November & December 2014 stoppers

Balen zeg Marlies. Hoop echt voor jou dat deze ronde het word.

Voorlopig blijf ik ook hier schrijven. Wil ook bij jou op de hoogte blijven.

Leuk Loon, ik hou jullie op de hoogte!

Marlies wat jammer zeg! Fijn dat je nu vakantie hebt. Hopelijk deze ronde wel raak!!!

Het hele forum is uitgestorven hoor. Niet alleen dit topic. Er wordt ook niet bij maandmama’s geschreven.

Dus geen probleem om hier af en toe te posten.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat. En jij vindt het vast ook wel leuk om te horen hoe het met ons gaat.

Hoewel dat misschien ook wel eens confronterend is?

Hier een beetje een gekke periode.

Vorige week woensdag had ik een glucosetest om te zien of ik weer zwangerschapsdiabetes heb.

Dat ik had ik in de laatste zwangerschap namelijk.

Maar nu is de testuitslag zo vreemd, het kan niet anders dan dat ze de buisjes bloed van voor en na de test hebben omgewisseld.

Nu er op aangedrongen dat ze bij het lab gaan toegeven.

Want die test is best belastend en ik wil hem beslist niet overdoen.

Ik ben vorige week donderdag de hele dag ziek geweest. Ik hield niks binnen en lag de hele dag op bed (het was bloedheet die dag)

Maar goed, ook als de uitslag is omgewisseld, zou het betekenen dat ik wel weer een gestoorde glucosetolerantie heb. En dus weer diabetes.

Dat is wel balen, maar ik hield er al rekening mee.

Afgelopen maandag had ik enorm opgezwollen enkels.

Ik had op het werk (werk in de zorg) mijn bloeddruk laten meten.

Die was veel te hoog.

Dus ik de VK gebeld. Nou blijken we op het werk een digitale meter te hebben.

Daar zijn ze niet zo’n fan van. Schijnt nogal onnauwkeurig te zijn.

En zolang ik geen andere klachten heb die zouden passen bij een zwangerschapsvergiftiging is er niks aan de hand.

En als ik in november geen miskraam had gehad, zou ik volgende week uitgerekend zijn. Dat is ook een beetje raar.

Hè Miro, wat rot als je zo met je gezondheid knoeit, is toch extra spannend tijdens een zwangerschap. Hopelijk houdt het zich allemaal een beetje rustig!

Loon, hoe vergaat het jou? Heb je snel weer een echo? En ga je voor een combitest?

Ik lees ook graag hoe het jullie vergaat hoor, confronterend is het niet, het hoort bij het leven. Als ik niet meer blij kan zijn voor een ander of meeleven met een ander, ben ik te ver van mezelf verwijderd. Dus lekker schrijven dames!

Hier wel een mega teleurstelling deze maand. Heb hormonen geslikt en dit heeft onverwachts geleid tot teveel eitjes om te kunnen insemineren… Dus gewoon een gemiste kans en voor niets opvliegers en hoofdpijn doorstaan, bah. Maar goed, hopelijk snel ongesteld en dan weer door. Het was juist zo fijn omdat ik deze maand vakantie heb en geen stress met plannen, maar het is niet anders. Een 3 of 4-ling wil je ook niet en die kans is gewoon te groot.

Dus veilig vrijen, hoe tegenstrijdig voelt dat!

Wat jammer Marlies dat je deze ronde moet overslaan!

Zeker nu je net vakantie hebt en er alle tijd voor had.

Hoe doen ze dat de volgende ronde dan? Wel weer met hormonen? Of dan juist een ronde zonder?

Zou toch jammer zijn als je volgende ronde weer overstimulatie hebt. Is ook niet zo gezond volgens mij.

Om over je gemoedstoestand nog maar te zwijgen dan.

Hier zijn de enkels inmiddels weer slank. Zal toch een combinatie zijn geweest van warmte en te zout eten.

