Bedankt meiden!!
We gaan er maar weer tegenaan.
Hier een beetje ziekenboeg.
Dochterlief erg snotterig en gister oorpijn.
We zijn flink in de weer met neusspray en pijnstillers.
En zoonlief heeft vannacht in bed gespuugd.
En nu in de diarree.
We hebben hem al 2x onder de douche gehad vanochtend.
Nu maar hopen dat we zelf niet ziek worden.
@ L spannend weer een nieuwe donor. Maar vanuit huis is wel een stuk makkelijker.
Fijn dat jullie weggaan uit dat huis, als je dochter daardoor zo ziek is.
En bijna afzwemmen, dat is ook weer een mijlpaal.
Ach Miro… :hug: wat jammer!
Miro
Beterschap met de kids!
En L ook beterschap met je meisje… Maar goed dat jullie dan daar weggaan uit dat huis, vocht is een vreselijke bacterie bron.
Hier ook allemaal aan het snotteren, het lijkt maar niet over te gaan
Sinds een weekje ben ik ook best misselijk! Wordt er echt niet goed van, kan ook wel door de verkoudheid komen en al dat slijm, blegh! Tijdens mn vorige zwangerschappen nooit gehad, maar nu heb ik de hele dag zo’n vies weeïg gevoel, blegh! Hopelijk gaat dat snel weer over.
Aankomende vrijdag heb ik mn eerste echo, yeah! Kan niet wachten
@L hoe gaat het met je meisje?
@miro kids al wat opgeknapt?
@mini spannend ben benieuwd naar de echo.
Gebruiken jullie ovulatie testen en welke zijn goed. Moeilijk voor mij om te bepalen zo.
Hoi Loon,
Hoe is het met jou?
Ik heb op sensitest toen een paar ovulatietestjes gebruikt, die met het groene dopje… Werkte perfect en die maand erna was ik zwanger! Ze verzenden heel snel en niet duur vond ik.
@miro. Gaat wel goed. Goed misselijk dus hoop niet dat ik alweer ziek word.
Weer ff druk gehad. Veel gedaan voor scouting.
Kleine weer opgehaald vanwege oorpijn.
@ Minimouse niet fit dus! Ik was in mijn zwangerschappen ook vaak verkouden. Gewoon minder weerstand ofzo.
Hopelijk gaat het met de misselijkheid snel beter.
Vrijdag echo! Spannend hoor!
@ Loon ik heb nooit ovu-testjes gebruikt, dus kan je er niet mee helpen.
Hoe is het nu met je dochter haar oorpijn?
Zo vervelend als die kleintjes pijn hebben.
En wat doe jij bij de scouting?
Hier nog niet top. Zoonlief is wel wat beter. Eetlust is nog niet geweldig. En hij huilt nog veel.
Vannacht was dochterlief aan het huilen.
Ik dacht eerst een nachtmerrie, maar toen beter keek zag ik dat ze een behoorlijke bloedneus had.
Heel haar kussen vies en toen ze rechtop zat druppelde het op haar dekbed.
Wel 20 minuten bezig geweest om het bloeden te stelpen en haar weer rustig te krijgen en haar bed te verschonen.
En toen was zoonlief een uur voor de wekker al aan het huilen.
En laat ik nu net snotverkouden zijn.
Dus mijn ogen vallen nu al zowat dicht.
Ik ga er op tijd in vanavond.
@miro ons Tess heeft een beginnende oorontsteking. De derde vanaf begin juli vorig jaar. Nu eerst kijken of het weggaat met paracetamol en neusspray. Ander s weer terug. Nog 1 keer en moeten naar KNO arts.
Bij scouting ben ik momenteel medewerker communicatie. Erg leuk om te doen. Heb jarenlang leiding gegeven maar sinds ons Tess er is niet meer. Soms val ik nog in.
Hoe is het bij jullie?
Vanmorgen de echo gehad en die was gelukkig helemaal goed!
Er was een mooi kloppend hartje te zien en het zag er precies uit zoals het moest!
We zijn helemaal blij!
Ben wel 3 dgn teruggezet, dus ik zit nu op 7w en 4 dgn. Ach maakt ook niet uit!
Oh Minimouse wat fijn dat je een goede echo had!
Op deze termijn is het kindje nog heel moeilijk op te meten hoor.
Kan best zijn dat je bij de termijnecho weer 3 dagen vooruit wordt gezet.
@ Loon ach wat sneu voor Tess. Onze zoon heeft ook veel oorontstekingen gehad.
Hij heeft al buisjes gekregen voor hij 1 jaar werd.
Dus helaas veel ervaring mee.
Hier zijn de rode dagen net achter de rug.
Dus wachten tot de vruchtbare dagen aanbreken.
Wat fijn Minimouse!!
Hopelijk geeft het je wat vertrouwen en kun je gaan genieten. Over een week of 3 alweer de tweede echo?
Succes weer Miro
Ik denk erover om volgende maand ovusticks te gaan gebruiken en bij uitblijven van een zwangerschap toch maar weer de stap naar de kliniek te zetten.
Maar wat is het weer fijn dat de dagen langer licht zijn hè? Gisteren fietste ik in een stralende zon en ik voelde de lentekriebels! Heerlijk…
Fijn dat alles goed gaat.
Hier flink geklust dus nu straks maar afwachten.
Tess gaat gelukkig al beter.
Hebben jullie ook weleens zeurderige gevoel in onderbuik. Net alsof ik de duivels krijg maar dat is nog niet.
Thanks Miro,
Klopt, daarom kon ze er nog weinig over zeggen en indd over 3 weken krijg ik weer een termijnecho voor de uitgerekende datum. Kunnen we weer even spieken!
Wat een opluchting zeg toen ik dat knipperlichtje zag het hartje was overduidelijk te zien!
Succes Loon
Marlies, groot gelijk hoor, zo kan je je vruchtbare dagen goed peilen.
@ Loon ik heb altijd een zeurend gevoel in de dagen na mijn eisprong. Dus dat herken ik wel.
Maar ik heb de afgelopen maanden al zoveel (vaak tegenstrijdige) dingen gevoeld, dat ik daar maar niet meer te veel op probeer te letten.
Maar de vruchtbare dagen weer achter de rug dus.
Ik vind het altijd zo spannend die laatste 2 weken van de cyclus!
@ Minimouse fijn dat je over 3 weken alweer mag!
Laten jullie ook een combinatietest doen? Dan mag je vrij snel daarna weer.
Hoe zit het nu met de vergoeding?
Volgens mij werd het vanaf dit jaar niet meer vergoed ook al ben je boven de 36 klopt dat?
@ Marlies ook de vruchtbare dagen achter de rug?
Ik meen me te herinneren dat je bijna een week eerder je NOD had als ik.
Ja wellicht dat ovu-testjes je kunnen helpen.
En anders zou ik als ik jullie was inderdaad dat IUI traject ingaan.
Je weet dat je zwanger kan raken.
Met IUI worden je kansen direct zoveel beter.
Ja heerlijk he? Die lentekriebels. Het was vandaag al zulk lekker weer hier. Zonnig, veel vogeltjes!
Combinatietest wordt indd vanaf dit jaar niet meer vergoed :wall:
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik uberhaupt een zorgverzekering heb :think:
Aan de ene kant wil ik het wel doen, aan de andere kant heb je dan ook geen 100% garantie, dus we zitten nog in twijfel…
Alhoewel manlief er het nut niet van in ziet en ik me wel bewust ben van het verhoogde risico.
Wat zouden jullie doen?
Hoewel ik die test nog nooit heb laten doen, zou ik hem nu wel willen doen.
En hem ook desnoods zelf betalen.
Ik zou niet weten wat we bij een niet goede uitslag beslissen.
Maar we willen het wel weten.
Dat heb ik dus ook.
Stel dat de uitslag niet goed zou zijn dan zal het wel een hele moeilijke beslissing worden, maar ik heb natuurlijk ook 2 kinderen waar ik rekening mee moet houden. Hun leven zal dan ook drastisch veranderen en dat vind ik dan niet eerlijk tegenover hun. Hoe hard en gemeen dit dan ook klinkt, maar zo denk ik er wel over…
Maarja, zoiets kan ook pas na de geboorte blijken en dan is er ook geen weg meer terug…
We gaan er gewoon van uit dat alles goed is met het kindje
Hier 2 dagen carnaval gehad.
Gisteren zijn we de sleutel gaan halen.
Vandaag den optocht gaan kijken. Waren weer mooie wagens bij.
Lekker uiteten geweest.
Afvallen gaat ook goed . Al 5 kg in 4 weken.
Dat zeurende gevoel gaat ook wel weer over dan. Ff wachten maar weer.
@mini stom dat ze die er ook al uit hebben gehaald. Tja waarom verzekerd om de kas van verzekeraars te spekken.
Wat testen ze met de combinatie test.
Knap van je Loon, 5 kilo eraf! Dat moet een lekker gevoel zijn.
Tja, die zorgverzekering, praat me er niet van.
Kreeg gisteren de rekening voor de tabletten die mijn miskraam moesten opwekken, bah! En als je soms hoort wat er wel vergoed wordt voor zaken waar mensen zelf schuldig aan zijn, dan word ik zo boos.
Ik troost mezelf met de gedachte dat mijn deel van het geld vast wel terecht komt bij mensen die het echt nodig hebben
De combinatietest vind ik ook nog wel een hersenbreker.
Want wat doe je als het niet oké is? De hebt drie soorten chromosomale afwijkingen waar met die test naar gekeken wordt. Twee daarvan zijn zo ernstig, dat het kind dood geboren wordt, of maar heel kort leeft. Dan zou ik ervoor kiezen de zwangerschap te beëindigen. (zeg ik nu, denk ik nu…jullie snappen het)
Het liefst weet ik niets, zelfs het geslacht niet, lekker ouderwets afwachten. :mrgreen: