Britt dit vond ik op internet over een positieve ovulatietest:
Je bent het meest vruchtbaar op de dag ná je positieve ovulatietest.
Het gaat vooral om de eerste dag dat je positief test, je LH piek kan enkele dagen duren. Als je op bijvoorbeeld dag 14 en 15 een negatieve test hebt en op dag 16 een positieve test, dan kun je meteen stoppen met testen en ben je de dag erna het meest vruchtbaar. Je weet door de negatieve testen dat je LH piek op dag 16 is gestart.
Ook als je piek langer zou duren dan 1 dag, dan is er nog niets om je zorgen over te maken, want een piek duurt hooguit 3 dagen. 1 a 2 dagen na de start van de piek komt de ovulatie (op dag 2 of 3 van de piek dus) en is het eitje ongeveer 1 dag levensvatbaar.
Dus zelfs onder de meest ongunstigste berekeningen zou je nog op tijd moeten zijn geweest.
Haha Ilse ik heb er een tijdje over gedaan om het vorige berichtje te plaatsen en ondertussen stonden er al een heleboel bij maar dat had ik niet gezien, vandaar dat ik dacht dat je nog niet geweest was.
Neemt de cd van Frans Bauer bij de hand. Doet die in de cd speler, duwt op play en zingt luidkeels mee: Heb je even voor mij … Dopet rondedansje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lief, maar dat had nou niet gehoeven :twisted: Nu heb ik hoofdpijn :mrgreen:
Hihi, wel lekker hoor, die lappen tekst lezen.
Poeh, ze hebben alweer ruzie…
Benten heeft wel een half uur geslapen, daarna nog een half uur naast mij, Elske heeft niet geslapen, maar boekjes op mijn bed gelezen, ik heb wat gedommeld.
Anijs, ik had ook geen specifieke dingen die wezen op een zwangerschap, behalve dat ik het “wist”.
Ja, ik ben een echte hormoonsnurker :roll: :mrgreen: Vlak voor mijn menstruaties (ooo, heerlijk, 9 maanden lang niet ongesteld! :dance: ) en als ik zwanger ben snurk ik onwijs hard :shifty:
Ellen, auw, wat zien die taarten er mooi uit!
En de foto’s! :inlove:
Nou, ga er maar eens 1 (of 2) op een strafstoeltje zetten…
En zo snurken … en dat voor een vrouw. :think: :naughty: :naughty: :mrgreen: :mrgreen: Ah ja, gebeurt gewoon zeker. heb geen idee of ik snurk eigenlijk :think: manlief slaapt zo vast dat ie niks hoort. :wall:
Anijs: :naughty: :naughty: :naughty: Wij hebben met z’n allen heeeeeeeeeeeeeeeel veel gezond verstand … alleen gebruiken we het niet. :shifty: :shifty: :mrgreen: :mrgreen: Meid ik hoop echt dat het raak is. heb geen idee wanneer je mag testen na een alienbevruchting :think: :think: Ik heb vroeger nog een site gehad waarop je de dag van je bevruchting kon intypen en die berekende dan vanaf wanneer je kon testen. Maar vind die site niet meer terug. :wall: :wall: Hoe dan ook, ik blijf hier gewoon verschrikkelijk hard voor je duimen. Heb eigenlijk ook geen idee hoe eht zit met je baarmoederhals. :think: Nog nooit gevoeld trouwens, dus weet niet hoe dat voelt en zo.
Kreeg vandaag in de post een herinnering dat ik mijn telefoonfactuur niet had betaalt. :shock: :shock:
Die factuur sturen ze normaal op via de post. Maar enkele maanden geleden deden ze dit via mail.
Omdat ik die mails steeds vergat en zo mijn factuur vergat heb ik alles terug laten omzetten. Alles ging opnieuw via de post toegstuurd worden. :thumbup:
Zo…kindjes in bed. We hebben heerlijk met z’n drieen in bad gezeten. Ik vin dook niks lekkerder dan van die heerlijk gewassen zwitsal haartjes…hmmmm. Ik heb vakantie!!! Vandaag een drukke dag op mijn werk. Omdat ik nu vakantie heb moest ik een aantal patienten overdragen naar mijn collega’s en dat kost altijd extra tijd. Maar we hebben het weer gered.
Ik ben op zich ook neit bang dat mijn ei al is geweest. Ik heb alleen nog nooit een ovulatietest gebruikt en was een beetje bang voor een hele lange cyclus nu of onduidelijkheid met de testen. Maar ze waren echt superduidelijk. Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen, echt leuk om te zien!! EN we zien wel wat er komt. We hebben lekker vakantie dus dat komt vast goed.
Morgen is mijn vader jarig en is er in de stad een rommelmarkt. Er staan heel veel kinderen met mooi spul. Vorig jaar heb ik een bobike stoeltje voro op de fiets gekocht voor 1 euro en bijna nieuwe Teva sandaaltjes die in de winkel 30 euro zijn voor 0,50 eurocent gekocht. Zo leuk!! Ik ben wel van de koopjes en snuffelen…Dus morgen ga ik mijn slag slaan!!!
Ilse, wat een gedoe zeg met die telefoonrekening! Laat niet met sollen inderdaad! Tegenwoordig proberen ze overal geld uit te trekken!
Marije, heb je ze in bed liggen? En heeft het krukje geholpen?
Ellen, ik ga je nieuwe site zo eens bekijken. Ik ben benieuwd!
Anijs, ik heb eht even voor je opgezocht. Het is nogal een ingewikkeld verhaal. Bij bevruchting door de aliens op foto 1 kan het een week duren voordat je positief gaat testen. De zaadjes van deze aliens zijn namelijk een beetje duizelig doro de lange reis in de ruimte en kunnen dus niet zo snel het ei vinden. Is het ei eenmaal bevrucht dan kan het nog een week duren voordat het gaat innestelen. Bij bevruchting door de aliens op foto 2 kan het zelfs wel twee weken duren voordat je positief gaat testen. Zij komen van ver voorbij pluto en zijn gewoon niet zo snel!
Anijs, nu zonder gekheid. Een bevrucht eitje kan tot maximaal een week ronddobberen voordat hij zich gaat innestelen. Je hebt dan dus ook een late positieve test. Dus zolang je nog niet ongesteld bent is er nog hoop volgens mij!
@ rebecca; ik geloof wel in het paranormale hoor. Ik weet alleen niet of je zomaar elke paragnost kan vertrouwen. Iedereen kan zomaar wel wat zeggen denk ik… Maar wel spannend zo’n reading!!
Ik heb een nichtje (6 jaar) die een soort van paranormale dingen kan/ziet. Is best (heel) eng!!
@ ilse; jeetje… vaag dat er niks uit die allergie test komt zeg :think:
@ simba; :hug: t is vast niks!! je krijgt een heel mooi friemeltje te zien straks op je echo :inlove:
@ mees; hooooi, welkom terug Wat een mooie site zeg!! :thumbup: En die taarten zien er erg jummie uit
@ anijs; balen van die negatieve test. ik hoop dat je toch zwanger bent!!! (en liever niet van een alien… is zo schrikken bij de geboorte :lol: )
@ britt; vanavond is denk ik wel ruim optijd hoor!! ik had vorige x een maandag een positieve test, en dinsdag ook nog. dus dat was al 2 dagen. En dan daarna pas je eitje!! Dus aan t klussen jij!! Ik was vorige keer ook zo blij met mn positieve ovu-test!! hahaha een bevestiging dat je lichaam het doet!!
Nou vandaag bezig geweest met de keuken… Wat een gedoe :shock: we hebben beetje pech met de leidingen. die zijn echt oud… en t lekt… en t blijft lekken… bah!! Maar heb alle kastjes in elkaar gezet 8) donderdag gaan we verder.
Ben vanmorgen naar de ha geweest. Hij bevestigede dat de pijn wel echt van mijn baarmoeder komt. Maar hij denkt niet dat ik me er zorgen om moet maken. Hij zegt dat het komt omdat mijn lichaam & hormoontjes er van slag zijn door die lange cyclus, en dat daar de pijnen vandaan komen. En omdat ik zo lang aan de pil ben geweest moet ik mijn lichaam de tijd gunnen weer goed op gang te komen. Ik moet nu een aantal dagen aan de pijnstillers, en dan kijken of het minder wordt. ik ben wel weer een beetje gerust gesteld. En nu met die keuken, heb ik me niet eens echt tijd om me druk te maken. Dus dat komt heel mooi uit :mrgreen:
even kort. Morgen reageer ik wel uitgebried, maar ik wil even op Simba en Anijs reageren.
Simba, ik heb in beide zwangerschappen de eerste weken bruine afscheiding gehad. Deze zwangerschap ook weer. Telkens even schrikken, maar het schijnt dat wel 40 tot 50% van de vrouwen dat heeft. Maak je niet druk meis, volgende week een mooie echo!!
weinig in de plannning staan behalve de echo en als alles goed is gaan we het dan ook gelijk mijn ouders enzo vertellen, ja heb nog steeds mijn mond weten te houden
al heb ik een voorgevoel dat mijn schoonmoeder wat door heeft :think:
Anijs, en, hoe staat het er vandaag voor? Dat bericht van Marietje geeft wel nog meer hoop!
Heb wel in de deuk gelegen om het hele alienverhaal :lol:
Ach, lijken alle pasgeboren baby’s niet op aliens? :mrgreen:
Mell fijn dat de dokter je wat heeft kunnen geruststellen.
Britt, en? Nog leuke koopjes van de rommelmarkt gehaald?
Ilse, belachelijk joh, van die telefoonrekening. Ben benieuwd naar hun reactie.
Enne… ze hebben uiteingelijk allebei niet op hun strafstoeltje gezeten :oops: Ben met ze gaan tekenen, daarna pannekoeken gebakken en toen kwam paps gelukkig thuis Maar goed, die vond dat ze engeltjes waren :twisted: GElukkig nam hij meteen aan dat ze dat de rest van de dag niet geweest waren 8) :lol:
Hier weer een kltenacht gehad… Was net in slaap aan het vallen, werd Benten wakker, het was onrustig bij de buren, ik miste Reinoud en Benten kwam een keer of 4… hij was niet zo lekker, erg aan het dromen, last van zijn bekkie… Heb hem uiteindelijk naast me genomen en toen hebben we van 3-half 7 nog wat geslapen. Vanmorgen terug naar bed gegaan, maar kon niet in slaap komen. Ik geloof dat de spanning van de afgelopen tijd me weer even teveel wordt… Ik hoop althans dt dat het is, want tijdens Bentens zw.schap heb ik 9 maanden nauwelijks geslapen…
Verder voel ik me nog absoluut niet zwanger… niet eens last vanmijn borsten. En natuurlijk maakt Marije zich dan toch weer zorgen of alles wel goed is. Vorig jaar om deze tijd had ik net te horen gekregen dat ik een miskraam zou krijgen Nah ja, nog 2 weken tot de echo…
ik heb gisteren alleen nog af en toe een klein beetje bruinverlies gehad
maar heel weinig gelukkig!!!
en ik voel ook niets meid ook niet in mijn borsten, dit alleen rond mijn eisprong verder niet. af en toe wat maagzuur sávonds en wat buikpijn
o ja vergeet de pukkels niet hahah
maar verder voel ik me hetzelfde als normaal en ook niet echt zwanger!
na de eerste echo, gaat het vast veel meer echt worden
fijn dat je ook al zo snel mag, ik vraag me trouwens af of ik een uitwendige ga krijgen of inwendige echo met 9 wkn, moest ook een badlaken meenemen :think:
ik snap dat je onzeker bent maar het komt helemaal goed :hug: :-*
Heb de afgelopen 2 dagen wel meegelezen, maar heb het zo stervens druk op werk dat ik eigenlijk niet gereageerd heb :oops: Vanavond als ik thuis ben ga ik er eens lekker voor zitten.
Voor nu voor jullie allemaal een dikke :-* en :hug: Gewoon omdat ik jullie zo lief vind :inlove:
Simba, ik had met 10 weken nog een inwendie echo, dus reken er maar wel op. Dan is het beeld ook gewoon het mooist, omdat je dan het dichtst bij de baarmoeder zit. Een badlaken mee? :shifty: Dat heb ik nooit gedaan, dus geen idee waarom, om op te liggen zeker?
Dus jij voelt ook nog niet zoveel? Nah ja, volgens R. zie ik er heel erg zwanger uit, dus het zal wel… Stom hè, dit is mijn vijfde zwangerschap en ik weet nog steeds niet hoe het nou gaat… :oops: Mss voelde ik andere keren ook pas later dingetjes…
Ilse, lekker aan het kuisen? Of aan het genieten van het mooie weertje.
De weersvoorspellingen voor komende week zijn hier helemaal geweldig! :dance:
En de werklui zijn klaar bij ons huis, steigers zijn weg… dus de tuin is weer helemaal van ons!
Hupke,Zasje, Petronella, Sabine, hoe gaat het met jullie?
Sabine, nog een maandje hè, meid! En dan is de grote dag! Al last van gezonde spanning?
Ben lekker ovenfrites aan het maken voor de kindjes (en stiekem ook een paar voor mams :mrgreen: )… R. en ik eten straks een salade, stokbrood en een geitenkaasje uit de oven… mmmm! :drool:
Ilse hà die afzetters, 9€!! die zou ik niet betalen hoor :naughty: :naughty: 't is wel hun eigen schuld! Ik vind dat die bedrijven daar echt wel misbruik van maken; ze sturen dat toch ook niet aangetekend, dus voor hetzelfde geld gaat dat verloren in de post, ze kunnen niet eens bewijzen dat ze Ãets gestuurd hebben.
Marietje dat van die afscheiding klopt wel maar van die lengte :think: :think: dat weet ik eigenlijk niet.
