Romi, Nu al joh? Dan had je je ticker ruim genomen? Nou jammer, maar ook voor jou fijn dat je cyclus op orde is. Succes trouwens morgen en overmorgen met die examens!!
En Pooh, voor jou ook duidelijkheid. Slik je nu al weer medicijnen voor je pco of (nog) niet?
Miro, wat schattig dat je dochter al enigszins verstaanbaar kan brabbelen!! Dan gaat het toch snel he Ach, hopelijk mag je het nog eens meemaken bij een volgend kleintje!
Sinterklaas was hier wel leuk. We deden dus zo’n dobbelspel met vrienden waarbij je kado’s van elkaar moet pakken, of van plek moet ruilen, dus je kan zomaar opeens hele andere kadootjes hebben. Wij hadden uiteindelijk vooral de dingen die we zelf hadden gekocht (maar die vond ik ook wel het leukst haha :lol: ) en het was vooral erg gezellig!
Nu weer druk aan de studie. Morgen eerste tentamen van dit jaar weer. Nog 4 te gaan de komende weken :? Van mn verjaardag vieren (a.s. zondag) zal dan ook niet veel komen denk ik…
Ik heb nu toch iets geks! Ik test meestal nog twee dagen door na mn positieve ovulatietesten, gewoon voor de zekerheid. Nu had ik dus afgelopen vrijdag en zaterdag positieve testen, zondag nog een testje gedaan, negatief --> en nu maandag dinsdag en vandaag weer echt KNALpositief? Hoe kan dat nu weer? Ik weet dat ovulatietesten ook een zwangerschap aan kunnen geven, maar zo snel al? Ik gebruik gewoon dezelfde testen als de laatste maanden en heb dit nog nooit gehad… Vreemd!
@ Esther geen idee hoe dat zit met die ovulatietesten. Heb je de afgelopen dagen voor de zekerheid ook nog geklust? Spannend hoor. Nog even afwachten dus.
Ik heb ook wel iets spannends te melden. Denk ik…
Ik denk op 2 december een eisprong te hebben gevoeld. En die hebben we ook benut En sinds gisteravond heb ik een beetje bloedverlies. Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn. Als die eisprong inderdaad op 2 december was. Het zou natuurlijk ook een menstruatie kunnen zijn. Maar tot nu toe lijkt het nog totaal niet op de menstruaties zoals ik ze voor de zwangerschap had. Daarvoor is het nog veel te weinig. Het is meer spotting zeg maar.
Nog even afwachten dus. In principe zou 16 december mijn NOD zijn als dit geen menstruatie is. Wat er ook uit komt, het lijkt er in ieder geval op dat er weer een cyclus aan de gang is. En daar ben ik al heel blij mee.
@ Esther geen idee hoe dat zit met die ovulatietesten. Heb je de afgelopen dagen voor de zekerheid ook nog geklust? Spannend hoor. Nog even afwachten dus.
Ja, zondag en gisteravond… Dinsdag voelde mn man zich niet lekker, dus ik balen als een stekker :silenced: zit zo dwangmatig met het ‘om de dag gevoel’ in mn hoofd haha! Ik ga vandaag weer een ovutestje doen, ben wel benieuwd wat daar uit zal komen. (Alleen een NOD? Geen idee nu!)
Miro, dat klinkt wel spannend. En idd, ook al zou je niet direct zwanger zijn; je lijf is in ieder geval weer ergens mee bezig!
Ik denk dat het toch een menstruatie is. Het is iets heviger geworden. Nog altijd minder dan ik gewend was hoor. En het voelt ook meer als een menstruatie nu. Een beetje dat zware, zeurende gevoel in je onderbuik.
