November/decemberstoppers 2011 #2

Waar in Zeeland ga je naartoe? Hopen op lekker weer het weekend dan maar :smiley: Have fun!

en jawel hoor de 2e streep wordt donkerder :dance:

Gisteren en eergisteren was de streep… ehm je moest goed kijken dan zag je hem en nu is ie goed te zien.

Neem mn testjes dus toch maar mee, op een alleen momentje kan ik dan best ff testen :lol:

Mn boops doen ook best pijn, geen idee of dat bij je ei hoort hoor :think:

Ik heb vrienden in Vlissingen wonen, daar gaan we heen.

We wonen beiden dus in de uiterste puntjes van Nederland :lol:

Ik in het Noorden, zij in Zeeland.

Nou wie weet kan je nog even lekker over de boulevard wandelen! Verder vind ik Vlissingen niet zo’n leuke stad :silenced: :wink: , maar als je vrienden maar leuk zijn :smiley: Fijn dat je streepje donkerder wordt trouwens :slight_smile:

Heeeeerlijk 3 dagen weekend :dance:

En weer even de tijd om te reageren, zag jullie reacties vandaag wel, maar was te druk om te reageren op het werk.

Pooh, lekker naar Zeeland, heerlijk!

Geniet ervan en hopelijk worden je testjes nog donkerder. Vriend is wel mee hoop ik? :wink:

Miro, wat fijn een gezond jongetje!!! :dance:

Wat zal dat anders zijn straks zeg als je al die meiden dingen gewend bent. Al weet ik niet of je dochter al echt meisjesdingetjes heeft natuurlijk.

Fenna had wel vrij snel dat ze rokjes en jurkjes aan wilde en speldjes in haar haar. Ze is nu ook echt een meisje/meisje. Ik zal dus wel moeten wennen als er een jongetje in mijn buik blijkt te zitten. Ben al bijna 3 jaar een meisje gewend en ben daar helemaal in thuis. Jongensdingen weet ik niks vanaf.

Heb jij dat gevoel ook?

Esther, fijn dat de zwangerschapskwaaltjes lijken mee te vallen.

Futloos hoort er zeker bij, gaat vanzelf weer over. Nog maar even waarschijnlijk.

En wat je zegt over dat het fijn is dat er een leeftijdsverschil zit tussen nr 1 en 2 is iets wat ik persoonlijk heel fijn vind. Ik moet er niet aan denken om 2 kindjes zo snel op elkaar te hebben.

Fenna is al behoorlijk zelfstandig, hoeft niet meer in de kinderwagen, eet zelf, kleedt zichzelf grotendeels aan… Dat maakt het wel stukken makkelijker. En aangezien ik een drukke baan heb is dit in mijn ogen een goed leeftijdsverschil.

Besef me soms dat ik zwanger ben, maar vaak ook niet. Ben er wel veel mee bezig in mijn hoofd, maar ik weet niet…

Heb ook neiging om het te vertellen aan mensen, gewoon midden in een gesprek. Net als dat ik tegen mijn moeder zei dat we volgend jaar met de ‘kinderen’ op vakantie gaan… Nou heeft mijn moeder daar niks uit opgemaakt, omdat ik al eerder heb aangegeven dat ik zomaar eens zwanger zou kunnen zijn volgend jaar zomer en dat had mijn moeder zelf ook al bedacht. Als ik maar niet net bevallen was of hoogzwanger, dat maakte het plannen van een vakantie met heel de familie niet bepaald makkelijker. Ouders zijn volgend jaar nl. 35 jaar getrouwd en we zijn druk op zoek naar een vakantieplek, waarbij we dus wel rekening houden met een evt baby.

Heb ook nog geen kwaaltjes, maar die had ik rond deze periode met Fenna ook niet. En met 6 weken werd ik hardstikke ziek, daar ben ik nu dus bang voor…

@*Esther wrote:

Wat fijn Miro! Allereerst dat de kleine knul ( :inlove: ) gezond is en dat je zo in de wolken bent: leuk ook om van beide geslachten één exemplaar te hebben :wink: al zou een meisje net zo goed fantastisch zijn geweest!

Wel een opluchting zeker? Was je gespannen? Nu genieten zou ik zeggen :smiley:

Ik was echt behoorlijk gespannen. Ik had niet zo goed geslapen. En ik heb wel aardig wat traantjes gelaten tijdens de echo. Ik ben helemaal geen jankert. Zelfs niet onder invloed van zwangerschapshormonen. Maar nu kon ik het niet tegenhouden.

Je verwoord precies zoals wij erover denken. We vinden het superleuk dat we een jongen krijgen. Inderdaad leuk om beide geslachten te hebben. Maar een meisje hadden we ook hardstikke leuk gevonden. Dat is immers al vertrouwd.

En gekke trek had ik in de eerste zwangerschap wat meer als in deze. Niet dat ik ineens dingen wilde eten die ik normaal niet lust hoor. Maar ik had een tomatenmanie. Heel wat tomaten, tomatensoep, tomatensaus etc. verorberd.

En dat futloze: ik voelde me echt beter na 12 weken. Hopelijk jij ook.

@ Romi ja ik zal wel even moeten wennen aan het jongensgebeuren. Maar dat went ook snel denk ik. Ik kan in ieder geval gaan shoppen. :dance:

Ja geen idee of Ilse echt een meisje-meisje is. We zullen het zien. Het zal wel wennen zijn om nu voor jongenskleding te moeten shoppen.

@ Pooh veel plezier in Zeeland. Ik heb geen verstand van ovu-testjes dus ik kan je er niet bij helpen.

De gezondheid van ons kindje lijkt helemaal goed. Maar er was wel iets afwijkends op de echo. Qua hoofd en buikomtrek zit ons kindje ver boven gemiddeld. P50 is gemiddeld en P95 is de bovengrens. En qua hoofdje zat hij op p96 en qua buik op p98. Het is een indicatie om ons door te sturen naar de gynaecoloog voor een GUO-echo en mogelijk aanvullend onderzoek. Dat bespreken we van de week met onze eigen VK. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Het kwam op mij over als: het is een formaliteit en meer voor de zekerheid etc. En echt zorgen maak ik me er niet over. Ilse liep ook voor in de groei tijdens de eerste 30 weken. En daarna deed ze het wat rustiger aan. En ze was maar 3420 gram toen ze een week overtijd werd geboren.

Ik kan me zo voorstellen dat ze mijn bloed misschien verder gaan onderzoeken op evt. suikerziekte ofzo.

Oja echo-foto's in het showforum van de septembermama's!

Wat n stilte hier… :think:

Romi, hoe is het met jou? Wanneer heb je je echo?

Gebeurt hier weinig :mrgreen:

Ik wacht af tot 18 mei, dan heb ik intake en echo.

Gister tegen mijn ouders en schoonouders verteld en foto naar mijn zusjes en broertje gestuurd.

Geen klachten?

Ach, wat lief zeg… :inlove:

Nog niet, vanmorgen weeïg, maar kan ook door moeheid komen, vannacht slecht geslapen. Dan ben ik altijd weeïg.

Nou, lekker Romi!

Hopelijk blijft dat zo…

Vorige keer begon het bij 6 weken en 1 dag… Ik ben er bang voor…

Je zei t al eerder idd… Hopelijk begint t later nu en is t milder…

wat is het rustig hier!? Is iedereen aan het bijkomen van koninginnendag? Wij hebben heerlijk geshopt maandag en inmiddels ook alweer een dag werken erop zitten. Zometeen een klant voor de nagels en de rest van de dag lekker genieten met mijn kleine mannetje…

@ Romi wat een leuke foto!

Is je vriend nu trouwens blijvend van het roken af? Of is hij weer begonnen? (het had wel het gewenste effect :wink: )

@ Kim81 jouw NOD komt eraan zie ik. Spannend!

Kim: nog 4 dagen voor je NOD… Hoe voel je je eronder dit keer?

Miro, vandaag precies op de helft, heerlijk!! Voel je eigenlijk almwat schopjes hier en daar?

Kim, nog maar 4 dagen. Hopelijk sluit jij je dan ook aan.

Miro, hij is nog steeds gestopt met roken ja. Erg fijn!

Heerlijk na een dag werken al mijn vrije dag. Gaan zo weer richting zwembad.

Jaaa hier alweer 20 weken!! :dance:

Ik voel de kleine al vanaf week 14 bewegen.

Maar de afgelopen weken ineens een stuk minder.

Blijkt toch de placenta weer aan de voorkant te liggen. Net als bij Ilse.

Geen idee hoe het dan kan dat ik het zo vroeg al duidelijk voelde. Bij Ilse voelde ik voor het eerst wat bij 17,5 wk.

Wrs. lag de placenta nu bij 14wk ergens anders en is het met het groeien van de baarmoeder naar voren verplaatst.

@ Romi wat fijn dat je vriend blijvend gestopt is. Wel zo gezond en wel zo fris.

@ Ruth en Esther jullie gaan ook hard! Al richting de 11 weken.

@ Ici hoe is het eigenlijk met jou?

@ Naatje ik las op fb dat je naar NKOTBSB bent geweest. Hoe was dat?? Oh als pubertje heb ik die casettebandjes (ja ja casettebandjes) van NKOTB grijs gedraaid!

Wat een schattige foto van je dochter Romi! Leuke reacties gehad zeker? Kan me voorstellen dat je bang bent om weer zo misselijk te worden, maar hoop dat het dit keer niet zo heftig zal worden.

En Miro alweer 20 weken! Super joh :slight_smile: Hier gaat het ook wel snel nu! Heb er nu ook wel vertrouwen in, al blijft er stiekem wel iets knagen dat de echo volgende week ook niet goed zou kunnen zijn…

Kim81, goede hoop deze maand?

Pff ik voel me vandaag zo %^&*%$#^ al 4 keer overgegeven vanmorgen, op den duur was mn maag gewoon leeg, maar dan nog spugen gal enzo :sick: Zo beroerd als vandaag heb ik me de laatste weken nog niet gevoeld en ik had al zo bagger geslapen. En nu moet ik straks wel even naar de Uni :frowning: Zie der vreselijk tegenop!

Ik liep de hele dag steeds een hapje sultana of evergreen te eten. Dat hielp bij mij best aardig. Gewoon steeds een hapje als je het weer een beetje voelt opkomen. Ik werd ook echt gek als ik ze een keer was vergeten mee te nemen. Sterkte! :hug: