Zo zie je maar weer dat soort dingen worden altijd afgestraft :naughty: :naughty:
Ik heb het idee dat ik het bij een eventuele volgende ronde wel zonder ovu testjes af kan. Er was nu zoveel waaraan in merkte dat m’n ei eraan kwam dat de testjes niet echt nodig waren. Wel een fijne bevestiging, maar verder eigenlijk niet. Ik merkte het al een paar dagen aan m’n slijmverlies. Verder 2 dagen ervoor pukkels in m’n gezicht en ik kon m’n daadwerkelijke eisprong weer voelen. (dinsdag om 18.30 uur :lol: ) Dus mocht een volgende ronde nodig zijn, dan wordt het kok pauze en geen ovu testjes. :lol: En dan maar hopen dat het werkt. :shifty: Ik merk namelijk nu alweer dat ik er veel te veel mee bezig ben.
Ik neem geen pauze iig. Moet dit bericht plaatsen om te zien wanneer NOD is.
Veel te druk op werk om er echt mee bezig te zijn.
Heel goed Romi! Ik hoop dat je door de drukte niet vergeet om (positief) te testen. :lol:
Is echt een heel verschil met vorige keer zwanger worden.
Ik denk er wel veel aan, maar vooral als ik in de toekomst denk. Dus met afspraken plannen ed.
@ Kim81 :hug:
@ Esther :hug:
Ik zal nog wat hormoontjes strooien hier. :: :: ::
:: :: :: :: :: :: :: ::
:: :: :: :**:
Zijn er nog dames die een pauze inlassen vanwege het risico op een decemberkindje?
Nou, de vriendin in kwestie is op de hoogte dus ik kan vrijuit op het forum Gelijk maar een ticker gemaakt en ongesteld ben ik dus niet geworden haha!
Ik had dus zondag op maandagnacht niet zo lekker geslapen doordat mn buik zo aan het rommelen was. Toen mn man de volgende ochtend vroeg weg moest heb ik dus toch maar eens zo’n vroeg testje gedaan met zo’n dipstick. Daar was een heeel vaag streepje op te zien, maar ik had ze al eerder gebruikt en toen was er echt niets te zien! Dus ik was al happy! Toen heb ik nog wat kruidvattestjes gehaald en die liet maandag al direct een hele duidelijke streep zien, dinsdag nog donkerder en gister even donker als de controlestreep! Helemaal blij dus :inlove: Al heeft het wat tijd nodig gehad om het door te laten dringen…
Ik voel me verder wel ok, maar nog steeds een hoop gebubbel in mn buik en ik ruik alles nogal erg goed en sommige geuren kunnen me nu al een onpasselijk gevoel geven, maargoed het is wel een soort bevestiging dat er wat gaande is en dat is wel fijn! Inmiddels mn NOD ook voorbij dus dat voelt alsof ik al één horde genomen heb in de spannende weken!
Ik hoop zo dat de rest ook snel mag volgen en dat de postieve vibe nu goed door zal zetten!
Knap trouwens Naatje dat jij je ei kan voelen, ik heb het de laatste maanden echt geprobeerd, maar ik voel niets. Ik ben dus ook wel benieuwd wanneer mn ei is gesprongen afgelopen maand Want dan weet ik of het verwekt is op vakantie of net weer thuis hihi
Romi, jij hebt het super druk dus? Kun je nog een beetje verder komen met je scriptie?
En Miro, hoe gaan jullie het eigenlijk doen met de babykamer? Krijgt de beeb een nieuwe of krijgt I.lse een andere kamer? Ben je er al veel mee bezig? Met de komst van de kleine?
Ha leuk Esther dat je het nu openlijk mag vertellen!
Kom je nu meekletsen bij de nov-mama’s?
Trouwens, lijkt me een goed idee om het onderwerp van dit topic te sluiten en gezellig door te kletsen met z’n allen :mrgreen:
Hier nog wat hormoontjes voor jullie:
:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::
Enne Es, ik heb ook zo’n last van mijn darmen! :shock:
Esther fijn dat je het er nu over kunt hebben!!
Op werk erg druk nog. Werk elke avond.
Scriptie ligt dus stil.
Kom net van kraamborrel van (inmiddels oud)-collega. Maar hij is nu mijn klant. Ging dus over baby’s. En dan heeft collega gister verteld dat ze zwanger is. In oktober gestart, nu 13 weken…
Ach ook wel weer fijn. Ben ik niet meer enige moeder (+parttimer) tussen de accountants.
Romi, nu maar hopen dat je deze maand ook zwanger bent dan kun je nog een beetje zwangeren met je collega in plaats van denken: “ik wil ook…!”
Ruth, ik heb me al aangemeld hoor!
Dit waren mn testjes trouwens
@ Esther weet je zeker dat je niet wat langer zwanger bent/kunt zijn?
Jouw eerste test lijkt heel erg op mijn eerste test. En ik was toen al 4wk zwanger. Maar misschien maak jij snel en veel HCG aan, dat kan ook.
@*Esther wrote:
En Miro, hoe gaan jullie het eigenlijk doen met de babykamer? Krijgt de beeb een nieuwe of krijgt I.lse een andere kamer? Ben je er al veel mee bezig? Met de komst van de kleine?
De eerste 5 maanden zal de baby bij ons op de slaapkamer liggen in de wieg. Misschien zetten we daarna wel een ledikant bij ons op de slaapkamer. Daar is wel ruimte voor. Uiteindelijk (wanneer weet ik nog niet) zal de baby naar het kamertje gaan waar Ilse nu ligt. En zal Ilse naar een nieuwe kamer gaan. Maar dan is Ilse al ouder als 2 jaar. We gaan in ieder geval in mijn zwangerschap niet met kamertjes bezig. Wij zitten nog midden in een grote verbouwing die we proberen af te krijgen voordat de baby komt.
Ik betrap me er wel op dat ik iets minder bezig ben met deze zwangerschap. Ik moet bijv. nog steeds een afspraak maken voor een 20wk echo. Dat had ik in de eerste zwangerschap al lang geregeld. Ik denk als ik de kleine straks voel bewegen dat het wel weer echter wordt allemaal.
Best een duidelijke test al hè voor 4 dagen voor de NOD, maar ik heb op 1 maart een positieve ovutest gehad (donderdag) en ga er maar even vanuit dat mn ei op vrijdag is gesprongen… Eerder kan gewoon niet!
Maar idd misschien maak ik wel veel en snel hormoon aan of
Een tweeling :o ik zou namelijk niet de enige zijn in de familie, mijn vader is ook onderdeel van een tweeling :lol:
@*Esther wrote:
Maar idd misschien maak ik wel veel en snel hormoon aan of
Een tweeling :o ik zou namelijk niet de enige zijn in de familie, mijn vader is ook onderdeel van een tweeling :lol:
Dat heb ik ook gedacht. Maar ik denk dat zeg ik nog maar even niet
Een tweeling zie ik persoonlijk echt niet zitten… Vind 1 per keer genoeg.
Maar je doet er weinig aan hè.
Mbt werk zal vennoot niet blij zijn als ik deze maand zwanger ben. Zou nl. betekenen dat verlof van mij en collega elkaar overlappen. Dat is bij ons werk geen doen eigenlijk.
Esther, wat fijn dat je er nu (hier in ieder geval) open over kan praten. :dance: Ik testte destijds ook 4 dagen voor nod positief. Ik liep ook weken rond met het idee dat het er best twee konden zijn. Ook omdat de mevrouw van MvM vroeg of ik wel zeker wist dat ik nog maar zo kort zwanger was. :think: Maar (gelukkig) was erop de echo maar een kindje te zien. :inlove: Ik was toen toch best een beetje opgelucht. Het had me zo jammer geleken om in een keer klaar te zijn. Nu mag ik lekker nog een keer. :lol: En wat betreft m’n eisprong. Sinds ik niet meer aan de pil ben (september 2008) voel ik hem vrij goed. De ene keer heel pijnlijk en de andere keer een beetje zeurend als een menstuatie. Na m’n zwangerschap hem ik hem een tijdje niet gevoeld. Ook minder op gelet misschien. :think: En ik gaf toen ook nog een tijdje bv. Kan er ook mee te maken hebben gehad. Maar nu is het steeds vrij duidelijk. Zo wist ik dit keer ook dat klussen de volgende avond niet meer nodig was. Ik had rond 18.30 uur m’n ei en die overleeft maar 24 uur zeggen ze. Maar diezelfde avond én de avond ervoor wel geklust. Dus meer kan ik er niet aan doen toch? :shifty:
Ik heb deze maand mijn ei ook gevoeld. Maar ik voel echt 2 dagen de druk en steken en als de pijn weg is neem ik maar aan dat ie gesprongen is :mrgreen:
Ik zou ook wel even moeten slikken geloof ik als het een tweeling zou zijn :silenced: maar uiteindelijk zou ik ook daar hartstikke blij mee zijn… Heb net nog wat gegoogled, maar er zijn ook zat tweelingmoeders die niet zo vroeg zo veel Hcg aanmaken, dus we wachten het maar rustig af… Volgenss mij krijg ik ook pas een echo bij twaalf weken dus dat duurt nog wel even…
Wel handig dat voelen van je ei Althans in de periode dat je het wilt voelen. Als je niet zwanger wilt worden is het ook wel weer irritant geloof ik
Dat valt wel mee hoor Esther. In mijn geval dan… Ik voel het echt maar 5 tot 10 minuutjes en dan is het gevoel weer weg. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik rond mijn eisprong last heb van pukkels. Ook als ik ongi moet worden heb ik daar last van. Dus twee keer in de maand. Als ze net een beetje weg zijn komen de volgende dus alweer. Zal blij zijn als ik daar straks weer 9 maanden vanaf ben.
breekt even in
Es, ook hier nog een keer super gefeliciteerd! Ben zo blij voor jullie Kunnen we straks eindelijk eens wat terug oppassen :mrgreen:
En ik voel me nu wel een beetje schuldig dat ik er over begon :oops: Maar ach, tis misschien juist ook wel fijn als je er irl over wil kletsen… :inlove:
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor alle nog-niet-zwangeren, hopelijk is het ook voor jullie snel raak!
breekt weer uit