zit nu steeds voor een hele week bij andere juffen (juf Lore, juf Lien en juf Ingrid, op den duur weet ik niet meer wanneer hij bij welke juf zit). :wall: :wall:

Vandaag haal ik hem op, joepie!!! Geen nieuwe krabbel in het gezicht. :dance:

Maar wel een beet van een kindje. :shock: :shock: :shock:

De juf heeft me niks gezegd, niet van wie het is of wat er gebeurt is.

Ik dacht een briefje in de schooltas te vinden met wat en hoe … maar ook niks.

Morgen is juf Lore er niet (denk ik), dus ga ik er toch even van praten tegen juf Carolien (geen idee of zij weet wat er gebeurt is, want hij zit eigenlijk niet meer bij haar in de klas. :roll: )

Weet nu ondertussen wel van de kleindochter van onze buurvrouw (zit in dezelfde klas als Lucas) dat hij beten werd door kleine Julie en dat hij erg geweend heeft. :o :cry: :cry: :cry:

Dat is toch niet normaal meer!!! Ik vind dat echt niet kunnen!! Ze moeten de kinderen toch in de gaten houden? En als een kind overstuur is geweest vind ik dat ze dat altijd moeten melden, ook al gaat het om niks. En nu helemaal!!!

Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit Ilse!! Succes morgen!

Sorry, was een beetje boos…

Arma Lucas, geef hem maar een dikke knuffel van mij!

jeeetje ilse meid dat ze daar niks van zeggen :evil: :evil: daar kan ik ook erg kwaad om worden

dit is toch niet normaal??? :x :x

ilse meid nog even een extra knuffel voor jou er bij en voor jou zoon eeeeeen heeeeele dikke :hug:

Jeetje Ilse ~ Niet normaal gewoon! Logisch dat je daar zo kwaad om bent!! Ik zou ook een hartig woordje met die juffen gaan spreken! :hug: voor Lucas!

Petronella ~ :hug: terug voor jou!

Anijs ~ Heerlijk Portugal! Ik ben zelf ook een keer naar Portugal geweest en heb genoten! Hopelijk bevalt het voor jullie ook zo goed!

Sabine ~ Heerlijke vakantie gehad? Zo te lezen wel heh! Jammer van de :evil: meis, maar hopelijk is het volgende maand gewoon raak :-*

Marije ~ Fijn dat jullie nu van de borstvoeding af zijn! Is toch redelijk makkelijk gegaan zo heh? Wel tof dat je het zo lang hebt vol gehouden! :clap:

Britt ~ Wij zijn er voor je heh als je even van je af wilt praten, maar het zit gewoon super goed deze ronde :wink:

Gisteren heb ik behang getrokken in de kamer die we als kinderkamer gaan gebruiken. Dan gaan we van het weekend even een goede grondverf kopen en dan gaan we de kamer alvast in de grondverf zetten, dan is dat maar alvast gebeurd!

Ik zou zo graag meer willen gaan doen, dingen willen gaan kopen, maar ik moet toch ook wel toegeven dat ik een beetje bang ben…heb zo af en toe een gedachte van wat als… :roll: Ik weet dat ik die niet moet hebben, maar zo af en toe kan je het toch niet laten. Maar we blijven positief! De komende 3 weken kunnen mij niet snel genoeg voorbij gaan, zodat ik mijn eerste afspraak bij de vk heb!

Volgens mij beginnen de hormoontjes hier wel iets op te spelen. Heb vandaag al de hele dag zo een gevoel dat ik om niets in het huilen uit zou kunnen barsten :? Maar goed, hoort er allemaal bij geloof ik heh :wink:

Hoe snel ging bij jullie eigenlijk je buikje groeien toen jullie in verwachting waren van de eerse? Ik heb nog niet het idee dat er hier iets gebeurd, hoewel ik wel mijn knoop los laat aan mijn broek, omdat ik een opgeblazen gevoel heb, alsof je teveel gegeten hebt zeg maar, alleen zie ik nog niets. hahaha

Verder doen mijn borsten 's ochtends zo ontzettend veel pijn!!! :? Maar goed, genoeg over mij…

@britt wrote:

Sorry, was een beetje boos…

Ohw Britt ik schrok ook even van jou. :lol: Wist neit dat je je zo boos kon maken. :wink: Maar is idd zoals je zegt, ze meoten het melden hé. :wink:

Benieuwd wat ze morgen gaan weten. :wink:

Rebecca: Ik durvde ook de eerste weken niks van babyspulletjes kopen hoor, heeft hier ook een tijd geduurd voor ik de eerste echte pyjamaatjes en kleertjes kocht. :wink:

Oh en van Lucas was ik ook opgeblzen. Rond de 9 weken kreeg ik een zichtbaar buikje, maar heb het weten te camoufleren tot aan de 12 weken. :wink: