Bedankt voor je uitgebreidde antwoord Janna!
Ik denk dat je met die 59 euro per maand bedoelt ipv per week Ik heb gezien net dat het 177 euro per 3 maanden isā¦
Wij hebben de mazzel dat we heel veel krijgen van mijn schoonzus. Die heeft nu 2 kids van 2 en 5 jaar, dus alles van hun krijgen wij, behalve de kinderwagen. Die is niet echt goed meer, dus dat wordt een nieuwe. Maar qua meubels etc. is het dus al geregeld.
Zonder dat ik in ieder geval 3 dagen ga werken, komen we er echt niet. Zou niet weten hoe en ja das echt wel klote idd Zou mijn kind ook liever niet naar een creche brengen, maar weet geen andere optie⦠Moet wel zeggen dat we best een hoge hypotheek hebben (bijna 650 euro geloof ik), maar we hebben gewoon een simpele tussenwoning, dus echt geen poeha ofzo. Ik heb altijd om het hardst geroepen zelf voor mijn kind te zorgen in plaats van het uit handen te geven, maar jaā¦
xxx Brigitta
haha, ja per maand bedoel ik⦠wens der gedachten of hoe heet dat ook alweer? :lol:
@Smiley wrote:
Hallo!
Spookie, we hebben het heerlijk gehad, met inderdaad heerlijk weer. Helaas is het alweer voorbij
Nou maar kijken of je deze cyclus een beetje kunt aflezen he, dan krijg je wat inzicht in je lichaam. En dat je nog ff wacht met ovutesten komt toch niet door mij he :oops: Dat idiote verhaal van mij ligt aan mij hoor, niet aan de testjes, die werken prima!
:-* Smiley
:lol: nee hoor heb er zelf gewoon nog geen behoeft aan om ze te gaan gebruiken, hou het verlopig ff bij tempen en dan kan ik altijd nog wel kijken
@b-tje wrote:
Daar ben ik dan weer :mrgreen:
Ow nog effe persoonlijk vraaggieā¦Gaat het bij jullie financieel allemaal goedkomen met een kindje? Wij zijn nog aan het uitzoeken enzo en moet eerlijk zeggen pfffft wordt erg krappies :shock: We gaan er even vanuit dat vriend fulltime gaat werken en ik minimaal 3 dagen, waarvan 2x creche en 1 dag wil mijn moeder oppassen⦠Baal er wel van dat ik veel dagen moet blijven werken in ieder gevalā¦
ik wil zowiezo blijven werken, ook omdat het finaciel beter is maar ook dat ik mensen wil spreken en niet thuis binnen vier muren blijf en aan me kind gat klleven (net zoals een toemalige vriendin van me, die was er 24 uur per dag voor der kind,kwam ook niet verder dan bij der ouders en ergens in de avond nee dat kon niet hoor :doh: , ze was zo geobseveerd voor der kind dat ze andere gewoon vergat :roll: alles moest maar volgens haar idee naar haar zin (klaagklaag) ben het wel ff kwijtā¦NEE zo ga ik het echt niet doen. wat vinden jullie kind af en toe bij opa en oma logeren?
nou tis weer aardig lang verhaal geworden, dus ga nu stoppen hahahaā¦
straks de moeders verwennen :mrgreen: (en ik hoop volgend jaar moederdag te vieren) :-*
Hallo,
Greet, ben je heel regelmatig, of vrij onregelmatig? Als je regelmatig bent en al bekend met het verloop van je cyclus, heeft tempen en testen geen echte toegevoegde waarde meer natuurlijk. Mocht het lang duren bij mij dit keer, dan ga ik ook niet elke cyclus tempen en testen hoor, het is alleen om inzicht te krijgen in mijn cyclus, kijken of die veranderd is na mijn missed abortion. Het lijkt me zonder ook veel gezelliger
Brigitta, ik heb dus ook het āgebrek aan slijmbewijs-probleemā :lol: Normaal merk ik dat altijd op tijdens mijn vruchtbare periode, nu had ik het twee weken geleden in overvloed en nu tijdens mijn eisprong niks :? Ach, we zien het wel he
Ik denk ook dat je je eitje op dag 12/13 al had, dus dan heb je een vrij korte cyclus he?
Janna, heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen werken? Herkenbaar hoor, ik ga ook vaak achter de computer zitten om iets te doen, maar dan eindig ik toch weer hier :oops:
Spookie, gelukkig maar :lol: Ik was al bang dat ik je ervan had afgeschrikt met mijn ingewikkelde verhalen :oops:
Alles goed verder?
Wb het financiĆĀ«le, wij hebben het absoluut niet breed. Ik werk niet ivm mijn ziekte, gelukkig verdient mijn moppie goed. Daarmee redden we het nu aardig, naast de vaste lasten en een spaar-appeltje voor de dorst houden we per maand een beetje over, waarvan we nu eens uit eten kunnen of sparen voor een wat duurdere vakantie. Dat beetje zal naar een kindje gaan tzt en hopenlijk groeit het salaris van lief mee met het kind/de kinderen. Daarbij vind ik (zoals iedereen hier waarschijnlijk wel) liefde en aandacht belangrijker dan materialistische zaken. Natuurlijk ga ik proberen dat het mijn kind aan niks ontbreekt, maar kleding kan tweedehands, speelgoed hoeft niet altijd hypermodern en met veel knippertoestanden en dure batterijen te zijn en vakanties kunnen ook op de veluwe in een tent :mrgreen:
Ik heb dus niet de keuze om te gaan werken of niet, ivm mijn gezondheid. Ik zit nu ook heel veel thuis, en dat is niet echt leuk. Zoals Spookie zegt zit je snel in je eigen wereldje tussen je vier muurtjes⦠Daar probeer ik nu al wat aan te doen, en dat hoop ik in de toekomst (met kind) ook te kunnen blijven doen. Ik ga bewust eruit af en toe, naar de stad, vrienden, vrijwilligersklusjes, enz, om niet buiten de maatschappij te komen staan. Met een kind zal ik dit ook blijven doen, ookal zal dat soms wat creativiteit qua tijdsindeling kosten Het kind moet daar uiteraard niet onder te leiden hebben.
Mijn ouders staan te springen om op te passen, dus heb ik er geen moeite mee om de kids (ik spreek al in meervoud, eerst maar eens kijken of eentje gaat lukken :shifty: ) af en toe uit logeren te brengen. Kunnen wij meteen een avondje samen de hort op, wat je met kids in huis natuurlijk niet doet
Wij denken het dus wel allemaal te redden :mrgreen: Nou nog waarmaken
Mijn temp is trouwens weer ietsje gestegen, als hij morgen gelijk is of nog een tiende hoger is mijn eisprong bevestigd op afgelopen vrijdag (dag 32 vd cyclus :shock: )
Fijne dag nog!
@Smiley wrote:
Hallo,
Brigitta, ik heb dus ook het āgebrek aan slijmbewijs-probleemā :lol: Normaal merk ik dat altijd op tijdens mijn vruchtbare periode, nu had ik het twee weken geleden in overvloed en nu tijdens mijn eisprong niks :? Ach, we zien het wel he
Ik denk ook dat je je eitje op dag 12/13 al had, dus dan heb je een vrij korte cyclus he?
Vanmorgen was mijn temp dus ook weer hoog. Raar hoor :think: Als idd mijn ei al geweest is zal het een cyclus zijn van 27. En zo niet dan is ie vet lang :?
Brigitta, ik denk dat hij al geweest is hoor, als je temp nu ook weer hoog was, dan is er toch echt een duidelijke temp-verschuiving te zien in je curve. Gezellig, dan kunnen we samen aftellen :mrgreen: Wat is jouw nieuwe NOD dan? 23 of 24 mei zeker? Mijne is 25 mei!
smiley:::: We lopen gelijk!!!
Als mij ei dan idd geweest is, is het nog 11 dagen tot de NOD. Betekent dus dat we met zijn drieen gelijk lopenā¦
Sorry hoor, maar ben dr niet echt veel mee bezigā¦niet na de laatste keer dat het een mk werd⦠:?
wat leuk dat we met zijn drieen gelijk lopen. Zitten we met zijn drieen in spanning, hahahah!!!
Hebben jullie al klachtjes??
Hoi!
Hahaha, daās grappig, met zijn drietjes gelijk op! Zullen we ook met zijn drieĆĀ«n naar de 9-maanden mamaās verhuizen dan :mrgreen:
Brigitta, ik begrijp dat je er even wat minder mee bezig bent nu, laat het maar gewoon op je af komen⦠Was je temp vandaag weer hoog?
Madame M, ik heb nog helemaal geen klachtjes, maar dat kan bij mij ook nog niet. Als dit eitje gaat innestelen, dan is dat nog niet gebeurd, ik zit pas op dag 3 na mijn eisprong, en een eitje nestelt meestal tussen dag 7 en 10 in (kan al op dag 5). Hoe is het met jou?
En hoe is het met de andere dames van dit topic? Het wordt hier steeds rustiger he⦠Er is natuurlijk ook al een groot deel van ons naar de 9 maanden-mamaās verhuist. We gaan gewoon snel volgen, dan kunnen we weer druk kleppen daar
Mijn temp is doorgestegen, dus mijn eisprong is nu bevestigd :dance: Nog 10 dagenā¦
Hoi meiden,
Ja mijn temp was weer hoog, maar toch is mijn ei verschoven van dag 13 naar dag 15 :roll: Enne aangezien we daarvoor niet hebben geklust, is de kans op zwangerschap minimaal en daar baal ik dus flink van eigenlijk.
Dus ik zal mijn banner maar weer bijstellen danā¦
xxx
Brigitta, was er iets vrijdag waardoor je temp zo laag was vergeleken met de omringende dagen? Heb je misschien donderdag alcohol gedronken, 's nachts wakker gelegen, of 20 keer eruit geweest? Je temp kan dan afwijken van de norm, en dan heb je misschien toch dag 12/13 je ei al gehad⦠Als je die temp had zonder aanwijsbare reden, snap ik eigenlijk nog niet waarom FF je ei verschoven heeft, 1 dipje van een dag zou toch niks uit moeten maken, en de twee dagen voor dat dipje waren toch ook al flink hoog⦠Raarā¦
Hebben jullie trouwens altijd buikpijn rond je ovulatie? Ik heb sinds een week zeurende buikpijn, duidelijk mijn baarmoeder. Ik heb normaal geen ovulatiepijn, dus ik zou niet weten of dit dat kan zijn, maar voor alles is een eerste keer natuurlijk. Maar aangezien ik mijn ei allang gehad heb zou dat nu toch wel weer over moeten zijn⦠Ik vind het maar raar⦠Ik hoop niet dat het iets met mijn curettage te maken heeft⦠Ik hou het nog maar even in de gaten, en anders moet ik misschien toch mijn gyn maar eens bellen (geen zin inā¦)
Nee Smiley, er was niet echt verschil. Ik ging om de zelfde tijd naar bed als vrijdag. FF heeft de lijn verschoven, vanwege de slijmindicatie wat je in moet vullen. Tja dus eigenlijk kan dit wel kloppen, want ik kom nu wel uit op een cyclus van 30 dagen mijn gemiddelde dusā¦
Nee heb dan niet echt klachten tijdens ovulatieā¦
xxx
Toch maar bellen dan meis als je je ongerust maaktā¦
hey meiden,
smiley/b-tje:
wat betekend op die curve/schema de stippies zeg maar :think: de ene is blauw gekleurd helemaal en de ander alleen het randje wta houd dat in?
dus we hebben straks drie die gelijk lopen/dicht bij elkaar! dus het gaat binnekort dan weer spannend worden :lol:
verder is het hier idd erg rustig :roll:
smiley gelukkig dat jij er ook zo over denk om niet 24 uur per dag binnen 4 muren te zitten (en straks met kids) mijn mening is ook laat maar af en toe bij opa&oma en dan dat je zelf op stap kan maar ja goed het blijft ieder zijn eigen keuze, maar had toen bij āhaarā alleen maar me mening er over gegeven wat ik er van vond en dan heb je het ook gedaan :roll: en het ergste nog der mamas draait ook de kop voor me om of ik weet ik het heb gedaan erg belachelijk maar het is eenmaal zoā¦en dan kan je zulke personen je hele leven alā¦maar genoeg gezeik zo er over
hier gaat verder alles zijn gangetje en ben tog wel heel benieuwd hoe deze cyclus gaat ik hoop als 1e dat ie niet zo lang duurt en dat ik het met die curve meer duidelijkheid kan krijgenā¦en we klussen gewoon lekker door :inlove:
nou ik heb lekker bijna anderhalve week vrij nog drie avondjes werken!!! hopelijk word het mooi weer ff beetje bijkleuren en het ene en andere opruimen hier (ben al bezig) zo gezegt de grote schoonmaak hahahahaha :drool:
fijne dag :-*
Spookie: Als ze alleen een blauw randje hebben, betekent dat dat je op een afwijkende tijd getempt hebtā¦
b-tje thx dan weet ik dat ook weer :lol:
Smiley: Nou breekt toch mijn klompā¦Ik heb voor de gein eens gekeken wat mijn stippellijn van de eisprong doet als ik mijn temp voor morgen alvast invult enne bij alles eigenlijk wat ik doe (lage of hoge temp, maakt niet uit) dan schiet mijn ovulationday weer terug naar dag 13 :shock: :lol: haha nou dat hoop ik maar dan We zullen zien morgenā¦
Spookie, het is inderdaad iedereens eigen keuze. Maar soms zie je toch wel een situatie waarvan je denkt ādat hoop ik toch anders te doenā (ik wel tenminste) zo heb ik een gezin in mijn omgeving die hun kinderen veel te krampachtig bij zich proberen te houden en klein willen houden, maar ook juist een gezin waarbij het kind wel 4 of 5 dagen (en vaak ook nachten) niet thuis is maar bij haar oma⦠Ik hoop voor onszelf daar een gulden middenweg in te vinden
Lekker zeg, die vrije dagen in het vooruitzicht. Ik hoop voor je dat het mooie weer dan weer terug komt (hier is het vandaag iig niks bijzondersā¦)
Brigitta, lekker vaag :? Stom programma ook af en toe⦠Ik zou qua temp ook zeggen dat je je ei dag 12 of 13 had hoor. Alleen je slijmbewijs wijkt af :lol: Maar dat deed de mijne ook deze keer, dus dat beschouwen we als een goed teken! :mrgreen:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik woesdag de gyn bel als de buikpijntjes niet minder of zelfs helemaal weg zijn. Better safe than sorry!