smiley en husband gefeliciteerd!!!
met anouk
Anouk is opgenomen op de kinderafdeling in het ziekenhuis ter observatie, ze heeft mogelijk een bacterie opgelopen!!
Smiley en hubbie, heel veel sterkte, hopelijk is ze snel weer beter en mag ze weer mee naar huis!
Wendy, fijn even wat van je te horen!
Hier gaat alles prima, bij zwanger worden heb ik een verhaaltje geschreven http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=32966 dat is eigenlijk het enige dat wat minder is op het moment. Maar voor de rest gaat het echt top!
Het minder bezig zijn met zwanger worden bevalt me prima. Ik voel meer rust en het lukt me ook aardig!
Liefs,
Hoop
[size=18]Smiley en man ,
Van harte gefeliciteerd met jullei dochter ANOUK.
Ik hoop dat t mee valt met de bacterie en dat jullie snel lekker saampjes thuis kunnen genieten .
Liefs loes [/size]
Smiley en man…van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Anouk. Ik hoop dat het allemaal mee mag vallen met de bacterie en dat jullie maar snel met z’n drietjes thuis mogen komen! :-
Ik ben al weer bijna een week niet hier geweest en moest dus flink bijlezen, ben de helft al weer kwijt… :eh: zwangerschaps dementie?
Ik zie dat Madame m al weer 7 weekjes zwanger is! Gaat snel zeg! Wanneer moet je voor het eerst naar de vk? Of had je dat al verteld? :oops:
Leni, leuk dat je naar de KOK meeting gaat…ik ga niet, ik ben hier nog maar zo kort, dat ik daar nog niet echt de behoefte aan heb, maar wens je natuurlijk wel veel plezier.
Met mij gaat het verder prima, een stuk beter zelfs dan vorige week…ik was immers zo misselijk en dat begint nu met de dag minder te worden. Erg fijn…het schijnt dat je placenta het tussen de 10 de en de 14 de week overneemt en dat dan de hormonen weer wat minder op de voorgrond spelen…fijn
Verder gaat het aan de ene kant heel snel, al weer tien weken…en aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan! Ik mag 15 februari weer naar de vk en dan kunnen we waarschijnlijk het hartje horen, aangezien ik dan ruim 13 weken zwanger ben. Ik merk nu dat ik daar weer erg naar toe leef, aangezien ik nu niet weet hoe het met de kleine gaat…maargoed, we gaan er maar gewoon vanuit dat het goed gaat. en ik geniet er volop van…
voor iedereen een dikke :- en nog wat hormoontjes voor de wachtenden :: :: :: :: zooooo…
succes!
hallo dames,
even een kort berichtje van mij, ik dacht moet maar weer even wat van me laten horen. hier is alles goed, mijn verlof is ingegaan, heerlijk! maar ik maak mezelf nogal druk. Wil van alles doen. heb het dus ook te druk om op internet te zitten… ik heb alle tijd van de wereld, maar ook zoveel dingen die ik nog wil doen en het moet allemaal nu gebeuren…
kom binnenkort weer even wat langer kletsen.
groetjes grietje
HOI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Daar ben ik weer!! BUB!!
Sorry dat ik even niks heb laten horen, jullie hebben wel geduld moeten hebben he… :oops: Gelukkig werden jullie via via op de hoogte gehouden
We zijn inderdaad weer thuis. Anouk gaat lekker, morgen haar laatste dagje antibiotica en dan is het klaar. Nouja, over 2 weken moeten we naar de kinderarts, maar daar verwacht ik weinig boeiends van te horen
Even een uitleg wat er gebeurd is: Bij mij is een kweek afgenomen omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren, en helaas, ze vonden een gevaarlijke bacterie. Voor mij als volwassene is die volkomen onschadelijk en veel vrouwen dragen hem bij zich zonder het te weten, maar voor een kindje is het echt een ‘rotbeest’. Omdat ze bij mij nu dus wisten dat ik die bacterie had, wilden ze Anouk opnemen ter observatie, en ze gingen kijken of zij de bacterie ook had. Meestal loopt de baby geen gevaar, komt hij/zij door het baringskanaal zonder de bacterie op te pikken. Maar helaas had Anouk de bacterie wel op haar huid. Langer blijven dus, en er werd bloed afgenomen om te kijken of de bacterie niet ook al in haar bloed zat. Om dat proces te remmen ging ze preventief aan de antibiotica. Nou ben ik zelf voor die specifieke antibiotica zo allergisch, dat ik als kleine baby bijna gestorven ben aan het spul. Het baarde mij dus grote zorgen dat ze haar dat gaven (en hun ook) en voor de zekerheid ging ze aan de monitor. Zo lag ze opeens aan de toeters en bellen, het werd steeds klinischer… De volgende dag kregen we te horen dat de bacterie niet in haar bloed zat, maar hadden ze een nieuw probleem verzonnen; ze had wat stroperig bloed. De arts zei letterlijk ‘dat zie je vaker bij pasgeborenen, die drinken de eerste dagen weinig en vallen dan veel af, en dan is het bloed ook meteen geconcentreerder, maar omdat we het bij haar nu weten (zucht… net als bij die bacterie) willen we haar ‘netjes afleveren’ en pas naar huis laten gaan als haar bloed weer dunner is.’ Zo gezegd, ze gedaan, we moesten dus weeeer langer blijven en Anouk ging op een strak voedingsschema om genoeg vocht te krijgen. De volgende dag werd ze weer geprikt (ook meteen hielprikje erbij) en bleek het bloed goed!! We mochten naar huis!
Thuis aangekomen hadden we de volgende valse start, door de storm van vorige week was de stroom tot 55 volt gezakt en daarna uitgevallen, waardoor hier het een en ander gestopt was met werken. Zo kwamen we in een ijskoud huis aan, zonder telefoon en zonder internet. Gelukkig kreeg mijn schat de verwarming snel weer aan de praat, maar de telefoon en internet hebben nog een paar dagen geduurd, en dat terwijl we nu eindelijk thuis waren en de kraamtijd kon gaan beginnen…
Nu gaat alles lekker, we hadden nog een paar kraamdagen over na onze opname, morgen is de hulp voor het laatst. Anouk komt tot rust en houdt zichzelf netjes op temperatuur (wat eerst een probleem was, na een aantal dagen op de warmtekamer en vervolgens in zo’n koud huis aankomen) Ze is een tevreden meisje, huilt alleen als ze honger heeft of een kletsnatte luier. Heer gehoortest was gisteren, en die was goed! We zijn hoteldebotel verliefd op haar en kunnen haar eindelijk trots aan onze familie en vrienden showen (er mocht niemand bij haar op de afdeling…) Het enige waar ik een beetje verdriet om heb is de voeding die niet wil lukken. Ze pakte direkt na de geboorte mijn borst, maar door een hoop gehannes op de afdeling (bijvoeden met spuitjes en kunstvoeding, elke halve dag een nieuw schema bedenken, proberen de nacht door te halen zonder eten (bij een baby van 3 dagen…), juist weer wakker maken als ze nog sliep (toen ze opeens veel moest eten van ze)) pakt ze nu de borst niet meer en wil ze alleen nog uit een spuitje met een vinger erbij (fingerfeeding) Aan mijn aanbod ligt het niet, als ik kolf heb ik genoeg voor 2 voedingen, dus dat lijkt me voldoende Dat houdt nu in dat ik eerst een poosje worstel met haar om haar te leren drinken, uiteindelijk alsnog met de vinger voed, en dan nog moet afkolven om voor de volgende voeding weer wat te hebben. Dat is dus 3 keer zoveel tijd dan alleen de borst aanbieden. Vandaar ook mijn late melding hier, ik kom amper aan iets anders toe dan die voedingen… Geeft niet, we houden vol, de aanhouder wint zeggen ze!
Met mij gaat het redelijk. Ik heb een turbobevalling gehad (verslag volgt nog ), en daardoor ben ik een beetje gehavend nu… Mijn stuitje is van zijn plek geschoven, in mijn bekken zit waarschijnlijk een scheurtje en zelf ben ik ook aardig ingescheurd. De vk die me gehecht heeft (deels zonder verdoving, AAAUWWWW) kon me vertellen dat het niet vaak gebeurd dat iemand zo erg en vooral op zulke nare plekken inscheurt… Heb ik weer :roll: Ik ben dus nog niet echt ter been, maar ik had toch al een bedje in de huiskamer staan, dus duik ik daar maar weer in
Het goede nieuws is dat mijn hartslag nu al aan het dalen is. Het lijkt er dus op dat het inderdaad een probleem is van de combinatie van mijn ziekte met die hormonen van de zwangerschap. Ik had uiteraard de hoop dat het na de bevalling beter zou gaan op dit gebied, maar dat het zoooo snel al zou verbeteren had ik nooit durven dromen. Hopenlijk blijft mijn hartje zo goed gaan en knap ik binnenkort wat op, ik kan de komende tijd wel wat energie gebruiken
Een heel verhaal, vol met ups en downs… Bevallingsverslag volgt later, nu moet ik eerst even verder genieten hier :inlove: (oja, en voeden )
:-* Smiley
En natuurlijk een fotootje, lekker in bad, met haar handje bij haar gezicht, net als in mama’s buik (op elke echo te zien )
Smiley!!! Wat een verhaal zeg meid, maar wat een prachtige dochter hebben jullie ervoor terug gekregen!!! Klinkt allemala heel heftig wat jullie hebben meegemaakt, maar gelukkig is het nu allemaal goed, geniet er maar van meid! :-*
Grietje :naughty: je moet wel tot rust komen hoor!!! Een dag heeft maar 24 uur en als niet alles klaar is aan het eind van de dag komt het later wel! Je verlof moet je wel goed gebruiken! Turbo mama!! Gaat verder alles goed met je?
Met mij gaat het allemaal prima. Ben gelukkig weer wat minder misselijk, maar nog steeds erg moe… de baby neemt veel energie en dat mag! Heb wel weer erg veel zin om naar de verloskundige te gaan, maar dat wachten duurt zooooo lang…
Grietje, denk je een beetje aan jezelf en aan je beebje???
Smiley, wat een verhaal! Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat alles goed is nu. :-
Ingrid, het hoort erbij zullen we maar zeggen!!! Komt wel goed :-
Liefs,
Hoop
smiley wat fijn om te lezen dat het nu allemaal wat beter gaat met anouk.
maar hoe gaat het met jou??? kan je nu al weer wat meer doen dan alleen op bed liggen zoals tijdens je zwangerschap.
liefs nathalie
Hey meiden,
Hoe is het hier?
Loes, hoe is het met je…al lang niets meer van je gehoord, heb je nog nieuws?
B-tje, hoe is het met jou? Het komt steeds dichterbij. Spannend!!!
Hier gaat alles prima, kan het eindelijk goed van me af zetten zelfs hier op KOK zijn levert geen problemen op. Ik hou mijn cyclus nu niet bij (hou natuurlijk wel in de gaten wanneer ik ongi moet worden) en dat bevalt uitstekend.
Liefs,
Hoop
hoop, wat fijn dat je het een beetje van je af kunt zetten.
Ik heb mijn rust al wat gevonden hoor! maar mijn lichaam dwingt me ook wel om rustig aan te doen, veel harde buiken.
ingrid, er zit inderdaad in het begin heel veel tijd tussen de afspraken bij de verloskundige. Ze zeggen dat met 3 maanden het vermoeide wat beter is. In de eerste 3 maanden gebeurd er natuurlijk ook heel veel! Er wordt gewoon een mensje gemaakt in je lichaam.
Greet: heb jij ooit een buikfoto geplaatst???
Hey meiden,
Daar was ik weer eens…leuk om alle berichtjes weer even bij te lezen.
Greet, Fijn dat je het wachten herkent, ik weet inderdaad wel dat er van alles gebeurt in mijn buik, maar je zou zo graag al een beetje contact willen he? Nog 1,5 week en dan mogen we weer naar de vk!
Hoop, Kan me voorstellen dat je je stukken beter voelt nu je er minder mee bezig bent! Ik herken je verhaal en geloof het of niet, vlak voor dat ik zwanger werd had ik ook de termomether en de cyclus verbannen…dus hou vol met er niet mee bezig te zijn!!!
Leni, hoe bevalt je huis?
Nou, hier alles nog steeds prima, strakke broeken beginnen vervelend te worden, maar dat kan ook te maken hebben met mijn gegroeide eetlust verder gaat het allemaal z’n gangetje!
doei! :-*
heej meiden hier ben ik weer eens…
Gister op visite geweest. Was heel erg gezellie, maar op het laatst kreeg ik me toch last van krampen in mijn benen, buik en rug! Wist effe niet waar ik het zoeken moest. gelukkig was het al een uur of 1.00 en zijn we naar huis gegaan. Is nog zo´n 45 min. rijden en was echt blij toen ik thuis was en in bedje kon kruipen. Dat rotte gevoel heeft wel de hele nacht aangehouden en was pas vanmorgen als sneeuw voor de zon ineens verdwenen. Dacht gister effe dat het zou kunnen gaan gebeuren, maar toch niet dus…
Doortje: Fijn dat alles goed met je gaat. Hihi gegroeide eetlust heb ik ook behoorlijk last van gehad, is pas sinds een paar weken een beetje minder geworden… :shifty:
lenie: Op het showforum maandtopics is een topic wat heet prenataal show en daar staan foto´s op van greet en mij etc…Weet effe niet hoe ik die moet linken…
Hoop: Fijn dat je het een beetje van je af kan zetten. Heb echt bewondering voor je meis! :hug: :hug: :hug:
jij hoeft ook nog maar even… jeetje zeg wat gaat dat snel…
lenie, ik heb hier geen foto’s geplaats, maar wel in het showforum maand februari. hoe gaat het met jou?
ingrid, heel herkenbaar hoor!
ik heb de foto’s gezien…gaaf zeg… ik krijg er wel de kriebels van, de eierstokken juiken zal ik maar zeggen.
Hier gaat alles okee. Ik ben net een week ziek geweest waar ben aan het opknappen. Ik hoest nog wel de longen uit mijn lijf en mijn holtes zijn nog ontstoken maar gelukkig voel ik mij wat beter.
Nog steeds aan het proberen maar ik denk dat ik volgende maand een bezoek bij de huisarts afleg.
Ik heb 2 maanden de temp bijgehouden maar deze schommelde. Ik heb het uitgezocht en dat kan komen door de onregelmatige diensten en dan is het lichaam in de war…
Ik leg het uit aan de dokter en dan hoop ik dat ze actie gaat ondernemen.
b-tje, spannend…het rommelt dus wel al wat he! maar kramp lijkt me niet fijn…
leni, kan me voor stellen dat je niet veel wijzer wordt van het temperaturen… :eh: lastig hoor, ik zou ook gewoon contact gaan zoeken met je huisarts, dan krijg je hopelijk wat meer duidelijkheid! Sterkte met het opknappen van je zelf! :hug:
greet, fijn dat het herkenbaar is… soms twijfel ik wel eens aanmezelf hoor…je voelt je al zo zwanger! En dat met 11 weken, er gebeurd echt veel in je lijf!
wij krijgen straks visite, dus ik ga koffie maken!
hallo ladies!!!
lenie ik snap heel goed dat je nu wel eens naar een arts wilt gaan.'dus meid trek de stoute schoenen aan en ga eens om uitleg vragen.
b-tje meid spannend hoor…ik leef met je mee.
hier groei ik lekker door en merk nu ook dat er steeds meer beweging komt binnen in mijn buikje.
ik zal dinsdag een nieuwe foto maken en plaatsen.
dikke kus nathalie
leuk meissie, ben benieuwd!!!
Vind het wel eng om naar de ha te gaan hoor…