hallo allemaal;
ook ik ben een zwangere met overgewicht.
na 2 mk’s te hebben gehad, kreeg ik onderzoeken om te zien waardoor dit kwam qua gezondheid; de onderste steen kwam boven ( diabetes type 2 in lichte vorm), om een volgende zw beter in te gaan adviseerde ze om toch wat gewicht te gaan verliezen. ik was er 14 kwijt, toen we erachter kwamen dat ik zwanger was !?! we waren dolblij maar wel verbaast, want ik was eigenlijk bezig met afvallen, omdat je verminderd vruchtbaar zou zijn,…
deze keer gaat alles goed tot nog toe (word ook goed gecontroleerd in het zkh) en in de zomer ( juli 2008) verwachten we onze beeb.
omdat ik eigenlijk nu op maat 48 zit, ik begin met een maat waar de winkels stoppen, weet ik niet waar je grotere maten ondergoed kunt kopen en kleding voor de zwangere met een grotere maat .
gisteren vroeg iemand op het werk hoeveel weekjes moet je nog :oops:
ben bijna 14 weekjes !?! voelde me toch een beetje rood worden, al weten ze wel dat ik niet slank ben.
@little star wrote:
omdat ik eigenlijk nu op maat 48 zit, ik begin met een maat waar de winkels stoppen, weet ik niet waar je grotere maten ondergoed kunt kopen en kleding voor de zwangere met een grotere maat .
gisteren vroeg iemand op het werk hoeveel weekjes moet je nog :oops:
ben bijna 14 weekjes !?! voelde me toch een beetje rood worden, al weten ze wel dat ik niet slank ben.
Als je bij miss etam maat 48 koopt van positie kleding heb je nog wel wat groei mogelijkheden want positie kleding zit meestal toch wat strakker omdat je je buik wilt accentueren. Maar er zit een heerlijke elastiek in en die broeken enz zitten echt heel erg lekker.
Ik zou zeggen ga daar maar eens positie kleding shoppen, ik slaag er altijd en heb ook maat 48
ik heb al wel een paar broeken daar gepast, maar idd de broeken met de meeste rek hihihi die zitten wel het lekkerst ( heb nog wel een trainingsbroek voor thuis maar de joggingstof is wel t lekkerste draagcomfort) al zie ik me niet zo snel ermee naar mijn werk gaan,…
zal nog wel gaan komen, misschien.
Ik woog ongeveer 130kg toen ik zwanger raakte van Noah. Mijn gewicht schoot omhoog in de jaren daarna naar 165kg. Pas toen ik bijna 22kg ofzo afviel werd ik weer zwanger.
Ben nog steeds gigantisch te zwaar, maar heb nog steeds geen positie kleding nodig. Ik draag blijkbaar hoog en ver naar achteren, volgens de vk. Ik heb geen flauw idee wat dat inhoud, behalve dat ik op mijn handen en knieen moet zitten als ik de baby niet goed voel zodat ze naar beneden zakt. :doh:
Ikke ook overgewicht …
Tot nu en toe gelukkig 15 kg bijgekomen. Weet niet of dat nou veel is of een beetje normaal :think:
Maar boeien, als de kind maar gezond is en ik gelukkig
Krijg wel een groot kindje alweer … Jelle woog bij bevalling 4510 gram en deze zal waarschijnlijk groter worden. Maar hoeft niet perse aan overgewicht te danken zijn, mijn man is groot … zijn familie ook en mijn vader ook, mijn moeder is een kleintje
Qua kleren kopen doe ik zelden, natuurlijk moet ik er mooi uit zien, maar ik vind de kleren veel tegenvallen, niet iets wat ik zoek. Heb wel een prachtige gemakkelijke zwarte broek en daar ben ik dol op. Heerlijk over mijn buikje heen, niet van die strakke banden of zo.
mijn moeder was gisteren ff langs geweest; toen ze me zag zei ze het lijkt wel of je bent afgevallen ?!?
nu moet ik wel zeggen dat ik mijn bibs (lees geen bibs) van mijn vaders kant heb geerft; de broeken zakken wel af en strakker kan ik m niet krijgen
vanmorgen paste ik een korte broek voor in de zomer die afgelopen zomer niet lekker zat.
nu keek ik vanmorgen in de spiegel en idd lijkt het wel of de (.)(.) wat voller zijn en mijn t-shirt eronder niet strak zit, ruimte over…
ze zegge dat je niet mag afvallen, maar ik eet wel wat ik mag en weinig is t niet … vind ik.
Jeetje Carina… 158 kg… :shock:
Ik heb eens 154 kg gewogen maar toen kon ik niet veel meer… mijn conditie was toen echt slecht.
Maar volgens mij ben jij veel langer als ik, ik ben maar 1 meter 64 lang
Knap hoor dat je dan zo fluitend er toch door gaat :mrgreen:
Hier nu inmiddels 4 kilo afgevallen, houd ook niet veel binnen… :sick:
Maar met fruts gaat alles oke, dus we zien wel.
Ik heb de eerste 2 broeken al aangepast en heb een bestelling gedaan bij bon-prix. Die hebben echt goedkope leuke kleding tot wel maat 60.
Dat is echt ideaal, gewoon stretchbroeken en lange shirts enzo. :thumbup:
Leuk topic dit, en leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben met overgewicht en zwangerschap.
Ik Heb bij mijn eerste zwangerschap zelf kantje bopord gelegen door de zware zwangerschapsvergiftiging, dus ben best bang voor herhaling hier van, Mijn dochter is nu ondertussenbijna 13, en nummer 2 is nu onderweg.
Ook ik heb een behoorlijk overgewicht, ik heb 2 jaar geleden 170 kilo geweegd, zit nu op de 130 ongeveer met 19, 3 weken zwangerschap.
Heb wonderbaarlijk nu wel al een flinke buik, die ik alleen zie als ik op mijn rug lig :mrgreen: en ik voel em natuutlijk zelf zitten. 4 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, en merk nu wel ook behoorlijk veel pijn in mijn rug. maar dat neem ik voor lief.
Mijn bloeddruk is altijd a hoog geweest sinds mijn 15de. Ben nu 30 en zat bij mijn eerste meting in het ziekenhuis op 145/110. Nu met medicijn methyldopa 500 ( Aldomed) zit mijn bloeddruk netjes elke meting rond de 120/ 60 dus dat is al een geruststelling. Mijn eerste zwangerschap liep uit in een spoed keizersnede, maar zou het nu heel graag zelf willen doen, die kans zit er volgens mijn gyn ook in.
Heb vandaag mijn Babybelt gekregen, ben eens benieuwd hoe het voelt als ik em aan heb. Ow ja en postitie mode vinden in maat 52 een echte ramp, vind totaal niks, vooral broeken niet :think:
hoi tamara, zelf ben ik ook niet een van de dunste, maar idd zwangerschapskleding in maat 52 is moeilijk te vinden, de meeste zaken stoppen bij 48. merk wel dat er verschil in zit; bijv een spijkerbroek een xl aan en die zit net aan, en een andere broek van dunnere stof die zakt af, ook een xl…
ligt er net aan hoe de broek valt.
binnenkort voor het mooiere weer (als we dat krijgen) word het weer een ramp met zoeken, er zijn bijna geen kortere broeken te vinden.
ken je niet iemand die zelf (of jij zelf) die kleding maakt misschien een idee ???
Ik draag nog steeds mijn gewone kleren, hoewl het wel iets strakker zit en niet altijd comfortable. Maar voor deze laatste 2 weken ga ik echt geen kleding kopen. Het is de bedoeling dat ik na de geboorte weer ga afvallen. De eerst volgende keer dat ik weer kleding ga kopen is voor KLEINERE kleding, niet GROTER!!! :lol:
Tamara, heb je wel eens bij winkels gekeken die Noppies verkopen?
Sinds een klein poosje verkopen die ook grote maten :thumbup:
Hoihoi meiden,
Ikzelf heb ook behoorlijk overgewicht en droeg voor mijn zwangerschap broekmaat 50/52 en bovenmaat 48/50! Ik was ook erg bang om niks te kunnen vinden…maar het is mij gelukt! En nog leuke kleding ook!
Noppies verkoopt ook grotere maten tot maat 52…Helaas is er wel (zover ik weet) maar 1 winkel in Nederland waar je het kan krijgen…of die andere maken er geen reclame publiciteit over! Ik weet niet of ik de naam van die winkel hier zo mag neerzetten maar als je via google zoekt naar grote maten positiekleding in de plaats Barneveld moet je er wel op komen!
Ik ben er een paar weken geleden goed geslaagd voor een fijne nette zwarte broek met witte (ontzettend rekbare) mooie blouse met zwart topje en zwart wit gestreepte buikband. Het ziet er erg feestelijk uit! Daarnaast nog een legergroene broek van heerlijk stof met een felgroen t-shirt met lange mouwen en daaroverheen een legergroen t-shirt met korte mouwen (in de zomer dus zonder de lange mouwen prima draabaar). Ook nog een spijkerbroek (waar maat 52 mij echt veel te groot was!). Verder heb ik wat andere dingen (voornamelijk bovenstukjes) gekocht bij de normale grote maten winkel, iets wat een beetje rekbaar en wat langer is zou moeten kunnen!!
Ik zou op dit moment echt niet meer uitkomen met mijn normale kleding…dat zit me echt te strak of is te kort (t-shirts etc)! Noppies is wel aan de prijs, maar moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is en het ziet er gewoon erg bij de tijds uit!!
Succes met het vinden van leuke kleding!!
sofie1981, ik heb je een pb gestuurd.
Hoi meiden,
Hier ook overgewicht… Kledingmaat 52!
Maar even dit.
Prenatal verkoopt ook Noppies en andere grote kledingzaken waar ze positiekleding verkopen vaak ook.
De grote maten hebben ze vaak niet in het assortiment, maar kunnen ze wel bestellen. Gewoon even bellen en vragen.
Voelen jullie je banden ook zo?
Ik heb het gevoel dat mijn buik nu het zwaarder wordt, meer trekt. En de banden in de liezen voel ik echt en soms is dat echt niet leuk!
Liefs,
Noortje
Goedemorgen!
Hier ook een meid die zwanger met overgewicht EN in 1x raak…
Ik woog voor de zwangerschap 78 kg, misschien lijkt dit niet veel meer met mijn 158cm kort ben ik dan al snel een balletje…
Ik draag maat 46 wat me dan al snel te lang is.
iig hoop ik vrijdag te kunnen shoppen voor zwkleding.
xx
famke
Noppies verkoopt haar grote maten collectie in meerdere winkels o.a. die van it’s time in apeldoorn amersfoort en nog een paar plaatsen, en ook een winkel in dordrecht, enschede, steenbergen, amsterdam…
je kunt noppies mailen en om een lijst van winkels vragen die de collectie voeren
gaat tot 54!!!
bij it’s time hebben ze ook Fischer, een duits mooi merk tot maat 52 (valt ruim)
Ik heb ook bij een van de postorders grote maten tot 52 ontdekt! weet niet meer of het nou neck, weh of otto was
succes allemaal dames! (ik ben aan het afvallen voor de volgende zwangerschap LOL)