@ Loon knap hoor 5 kg eraf!!
Hier in het noorden vieren we geen carnaval.
@ Minimouse ik denk er net zo over als jij wat betreft de combinatietest.
De eerste zwangerschappen wilde ik het niet weten.
Maar je hebt inderdaad al 2 kinderen waar je ook rekening mee moet houden.
@ Marlies gewoon doen wat je gevoel dan ingeeft. Dat is het enige advies dat ik kan geven.
Ja die rekeningen van de zorg, wordt je niet vrolijk van.
In december heb ik nog een echo gehad van een bult in mijn hals.
Bleek gelukkig een vetbult.
Maar kreeg 2 weken geleden nog wel mooi de rekening gepresenteerd, omdat ik nog geen aanspraak had gemaakt op het eigen risico.
Vanavond mijn eisprong gevoeld. Nu hebben we gisteravond nog geklust. Zou dat afdoende zijn? Of moeten we morgen nog weer aan de slag?
Vanavond gaat niet meer lukken.
En dat zou ook niet zinvol zijn wat betreft zaadkwaliteit.
Eigenlijk is dit toch het beste? Zo’n 24 uur voor de eisprong klussen?
En morgen is het al weer zo lang na de eisprong dat dat helemaal niet meer zinvol is toch?
@miro nu heeft klussen geen zin meer. Maar vlak na eisprong heb je een goede kans.
@marlies mijn eigen risico is elk jaar der doorheen.
Hier nog op wacht bankje
@ Loon en Marlies volgens mij zijn jullie in de buurt van jullie NOD. Al iets te melden?
@ Minimouse ik zag dat je het op fb hebt gemaild. Leuke reacties allemaal.
Dus goede echo gehad gister?
Hier nog niet zoveel te melden.
Donderdag mijn NOD.
Ik heb geen idee.
Ik ben er ook niet veel mee bezig.
Heb wel besloten als het deze ronde niet lukt dat we dan naar de huisarts gaan.
Hoi allemaal,
Pfff de tijd vliegt!
Dus donderdag je NOD Miro? Tegen die tijd ben je misschien iets nieuwsgieriger
Hier ben ik vorige week donderdag keurig ongesteld geworden…
Gelukkig viel het in mijn vakantie, dan trek ik het altijd iets beter.
Daarna wel ovulatietesten aangeschaft om deze maand eens wat gerichter te kunnen vrijen. En de kliniek gebeld voor een afspraak. Moest wel even de huisarts bellen voor een verwijzing omdat het al langer dan een jaar geleden is dat we er waren. Helaas was de huisarts vorige week onbereikbaar wegens cursussen en nachtdiensten.
Vorige week had ik een verjaardag met veel vrienden van vroeger. Zij hebben hun kinderen alweer zo groot en daar word ik wel onzeker van. Alsof we te laat zijn… En gisteren ook een verbaasde tante die ‘het niet van mij verwachtte’ en dat ik straks op mijn 38ste de knoop maar moest doorhakken en me moest steriliseren, want ik was toch wel echt aan de oude kant. En hoe dat dan moest met die gebroken nachten enzo?!?
Oooh echt niet leuk…
Succes Miro, ik ga voor je duimen!
Hoe is het met de rest?
@ Marlies ik schreef mijn laatste berichtje al wat langer geleden
Ik ben weer ongesteld geworden.
Ik heb a.s. vrijdag een afspraak met de huisarts.
Zelf ben ik ook aan het speuren gegaan op het internet.
En ik heb best veel symptomen die wijzen in de richting van schildklierproblemen.
1 van de symptomen is ook vruchtbaarheidsproblemen.
Stom dat ik er zelf niet eerder aan dacht. Het komt voor in de familie. (moeder en oma)
Eens zien wat de huisarts er van zegt. Is eenvoudig vast te stellen met een bloedtest.
Goed dat jullie nu ook gaan doorpakken.
Laat die anderen maar praten joh!
Het is jullie leven!
Ik heb een collega die met 39 van haar eerste kindje beviel.
En een oud collega die met 42 haar eerste kindje kreeg.
Wie zijn die anderen om over jullie wens te oordelen?
Soms zijn de omstandigheden nou eenmaal zo dat het niet eerder lukt.
(in het geval van beide collega’s vonden ze de liefde van hun leven gewoon wat laat )
In jullie geval vruchtbaarheidsproblemen.
Waarom zouden jullie het ouderschap niet mogen beleven? Puur vanwege jullie leeftijd?
4 jaar geleden was een Nederlandse alleenstaande vrouw van 63 in het nieuws.
Zij had zich in Italie laten behandelen om haar eerste kindje te kunnen krijgen.
Daar had ik wel moeite mee. Het arme kind zal vragen krijgen waarom ze bij haar oma woont enzo.
Maar ben je nog gewoon in je natuurlijke vruchtbare periode, dan stelt de natuur je in staat om kinderen op de wereld te zetten.
Wat is daar dan op tegen?
@miro oké hopen op dat niet mis is.
Hier ff heel druk gehad. Mijn zus is bevallen van nichtje Dafne. Dus zijn we er 2 keer in een week heen geweest. Tis 1,5uur rijden dus doe je niet ff.
Mijn boxer Fearless van 8,5 jaar bleef in huis plassen en viel af. Gelukkig na bloed onderzoek opgelucht dat alles goed is.
Hier volgende ronde weer. Klussen nu om de dag. In de hoop dat het raak is.
Iemand van honden club na 1x zwanger. Dan baal je wel een beetje.
Het afvallen zorgt er waarschijnlijk wel voor een regelmatige cyclus.
@marlies niet te veel naar luisteren. Weten zij veel dat je al langer bezig bent en dat niet zo lukt.
Hoi meiden,
Ik ben al even niet meer op dit topic geweest, sorry sorry
Miro, goed dat je bloed gaat laten prikken! Dat was bij mij toen ook de oorzaak.
Loon, gefeliciteerd met je nichtje! Balen dat ze zo ver weg wonen.
Marlies, stomme opmerkingen zeg! Lekker langs je heen laten gaan en je zo min mogelijk proberen iets aan te trekken. Maar ik begrijp wel dat het je raakt.
Hier alles prima, de misselijkheid is gelukkig wat minder.
Ik heb nu lekker vakantie en we gaan zaterdag een weekje op wintersport.
Super zin in!
@ Loon gefeliciteerd met je nichtje!
Ja is best confronterend als mensen om je heen zwanger worden terwijl je het zelf ook graag wilt.
Fijn dat het met jullie hond weer beter gaat.
@ Minimouse fijn dat de misselijkheid minder wordt. En fijne vakantie!
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Ik krijg inderdaad een bloedonderzoek gericht op hormonen.
Ze weet niet zeker of het schildklierproblemen zouden kunnen zijn.
Een aantal symptomen zoals vermoeidheid en haaruitval heb ik niet.
Maar goed daar komen we dan wel achter met het bloedonderzoek.
Als hier niks uitkomt is het volgende station gynaecoloog.
De huisarts denkt dat ik in principe wel een goede eisprong heb, aangezien ik in november nog een miskraam had.
Dus maandag prikken en dan hopelijk donderdag uitslag.
Spannend Miro
ik ben benieuwd wat er uitkomt. En je zal zien als je een medisch traject ingaat wordt je spontaan zwanger hihi! ( althans laten we het hopen )
Hier alles prima! De schone berglucht doet wonderen want ik ben bijna niet meer misselijk. Skiën gaat ook prima al doe ik wel rustig aan en ga ik maar halve dagen de piste op.
nog 2 dagen en dan gaan we alweer naar huis.
Hoe is het verder met iedereen??
Uit het bloedonderzoek kwamen geen bijzonderheden.
Dus hormonaal is er geen onbalans.
Ik denk dat we nog even een paar rondes afwachten.
Want het volgende station is gynaecoloog en dat wil ik nog even uitstellen als dat kan.
Oké is in ieder geval geen schildklier dan. Da’s goed. Hopen dat je niet naar gynaecoloog hoeft.
Hij klus periode gehad nu weer raar bloedverlies. Word er gek van
Goedemorgen Dames,
Tijd geleden weer dacht kom eens even kijken.
Zit op de wachtbank gisteren ZI gedaan dankzij de ovu testen goed op tijd dus nu maar afwachten.
We zijn verhuisd na de chaos in huis komt er een beetje rust hier. De meisjes vinden het geweldig op school gaat allemaal super hier verder ook.
Hoop ook dat het met jullie allemaal goed gaat?
Gr. Diana
Hoi L, wat leuk om te lezen dat alles goed is gegaan met de verhuizing enzo!
Fijn dat de meiden het ook naar hun zin hebben! Heel belangrijk
Owke gaaf, dus jij ook weer een nieuwe poging gedaan! Ik ga duimen dat het raak is
Miro, aan de ene kant balen dat er niks concreets uit is gekomen aan de andere kant wel fijn natuurlijk dat er afgezien van het niet zwanger worden, medisch gezien niks mis is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de stap naar de gyn nog even uitstelt.
weet je nog dat we ergens eind vorig jaar een gesprek hadden over wat we zouden doen als we niet snel zwanger zouden worden ? voor mij is dat nu achteraf makkelijk gezegd maar stel dat ik nu ook nog niet zwanger zou zijn dan zou ik denk ik nog steeds hetzelfde denken, denk goed na van te voren tot hoever je bereid bent te gaan, maar nogmaals voor mij is het nu makkelijk gezegd…
Hoi Minimouse,
Goh al een beetje uit de gevarenzone lees ik spannend hoor gaat alles goed?
We zullen het zien nog drie langeeeeeeeeeeeeee weken ppppfff hahaha
Hoi.
Hier is het wachten voorbij. We gaan ronde 5 in verwachte nod is 30 april.
Mijn man zegt dat hij met beter weer beter presteert. Mijn cyclus is wel goed regelmatig.
Nu kan ik weer een maand flink bezig zijn met afvallen.
Fijn Miro, dat alles hormonaal in orde is! Dat zou ook bij de gyn al een hoop schelen, lijkt me.
Fijn Minimouse dat je al minder misselijk bent!
Spannend L word fan! Hopelijk hebben de ovutesten geleid tot het perfecte moment!
Loon, met lekker weer is het ook fijner, haha!
Wel jammer dat het niet gelukt is vorige maand.
Hier is het ondanks het gebruik van de ovutesten ook niet gelukt, al gaf het me wel een goed gevoel zeker te weten het op het juiste moment te habben gedaan. En dan toch twijfelen hè! Is het niet te vroeg? Bladiebla… Bleek achteraf precies te kloppen, had op dag 12 al een LH-piek en werd ook 2 dagen vroeger dan normaal ongesteld.
Deze maand de één na laatste kans, want op 21 april heb ik mijn nod en 23 april de afspraak bij de fertiliteitskliniek… Het liefst ga ik dan gelijk aan de slag, maar we gaan die maand precies rond mijn ovulatie op vakantie…daar kun je dan bijna van balen, haha! Maar zo’n zin in vakantie dat het niet uitmaakt en ik het gewoon als extra maandje kans op natuurlijke zwangerschap zie.
Ik denk dat we het gewoon weer om de dag gaan doen en ik de ovutesten gebruik als bevestiging.
Momenteel onwijs veel zwangere vrouwen om mij heen, soms lastig maar het zijn allemaal superlieve mensen dus het is ze zeer gegund!
Spanning is weer weg afgelopen dagen begon de buikkramp en rugpijn. Had wel wat aanwijzingen op een gelukte poging maar toen de kramp begon daalde mijn vertrouwde naar nulpunt en vandaag werd het bevestigd helaas.
Op naar ronde 3…
Wat jammer L word Fan! Zeker als je het gevoel hebt dat het misschien wel gelukt was…
@Marlies79 wrote:
Wat jammer L word Fan! Zeker als je het gevoel hebt dat het misschien wel gelukt was…
Inderdaad vervelend als neger gevoel had dat het raak was. L
Had ik vorige keer ook. Nu is menstruatie weg en zijn we weer begonnen om de dag te doen. Maar iets langer dan afgelopen maand.
Voor rest actief naar werk op zoek. Op huidige werk is de sfeer soms te snijden.
Marlies - bedankt ja het is ook niet leuk
Loon - Dat is ook niet leuk als de sfeer niet prettig is op je werk hoop dat je wat anders vindt sterkte ermee.
Dan mail je de donor dat het niet gelukt is en wat krijg je te horen helemaal niks :silenced: