Miro ik zou haar steeds iets korter de borst geven, zo bouw je het ook af, je borst produceerd op den duur minder, en zij krijgt minder behoefte.
Soms moet je echt even door zetten met dit soort dingen.
Het wordt dan ook een gewenning dat ze wakker wordt.
Of een pap fles geven voor je gaat slapen, is haar buik goed gevuld en moet ze de nacht door kunnen.
Bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee!
Ik geef haar momenteel 's nachts namelijk zoveel mogelijk zodat ze niet nog een 2e keer komt. Niet aan gedacht dat ik het zo juist in stand houd.
@ Pooh wat fijn dat je nu een cyclus hebt. Hopelijk is het deze keer sneller raak als bij Lianne.
Ik kan me voorstellen dat je ook wel een beetje opziet tegen een zwangerschap. Zeker als je zoveel klachten en complicaties hebt gehad. Maar het kan dit keer natuurlijk ook totaal anders gaan. Hoe dan ook, we slepen je er wel doorheen!
Hoe gaat het hier? Het blijft nog wat rustig hè, met nieuwe stoppers? Misschien de titel veranderen en nieuwe decemberstoppers erbij verwelkomen?
Miro, hoewel ik me kan voorstellen dat het nogal veel is zo met de borstvoeding (zo vaak ) heb ik er wel echt respect voor dat je het doet! Hopen dat de tips je zullen helpen!
Pooh, ik hoop met je mee dat je zonder medische hulp zwanger kan worden. En ongesteld geweest, dus nu kan het echt beginnen!
Hoe gaat het met Kim & Romi ?
Hier leven we weer naar de volgende ‘groene dagen’ toe, aanstaand weekend/begin volgende week verwacht ik! Ik hoop zo dat het deze maand lukt.
We zitten een klein beetje met een dilemma, we zijn afgelopen week gevraagd als ceremoniemeester voor een bruiloft van zwager en aanstaand schoonzusje. Een hele eer natuurlijk en zij zijn onze ceremoniemeesters geweest dus wil het graag voor ze terugdoen, maar de datum is 12 oktober, straks ben ik dan uitgerekend ongeveer of lig ik in mn kraambed. Aan de andere kant, als we er rekening mee willen houden moeten we er 2 maanden voor overslaan en dat willen we liever niet. Gelukkig hebben ze ook een zus en zwager van de andere kant gevraagd, we kunnen het dus met zn vieren verdelen… dus daarom denk ik dat we het maar gewoon doen en mocht ik dan zwanger zijn hebben we altijd nog onze ‘achtervangers’ van die andere kant van de familie.
Waar je je al niet druk over kan maken :lol:
En dan nog even iets onder de spoiler: Gebruiken jullie een glijmiddel? Ik heb dat echt wel nodig, omdat ik licht vaginistisch ben geweest en in het begin altijd nog wel wat pijn heb, en zonder glijmiddel nog meer. Maar omdat ook ‘niet zaaddodende’ middeltjes je flora en fauna negatief kunnen verstoren, heb ik nu Preseed gekocht, speciaal glijmiddel om zwanger te worden… Zou dat nou echt werken of is dat maar een fabeltje, tis behoorlijk duur spul namelijk :think:
Snap heel goed dat je je daar druk over maakt hoor.
Mijn zusje trouwt 1 juni dus ik wilde afgelopen maanden daardoor echt niet zwanger worden. Was ik natuurlijk toen ineens 4 dagen overtijd. Bleek mijn cyclus ineens langer.
Weet nu ook echt niet wanneer vruchtbare dagen zijn.
Decemberstoppers erbij lijkt me goed idee. Hebben klein groepje en moeten allemaal nog ongeveer 3 weken tot NOD.
Lijkt me goed om er gecombineerd november/decemberstoppers van te maken.
Wat betreft die bruiloft… toen wij “bezig” waren voor Ilse riep ik nog zo dat ik geen januari/decemberkindje wilde. Omdat we al heel veel verjaardagen hebben in die periode.(ik 28 dec, mijn man 11 jan en zo nog een aantal) Maar toen de vruchtbare periode aanbrak, wilde ik die toch benutten. Ik kon niet een stopmaand inlassen zeg maar. En ja, toen was het dus raak. En kregen wij een januarikindje. En dat kon me uiteindelijk ook niks meer schelen.
En je andere vraag
Wij gebruiken nu wel glijmiddel. Voor de zwangerschap niet. Dus ik kan je vraag niet beantwoorden. Maar ik had er niet over nagedacht dat misschien een negatief effect zou kunnen hebben. Ik denk dat het wel meevalt hoor. Ik zou er geen speciaal middel voor halen.
@ Kim86 zou je de titel willen aanpassen in november/decemberstoppers?
Ah, de titel is al aangepast. Fijn! Ben benieuwd wanneer de volgende stopper(s) zich melden
Romi, jij hebt het druk dus dezer dagen met je eisprong in aantocht? :lol:
Miro, zal je net zien dan hè, dat het raak is in de maand waarin het eigenlijk niet zo handig is, maarja als je eenmaal zwanger wil worden dan zet je dat ideaal ook niet zomaar opzij. Misschien als ik de datum voordat we begonnen had geweten dat het dan anders zou zijn… maargoed we zullen zien! Als mn cyclus zo blijft als ie nu is zou ik als het deze maand raak is, rond 20 augustus uitgerekend zijn, volgende maand rond 17 september en die maand daarna rond 15 oktober, maargoed met die speling van 5 weken rondom de uitgerekende datum is er toch geen pijl op te trekken.
Wat betreft het glijmiddel: ik heb een tubetje gekocht met het idee ‘baat het niet, dan schaad het niet’, maar mocht het nu erg lang gaan duren bij ons denk ik niet dat ik het weer koop. Je hoeft het overigens alleen rond de vruchtbare dagen te gebruiken, de rest van de maand is regulier spul prima…
Ik heb vandaag college gevolgd en straks nog een vergadering voor mn werk. Binnenkort komen ook de tentamens er weer aan, dus dat is wel even druk.
*Esther, studeer jij voltijd? En doe je de HBO of WO variant? Dan moet je zeker nog een scriptie schrijven?
Voltijd WO, en idd nu begin aan het maken met scriptie :shifty: vind het nu al een draak van een ding, maargoed! Doorzetten maar.
Ik ben overigens aan het afstuderen voor mn bachelor, de planning is nu zo dat ik afhankelijk van hoe alles loopt waarschijnlijk een half jaar later met mn master begin en dan afhankelijk van hoe goed het te combineren is eventueel een half jaar uitloop plan, dus een jaar vakken volgen en een half jaar scriptie, maar eerst maar eens zien hoe alles zal lopen. misschien is zwanger worden in mijn geval wel helemaal niet zo makkelijk als het soms lijkt te gaan bij anderen
Ja ik heb mijn scriptie nog te doen. En over 2 jaar ofzo mijn praktijkscriptie.
En ik moet 6 en 7 december een landelijk examen doen waar ik al 2x voor gezakt ben. Zakte eigenlijk nooit, maar loop een beetje te prutsen zo aan het eind…
Is het bij Rechten niet mogelijk om te gaan werken en in deeltijd de opleiding af te maken?
Petje af voor jullie studerende dames. Ik ben alweer bijna 10 jaar geleden afgestudeerd(HBO) en ben zo blij dat ik niet meer in de schoolbanken zit!
En een studie combineren met kinderen/kinderwens lijkt me helemaal zwaar. Ik werk 24 uur nu Ilse er is. En ik vind dat meer dan genoeg. Ik ben blij als ik 's avonds om 20.30 of 21.00u eindelijk kan zitten. Moet er niet aan denken dat ik dan nog moet studeren.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik het nu al een paar weken gigantisch druk heb, op zaterdagochtend volg ik repetitiecolleges om mijn examen te gaan halen. Ik moet casussen inleveren hiervoor. En daarnaast heb ik het druk op mijn werk.
Vandaag werk ik dan ook thuis om zoveel mogelijk gedaan te krijgen zonder afleiding van collega’s. Op vrijdag is het toch altijd rumoerig op kantoor.
Stond vanmorgen op de weegschaal en was ineens 1.3 kg lichter als een paar weken geleden. Dat heeft dus puur met de drukte te maken, ik vergeet nl regelmatig te eten.
Nou ja, nog even doorbijten en na 7 december hoop ik weer op een wat rustigere periode…
Ja ik heb mijn scriptie nog te doen. En over 2 jaar ofzo mijn praktijkscriptie.
En ik moet 6 en 7 december een landelijk examen doen waar ik al 2x voor gezakt ben. Zakte eigenlijk nooit, maar loop een beetje te prutsen zo aan het eind…
Is het bij Rechten niet mogelijk om te gaan werken en in deeltijd de opleiding af te maken?
Dat is wel mogelijk ja, maar ik denk dat ik flexibeler ben als mijn huidige baan (gemiddeld 10 uur per week) hou en daarnaast voltijd studeer, maargoed in contacturen is het verre van voltijd, ik ben maximaal 2 dagen weg en kan als ik wil alle colleges 's avonds volgen (met deeltijdstudenten) en zelfs videocolleges thuis. Mijn huidige werk kan ik bijna volledig vanuit huis doen, het is vooral mailen en wat telefoontjes plegen (niet zo vermoeiend en kan snel tussendoor) en die enkele keer dat ik een vergadering heb is wel op te lossen met familie en vrienden voor eventuele oppas.
Juist omdat ik vrij makkelijk leer en voltijd niet zo voltijd is als het lijkt heb ik het idee dat ik nu flexibeler zal zijn dan als ik eenmaal werk. Met colleges is alles te verschuiven en door het onregelmatig werken van mijn man is het nog makkelijker. Maargoed het zal best wel eens pittig worden, dat besef ik ook Kan me dan ook goed voorstellen Miro dat je blij bent er vanaf te zijn :lol: Dat zal ik ook zijn denk ik haha!
Romi, spannend dan dat examen. Maar dan doe jij toch wel een errug lange studie? Of begrijp ik het nu verkeerd als je pas over 2 jaar je praktijkscriptie hebt?
Je moet 3 jaar stage hebben gedaan voordat je praktijkscriptie mag schrijven. En je mag je laatste jaar pas 1 als je nog max 1 vak open hebt staan. En aangezien ik mijn scriptie en nog 2 vakken heb openstaan mag ik sowieso mijn laatste stagejaar voorlopig niet in. In meest gunstige geval mag dit na mijn examen in april, dus ongeveer in juni (uitslag duurt 6 weken).
Ben september 2003 gestart met mijn opleiding. Iedereen doet er wel 9 jaar over ongeveer. En ik heb alles in deeltijd gedaan, HEAO, Premaster, Master en Postmaster.
Dan hebben wij overigens het geluk dat we erg lage woonlasten hebben en mn man een leuk loon verdient waar we het met 1 kind erbij wel mee moeten kunnen redden. Mijn loon is dan een fijne extra.
Miro, wat doe jij eigenlijk voor werk?
Romi, 32 uur :o Dat lijkt me dan ook wel erg pittig met studie en kind erbij! Knap Maar zo te horen heb jij ook van die drukke vlagen en weer rustiger periodes. Eigenlijk is het bij mij alleen tijdens de tentamens druk, maar dat is dan ook vooral omdat ik gedurende het semester soms wat lui ben , maar daar wordt aan gewerkt
Rustigere periode is helaas maar relatief rustig. Dan heb ik misschien niet meer veel nieuwe klanten, maar dan moet ik afronden waar ik nu niet aan toe kom… Ach ja, dat is het werk.
Wij zijn afgelopen juli verhuisd, sindsdien zijn onze woonlasten niet meer zo laag. Maar we wonen in een supermooi huis en ik vind 32 uur werken echt prima, anders had ik het nooit gedaan.
En Fenna heeft nu eindelijk de ruimte om lekker te spelen!
Ach het is misschien ook maar net wat je gewend bent toch? Zolang je het aankan en er blij mee bent!
(Doe je trouwens iets van Acountancy ofzo? de studieroute klinkt nogal als die van een vriend van ons die overigens nog niet zo ver is als jij in het hele traject) --> zie nu dat je dat al eens verteld had… stom :wall: haha