Novemberstoppers 2007 (deel 4)

he meiden

hier even een dipje,

voel me zo :thumbdown: :cry:

ben er ook veel mee bezig nu

ook steeds vaker bloedverlies

en besef nu denk ik ook dat het echt voorbij is… :cry:

he lieve simba toch :frowning:

vind het zo naar voor je meid. :hug:

maar je mag je gerust heel verdrietig voelen nu. je moet het toch een plekje kunnen geven.

we huilen allemaal met je mee hier,zeker weten.

vooral die meiden die ook weten hoe het voelt om in zo,n situatie te zitten.

heel veel sterkte meid :hug:

Hey Simba,

heel veel sterkte!! We leven echt met je mee!! Het is ontzettend moeilijk! Je hebt je al zo enorm goed gehouden, maar je hebt gewoon veel verdriet. Het is toch een verlies, hoe klein het dan ook was. Schrijf hier gewoon lekker van je af!! sterkte!

SImba, nog ff een gedichtje voor jou!! Bij een mk heb je het gevoel dat je je groot moet houden omdat er veel dingen zijn die erger zijn. Maar dit is op het moment voor jou even het ergste dat je kan overkomen. Ook al was het nog zo klein, alles wat je deed, at, voelde, droomde, het ging allemaal over je zwangerschap. Hoe klein het dan ook was, het is gewoon een heftig verlies. Daarom ff dit gedichtje voor jou:

Zijn rupsjes geen beestjes

wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen

En zijn roosjes geen bloemen meer

wanneer ze blijven in de knoppen

Is een herfstblad geen blad meer

wanneer het valt van de boom

En is liefde niet oprecht

wanneer het niet kan worden getoond

Is het ijs er nooit geweest

Alleen omdat het smelt

En is een mooi verhaal niet mooi meer

wanneer het nooit kan worden verteld

is een kaars geen kaars meer

wanneer het lichtje is gedoofd

En is een leugen geen leugen

alleen omdat je er in hebt geloofd

Vragen die niet zijn gesteld

zijn dat dan geen vragen

En mijn kind…is hij geen kind

Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen

Wauw Britt, wat een ontzettend mooi gedicht, zit hier echt met tranen in mijn ogen.

Lieve Simba, ik sluit me helemaal bij Britt aan. Hoe klein het ook was, het was jullie kindje. Het verdriet mag er zijn, je hoeft je niet groot te houden.

Je bent een lieve, sterke vrouw, maar laat je tranen nu maar gewoon lopen, meis. En schrijf erover zoveel je wilt, wij zijn er voor je.

Dikke knuffel!

dank je wel lieve meiden

het doet me ook goed om het hier van me af te schrijven

vooral als een dag als gisteren, ben ik de hele dag alleen thuis

dan ben ik er zoveel mee bezig en blijf ik maar nadenken.

@britt, wat een mooi gedichtje

nou ik ga maar is op internet zoeken naar een nieuwe stofzuiger deze die ik nu heb is echt waardeloos

Mooi gedichtje Britt. Het verwoordt het gevoel goed.

Simba, ook al was het allemaal nog maar kort en is het misschien nog niet zo veel in de beleving van anderen. Het was wel jouw kindje waar jij helemaal gelukkig mee was en naar wiens komst jij uitkeek!

Ook ik jank er af en toe nog wel ff om hoor. Het is toch een verlies hoe je het ook bekijkt.

Elke keer als ik nu Derek Ogilvy zie (je weet wel dat medium) en hij zegt iets over een kind dat bij iemand is en dat dat dan een miskraam is geweest dan denk ik: hoe klein ook, het was toch iemand. Goed ik ben dan wel zo’n zweverig figuur misschien, maar ik geloof wel dat er meer is en ik vind het een fijn idee dat het kindje dan misschien toch nog bij me is.

Dus meid je hebt gewoon recht op je verdriet dus laat het maar lekker komen. Ik hoop voor je dat alles snel loskomt, zodat je het misschien wat meer los kan laten. :hug: :hug:

Ik heb nog twee foto’s van mijn mannetjes in het showforum gezet!

Ik zit nu op 1499 berichten. Best veel al… Wanneer ga je van kleuter naar kiddo eigenlijk?? Misschien wel bij 1500…

Eens kijken of ik nu dan een kiddo ben geworden…

Joehoe!!

Simba: Laat die traantjes maar lekker komen hoor meid. Je hoeft niks op te kroppen. Dit was jullie eerste kindje en zal altijd in jullie gedachten en jullie hart blijven. Veel sterkte de komende tijd. :hug:

Marije: Goed nieuws hoor dat alles goed gaat met jullie ukje. :inlove: En heir zei mijn gyn. ook steeds dat die eerste zes weken het zwaarst zijn. want idd het is dan dat het hartje moet kloppen hé. Maar het gaat allemaal lekker goed bij jullie, dus ik ben helemaal blij voor jullie. Geen 12 weken echo meer?? Wel jammer dat je nu best lang moet wachten op volgende echo. :wink:

Britt: Gefeliciteerd met het kiddoschap. :mrgreen: :dance: :dance: En een heel mooi gedicht, zoiets pakt je toch hé. :wink:

Mell: Wat een prachtig en speciaal badpak. Zoiets zou ik dus nooit moeten dragen hé, mijn vetrolletjes zouden langs alle kanten uithangen. :mrgreen:

En verder … ja verder … ik heb heel weinig fut. Ik moet mezelf ertoe slepen om iets te doen. :oops:

En er is nogthans veeeeeeeeeeeeeel te doen hoor. :wall: :wall:

Binnenkort weer naar de gyn. toe en dan zijn het allemaal leuke dingen die ik mag doen (doopsuiekrs maken, enveloppen schrijven, kaartje kiezen, geboortelisjt samenstellen). :dance: :dance:

Ik voel dat deze zwangerschap toch wel meer vraagt van me dan toen ik zwanegr was van Lucas. :think: Misschien omdat ik hier al een peuter rondhuppelen heb. :think:

Ik heb ook vaak een hard gevoel in mijn buik. En dan meestal aan de rechterkant (daar ligt ons meissie ook, want daar krijg ik continu schoppen t everduren). Zijn dit harde buiken of wat is dit? De linkerkant kan ik dan wel ‘indrukken’ maar rechts is helemaal hard. :o Ook wanneer we euh … seksen en ik euh … je weet wel hé op het hoogste punt zit. :oops: :oops: Dan word die buik ook keihard.

Heb ik nooit gehad met Lucas, dus zou wel eens graag weten of jullie dit herkennen of weten wat het zou kunnen zijn. :think: :shifty:

Lucas heeft er daarnet twee uur over gedaan om in slaap te komen. :wall: :wall:

Na de laatste keer troosten en uit te leggen wat ik van hem verwacht, schijnt het te gaan. Het is stil, dus ik denk dat ie slaapt. :clap:

Hopelijk voor enkele uurtjes want ik ga hier toch wel iets moeten doen vandaag. :zzz: :zzz:

Steve is ook gaan werken, geen idee wanneer hij thuiskomt.

Morgen is hij dan eindelijk eens een hele dag bij ons. :dance: :dance:

De laatste tijd doet ie niks anders dan werken. :doh: Als ie thuiskomt van zijn werk, gaat ie gaan bijklussen bij geburen. :wink:

Tja, is moeilijk soms om rond t ekomen met één loon. :? Maar we hebben de slechtste maanden gehad. Binnenkort komt het vakantiegeld binnen en de geboortepremie. Dan hebben we eindelijk wat ademruimte. :dance:

Meiden ik ga nog effe mailtjes bekijken en dan afsluiten en mezelf eens nuttig maken. :wink:

Oh ja, lijstje is aangepast, maar er staan nog gaatjes open. Je meot me maar pb’en of zo hé als er iets niet juist is. :wink:

Ha meissies,

Hihi Britt, onze kiddo :stuck_out_tongue: Gefeliciteerd hoor!

Ilse, nog steeds niet zoveel energie dus :-* Doe ook maar rustig aan hoor, heb je nodig en wel verdiend.

Dat van die harde buiken herken ik heel erg, en idd tijdens het seksen, als je een orgasme krijgt. Heel normaal hoor, dan trekt de baarmoeder samen en dat voel je (behoorlijk :mrgreen: )

Het lijstje ziet er weer mooi uit, dankjewel! :-

En jouw man dus ook zo druk aan het werk… Ook al is het zodat jullie wat makkelijker kunnen leven, leuk is het niet!

Hier echt heel beroerd weer. Gisteren een beroerde dag, vanmorgen ging het, maar nu weer… Vraag me echt af of ik niet ook wat ziekjes ben, of dat het alleen door de zw.schap komt.

Mell
, hoe gaat het nu met jou?

Ga me er zo maar eens toe zetten een boodschappenlijstje in elkaar te flansen… Mmm, lekker met eten bezig zijn :sick: :liar: :mrgreen:

:-
Marije

Marije: Blij dat er herkenning is wat betreft die harde buiken. Vind het toch maar een heel vreemd gevoel hoor. :roll: Ma ja … om nu die orgasmes ervoor op te geven. :think: :think: :lol: :lol: Kan volgens mij toch geen kwaad hé. :shifty:

Wel jammer dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat het maar voor enkele weken meer is en dat je dan binnekort veel beter voelt (na die eerste 12 weken hé). :wink: Voel je enig verschil met de andere zwangerschappen?

Nee hoor, het kan helemaal geen kwaad.

Hihi, nee, daar geven we de orgasmes niet voor op :mrgreen:

Ik vind deze zw.schap het meeste lijken op de zw.schap van Elske. Hoopniet dat dat blijft, want dat zou betekenen 9 maanden lang beroerd :mrgreen:

Ik ben deze keer wel een stuk minder angstig en onzeker. Ach ja, ervaring hè :angel: :stuck_out_tongue:

Boodsch.lijstje is bijna klaar… Heb inmiddels wat yoghurt en toastjes gegeten met hüttenkäse, en dat helpt deze keer wel tegen de misselijkheid.

