November & decemberklussers 2005 (nieuw deel)

wegblijven rode :evil: :naughty: bij lenie ik zal nog ff duimen :thumbup:

janna tja verhuizen is geen hobby van mij :wink: maar zwolle heb je denk best aardige huisjes erbij zitten en vergeleken met in de randstad, zal het wel goedkoper zijn

wat een lekker weer is het weer he, heb net ff lekker in het zonnetje gezeten :lol: 8) nu weer thuis lekker relexen me niet te druk maken…

met me pa gaat het al beter, ligt nog wel in zh

nou iedereen een fijne dag :-*

tja heb zelf verder geen mededeling :roll:

dank je wel voor het duimen… hiero is het rustig…mijn lichaam doet nog niets…

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: ook van mij hierro :wink: Het kan wel he lenie dat je paar dagen later alsnog posi test… Hier zit het bewijs :wink:

nog geen nieuws nee…

Gisteren mij rot geschokken. Mijn neefje heeft waarschijnlijk een epilepsie aanval gehad… Mijn zusje belde dat ze met spoed naar de ha post ging met Stein.

Nu moet hij naar een kinderneuroloog…

Jeetje heb er hoofdpijn van…

pff, da’s schrikken zeg! Hopelijk was het iets onschuldigs en eenmalig. Hoe voel je je trouwens? Ik :pray: :pray: hier heel erg voor je!

Verder niet veel nieuws hier geloof ik. Ik zit helemaal met mijn hoofd bij een eventuele verhuizing, zit een beetje in een soort niemandsland: het kan nog alle kanten op. Wel betere prijzen voor de huizenmarkt daar, da’s wel mooi! Verder net gekraakt bij de fysio voor mijn bekken. Dat gaat eigenlijk niet zo lekker maar gelukkig helpt de fysio wel. Zal ook wel door de spanning op het moment wat erger zijn. Volgende week de 20-weken echo en dan zien we hopelijk wat het is, ook errug spannend. Luca voelt alles haarfijn aan en is lekker aan het dreinen steeds… :snooty:

Heerlijk weer trouwens he, ga morgen eens een fietstochtje maken denk ik, ff lekker uitwaaien op het strand ofzo. Nou meiden, nog een dagje en het is alweer weekend!

:-* Janna

wij hopen ook eenmalig, maar stein heeft hiervoor al meerdere ademstops gehad… dat hij schok en dan vergat te ademen en bleuw aanliep. Dat kan ook een vorm van epi zijn.

De zijn er… Het is nog niet veel maar de hoop is vervlogen…

Ben wel wat verdrietig maar we gaan vol goede moed door.

Volgende maand wordt ik 25 en mijn droom was eigenlijk voor mijn 25e zwanger te zijn. Dan zijn we voor de 9e maand bezig… dus had wel wat hoop… maar nu zul je zien. Ik merk wel dat ik er minder op gefocust ben hoor en nu maar afwacht. Ik maak mij er minder druk om…

Ik duim voor alle anderen…

Lenie, wat jammer voor je…

Hoi meiden,

Ik ben weer thuis :smiley:

Brigitta, hoe is het nu meissie, je zat van de week nog niet lekker in je vel he? Voel je je alweer wat beter?

Spookie, welke cyclusduur ga je nu aanhouden? Ik zou er voor de zekerheid wel rekening mee houden dat het nog korter kan zijn (ontpillen?), dan mis je geen kansen.

Hoop, ik heb inderdaad veel info voor je over die site, kijk maar of je er iets mee doet en als je mijn hulp nodig hebt hoor ik het wel!

Janna, ik ben niet bekend in Zwolle. Hoe gaat het met de evt. verhuisplannen? Ben je al ietsje verder gekomen?

En wat gek dat je gekraakt bent! Ik wordt door mijn gezondheidsproblemen ook heel vaak gekraakt, maar toen ik tijdens mijn zwangerschap last had van mijn bekken wilde mijn fysio me niet helpen. Hij zei dat zwangere vrouwen niet gekraakt mogen worden, omdat onder invloed van de hormonen de kapsels te slap zijn en het dan niet goed is…

Greet, welkom bij de club!!

Lenie, hoe is het nu met Stein? Als het epilepsie is, is de enige troost die ik je hopenlijk kan bieden dat dat heel goed te behandelen is, hij kan dan snel alweer klachtenvrij zijn. We hebben het zelf pas in onze direkte omgeving meegemaakt met een 3-jarig knulletje. Die kreeg opeens 7 aanvallen per uur ofzo. Al snel werd epilepsie vastgesteld en na een poosje zoeken naar de juiste dosering is hij nu weer klachtenvrij!! Jullie zullen je wel rotgeschrokken zijn he…

Klte dat je weer ongesteld geworden bent…

Dan mijn vage verhaal van de afgelopen week: Ik heb mijn temp netjes bijgehouden, maar die vloog van omhoog naar omlaag en weer terug… Nou ben ik op reis geweest, heb de eerste nacht niet goed geslapen, ben weeeeer ziek geworden ( :? ), allemaal dingen die invloed kunnen hebben op je temp, dus zou dat de schommelingen kunnen verklaren. Het kan ook betekenen dat mijn eisprong NOG NIET is geweest… En dat terwijl mijn eigenlijk NOD (uitgaande van de afgelopen paar cyclussen) vandaag zou zijn… Vaaaag… Nou kreeg ik van de week wat buikpijn, duidelijk mijn baarmoeder, en gisteren was dat erger dan de rest vd week, dus heb ik gisteren een ovu-testje gedaan (vraag me niet hoe ik op dat idee kwam…) en die was positief :shock: En dit keer overduidelijk, geen twijfel:

Met mijn (laatste) oude vertrouwde test ook maar gecheckt en die zegt uiteraard hetzelfde…

Omdat ik ruim 1,5 week geleden ook positief getest dacht te hebben en zo dicht bij mijn oorspronkelijke NOD zit, raakte ik hier behoorlijk van in de war. Ik weet dat je ook een postieve ovulatietest hebt als je zwanger bent, en qua cyclusduur zou dat best kunnen, dus om twijfel weg te nemen heb ik een zwangerschapstest gedaan: Negatief. Dan zal ik dus nu wel mijn eisprong hebben. Ik ben behoorlijk in de war, ik had 11 dagen geleden echt alle signalen voor een eisprong; tempdip, vruchtbaarslijm, zachte, openstaande bmm en (bijna?) positieve testen. Nu heb ik helemaal geen signalen, geen slijm, geen tempdip, bmm hard en gesloten, maar wel een hele positieve ovu-test…

Gelukkig vinden mijn liefje en ik elkaar erg lief en kroelen we gewoon door :inlove: :oops:

Vandaag heb ik ook een testje gedaan:

Ik blijf maar doortesten de komende dagen, even kijken wat er gebeurd… Ik hou jullie weer op de hoogte!

:-
Smiley

:twisted: zit ik een heel verhaal te typen hier,valt me pc uit grrrrr, nou dan gaan we maar weer :roll:

lenie jammer dat die :twisted: zijn gekomen en had nog zo gezegt :think: , kl*ten van je neefje :?

smiley weer terug van weg geweest! en heb je het lekker gehad? was wel mooi weer he!? :lol:

nou ik hou deze cyclus verlopig 41 dagen aan (vorige was ook 41 dagen) met tempen kan ik er nog nx wijzer van worden, maar dat komt wel als ik wat langer bezig ben, ik zelf ben al een tijdje pilloos!! we hebben alleen in nov er voor besloten om voor een kleintje te gaan :wink:

dus verlopig doen we wanneer we zin hebben…ik hoop straks dat de schema meer duidelijkheid kan geven en dat ik ook komt te weten waar ik aan toe ben…

zelf snap ik het ook niet meer met die ovulatie testen :eh: dus hou het verlopig maar bij tempen.

wel had ik nu maar 4 dagen dat ik ongi ben dag 5 nikx en op dag 6 veegte ik weer beetje bruinachtig :roll: het was duidelijk een hele ander ongi dan ik normnaal heb, maar waar dit nu weer aan moet leggen :wall:

nou meiden ik ga weer ff relexen.tot later weer ooow me pa mag morgen weer naar huis :dance:

Jammer Lenie, ik had er echt hoop in dat je nu zwanger zouzin!

Smiley, ik denk dat je zwanger bent. Anders kun je nu geen pos test hebben! Of die testen zijn heeeelemaal niet goed… Spannend!! :think:

Waah, ik moet straks ook weer wachten…

Lenie: Had dit niet verwacht zeg! :frowning: Vind het kl*te voor je meis…

Smiley: Jaaaaaa daar ben je weer hihi :dance: Zeg wat een vage testen heb jij! :think: :think: :think: Kan me haast niet voorstellen joh dat je weer een eisprong hebt gezien je lichaamstekenen. Hou het maar goed in de gaten, misschien rolt er wel wat leuks uit als je begrijpt waar ik heen wil haha :inlove: :wink:

Met mij gaat het wel weer… Doe het rustig aan allemaal.

Ow heb trouwens jullie hulp nodig…Hier mijn temp kaartje (klik op het kaartje voor vergroting):

De vraag is waar is mijn eisprong haha, temp stijgt wel wat, maar niet genoeg voor een eisprong. Enne heb wel wat klonterige afscheiding, maar niet dat rekbare gedoetje. Uhm iemand idee?

Ik ga vanavond naar Utrecht naar Soulvation in Tivoli. Wel zinnn in :dance:

xxx Brigitta

Hallo!

Weekeeeeeeeend!

Spookie, we hebben het heerlijk gehad, met inderdaad heerlijk weer. Helaas is het alweer voorbij :frowning:

Nou maar kijken of je deze cyclus een beetje kunt aflezen he, dan krijg je wat inzicht in je lichaam. En dat je nog ff wacht met ovutesten komt toch niet door mij he :oops: Dat idiote verhaal van mij ligt aan mij hoor, niet aan de testjes, die werken prima!

Madame M, ik hoop het natuurlijk ook :wink: Maar het lijkt er niet op, ik ben pas zwanger geweest en toen voelde ik het ook duidelijk, nu voel ik niks… Ik moet het maar weer afwachten (maar dat roep ik nu wel al 3 weken…) De testjes werken naar behoren hoor, ik heb ze gecontroleerd door bij test positieve test een controletest te doen met mijn oude vertrouwde merk, en die zei hetzelfde. En die hebben de vorige rondes alleen vlak voor mijn ei positief gegeven (en tijdens mijn zwangerschap), dus die vertrouw ik.

Brigitta, ik begrijp precies waar je naartoe wilt :wink:

Op jouw kaartje zie ik nog geen eisprong. Hij kan op dag 12 geweest zijn, maar toen had je geen vruchtbaar slijmverlies, dus het kan ook dat het nog moet komen… Ik zie er nu iig nog niks duidelijks in…

Fijn dat je weer opknapt!! :smiley:

Veel plezier vanavond!

Ik zit een avondje alleen, maar da’s niet zo erg, kan ik lekker uitgebreid KOK-en en alles bijlezen wat ik deze week gemist had :lol:

:-* Smiley

Hoi,

Uitgestorven hier… Nouja, dan klets ik wel tegen mezelf :wink:

Ik heb net weer een ovulatietestje gedaan: Negatief… Dus dat zou wijzen op een ovulatie en niet op zwangerschap, want dan was hij nu nog positief. Het zou best kunnen, want ik vond de eerste keer de streepjes twijfelachtig (vroeg jullie toen ook mee te kijken), omdat ze net niet even donker waren als de controlestreep. Daarbij is na die testjes mijn temp nooit omhoog gegaan. Klinkt dus best logisch dat ik mijn ei nu pas heb. Wat ik alleen NIET logisch vind is dat ik rond die periode van die vorige testjes ALLE signalen had voor een eisprong, en nu had ik niks :shock: En daarbij zaten die vorige testjes precies rond de cyclusdagen dat ik in eerdere rondes ook mijn ei had en deze 2 weken later… Normaal is mijn cyclus 31 dagen, nu kom ik op 44 dagen. Zelfs het wachten op mijn menstruatie na mijn curettage heeft niet zolang geduurd… (oke, wel bijna evenlang, scheelde een dagje ofzo) en die cyclus die daarop volgde was alweer precies goed. Dit had ik dus echt niet verwacht :?

Ik vind het ook eventjes niet zo leuk, want de twee spannende wachtweken zouden morgen over zijn en nu wordt ik gewoon weer op dag 1 terug gezet. Zo tel ik dus 4 weken af nu :frowning:

Maarja, laat ik het maar positief bekijken, mijn kansen zijn voorlopig nog niet bekeken tijdens deze ellenlange ronde :wink:

Tijd om mijn banner aan te passen dus…

:-* Smiley

Hahahaha nou ik kom vandaag nog wel effe kletsen hoor meis :inlove:

@b-tje wrote:

Hahahaha nou ik kom vandaag nog wel effe kletsen hoor meis :inlove:

Jippie!!! :mrgreen:

Verveel me weer eens suf hier…

hoi smiley, het zou best kunnen dat je een laat ei hebt… had ik vorige maand ook. Normaal cycles van31 dagen en dag 17 ei en vorige maand op dag 23 nog geen ei (ben na dag 23 gestopt met temp) en ongesteld op dag 42. Afwachten dus maar. Is wel kut idd (leuke woordspeling trouwens)

brigitta,

Als ik zo kijk naar je grafiekje, zou ik denken dat je ei nog moet komen…

Zoals ik al eerder zei ben ik even gestopt met temp en ovutesten.

en het bevalt me best goed. De seks wordt er iig wel leuker van! :oops:

Daar ben ik dan weer :mrgreen:

Smiley: Wat een gespeculeer nou weer met die testen etc he :?: :roll: :wink: Ik heb trouwens ook nog een leuke voor je haha:

Misschien toch een eisprong gehad, maar dat wordt in twijfel getrokken vanwege gebrek aan slijmbewijs :lol: Weet dus nog niets. Als ie echt geweest is die dag hebben we gelukkig dag ervoor nog geklust. Anders hoop ik dat ie nog komt…Ik heb wel gekeken voor ovutesten, maar was 7 voor 30 euro :shock: Ik weet wel dat ik ze via internet goedkoper kan krijgen, maar ach ik ga eerst nog wel tijdje tempen :wink:

Greet: Je hebt wel gelijk hoor dat de seks leuker is zonder dat gedoe van tempen enzo. Ik moet eerlijk zeggen dat wij het afgelopen paar dagen ook wel een beetje gehad hebben met dat toch verplichte (voor mijn gevoel dan) klussen…

Gisteravond was wel leuk bij soulvation, maar jammer genoeg wel erg rustig…

Ik ben nog steeds effe in de tuin bezig met plantjes poten en ramen zemen. Zo toch even afmaken, maar blehhhhhh geen zin meer :lol:

Ow nog effe persoonlijk vraaggie…Gaat het bij jullie financieel allemaal goedkomen met een kindje? Wij zijn nog aan het uitzoeken enzo en moet eerlijk zeggen pfffft wordt erg krappies :shock: We gaan er even vanuit dat vriend fulltime gaat werken en ik minimaal 3 dagen, waarvan 2x creche en 1 dag wil mijn moeder oppassen… Baal er wel van dat ik veel dagen moet blijven werken in ieder geval…

hoihoi,

zo weer druk geweest hier… Sorry, ga heel kort reageren want ik moet eigenlijk nu werken (afronden van een huisstijl, tja, dat krijg je als je thuis werkt…) bleeh.

Smiley: over dat kraken, tja, ik weet het ook niet maar volgens mij veranderen de meningen over dat soort dingen iedere maand. :lol: Het helpt dus laten we het daar maar op houden. Balen hoor die ovu-testen, snap er ook niks van maar inderdaad, er kan nog van alles gebeuren! :thumbup:

Brigitta: financieel hebben wij het ronduit kl0te. Hubbie werkt fulltime en ik doe wat klusjes erbij maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. We hebben geen oppas-oma en ik heb berekend dat als ik ga werken ik minstens 3 dagen moet gaan werken en dat we dan maar een heel klein beetje opschieten omdat het meerendeel naar de creche gebracht moet worden. We hebben dus maar besloten dat ik pas weer echt ga werken als de kids op school zitten want het is zowiezo krap alleen nu kan ik de kids wel zelf opvoeden. (heb een paar jaar als invaller op kinderdagverblijven gewerkt en ben toen eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik daar toch liever geen gebruik van wil maken.) Gelukkig kan ik je wel vertellen dat een kleintje zoveel kost als je er aan uit geeft. Tja luiers moet je wel hebben natuurlijk en luierdoekjes en creme enzo en dan kom je op totaal Ć¢ā€šĀ¬ 7,50 per week. Nou, dat lijkt me wel te doen. Kleding koop ik veel 2e hands en eten doet Luca gewoon met de pot mee. (Olvarit is echt totale onzin, is meer iets voor luie moeders…) Schoenen zijn wel erg duur maar in de uitverkoop scheelt dat de helft. Verder krijg je natuurlijk ook nog kinderbijslag ad Ć¢ā€šĀ¬ 59,- per week en dat is voor de basis de eerste jaren wel genoeg. Kwa startkosten (bedje, wagen commode etc) kun je voor Ć¢ā€šĀ¬ 1000,- echt mooie spullen kopen, wel een beetje zoeken en niet zo’n standaard babykamer kopen (maar die vind ik persoonlijk toch bijna nooit mooi). Tja, als we veel geld zouden hebben zouden we een stuk relaxter kunnen leven maar ach, het is maar voor een paar jaar en het ontbreekt ons aan niks als je het soms even vergelijkt met iemand in de derde wereld. Kwestie van instelling denk ik.

Mmm, toch weer een heel verhaal geworden. Beetje werkontwijkend gedrag… Nog een dingetje bekijken en dan ga ik echt beginnen…

:-* Janna