(we waren een weekend weg, dus alleen maar buiten de deur gegeten. En blijkbaar toch een stuk zouter dan mijn dagelijkse kostje)

Verder nog niks weer gehoord over die suikertest. Maar a.s. vrijdag heb ik weer een afspraak bij de VK, dus dan hoor ik het wel. En hoor ik ook of mijn bloeddruk weer normaal is.

Ik voel het kindje in ieder geval goed bewegen.

Steeds sterker ook! Ik zit volgens mij erg vaak met een big smile op mijn gezicht.

Want dat is echt even een portie instant geluk!

Ik heb het al een paar keer van de buitenkant gevoeld.

Maar mijn man heeft dat geluk nog niet gehad.

Ja, buiten de deur eten is vaak niet zo gezond als thuis hè? Maar af en toe wel lekker!

Was je suiker afgelopen vrijdag in orde?

Wat bijzonder als je het kindje zo goed voelt bewegen! Tja, mannen hebben er wat dat betreft minder beleving bij, maar geniet er maar lekker van!

Ik zit nu dus op het wachtbankje tot ik ongesteld word en ik kan het er deze maand wel uitkijken, haha! Eerst leek het me allemaal ideaal in de vakantie, maar ik merk nu dat het mijn hele vakantie in de war schopt. Straks is mijn man ook vrij en kunnen we misschien niet weg omdat ik weer kan beginnen en dan vaak controles heb. Als het ergens toe leidt, is dat geen probleem. Maar zoals deze maand, is niet tof… De volgende keer krijg ik een ieniemienie dosis om overstimulatie te voorkomen. Als het weer gebeurt, zal ik aandringen op IUI in eigen cyclus. Dan hebben we in ieder geval geen verplichte nummertjes meer :wink:

@ Marlies ik snap dat je deze ronde zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben. Jammer dat er steeds hobbels in jullie weg zijn.

Knap hoe jullie de moed erin houden!

Wij moesten nu 10 maanden geduld hebben voor het raak was.

En dat vond ik al lang en vervelend en frustrerend.

Hoe moet dat voor jou wel niet voelen?

Vorige week dus bij de vk geweest.

De bloeddruk was nu prima.

Het lab kon niet meer achterhalen of er een fout gemaakt was met de test.

Maar gezien de uitslagen en mijn verhaal leek het hen wel aannemelijk dat het fout was gegaan.

Ze hebben een nieuw uitslagformulier naar de vk gestuurd en daarop de uitslagen omgewisseld.

Ik mag wel bij de vk blijven. Ik kan zelf dagcurves prikken. En ik ben begonnen met 1x per week een curve.

Afgelopen zondag was die meer dan keurig!

Ik hoef nu nog niet heel streng op mijn voeding te letten in ieder geval.

En ik krijg extra groei echo’s.

En ze mogen me niet over de 40wk laten gaan.

Dan moet ik ingeleid worden. Nou is er een ziekenhuis waarbij mijn eigen vkpraktijk de bevalling dan alsnog mag doen.

Maar er is er ook eentje waar de gyn het dan overneemt.

Maar ik wil toch het liefst bij mijn eigen vk bevallen.

Ik heb ervaring met beide en mijn eigen vk is zoveel prettiger!

A.s. maandag hebben we de 20wk echo. Toch weer spannend.

Is alles wel goed?

En hopelijk komen we dan ook het geslacht te weten!

Ik ben zo nieuwsgierig!

Jeetje ik ben alweer op de helft!

Na die eerste 3 maanden gaat het (gelukkig) zoveel sneller!

hier wordt nog wel gekletst. Het hele forum is uitgestorven. Terwijl ik het met mijn vorige zwangerschappen als super gezellig heb ervaren…

jammer he…

Ja jammer dat het zo rustig is.

Een ander forum trekt me totaal niet.

Dus ik post hier wel gewoon.

Maar ik mis de drukte wel hoor!

Ik vind dit forum ook veel leuker en overzichtelijker.

Maar jij alweer 20 weken, gaaf hoor!

Ik vind het toch wel weer spannend, ook al is het de 3e!

Ik vond alle keren ook even spannend hoor!

Het is gewoon niet vanzelfsprekend dat je een kindje krijgt en dat het gezond is en dat alles goed gaat.

Het is iedere keer weer spannend en bijzonder.

Ik hoop voor jou dat het snel raak is!

Tegen mijn eigen verwachting in, moest ik het langst wachten om zwanger te raken van de 3e.

leuk om te horen van iemand die ook voor een 3e is gegaan.

Hebben jullie er lang over nagedacht of wisten jullie het altijd al?

Het enige wat hier een twijfel was, is omdat de jongens een kamer moeten gaan delen, maar ach wat ze er verder allemaal voor terug krijgen is veel belangrijker. We fietsen en wandelen veel, gaan vaak op pad naar dierentuinen etc… en liefde hebben we genoeg :oops:

2 vriendinnen gaan er ook helemaal voor, 1 voor het eerst kindje (haar man heeft er al 2 dus eigenlijk gaan ze voor een 3e)

en de ander gaat ook voor een 3e lijkt me zo leuk om tegelijk met een vriendin zwanger te zijn!

Ben je veel misselijk geweest, en was het goed te doen met de 2 andere kinderen?

De wens was er wel, maar ook veel twijfel.

Allereerst zaten de eerste twee vrij dicht op elkaar en ik wilde even goed ontzwangeren en weer mezelf worden.

En daarna de knoop doorhakken.

Twijfel was er niet eens zozeer op praktisch gebied.

We hebben een groot huis en inmiddels een grote auto.

Financieel kunnen we het aan.

Maar meer: wat als het kindje niet gezond is? Kan ik 3 kinderen wel aan? Met 3 kinderen en 2 ouders heb je altijd een paar handen te kort etc.

Ik ben inmiddels 36 en heb deze zwangerschap dus voor het eerst een combinatietest laten doen.

Ik vond het vreselijk spannend, maar de uitslag was echt heel goed.

Hoewel het natuurlijk een kansberekening blijft.

De kans is bij ons heel erg klein in ieder geval.

Ik ben best misselijk geweest. Veel meer last van gehad dan bij de eerste twee zwangerschappen.

Maar ik was vooral 's avonds misselijk en de kinderen lagen dan al op bed.

Onze jongste beseft het allemaal nog niet zo en wil nog wel eens bovenop mijn buik springen.

En hij wil nog regelmatig opgetild worden.

Ik moet hem dus vaak vertellen dat iets niet kan omdat mama een baby in de buik heeft.

Maar verder is het nog goed te doen.

Ik voel me nu nog redelijk fit. Mijn man helpt gelukkig veel, want de kinderen badderen of douchen vind ik best zwaar. Dat doet hij dus.

Ik help wel met afdrogen want dat kan ik zittend doen.

En ik kan nog redelijk mijn rust pakken.

En lukt dat niet, dan parkeer de kinderen voor een filmpje hoor.

Dan zijn ze wel even zoet. Want ze kijken hier niet veel tv.

ja de gezondheid is zo belangrijk, en het blijft bijzonder.

fijn dat je man er is om te helpen, kleintjes en zwanger zijn is ook best pittig.

:slight_smile:

Vandaag de 20wk echo gehad. Alles zag er goed uit!

We krijgen een DOCHTER!!!

:inlove: :inlove: :inlove:

wat leuk gefeliciteerd!!! :inlove: :inlove:

en fijn dat alles gezond is!!

@miro wrote:

Vandaag de 20wk echo gehad. Alles zag er goed uit!

We krijgen een DOCHTER!!!

:inlove: :inlove: :inlove:

had je al een dochter? :roll: of nog niet :mrgreen:

We hebben een dochter en een zoon.

Dus op dat gebied viel er niet veel meer te wensen.

We wensten vooral een gezond kind.

Gelukkig lijkt alles goed.

Maar ik vind het stiekem wel heel leuk dat ik al die schattige meisjeskleren weer kan gaan wassen. :inlove:

ja logisch :inlove: :inlove:

Miro, wat leuk een meisje erbij!

Zulke leuke kleertjes ?