:-*

Pfff, voel me een beetje down. Heb daarnet op een ander forum een discussie gehad met enkele meiden over de poes die we hier hebben. Pfff … ze begrijpen me niet en ik voel me ook niet begrepen. Ga dan wel eens meer uitleg geven :wink:

Nou en doe daar nog maar eens wat zwangerschapshormonen bij en je hebt Ilse die onder de tranen zit voor zoiets stoms. :frowning:

Ondertussen heb ik jullie niet verteld dat ze dat ene poesje dat plots weg was ze op een andere plaats gelegd heeft. Ze zorgt er nu voor, dus er is kans dat dat ene blijft leven. :wink:

Ah we zien wel wat er gebeurt. Ik probeer het nu van me af te zetten als ik de rest van de avond niet gelijk een klien kind wil bleiten. :wink: Is trouwens de eerste keer dat ik me zo voel. :think:

@ilse, laat je niet gek maken door een discussie meid :-*

kom zo terug verder reageren hoor net dat de frietjes klaar zijn :drool:

Simba, ik sluit me aan bij de andere meiden hoor meis. Ik had bij mijn mk heel erg het gevoel dat ik niet alleen afscheid moest nemen van dat kleine frummeltje in mijn buik. Maar vooral van dat kindje dat straks geboren zou worden, waar we al helemaal bij fantaseerden, waarvan ik al in gedachten een hoofdje zag met blonde haartjes, van wie ik zo graag het getrappel wilde voelen. Ook mijn hele ‘systeem’ werd weer omver gehaald. Ik had al helemaal in mijn hoofd dat ik met de feestdagen vrij was in december en ineens moest ik dat omgooien…

Weet je, een miskraam is afscheid nemen van héél veel. Neem er de tijd voor, uit je verdriet en als je je een dag wel goed voelt, ook lekker van genieten.

Britt, ik zat met de tranen in mijn ogen toen ik dat gedichtje las…Zo mooi en zo treffend!

O ja, leuk dat ik er een collega-kiddo bij heb :lol: :-

Mooie foto’s trouwens van jouw kanjers :inlove:

Ilse, doe rustig aan hoor meid. Een tweede zwangerschap is idd zwaarder (ervaar ik zelf ook) en je merkt het idd aan je energie.

Enne…ja die harde buiken herken ik ook hoor :wink:

Marije, wat naar dat je zo beroerd bent…hopelijk duurt het niet lang :hug:

Ik heb vandaag een vroege dienst gehad. Op zich wel op een leuke groep (3 oud bewoners van mij ), alleen een zware verzorgingsgroep . Ik moest van 7.00 tot 15.00 uur werken en halverwege kreeg ik zo ontzettend pijn in mijn onderrug en heup. Eerst dacht ik ‘kom op Marie, gewoon even doorzetten’, maar dat was niet zo slim. Ik heb het dus maar wel aangegeven aan de collega en die vond het al apart dat ik als zwangere op deze groep kwam werken, want zij vinden de groep al zwaar. Laat staan een zwangere…(ik had zelfs een paar keer harde buiken ) Morgen zou ik daar een late draaien van 14.00 - 22.00 uur. Maar die collega heeft meteen geregeld dat ik dan de parttime dienst draai van 17.30 - 21.00 uur. Super hoor dat ze zo meedenken.

Ewout gaat zo lekker het eten koken, daarna ga ik lekker met Aron douchen en dan verwen ik mezelf even met een uitgebreid voetenbad in mijn voetmassage-aparaat.

Oh, Ewout heeft het eten inmiddels klaar…

Mjummie…tot later :-

marietje

Ilse, laat je niet gek maken door een discussie!! Wat fijn dat het andere poesje nog is gevonden!!

Marietje, pas maar op met dat werken op een zware groep. Je moet goed aan jezelf denken!

Ik ben zo stom!!! Ik was gisteren zo druk met al mijn twijfels…dat ik helemaal Thijmen zijn zwemles ben vergeten gistermiddag!! Kom er ook nu pas achter :oops: :oops: . Arme jongen. Ik voel me zo schuldig. Is ook helemaal niets voor mij trouwens. Maar de week was ook zo raar, net terug van vakantie, maandag pinksteren, Ruben jarig. Maar goed, wel dom dom dom dom.

Hey Ilse, ik denk dat je gepost hebt toen ik met mijn berichtje bezig was. Ben het met de andere meiden eens hoor: zet het van je af meid! :-*

Fijn dat het andere poesje weer terrecht is :slight_smile:

Britt, ik snap dat je je er rot onder voelt, maar that things happen (vooral als je lekker zwanger bent :wink: ) Volgende wek nieuwe kans meid.’

Ik vind je banner zo leuk :inlove:

Ik ga nu trouwens even spammen in het sf…helemaal fliefd op 2 foto’s :inlove:

Marietje