November & decemberklussers 2005 (nieuw deel)

heb een vraagje:

hoeveel dagen na je eisprong moet je ongi worden 14 dagen tog???

Spookie, gemiddeld is dat inderdaad 14 dagen, maar het kan variëren tussen 12 en 16 dagen. Het wisselt dus per persoon… Als je niet weet hoe lang jouw luteale fase is (die wisselt namelijk per persoon, maar niet per cyclus voor die persoon, jouw luteale fase is elke keer even lang) zou ik 14-16 dagen aanhouden.

:-* Smiley

jeetje, snap er niets van… ik heb mij er ooko nog nooit mee bezig gehouden hoor dus zou het ook echt allemaal niet weten…

Geeft toch allemaal niet lenie? :-* Enne als je wel iets wilt weten, dan vraag je het toch gewoon. Maakt niet uit hoor :wink:

hallo,

om even terug te komen op je vraag smiley,

Ik ben nog niet zo geregeld ongesteld, maar dacht dat het rond de 32 dagen was. (28-28-34-30-31). Nou werd ik de laatste keer pas op dag 42 ongesteld. Ik baalde erg omdat ik me er al van overtuigd was, dat ik zwanger was. Ik was er ook heel veel mee bezig.

Daarom ga ik deze maand proberen er niet bezig te zijn. En dan zie ik daarna wel verder. Wil natuurlijk het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn, daarom zou ik het liefst wel temp en ovu testen doen. Maar het werd bijna een obsessie, was er dag en nacht mee bezig. En toen was het niet meer zo leuk. Daarom de komende maand of 2 maanden even niks, en daarna mischien weer temp.

Over het financiele stukje: mijn man verdient goed, werkt ful time. Ik werk 32 uur in de week. We hebben het nu best breed. Dat zal straks wel even wennen zijn. Als wij een kindje krijgen, ga ik minder werken, maximaal 3 dagen. Dan hoeven wij nog 2 dagen oppas van 1 uur tot 6 uur. Ik werk namelijk van 1 tot 8. En mijn man is rond 6 uur weer thuis.

De derde dag is mijn man zelf thuis.

Maar ik heb een jaarcontract en weet niet zeker of ik wel aangenomen wordt voor vast als ik zwanger ben… Dat vindt ik een zorg voor later. We redden het ookwel als ik niet werk, alleen wordt het dan wat krapper.

Ik vind zelf als babytjes nog klein zijn de creche niet zo geschikt. Dan heb ik liever een oppas. die heeft er gewoon meer tijd voor.

Als je kindje wat groter is, vind ik de creche wel heel leuk, kan hij of zij leuk met andere kindjes spelen.

Ik zit op dit moment in een spannende periode want mijn broer en schoonzus krijgen een tweeling. Het wordt woensdag geboren dmv een keizersnee. Ik vind het erg spannend allemaal.

Weet jullie omgeving ook dat jullie gestopt zijn met de pil?

Ik heb het mijn broer en schoonzus verteld, 2 vriendinnen en een goede vriend. De rest van de familie en vrienden weten het niet.

Vindt het altijd wel lastig als mensen vragen van hoe zit het, willen jullie ook kindjes?

Nou, dat was weer een heel verhaal.

sommige mensen in mijn omgeving weten dat ik gestopt ben met de pil… op mijn werk bijvoorbeeld en 2 goede vriendinnen… de ene omdat ik mee zou gaan naar de sauna maar niet als het raak zou zijn en de andere (beste vriendin) heb ik het van de week verteld… ik kon het echt niet voor mij houden…zij heeft 2 schattige kids en mijn eierstokken gingen jeuken :lol: :oops: :lol:

haha jeuk aan de eierstokjes :lol:

Bij ons weten eigenlijk veel mensen het, behalve op mijn werk… Die ga ik het dus echt niet vertellen voor 12 weken :shock: :wink:

ik heb het verteld omdat ik op moet passen op het werk, 1 jongen kan je in je buik schoppen per ongeluk ( kan hij niets aan doen)

ik maak mij ongerust om mijn neefje… sinds zijn epi aanval slaapt hij veel meer dan voorheen… voel mij er gewoon rot door… :cry:

Hello Ladies,

het wachten is weer aangebroken. Geen klachten hier… Alleen gevoelige (.)(.). Tepels dan… maar dat heb ik wel vaker voor mijn NOD. Niet zo bijzonder dus… Het lijkt wel of iedereen in mijn omgeving zwanger wordt echt ongeloofelijk… Nu ik nog! :wink:

Lenie, succes en sterkte met je neefje, ik hoop dat het goed komt!

Hoe is het met jou B-tje??

Smiley: spannend he… lopen we gelijk… Gelukkig ben ik dan niet de enige die in spanning zit. Jij al verschijnselen?

Meissie: tijdje niet gezien? Ben je er nog wel?

Mikey: jou ook een poosje niet gezien??

Janna: hoest met jou en je verhuisplaannen???

Pfff… ik kan mijn hoofd niet bij mijn werk houden… Straks kom ik wel weer ff buurten!

Dikke kus…

M

Hoihoi,

Lenie, haha, er vliegen hier opeens allerlei termen rond he… Spookie, Brigitta en ik vullen onze gegevens in op een site waar je de boel makkelijk bij kunt houden. Daar hadden we het over :wink:

Ik snap dat je je zorgen maakt om je neefje (hij heet Stein toch, of onthou ik het nu verkeerd?) Is hij aan de medicijnen? Dat kindje in onze omgeving was ook veel aan het slapen na het starten van de medicijnen, dat wordt vanzelf weer beter. Ik hoop dat hij snel opknapt.

Greet, het moet inderdaad geen vreselijke obsessie worden, dus verstandig van je om er even wat minder mee bezig te zijn.

Spannende dag morgen voor jouw familie! Laat je morgen even weten hoe alles gegaan is?

Madame M, nee, nog niks hier. Alleen ‘kwaaltjes’ die ik voor mijn eitje al begon te krijgen, dus ik vermoed dat ik dit keer ovulatiepijntjes heb (gehad) Normaal heb ik dat niet, maar misschien dat het allemaal wat anders reageert omdat mijn ei zo absurd laat was ofzo… (ik roep ook maar wat hoor…)

Even samen aftellen: NOG 9 DAGEN! :wink:

Brigitta, heeft FF je ovulatiedag weer teruggegooid naar dag 13? Tel je nu weer met ons mee?

Hier dus weinig boeiends… Ook wel eens lekker na al die perikelen van de afgelopen weken :wink:

Tot later maar weer.

@lenie wrote:

ik maak mij ongerust om mijn neefje… sinds zijn epi aanval slaapt hij veel meer dan voorheen… voel mij er gewoon rot door… :cry:

lenie, kan me voorstellen dat je er rot door voelt.maar misschien wat smiley ook zei door de medicijnen? ik weet verder niet veel erover, maar er is toch wel wat tegen te doen tegenwoordig?

de vraag van greet of de omgeving het weet!

bij mij weet niemand dat we er mee bezig zijn (zelfs mijn ouders niet)

voordeel natuurlijk niemand die vraagt en…en… ben je al zwanger…

nadeel dat je life nooit iemand wat kan vragen hoe of wat…maar gelukkig dat kok er is!

op mijn werk vertel ik het ook lekker niet,pas als ik zwanger bent en de 3 maanden heb gepasseert of misschien eerder zeggen omdat me werk te zwaar wordt :think: …maar dat zie ik dan wel…

ik heb tot nu toe 3 personen gehad die gevraagd hebben wrom we nog geen kids hebben en alle drie duidelijk gezegt al was ik er mee bezig dan zeg ik tog nx :wink:

hier in mijn omgeving niet veel zwangere of is me niet opgevallen…

nou verder hier ook niet veel boeiends…

nou kom later nog wel weer is loeren, fijne dag all :-*

Hoihoi,

Wij hebben net de echo gehad alles zag er goed uit! En… het was nog niet heel duidelijk te zien maar de echoscopiste neigde toch meer naar een meisje! Ik zal later even de echo laten zien, kijken wat jullie denken. Ik denk het ook wel want ze (tja, zal maar gelijk ‘ze’ zeggen) is ook ietsje kleiner voor haar leeftijd terwijl Luca juist steeds wat groter was. Verder schatte de vk gisteren ook een meisje vanwege de snelle hartslag. Ze lag niet goed om de ruggengraad te bekijken dus we mogen over 2,5 week weer terug komen! :dance: (mocht ook morgen maar de echoscopiste zei dat we iets later een betere kans hebben om het geslacht wel duidelijk te zien, heel aardig). Ik moet trouwens wel zeggen dat het me eigenlijk helemaal niks uit maakt, het heeft allebei een heel eigen charme, ik ben blij dat ik niet zelf hoef te kiezen… :lol:

Echt gaaf om te zien, ze had de hik en was heel druk aan het schoppen en zwaaien. Het profiel zag er precies het zelfde uit als bij Luca, zelfs de echoscopiste vond haar nu al op Luca lijken, haha.

Spooki en Smiley: ben ik ook helemaal voor hoor, tijd voor jezelf reserveren. Wij zijn zondag lekker met z’n tweetjes naar een theatervestivalletje geweest en Luca was lekker bij oma. Jammergenog heeft mijn moeder zelf een te druk leven om iedere week op te passen en is mijn schoonmoeder overleden anders zou ik daar heel graag gebruik van maken want ik zit nu momenteel thuis. We hebben gisteren trouwens uitgerekend hoe we financieel zouden uitkomen als ik 3 dagen ga werken en de kids naar het kdv want ik word af en toe ook helemaal gek van die muren… maar het is ongelooflijk het zou maar 150 euro per maand op gaan brengen vanwege de kdv-kosten. :shock: Tja en voor dat geld doe ik het toch liever zelf. Ik ga wel weer eens kijken als de kids naar school gaan en dan houd ik het verder op mijn kunstenaarsactiviteiten.

Morgen gaat hubbie op gesprek voor de nieuwe baan. Ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen en of we dan echt gaan verhuizen…

Voor iedereen geloof ik: wacht ze ik :pray: :pray: voor jullie!

:-* Janna

gaaf janna laat die foto maar zien!!! ben wel benieuwd…

het belangrijkste is natuurlijk als het maar gezond is…

ja als je werkt en je moet het geld naar een kdv stoppen dan zou ik ook thuis blijven…dat schiet dan niet op!

ik heb weer vraagje :roll:

hoe voel je je als je een eisprong heb of hoe voel je dat in je lichaam, misschien moeilijk om uit te leggen :oops:

of waar merk je het aan :think: een dag van te voren of 2 dagen :roll:

Hoi,

Janna, wat een goed nieuws!! En lekker dat je over twee weekjes nog eens terug mag. Dat vind je helemaal niet erg natuurlijk :wink: Ennuh, kom maar op met het plaatje! :mrgreen:

Spookie, het verschilt nogal per persoon. Ik voel normaal helemaal niks (maar had/heb deze keer rondom mijn eisprong opeens een zeurende buik (vlak achter schaambotje) en gevoelige tepels :? ) en anderen liggen 5 dagen voor hun eisprong al helemaal krom van de buikpijn. Wat de meeste vrouwen echter omschrijven is een zeurend/stekend gevoel in 1 van de liezen, aan de kant waar het eitje springt. Ik geloof dat dat een dag of 2 voor de eisprong begint en duurt tot hij geweest is. Misschien heb ik dat zelf ook wel, maar heb ik er niet goed genoeg op gelet :shifty:

Verder verandert je slijm dus naar waterig of zelfs eiwitachtig. En veel vrouwen zien de dag voor en/of de dag van hun ei hun temp een dipje maken, om vervolgens pas te gaan stijgen.

Dan was er ook nog de vraag wie op de hoogte is van onze plannen. Bij ons zo’n beetje iedereen. Dit komt omdat mijn vorige zwangerschap al ver genoeg gevorderd was om het te kunnen zien, iedereen was dus al op de hoogte. toen het mis ging wist dus ook iedereen het, en ze kunnen vast zelf wel de conclusie trekken dat we die kinderwens nog steeds hebben. We hebben echter niet aan de grote klok gehangen WANNEER we dan weer aktief verder gaan aan onze wens (nu dus al :mrgreen: ), maar ik merk aan mensen dat ze er op letten. Ik krijg veel direkte vragen en daar stoor ik me soms best aan. Ik vond het fijner toen het ons geheimpje was die eerste keer :frowning:

heej meiden,

Jaja daar ben ik weer en idd is mijn eisprongdag weer verschoven van dag 15 naar dag 13 :dance: Ik loop dus weer gelijk met jullie smiley en madamem :stuck_out_tongue:

Spookie:Gister had ik hele gemene buikkrampen en vandaag beetje last van mijn onderbuik (vanmorgen).

Smiley en madamem: Waar zijn jullie kaartjes :?: :lol:

Janna: Wat gaafffffff dat je jullie babe weer gezien hebben! En over 2,5 week weer kijkuh!!! :dance:

Ik heb nu 2 nachten achter elkaar gedroomd dat we een heel mooi kindje hadden gekregen,volgens mij was het een jongetje, maar ja haha zag de onderkant niet :wink:

Meissie, garfield, mikey: Waar zijn jullieeeee :?: :frowning:

Lenie: Sterkte met je neefje! Sorry, maar ik heb voor de rest geen verstand van epilepsie… :oops:

xxx

Hier vriendinnetje van Nathalie (meissie)

ze is effe een paar weekjes heerlijk op vakantie naar Italie. Als ze terug is zal ze vast hier snel weer meeteuten.

gr. patricia

Owwwww lekker zeg! :stuck_out_tongue: Als je haar nog spreekt, wens haar nog maar veel plezier in Italie! :thumbup: :-*

Nou, vooruit dan maar… :shifty: Mijn kaartje:

Ik dacht dus eerst op dag 21 mijn ei gehad te hebben, toen had ik ook die twee (bijna) positieve ovu-testen. Alleen op dag 25 steeg mijn temp niet door en bleef vervolgens laag… Ik heb die 2 dagen dus ook maar op negatieve ovutesten gezet, nu ik op 11-5 een vette positieve ovu-test had…

Aha Smiley, nu snap ik precies wat je bedoelt als ik je kaartje zo zie. Idd zou je denken dat je ei op dag 21 is geweest! :think: Tja nu idd dan dag 32 ja…

Bedankt voor het plaatsen van je kaartje…vind ik leuk :wink:

xxx