nog zwangere mama's met overgewicht?

Hier ook gewoon de l/xl buikbanden van miss etam hoor…

Invorm is en merk positiekleding die ook wel lekker ruim valt.

Ik heb nu een broek xxl en die zit eigenlijk een beetje ruim, maar liever dat dan te straks he…

En ff off-topic:

Sisil, ik vind je onderschrift echt :thumbup:

Liefs TIna

even over die grote maten: NOPPIES heeft sinds dit jaar een deel collectie tot en met maat 54 en dat valt echt super prettig en ruim! Ik heb maat 56 normaal bij etam, maar kan van noppies de 52 wel aan (maarja tijdens de zwangerschap mag het wat strakker zitten)

Bij verschillende winkels te krijgen zoals it’s time ed. Ik heb ergens nog wel een lijstje. Duur, maar wel leuk. Bij IT hebben ze trouwens ook Fischer, een duits merk tot en met maat 52 wat mij ook past, minder duur en HEEL erg leuk! zie foto

Buikbanden draag ik meestal onder mijn korte truitjes.

Ik ben nu 30 weken en heb last van mijn rug, maar geen suiker en hoge bloeddruk! Aangeraden werd om op de begane grond te bevallen of in het ziekenhuis. Ik neig naar ziekenhuis, maar zou een badbevalling erg mooi vinden (wel duur)

Maarja onze knul ligt nu nog in stuit, dus eerst maar afwachten of hij draait. :slight_smile:

Ik heb bmi 50 en ben deze zwangerschap (net als de vorige) afgevallen ipv aangekomen, weeg nu 8 kilo minder dan voorheen :mrgreen: Jammer genoeg weet ik uit ervaring dat het direct na de bevalling snel terugkomt, dus dan maar direct naar de weight watchers :?

mooie foto Catje! Ja het is niet altijd makkelijk kledij te vinden als je een grotere maat hebt hé. Is het jouw tweede kindje? Da’s alleen maar een meevaller als je niet bijkomt tijdens de zws hé, want nadien moeten die er ook weer af als je veel bijkomt.

Ik ben van mijn eerste zws 15 kg bijgekomen en die zijn er allemaal blijven aanplakken(had er ook geen moeite voor gedaan om ze kwijt te geraken hoor, ben nogal een snoeper en eet graag vanalles).

Bij mijn tweede zws echter woog ik de hele tijd minder dan voor mijn zws, dus was een meevaller maar zoals jij zei die komen er nadien helaas terug bij, raar toch?

Nu zit ik aan de derde zws en ik ben nog niks bijgekomen, gelukkig maar want iedere kilo erbij is er ene teveel en de verloskundige zei me dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken daar de baby wel neemt wat nodig is.

Ah die eeuwige strijd tegen de kilo’s hé(gelukkig krijgen we er iets moois voor in de plaats :inlove: maar hoe vrouwen dat doen bevallen van (1,2,3 kinderen en nadien nog even slank zijn dat begrijp ik niet hoor :think: )

Erg he… soms lijkt het wel hoe slanker ze zijn hoe sneller ze er weer als voorheen uitzien…

Ik had het bij Tessa ook dat ik een hele maat kleiner was na de zws dan ervoor…Maar ook hier zat het er na een jaar weer dubbel bij.

Maar dat kwam meer door de stress van de slechte start van Tessa dat ik daardoor weer meer ging snaaien…

Nu lijkt het ook weer of ik niet echt aankom…

Volgens de weegschaal van de vk is er net 6 kilo bij ( 3,5 weken terug).

Voor de liefhebber…

Ik heb nog een zwsspijkerbroek laag model maatje 48 die klein valt…

Ik had ze gekocht en toen paste die nog (net), maar toen kwam er toch iets bij op de heupen en nu past ie niet meer…

Hij is dus gewoon nog nieuw… Intresse stuur maar pb…

Liefs TIna

Hallo,

Hier nog een zwangere met overgewicht. Ik ben de afgelopen anderhalf jaar 40 kilo afgevallen maar nog steeds met m’n 110 kilo veel te zwaar. Eigenlijk was ik heel onverwacht zwanger. We gingen er vanuit dat het zwanger worden wel een tijdje zou duren aangezien ze altijd zeggen dat je door overgewicht minder vruchtbaar bent. Nou daar is bij mij dus niets van te merken. :wink: Ik zie wel een beetje op tegen het eerste bezoek aan de verloskundige. Ben bang dat ze niks kan zien bij de echo door m’n dikke buik! :frowning:

Liefs Luna :vlinder:

Mooie foto’s!!!

Ik ben 12 kilo aangekomen, en er is 2 kilo blijven hangen. Wel heb ik een beetje een andere vorm waardoor weinig kleding nog past en ik echt een maat groter moet kopen. Heb nu 50/52… Tis niet anders, het gaat er ooit wel af, of niet. Ben er nu weinig mee bezig eigenlijk… tis wel even goed.

@Luna1978 wrote:

We gingen er vanuit dat het zwanger worden wel een tijdje zou duren aangezien ze altijd zeggen dat je door overgewicht minder vruchtbaar bent. Nou daar is bij mij dus niets van te merken. :wink:

Ik was na 3 rondes zwanger met BMI 35. Dit klopte bij mij dus ook niet…

@Luna1978 wrote:
Ik zie wel een beetje op tegen het eerste bezoek aan de verloskundige. Ben bang dat ze niks kan zien bij de echo door m’n dikke buik! :frowning:

Dan kan ze altijd nog een inwendige echo maken. Dan ziet ze alles.

Bij mij was het met de 20 weken echo een beetje een probleem. Ze kon het allemaal net niet zo scherp krijgen dat ze het hart goed kon bekijken. Dan had ik ook nog de placenta aan de voorkant, dus dat hielp ook niet. Ik moest 3 weken later nog een keer (goh wat erg… :roll: ) en toen kon ze het wel zien. Niet omdat ik dunner was geworden, maar omdat Hieke gegroeid was.

Er waren toen 3 extra gynaecologen bij die de apparatuur wilden proberen voor eventuele aanschaf in hun eigen ziekenhuis. Ik heb toen 45 minuten op tafel gelegen en Hieke is van boven tot onder door 3 gyns bekeken. Die alle 3 bevestigden wat mijn eigen gyn al gezien had. :dance: Dat was echt een cadeautje.

Hoi Sisil,

Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat het ook mogelijk was om een inwendige echo te maken, dat stelt me toch weer gerust. :slight_smile: Ik weet eigenlijk niet precies wanneer er een echo gemaakt wordt. Ik zal volgende week de huisarts even bellen over hoe nu verder. Of ik eerst naar hem toe moet of dat ik een verloskundige moet bellen voor een afspraak.

Leuk trouwens al die tips voor zwangerschapskleding hier.

Groetjes Luna. :vlinder:

Je kan rechtstreeks de vk bellen. Als je een medische indicatie hebt voor begeleding door de gyn dan moet het via de huisarts.

Ook ik ben in verwachting van mijn 2e en woog juist voor de zwangerschap 132kilo. Nu is er toch al een klein beetje vanafgegaan en weeg ik nog 127,5. Dat is natuurlijk nog veel te veel. Bij mij kwamen de kilo’s eraan door te weinig te eten en mijn eerste zwangerschap heeft me er ook 30 bijaangelaten.

Meestal koop ik mijn kleren bij http://www.bonprix.be daar gaat het bij bepaalde zaken tot maat 60. Alles wat ik tot nu toe daar gekocht heb past met de maten die in de book staan die ik opgestuurd heb gekregen.

Luna: ook bij mij is de eerste keer de echo inwendig moeten gebeuren.

bij bonprix hebben ze toch geen zwangerschapskleding ? of vergis ik me nu ?

nee maar de maten zijn groot genoeg om er wel in te kunnen als je al een grote maat hebt! Want zwangerschapskleren in die maten zijn bijna onvindbaar!

ik heb maat 44 van broeken.

Daar kan ik vast wel wat zwangerschapskleding in vinden.

Toch heb ik zo’n 20 kg overgewicht :frowning:

Oooohhh maat 44 is goed te vinden. Meeste positiemode gaat tot 48! Et@m, Prenatal ook (draag die XXL joggingbroek nu nog…!) Dat gaat jou helemaal lukken.

geweldig :smiley:

Alleen vanaf welke week ongeveer wordt je echt dikker ?

Ik ben nu bijna 7 weken en ik hoorde pas van iemand die met

9 weken haar kleding niet meer paste (dan hebben we het over

een vrouw met maatje 36 / 38 )

Dat verschilt per persoon. Ik kon met 10/11 weken nergens meer in, maar ken ook vrouwen die met 20 weken hun eigen kleding nog pasten. Niks van te zeggen dus, afwachten…

@sterretje wrote:

geweldig :smiley:

Alleen vanaf welke week ongeveer wordt je echt dikker ?

Ik ben nu bijna 7 weken en ik hoorde pas van iemand die met

9 weken haar kleding niet meer paste (dan hebben we het over

een vrouw met maatje 36 / 38 )

Bij mijn 1e zwangerschap droeg ik pas vanaf 21 weken positiekleding

Bij mijn 2e zwangerschap met 15 weken

En bij deze zwangerschap met 13 weken :wink:

ben benieuwd wanneer mijn buikje gaat groeien,

als alles tenminste goed blijft gaan.

Vanmorgen nogal geschrokken na licht bloedverlies.

Volgende week waarschijnlijk al een echo.

als nog iermand grote maten positiekleding zoekt…

mail of PB me dan want ik heb heel veel te koop! Ik open snel een winkeltje

Hier ook een zwangere met overgewicht… :mrgreen:

Enne ook hier weinig te merken van verminderd vruchtbaar… :shifty:

eerste keer meteen zwanger, werd miskraam, toen na 3 maand weer zwanger, prachtige dochter gekregen, na 4 maanden weer zwanger, prachtige zoon gekregen, nu januari gestopt met de pil, vanaf augustus echt heel bewust bezig rond eisprong te klussen en nu al weer zwanger… dus eigelijk weer binnen 4 maand.

Zit nu op 8 weken, ik weeg 132 kilo, heb een bmi van dik 47 en voel me prima hoor.

Bij de eerste kon ik met 7 maand mijn kleding gewoon nog aan, ze zat lekker diep tussen mijn vetlaagjes :mrgreen:

Bij Peter tot circa 8 maanden nog, zelfde verhaal.

Maar nu, nu kan ik veel broeken al niet meer aan, dus dat belooft wat :shifty:

Hier red ik me altijd wel met standaard spijkerbroeken in mijn eigen maat waar ik dan de tailleband af knip en er een stuk jersey aanzet.

Of ik knip de complete rits weg met een ronde bocht en zet daar een stuk stof in.

Rokken zijn ook goed te doen en met wat stretchmateriaal broeken van m&S in maat 54 red ik me ook.

Handig dat ik zelf goed kan naaien, ben altijd wat te beroerd om veel geld uit te geven.

Hoi cell

hopelijk kom je net zo goed je zwangerschap door als ik. Ik begon met 158 kilo en was afgevallen (altijd in de zwangerschap, dan gaat mijn stofwisseling ineens omhoog) tot 148, vlak voor de bevalling 150. na de bevalling 142 . Daar zit ik nu op en ik wil graag verder afvallen, ik wil onder de 120 zijn voor ik evt nog een derde keer zwanger wil raken

Gelukkig heb ik geen last van de beruchte kwalen gehad, alhoewel, zwangerschapsdiabetes is wel een beruchte geloof ik… :wink:

Ik heb een hele boel kleding op marktplaats gezet, dus als je wilt snuffelen mail of pb me dan maar. Ik heb maat 54 gedragen tijdens de zwangerschap en heb er vanalles tussen zitten, van zelf gemaakt tot echte dure spullen van de nieuwe lijn van noppies

HEEL veel succes bij deze zwangerschap!!!

Groetjes

Carina