Mell :hug: gelukkig ben je nu wat gerustgesteld, tja, net als we het wel eens zouden kunnen gebruiken dat ons lichaam zich mooi aan alle statistische regeltjes houdt, begint het wat tegendraads zijn eigen leven te leiden :think: :eh: Ik hoop dat de pijn al wat beter is. :-
Marije :hug: niet te onzeker meid, al snap ik je bezorgdheid wel omwille van je verleden en van slaaptekort wordt je ook niet echt vrolijker. Hier hadden we een beurtrol in periodes van slaaptekort; in het weekend mocht ieder elk een dag uitslapen zolang als ie wou, zo hadden we allebei toch 1 dag in de week de slaap die nodig was.
Ik was bij de dokter, niet zo lekker verhaaltje:
Ik had een zweertje aan de binnenkant van een schaamlip door een kliertje dat ontstoken was, dat moest de dokter doorprikken met een naald :shock: en dan begon hij erop te duwen om het vocht eruit te krijgen :shock: :shock: AAAAAAAAAAAAAAAUUUWWWW!!!
ik snap dat het soms best moeilijk was om de verhalen hier te lezen als je zelf in een stop zit maar je laatste pil is weer genomen en kan je er weer helemaal voor gaan!!!
@ilse, hoe is het met lucas kamertje, al ingeruimd???
hier sinds gisteren last van een dicht oor, zo iriitant :x
morgen maar even de dokter bellen, hopelijk kan hij er wat aan doen
meiden het zonnetje schijnt lekker, geniet ervan!!!
Simba: Wat vervelend dat je last hebt van je oor. Hopelijk kan de dokter er iets aan doen. Oh en hier inwendige echo’s gehad tot iets over de 12 weken. Ik moet trouwens telkens met de billen bloot en dan controleert hij iedere keer de baarmoederhals en zo.
Anijs: Klinkt pijnlijk die zweer/puist. Heb ik ook soms en idd op de meest irritante plaatsen. :oops: Hier een naaldje erin en openduwen. Doet idd zelfde moment pijn, maar daarna gaat het beter. Oh en ik ben echt benieuwd naar de uitslag van je bloed.
Marije: Die ovenfrites hoe doe je dat juist? Smaken die ook zo lekker als frietjes uit de frietpot??
Rebecca: Ook voor jou een dikke knuffel omdat je lief bent en zoveel werk hebt op je werk. :hug:
Zo, Lucas ligt in bed en ik ben moegetrappelt.
Deze morgen naar d erommelmarkt geweest bij mijn ouders. We waren net thuis toen het flink begon te regenen. :doh:
Daarstraks nog even hier bij ons naar de romelmarkt geweest, maar iedereen was aan het opruimen omdat het zo nu en dan regende. :wall:
Ik heb wel een leuke vrachtwagen kunnen scoren voor Lucas van Little tikes.
Normaal kost die 60 euro in de winkel en heb hem gekocht voor 10 euro. :dance: :dance: :dance: Er ontbreekt wel 1 auto van in die vrachtwagen, maar verder is het ding in supergoede staat. Lucas is er helemaal weg van. :mrgreen:
Dit is em
Verder hou ik het rustig. Ik heb pijn in mijn zij als ik teveel wil doen. :oops: Verder ben ik ook weer vlugger moe. Ik mis een beetje mijn energie die ik de afgelopen maanden gehad heb. :wall: :wall:
Hopelijk komt die nog terug voor enkele weken. :mrgreen:
Kamer van Lucas is nog steeds niet ingeruimd. :wall: :wall:
De kasten moet ik nog doen. Alles is wel afgewassen en zo.
Zijn bed is gemaakt en vanavond mag ie er voor de eerste keer in slapen. :dance: :dance: Ben benieuwd hoeveel keer hij eruit zal kruipen. :mrgreen:
Ze zijn minder vet dan frituurfrietjes, maar ik vind dat wel lekker. Je moet ze er wel lang genoeg in doen, anders zijn ze wit en slapjes :sick:
Simba, vervelend een dicht oor… had ik vandaag ook last van, maar gelukkig maar even (hihi, zou het een zwangerschapskwaaltje zijn?)
Anijs, morgen de uitslag… ben heel benieuwd lieverd, ik duim heel hard dat je geweldig zwanger bent!
O, en hier geen wisseldiensten in de nacht… Maar da’s omdat ik verder niet werk en Reinoud zo’n 7 dagen per week… Wel mag ik in het weekend ook een dag uitslapen en word ik regelmatig overdag even terug naar bed gestuurd als R. thuis is.
Sabine, leuk om even van je te lezen. Joh, je hoeft toch helemaal niet te reageren, schrijf gewoon lekker hoe het met jou gaat.
Tof joh, de allerlaatste pilstrip!
En dan lekker zwanger terugkomen uit Mallorca :inlove:
Ik ga maar eens snel eten koken… maar heb net gesnackt
:oops: (bitterballen en vlammetjes :oops: :oops: o ja en een soepje… euh… met een boterham erbij… o jee, wat een bekentenissen)