Dan zou ik mijn eisprong niet goed hebben aangevoeld. Of misschien is mijn cyclus gewoon nog van het padje. Ik ga voor de zekerheid nog wel testen denk ik op 16 december. En als het dan negatief is zal mijn ei ongeveer tussen 20-27 december zijn gok ik. Ik had voor de zwangerschap wisselende cycli van 29-35 dagen. Dus het is een beetje gokken nu. Maar ik wil (nog) niet met ovulatietesten aan de gang. Ik kon mijn ovulatie altijd goed voelen. Maar ik heb het toch al vaker gedacht te voelen en dat het niet zo was. Ach ja, beter dat, dan dat je het niet voelt terwijl het wel zo is.
De borstvoeding lijkt nog wel goed te gaan. Met het kolven nog steeds dezelfde productie en ze drinkt live nog goed. Alleen de flessen gekolfde melk wilde ze vandaag op de opvang slecht drinken.
@ Romi je leest wel eens dat een kindje soms minder goed gaat drinken rond de menstruatie of dat je productie dipt. Maar daar lijk ik nog niet veel last van te hebben. Dat bedoelde ik ermee.
@ Romi je leest wel eens dat een kindje soms minder goed gaat drinken rond de menstruatie of dat je productie dipt. Maar daar lijk ik nog niet veel last van te hebben. Dat bedoelde ik ermee.
Dat begreep ik idd Miro, maar ik herken dat persoonlijk dus helemaal niet.
Miro, toch ongesteld dus… Nou ja afwachten maar, maar er is iets gaande in je lijf en dat is fijn
Hier was mn ovutestje vandaag weer negatief, dus waarschijnlijk dan toch pas nu mn eisprong? Ik heb vandaag ook al de hele dag steekjes in mn onderbuik (ter hoogte van schaambot), maar of dat dan de eisprong is? Heb het nog nooit gevoeld eigenlijk. Hoe voelde jij dat Miro, is dat een langdurige pijn of een korte pijnscheut? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor zou moeten stellen.
Ik heb trouwens mn ticker maar even aangepast, net stond er nog maar 6 dagen tot mn NOD, maar dat lijkt me nu even niet zo realistisch Wat dat betreft ben ik wel blij met die ovutestjes, anders zou ik volgende week een week lang in de waan van ‘over tijd’ zijn :oops:
Ik denk dat ik mn eisprong echt nooit voel, in ieder geval niet een duidelijk links of rechts gevoel oid.
Mijn eisprong is eigenlijk best pijnlijk. En die pijn duurt ongeveer 10 minuten. Het voelt net alsof er iets op knappen staat. En meestal is het 's nachts of tegen de ochtend. Meestal lig ik in bed namelijk. En het is ook eigenlijk elke maand aan een andere kant in mijn buik. De ene keer links, de andere keer rechts. Nu voelde ik links wat.
Mag ik met jullie meekletsen? Wij willen aan het eind van de maand er voor gaan!! Nu al een ronde aan het ontpillen (mag niet zwanger worden vanwege antibiotica die ik heb geslikt eind vorige maand) en dan voor het echie. Denk gisteren mijn ovulatie te hebben gehad, dus nu aftellen naar ongi ;).
Hoi Xania, welkom! Leuk dat jullie er ook bijna voor gaan En toch ook wel spannend hè!
Hoe is het met de rest?
Miro is je menstruatie al doorgezet?
Hier gewoon maar rustig aan het afwachten. Ben er ook niet zo mee bezig nu door al het leren voor de tentamens. Morgen ook nog een dag flink blokken, leuk op mn verjaardag :? maargoed het moet maar eventjes.
Spannend Miro! Lijkt me wel lastig als je licht bloedverlies hebt om te “bepalen” of het innestellingsbloed is of ongi… Hoop voor je dat het het eerste is.
Ik denk mijn ovulatie gisteren te hebben gehad, maar dat is op basis van slijm. Ik ben al eerder in mei met de pil gestopt (voor 2 maanden) en toen had ik dat ook rond mijn ovulatie. 1x ook pijn erbij, andere keer niet. Nu geen pijn, dus weet het niet 100% zeker. Vraag me ook af of het juist wel/niet een goed teken is als je pijn voelt.