Hallo ik ben Miro (niet mijn echte naam) 32 jaar en getrouwd. Mijn man is 38 jaar. Ik werk 24 uur per week in een verpleeghuis. Mijn man heeft een eigen bedrijf aan huis.
Op 16 januari ben ik bevallen van een prachtig dochtertje: Ilse. Ze is nu bijna 10 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. (en ze eet natuurlijk het nodige ernaast) Ik vind het moederschap fantastisch! En Ilse is echt een schatje! Ik heb een prima zwangerschap gehad en een vlotte, ongecompliceerde natuurlijke bevalling. Zie link: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=97651
Sinds de bevalling heb ik nog geen menstruatie weer gehad. (door de borstvoeding) Dus ik heb nog geen cyclus. Toch heb ik begrepen dat het niet hoeft te betekenen dat ik niet vruchtbaar ben. Dus we hebben gister besloten dat we geen condooms meer gaan gebruiken. En we zien wel waar het schip strand. We hebben geen haast. Maar we zouden het mooi vinden als er 1,5-2,5jaar verschil zit tussen Ilse en een tweede kindje. Ik kan voorlopig dus niet meedoen met tickers en NOD’s. Ik denk dat ik maar 1x per maand een zwangerschapstest ga doen.
@ Romi wauw jij hebt een mooie bevalling gehad! Jammer dat je zo misselijk was in de zwangerschap. En dan nog pfeiffer er achteraan. Dat is ook niet niks.
@ Kim jee jouw bevalling was heftig zeg! Het leven van jullie beide is in gevaar geweest. Knap dat jullie nu voor een tweede gaan!
@ Pooh oh dat is wel een beetje mijn grootste nachtmerrie. Een fluxus. Om die reden durf ik eigenlijk niet thuis te bevallen. Ik ken uiteraard het verhaal van Hennie hier op het forum en van Femmieke. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Goed dat je het zo uitgebreid hebt doorgesproken met je arts. En knap dat jullie nu voor een tweede gaan! En gefeliciteerd met je vaste baan!
@ *Esther leuk dat jullie voor jullie eerste kindje gaan! Ik weet nog dat ik het superspannend vond die eerste ronde.
Ik ben er weer We zijn weer terug van een paar leuke dagen in Praag en ik heb er vandaag al weer een lange dag Provinciale Statenvergaderingen opzitten. Begin volgende week zo ongeveer mn NOD, toch wel spannend nu ja! Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken: aan de ene kant voel ik me heel normaal al voel ik af en toe wel wat steekjes en dingetjes die heel misschien… maargoed misschien beeld ik het me wel in. We zullen het maar gewoon afwachten
Miro, welkom! Wat leuk dat je voor een 2e gaat! Ik moet bekennen dat ik je bij de januarimama’s al een beetje gevolgd had, omdat ik toen net op het forum aan het lezen was geslagen. Ben benieuwd hoe snel het zal gaan bij je nu je niet echt weet hoe je cyclus in elkaar zit… Succes iig
Pooh, gefeliciteerd met je vaste aanstelling! Dat is altijd goed nieuws, en misschien nu nog wel extra met de plannen voor een 2e?
Verder de bevallingsverhalen. Ik moet ze nog eens even op mn gemakje gaan lezen, maar soms wil ik er ook nog niet te veel mee bezig zijn, omdat ik het wel een beangstigend vooruitzicht vind (iets met kop in het zand steken?) --> Eerst maar eens zwanger raken
Wauw Praag lijkt me een mooie stad! Ben er nog nooit geweest. Wel in Geneve en Boedapest en dat vind ik ook mooie steden.
En die bevallingsverhalen: iedere bevalling is anders. Dus al die ervaringen lezen kan je onnodig bang maken. Ik heb me wel ingelezen in hoe een bevalling over het algemeen verloopt. Zodat ik wist wat ik bij elke fase kon verwachten.
@ Pooh je opmerking was denk ik aan mij gericht? Ik had al begrepen dat het hetzelfde was als bij Femmieke.
Hoewel ik voor onze situatie nog geen hoge verwachtingen heb, vind ik het wel superleuk om met jullie mee te leven naar de NOD’s.
Esther, als je jezelf niet bang wilt maken zou ik alleen mijn verhaal lezen. De andere verhalen zijn gelukkig niet standaard… Hoop dat als je zwanger bent een bevalling als de mijne krijgt, maar dat gun ik iedereen.
Miro, wat heerlijk dat je al die tijd niet ongesteld bent geworden. Ik was na 6 weken alweer ongesteld, terwijl ik tot 1 jaar BV gegeven heb. Soms is het gewoon niet eerlijk… Ik wilde toch nog geen 2e.
Wauw Praag lijkt me een mooie stad! Ben er nog nooit geweest. Wel in Geneve en Boedapest en dat vind ik ook mooie steden.
En die bevallingsverhalen: iedere bevalling is anders. Dus al die ervaringen lezen kan je onnodig bang maken. Ik heb me wel ingelezen in hoe een bevalling over het algemeen verloopt. Zodat ik wist wat ik bij elke fase kon verwachten.
@ Pooh je opmerking was denk ik aan mij gericht? Ik had al begrepen dat het hetzelfde was als bij Femmieke.
Hoewel ik voor onze situatie nog geen hoge verwachtingen heb, vind ik het wel superleuk om met jullie mee te leven naar de NOD’s.
Esther, als je jezelf niet bang wilt maken zou ik alleen mijn verhaal lezen. De andere verhalen zijn gelukkig niet standaard… Hoop dat als je zwanger bent een bevalling als de mijne krijgt, maar dat gun ik iedereen.
Miro, wat heerlijk dat je al die tijd niet ongesteld bent geworden. Ik was na 6 weken alweer ongesteld, terwijl ik tot 1 jaar BV gegeven heb. Soms is het gewoon niet eerlijk… Ik wilde toch nog geen 2e.
@ Romi ja jij had een hele makkelijke bevalling. Maar ik ook hoor. Als een 2e bevalling net zo gaat, dan teken ik ervoor.
Uiteraard is niet ongesteld worden heel prettig. Maar met een kinderwens toch niet zo handig. Maar ik wil ook niet stoppen met de BV om die reden. Dan duurt het nog maar even wat langer voor het weer raak is. Ik ga denk ik ook het jaar volmaken met BV. Nog geen idee hoe ik het ga afbouwen. Want dat vind ik wel weer moeilijk. Ik geniet er toch wel van (ondanks de nachtvoedingen) Echt zo’n momentje van mij en mijn dochter.
@ * Esther balen dat je ongesteld bent geworden. :hug: Heb je wel een beetje een regelmatige cyclus?
Ik ben ook weer met foliumzuur begonnen. Ik had nog een potje staan.
Et voila, een ticker, moest wel ff zoeken hoe dat nu ook alweer moest Mn cyclus is wel redelijk op de rit ja! Tussen de 28-30 dagen meestal. Ik ben afgelopen januari al met de pil gestopt omdat ik het vermoeden had dat het mn energie & humeur weinig goeds deed, dus vandaar dat het al wat tijd heeft gekregen om te ‘normaliseren’.
Hoe snel waren jullie bij jullie 1e kindjes eigenlijk zwanger?
@ Romi toen Ilse nog heel jong was ging ze om 21.00u de nacht in. Ze vroeg niet om een late voeding. En kwam 1x in de nacht. En dat vond ik prima. En het leek erop dat ze ging doorslapen. Tot ik na 3 maanden weer ging werken. Toen kwam ze 's nachts ineens vaker. Of vroeg soms wel om een late voeding. Uiteindelijk komt ze nu weer 1x per nacht. Maar goed we hebben haar dus nooit wakker gemaakt voor een late voeding. En als ze wel een late voeding heeft gehad, meldt ze zich evengoed 's nachts.
Maar sporadisch slaapt ze wel een nacht door. En als ze dat doet, schrik ik wakker tegen de ochtend en ga kijken of alles wel goed gaat met haar. En dan meldt ze zich daarna vaak alsnog. :wall: En vaak heb ik dan erge stuwing dus ben ik ook nog eens blij als ze wakker wordt. Ik heb ook wel eens 's nachts zitten kolven, omdat ik niet kon slapen van de stuwing.
Ja ik maak er soms maar een rommeltje van. Maar goed dat laat ik zelf gebeuren.
Dus wat is jouw idee? Hoe kan ik haar laten doorslapen?
@ * Esther ik was de vorige keer in 4 rondes zwanger. Ik had wisselende cycluslengtes, waardoor we eigenlijk 2 rondes niet op het juiste moment geklust hadden. Dus als je dat buiten beschouwing laat, was ik in 2 rondes zwanger.
Miro, ik bedoel zeker niet dat ik een beter idee heb, Fenna is gewoon enorm makkelijk qua slapen. Vanaf het begin af aan al. Daarom was ik eigenlijk vooral verbaasd over de nachtvoeding.
Ben hier zeker niet om te vertellen dat je er een rommeltje van maakt :lol:
Wat ik zelf dus deed was Fenna consequent wakker maken rond 11 uur, half 12 als wij naar bed gingen. Ik gaf maar 2x op een dag BV toen ik werkte, dus ik moest 's-avonds wel. 1x op een dag is bijna niet te doen, dan houdt de productie wel op denk ik. Dus ik sloeg het nooit over. En dat werkte prima voor haar.
Maar een nachtvoeding is qua leeftijd niet meer nodig. Ik weet dat je met een fles de nachtvoeding kunt afbouwen (in theorie dan hè), door steeds wat minder poeder erin te doen, waardoor de behoefte aan eten afneemt 's-nachts.
@ Romi ik had je opmerking ook niet als kritiek opgevat hoor. Ik ben vooral kritisch naar mezelf toe. Maar ik dacht als jij nu HET idee hebt, dan wil ik daar natuurlijk wel in delen.
Nee, nachtvoeding is al heel lang niet meer nodig. En ik heb geprobeerd om niet meteen naar haar toe te gaan als ze huilt. Maar op een gegeven moment raakt ze verschrikkelijk overstuur. En ach, ik vind nachtvoeding niet zo erg hoor. Ik vind het vervelend als ze vaker als 1x komt. Of als ze wel om een late voeding vraagt als ik me net doodmoe in mijn bedje wil storten.
Pooh, ben je van lianne via zkh zwanger geworden en wat zijn je verwachtingen nu? Wellicht lag het aan je ex ?
Via het zkh, het ligt bij mij.
Na jaren aanmodderen, cyclus van 90 dagen en ex buitenland werken toch naar de huisarts gegaan.
Denk dat we toen 3 jaar bezig waren, qua contact dus toen 1,5 jaar.
Daarom nooit eerder overwogen om een afspraak te maken.
Gelijk een verwijzing gekregen voor de gyn, die zag gelijk dat ik PCO had.
De ootzaak bleek achteraf: insuline resistentie.
Ik kreeg voor de insuline resistentie medicijnen en toen was het vrij “snel” raak. Ik kreeg door de medicatie een normale cyclus met een eisprong.
Ik ben begin nov bij de huisarts geweest en heb de medicijnen voor de insuline resistentie meegekregen. Ik slik dat nu en zou dus theoretisch gezien nu gewoon een eisprong krijgen. Deze maand even afwachten, reageerd mn lichaam nu anders dan moet ik alsnog naar de gyn.
Maar mijn wens is: een normale zwangerschap… geen gedoe met het zkh.
Zit nu met mn gevoelens weer een beetje op de wip.
Kan ik het wel, en wie zegt mij dat het goed gaat…
Heb zoveel complicaties gehad bij Lianne.
9 maanden kotsen
Hoge bloeddruk vanaf week 30
Help waardes, door inleiden is dit niet doorgezet
Depressie tijdens de zwangerschap
Baarmoeder die niet samen trok
Ernstige bloeding
Zware bloed armoede na de bevalling
Mn huisarts was erg duidelijk, hij acht de kans dat alles weer gebeurd aanwezig maar niet groot. En wil me een goede begeleiding geven waardoor het niet weer zo erg wordt allemaal…
De wens is groter dan de angst maar ik wip momenteel een beetje :lol: