Jammer Loon! Het blijft een teleurstelling iedere keer hè?
Hier is de eerste IUI niet gelukt.
Nu op dag 6 van de tweede poging, nu met iets stimulatie d.m.v een lichte hormoonkuur. Tot dusver voel ik daar niets van, afwachten maar!
Het zwaarste is het plannen rondom het werk en vooral het vrij nemen omdat de kliniek steeds maar tot 15 uur afspraken maakt. Dat maakt het geestelijk zwaar, omdat ik steeds het gevoel heb te schipperen, te spijbelen en het gevoel dingen te moeten delen die ik te privé vind.
Nou ja, het komt wel goed.
Vrijdag een echo om te kijken of de eitjes goed gegeroeid zijn, daarna inseminatie en weer afwachten! Tot dusver voel ik me goed, ben positief en vol vertrouwen. Het leven is goed, blijft goed, ook zonder kinderen. Als we samen maar gezond blijven en leuke dingen blijven ondernemen.
@miro wrote:
Oh wat jammer zeg! Je had op zich mooie cycli als ik naar je onderschrift kijk. En je was ook wat afgevallen toch? Op zich allemaal positieve dingen als het om een kinderwens gaat. Jammer dat je nu een paar uitschieters hebt qua cycli.
Bij mijn eerste 2 zwangerschappen had ik cycli rond 35-38 dagen.
Nu steeds 28-29 dagen. In mijn geval had ik dus wel steeds een eisprong.
Ben jij bezig met ovulatietesten?
Wij zijn nog niet bezig met ovulatie testen. Doen deze ronde nog niet. Start in september met nieuwe baan. Dus nog 1 maand zonder tempen en ovulatie testen en augustus beginnen we daarmee.
Mijn menstruatie komt niet echt op gang. Tot nu toe alleen maar bruine zooi
@Marlies jammer zeg gun het jullie ook.
@ Marlies, jammer dat de eerste IUI niet gelukt is. Ik snap dat het zwaar is. Maar je klinkt wel vol goede moed.
Hoe was je echo gister? Vindt er dit weekend een inseminatie plaats?
Ik snap dat je het privé vindt en het liever voor je wilt houden.
Zo gaat dat immers ook als je op een natuurlijke manier zwanger raakt.
Maar je komt er haast niet onderuit in deze situatie he?
Van dames die IVF deden hoorde ik ook dat iedereen in hun omgeving wist wanneer er bijv. een terugplaatsing was. Maar daardoor konden ze ook gesteund worden door hun omgeving en dat velen dat fijn vonden.
Er is meer begrip als je even niet lekker in je vel zit door hormonen of als een ronde was mislukt. Maar ja als het dan raak is, weten ze het ook heel snel.
@ Loon heeft je menstruatie inmiddels doorgezet?
Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is.
@ L hoe is het bij jullie?
Hoi nog steeds niet doorgezet. Tijdens gemeenschap wel bloedverlies maar ook dit stopte. Volgens mijn zus die huisartsassistente is kan het wel voorkomen. Maar doe van de week ff testje en dan ff huisarts.
Ik zou voor de zekerheid even testen inderdaad. Wellicht is het wel raak en heb je een innestelingsbloeding aangezien voor een menstruatie. De kans is wellicht niet zo groot, maar de kans is er.
En, inmiddels al meer zekerheid Loon?
Ik krijg morgen de tweede IUI.
3 eitjes, dus volgens de arts een knaller
De extra eitjes zorgen natuurlijk voor meer kans op bevruchting, de kans op een meerlingzwangerschap is niet echt groter dan via de natuurlijk weg.
Spannend!
Klopt wat je zegt Miro, ik vind het ook fijn dat sommigen het weten.
Maar het blijft mentaal een zware belasting om steeds te moeten verzaken omdat de behandelingen zo plots geplant moeten worden.
Vandaag ook tegen de onwetendheid van een collega opgelopen die vindt dat ik haar morgen in de steek laat… best pijnlijk als je er alles aan hebt gedaan om dat te voorkomen.
Hoe voel jij je Miro?!? Al beweging gevoeld of kan dat nog niet?
@ Marlies spannend een 2e IUI! Hopelijk deze ronde succes! Dan hoef je niet meer te ‘spijbelen’.
Ik voel het kindje al bewegen vanaf 10wk! En dat is echt uitzonderlijk vroeg.
Maar bij de laatste echo kwamen we erachter dat mijn placenta nu achter ligt.
De andere keren lag die voor. (in de 2e zwangerschap voelde ik ook met 14wk al beweging trouwens, met placenta voor)
Ik denk dat ik het daarom nu al zo vroeg kon voelen.
Ik ben er superblij mee, want het neemt zoveel onzekerheid weg!
Je hebt tot 25wk niet zo heel vaak controles bij de VK.
En dan is het fijn als je op deze manier al dagelijks bevestiging krijgt dat het goed gaat met de zwangerschap.
Jippie eindelijk duidelijkheid.
Ik ben zwanger.
Zal vanavond foto plaatsen. Krijg ik niet gedaan met telefoon.
Jaaaah!!! :dance: Wat super!!
Van harte gefeliciteerd Loon! :inlove:
Ben wel benieuwd hoe ver je dan bent. Aangezien je al een tijdje over tijd bent.
Maar even een digitale met tijdsindicator erbij doen. Als daar 3+ op staat ben je in ieder geval al 5wk.
Maar als ik zo terug lees zou je ook al 6wk kunnen zijn.
Hoe voel je je?
@marlies. Terug plaatsen goed gegaan?. Zal duimen voor je.
@miro uitgaande van 1e dag laatste menstruatie ben ik bijna 7 weken. Maandag termijn echo.
@ Loon, wauw 7 wk misschien al!! Wat fijn dat je zo snel al een echo krijgt! Dan zou je al hartactiviteit op de echo kunnen zien! Nou dat zou fijn zijn! Van het idee dat je ronde mislukt was, naar wellicht al 7wk zwangerschap!
@ Marlies ging het goed vandaag?
Voor jou weer een paar spannende weken op het wachtbankje!
Ach Loon wat ontzettend fijn voor je!!
Van harte gefeliciteerd :inlove:
Spannend maandag, volgens mij kun je tegen die tijd toch al een hartje zien kloppen?
Fijn Miro, dat je zoveel activiteit voelt. Kan me zeker voorstelllen dat je dat geruststelt.
Hier is de inseminatie weer prima verlopen. 3 eitjes, dus drie keer meer kans. Nu weer twee weken rustig afwachten, nou ja rustig, haha!
Afgelopen maandag zou ik uitgerekend zijn, wel even wat anders nu maar ik heb er niet zoveel verdriet van.
Wens jullie een heel fijn weekend!
@ Loon hoe was je echo?
@ Marlies wat spannend joh, 3x meer kans! Ik ga voor je duimen!
Lijkt me wel zwaar om zo’n uitgerekende datum te passeren terwijl de zwangerschap is misgelopen.
Ik heb dat volgende maand.
Maar goed ik heb alvast iets moois om naar uit te kijken. En dat is al een hele troost.
Bovendien is het bij mij in een vroeg stadium mis gegaan.
En bij jou veel later. Het lijkt me voor jou ook moeilijk. Maar gelukkig ben je ook hoopvol over de toekomst.
Het vruchtzakje was leeg. Kan betekenen dat ik pas 4 weken ben of dat het mis gaat.
Ik had ook pas vorige week woensdag een positieve test. Dus dat kan het zijn.
@ Loon wat jammer dat je nog niet echt duidelijkheid hebt. Oke, je bent zwanger. Maar of het goed gaat is nog even spannend.
En nu? Heb je over een week weer een echo?
Of gaan ze met bloedtesten kijken of je HCG stijgt?
Ik duim voor je meid, dat alles goed is!
@miro wrote:
@ Loon wat jammer dat je nog niet echt duidelijkheid hebt. Oke, je bent zwanger. Maar of het goed gaat is nog even spannend.
En nu? Heb je over een week weer een echo?
Of gaan ze met bloedtesten kijken of je HCG stijgt?
Ik duim voor je meid, dat alles goed is!
Volgende week donderdag gaan ze kijken of er iets in zit.
Dus nog ff afwachten. Voel me wel zwanger en heb alle kwaaltjes. Ga er nu wel van genieten anders is het ook niet te doen.
@ Loon hoe was je echo gister?
@ Marlies is er bij jou al duidelijkheid?
Goed gegaan. Ik heb een duidelijke hart zien kloppen. Nu 6 weken en 3 dagen.
:dance: Wat fijn Loon!!! :inlove:
Gefeliciteerd!!
Loon wat heerlijk voor je!! Best wel een opluchting zeker?
Hier vorige week weer ongesteld geworden, best jammer hoor, de kansen lagen erg hoog.
Gelijk weer kunnen starten met de behandeling, dat is best fijn van zo’n traject, dat er vanaf dag 2 alweer actie is, zeg maar
Vrijdag weer een echo en vermoedelijk begin volgende week de IUI
Het is in ieder geval fijn om vakantie te hebben, dat mmaakt het met de afspraken plannen allemaal wat gemakkelijker.
Nou zwangere dames, het was hier al uitgestorven en ik denk dat wij hier nog met z’n drietjes zijn. Ik snap het heel goed als jullie nu bij andere kletsgroepjes aansluiten om de groeiende buiken te bespreken
Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en plezier toe met de kleintjes!