November/December stoppers 2011!

Welkom Natassia, vertel je iets meer over jezelf.

@ Natassia welkom!

Hopelijk is het voor jullie snel raak!

Hier een ziek klein meisje vandaag. Verkouden en koorts. Gelukkig knapte ze halverwege de middag wel op.

Hopelijk voelt ze zich morgen weer beter. Kan mama weer aan het werk. :wink:

Bij jullie ook al Sinterklaasstress? :lol:

Wij vieren het met mijn moeder en broers met aanhang en kids.

Maar ik heb mijn echtgenoot getrokken. En dat weet hij ook. Ik kan zoiets niet geheim houden. Hij weet ook al wat hij krijgt. :roll: Nou ga ik nog wel proberen om de suprise en het gedicht geheim te houden. Anders is er voor hem ook niks aan. Maar goed, daar moet ik nog mee bezig dus.

Miro, ik ben toevallig nu bezig met inpakken.

Bijna alles online besteld dus ik moet alles zelf inpakken. En dan op de goede stapel leggen (schoonouders/ouders).

Heb voor de zekerheid ook maar + en x gezet op de naamstickers, stel dat het door elkaar gaat, dan weet ik tenminste nog bij welke stapel de kado’s horen.

Met lootjes trekken online kun je instellen dat je je partner niet kunt trekken. Dus ik weet zeker dat mijn vriend mij niet heeft.

Wij trekken de lootjes ook online via sintlootjes.nl geloof ik. Je kunt dan ook een verlanglijstje insturen.

Maar mijn broer regelt dat altijd. Ik zal hem eens vragen of partners uitgesloten kunnen worden. Maar ach ik heb in de afgelopen 4 jaar 3x mijn broer getrokken. Dus dit is al een welkome afwisseling!

:lol:

Ik ga woensdag even bezig met het inpakken denk ik.

Hoi!

Natassia, welkom!

Sinterklaas vieren, ja wij doen het wel, maar dan met vrienden. Zo’n dobbelspel waarbij kadootjes steeds doorgegeven moeten worden, en geruild enzo, dus je moet niet echt iets in het bijzonder voor iemand kopen, maar gewoon 3 leuke kadootjes (die je zelf ook wel zou willen). Heb gister alles in staan pakken en het staat nu in een grote tas te wachten tot zaterdag :lol: Dus weinig stress voor de Sint hier, voor mn tentamens daarentegen :shifty: een beetje meer, maar ook dat komt wel weer goed.

Verder mn eisprong aan het afwachten, verwacht em één dezer dagen dus lekker bezig :wink: , we hebben alleen net van die dagen dat wel elkaar nog wel eens mislopen door college tijden en werk, maargoed een beetje plannen dan maar :smiley:

Miro, beterschap voor Ilse! Ik hoop voor jou en voor haarzelf dat ze snel weer opknapt!

Ik heb dinsdag en woensdag volgende week examen. Dus ik heb nu alles ingepakt, zodat ik verder daar niet meer aan hoef te denken.

Met vriendinnen heb ik het afgelopen zaterdag al gevierd.

Kim, jij hoeft nog maar een paar dagen te wachten.

Heb je er een positief gevoel bij??

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Kim!

En voor jou duurt het ook al niet meer heel lang! Ben benieuwd!

Mijn eisprong lijkt maar niet te komen… ik had nog een hoop ovutestjes over omdat ik de laatste maanden mn cyclus een beetje wilde snappen, maar die geven tot nu toe niet veel aan deze maand. :? Zal nog wel komen dan…

Esther misschien heb je em wel gemist?

@ Esther wij deden het rondom de eisprong om de dag. Ik zou net met ovulatietesten gaan beginnen in de volgende ronde. Maar toen was het dus raak. Heb de ovu-testen toen doorverkocht aan een andere mede-stopper. Dus eigenlijk heb ik er niet echt ervaring mee. Maar als je je cyclus aardig in kaart hebt, zou ik daar maar een beetje op af gaan.

@ Kim ik ben ook wel benieuwd.

@ Romi heb jij je vruchtbare periode goed kunnen benutten?

Spannend hoor die eerste NOD’s. Ik ben benieuwd!

Miro, ik weet het niet eerlijk gezegd.

Ik had het gevoel dat mijn eisprong eerder was en heb me daar op gefocust zeg maar. Dus als ik fout zat is het sowieso kansloos :wink:

Ik ben op dag 10 begonnen, dus het enige wat ik kan bedenken is dat de ‘sprong’ :wink: ervoor is geweest, maar dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. De laatste maanden was mn cyclus steeds 28-31 dagen, maar daarvoor heb ik ook wel een aantal langere cyclussen gehad… dus misschien nu wel weer?

We proberen in ieder geval maar om de dag actief te zijn (vanaf vorige week do iig), maar normaal ligt ons ritme niet zo hoog, dus vind het eigenlijk best wel een opgave :oops: Erg hè :o Nou moet ik wel zeggen dat dat vooral is omdat ik af en toe nog wat pijn heb (al gaat het steeds beter hoor!)

Idd, spannend al die NOD’s?

En Miro, bij jou nog geen duidelijkheid zeker? Over een eisprong, menstruatie of iets…

Esther, heb nooit ovulatietesten gebruikt, maar ik dacht dat je hem kon missen als je ze geen 2x per dag gebruikt. Wellicht is dat het probleem?

Hier nog totaal geen duidelijkheid.

Ik heb wel sinds maandag een zeurend gevoel in mijn onderbuik.

Maar we zijn hier allemaal niet fit. Dus daar gooi ik het maar op.

Ik houd nu gewoon bij wanneer wij actief zijn.

En ik heb 2 zwangerschapstesten in huis.

Ik zal ergens voor de kerst maar eens een testje doen.

Toen ik zwanger was van Ilse had ik de eerste 7 weken geen enkele kwaal. Dus ik kan daar ook niet op af gaan.

@Romi82 wrote:

Esther, heb nooit ovulatietesten gebruikt, maar ik dacht dat je hem kon missen als je ze geen 2x per dag gebruikt. Wellicht is dat het probleem?

Zou kunnen, al had ik meestal zelfs twee dagen achter elkaar een positieve test en ik heb elke dag één testje gedaan, dus ik acht de kans niet groot, maarja het menselijk lichaam hè, echt zeker weten doe je het toch nooit :wink:

Miro, wel lastig lijkt me, dat je niet iets hebt om vanuit te gaan… Maar je klinkt vrij laconiek eronder, gewoon maar zien wat er gebeurd.

@ Esther tja ik ben er inderdaad vrij laconiek onder. Ik kan er niks aan veranderen. Ja stoppen met BV, maar dat wil ik nog niet. Dus dan kan ik maar beter de situatie accepteren zoals het is. Anders maak ik het mezelf wel heel moeilijk. En ach we hebben geen haast.

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een (vroege) test gedaan en die was negatief…het kan nog zijn dat mijn eisprong misschien laat is geweest en dat ik nog een kansje heb of dat ik misschien te vroeg getest heb :stuck_out_tongue: maar ik wacht het weekend even af, komt de ongie dan komt hij en anders doe ik maandag nog een test.

En zo niet…tsja. dan nieuwe ronde nieuwe kansen he :thumbup: :smiley:

Kim, ik zou 3 dagen van tevoren de test niet als al te betrouwbaar inschatten.

Natuurlijk zijn er voorbeelden bekend dat je met 3 dagen vantevoren positief test, maar ik had Sensitest en heb met 3 weken en 5 dagen toen positief getest. Maar sochtends was er nog niets te zien en savonds stond er ineens een hele lichte schaduw op (meer was het echt niet). En toen had ik ook een positieve CB test. Dus ook met een vroege test testte ik niet héél vroeg positief.

@ Kim nog even spannend dus.

Ik heb positief getest met testen van babyboomshop. En ik testte pas positief op mijn NOD. Ik had 4 dagen daarvoor getest en die was negatief. Maar daartussen heb ik niet getest. Dus ik weet niet vanaf welke dag er iets zichtbaar zou zijn geweest.

@miro wrote:

@ Kim nog even spannend dus.

Ik heb positief getest met testen van babyboomshop. En ik testte pas positief op mijn NOD. Ik had 4 dagen daarvoor getest en die was negatief. Maar daartussen heb ik niet getest. Dus ik weet niet vanaf welke dag er iets zichtbaar zou zijn geweest.

Op die site adverteren ze zelfs met testen die 6 dagen van tevoren al positief testen. Nog nooit iemand gehoord die 8 dagen na eisprong al positief testte… Ik vond Sensitest al vroeg met 4 dagen van tevoren. Maar dat werkte hier dus niet.