Hallo dames,
Ik weeg nu zo’n 15 kg meer dan voor mijn eerste zwangerschap(6 jaar geleden). Nu zit ik echt op het hoogste, had me gisteren gewogen en ben zowaar 3 kg bijgekomen en nochtans had ik niet gesnoept, zou dat nu al door de zwangerschap kunnen zijn? Nee zeker hé?
Wat ik dus wou vragen, zijn er nog zwangere mama’s met overgewicht die goed bevallen zijn of goede zwangerschap gehad hebben, want ik heb toch wel wat schrik van al die dingen die erbij kunnen komen als je wat overgewicht hebt en zwanger bent(zwangerschapsdiabetes, zwangerschapsvergiftiging, hoge bloeddruk,…) Je ziet de schrik zit erin ook al is het mijn derde keer
Ik ben een mama met overgewicht èn diabetes. Type 1, al vanaf mijn 3e jaar. Ik weeg ongeveer 25 kilo meer dan wenselijk is. Mijn zwangerschap ontstond spontaan na de 3e ronde en verliep inzake het overgewicht probleemloos. Uiteraard was ik onder controle in het ziekenhuis maar dat had niks met mijn overgewicht te maken. Mijn bloeddruk (elke 2 weken gemeten) bleef tot het laatst goed. Diabetes had ik al en is dus niet zwangerschapsgerelateerd.
Ik snap je bezorgdheid. Ik zou gewoon doen als anders en eventueel je bloeddruk en glucosewaardes wat extra laten meten ivm je overgewicht. Beter een keer teveel meten dan met zorgen rond blijven lopen.
Ik ben overigens in de zwangerschap totaal 14 kilo aangekomen. Daarvan zijn er nu, na bijna een half jaar, nog 2 en een half “blijven hangen”
Succes en een fijne zwangerschap! :-*
Ik heb ook overgewicht, weeg 20 tot 25 kilo te zwaar. Ik was bij Lucas in 3 maanden zwanger. In de zwangerschap van Lucas had ik een redelijk goede zwangerschap (ben heel veel misselijk geweest, met overgeven!) en was ik maar 7kg aangekomen, ik heb geen hoge bloeddruk of iets dergelijks gehad.
Na de bevalling was ik meteen 10 kilo kwijt dus meer dan ik aangekomen was.
Toen ik zwanger werd van Pepijn was het in 1x raak! In de zwangerschap van Pepijn, heb ik echt een voorbeeldige zwangerschap gehad, ook geen hoge bloeddruk of iets en toen kwam ik 10 kilo aan en dat was ik ook meteen weer kwijt.
Ik ben waarschijnlijk super vruchtbaar want nu ben ik weer meteen de 1e maand zwanger geworden, terwijl we die maand maar 1x sex hebben gehad. Nu ben ik 2kilo afgevallen omdat ik gewoon minder behoefte heb om te snoepen, meestal als je wat zwaarder bent, “eet je kindje” van jou, dus kom je minder snel aan.
Als je slank bent voor een zwangerschap zorgt je lichaam voor een soort van buffer dat je toch wat steviger word om een zwangerschap goed te kunnen volhouden en je een vetvoorraadje hebt voor als je borstvoeding gaat geven.
Die 3 kilo die je nu bent aangekomen kan ook door vocht komen.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor!
leuk dat er nog mama’s dit probleem helaas kennen.
Bij de zwangerschap van mijn zoontje, de vorige zwangerschap dus, was ik zo goed als niet bijgekomen vandaar dat ik dus wel blij was maar nu zie ik die weegschaal de hoogte in gaan en ik weet niet van wat. Vocht vasthouden nu al? Ik had dat vroeger ook nooit, in ieder geval ik zal het best vanavond eens vragen. Dan rest er nog het probleem van mollig te zijn en dan toestanden tegen te komen dat ze niet zien dat je zwanger bent, heb ik ook al zitten aan denken haha
@Liz wrote:
Dan rest er nog het probleem van mollig te zijn en dan toestanden tegen te komen dat ze niet zien dat je zwanger bent, heb ik ook al zitten aan denken haha
Dat heb ik opgevangen door me snel in zwangerschapskleding te steken. En ik droeg (hoera!) alles van voren dus het was héél duidelijk! :mrgreen:
Mijn laatste buikfoto 2 dagen voor de bevalling. Genomen met 36+3 dus…
Heel mooie foto hoor :dance:
Ik zal ook eens 2 foto’s neer zetten je ziet echt wel duidelijk dat ik zwanger ben
Dit is de Laatste buikfoto van Lucas
ook leuk Jeanet, vooral die T-shirt vind ik grappig :mrgreen:
Dit is de laatste buikfoto van Pepijn
@Sisil wrote:
@Liz wrote:Dan rest er nog het probleem van mollig te zijn en dan toestanden tegen te komen dat ze niet zien dat je zwanger bent, heb ik ook al zitten aan denken haha
Dat heb ik opgevangen door me snel in zwangerschapskleding te steken. En ik droeg (hoera!) alles van voren dus het was héél duidelijk! :mrgreen:
Ik droeg ook 2x helemaal naar voren
@Liz wrote:
ook leuk Jeanet, vooral die T-shirt vind ik grappig :mrgreen:haha ja, ik vond het ook een erg leuk shirt
Heb er altijd veel leuke reacties op gekregen. 2x hoogzwanger geweest is in de zomer dus ik had altijd fleurige kleding aan
ik draag nu ook zwangerschapskledij en dan kijken de mensen zo naar mijn buik van: is die nu zwanger of is die verdikt? nou ja ik heb altijd al een buikje gehad dus… maar ik vind het zo vervelend joh, alsof iedereen slank is :?
Hier ook iemand met flink wat overgewicht hoor, en dat had ik ook al tijdens mijn 1e zwangerschap en die was goed verlopen en onze kleine man is nu alweer bijna 2! Nu nog heel pril zwanger van de 2e, maar buik begint al duidelijk te groeien! Ik vind het prima als mensen maar zien dat het een baby-buik is en geen eet-buik hahahaha!
@Liz wrote:
ik draag nu ook zwangerschapskledij en dan kijken de mensen zo naar mijn buik van: is die nu zwanger of is die verdikt? nou ja ik heb altijd al een buikje gehad dus… maar ik vind het zo vervelend joh, alsof iedereen slank is :?
Als je die gezichten echt zo vervelend vind moet je gewoon van die buikbanden gaan dragen…Dan hoeven ze niet te twijfelen…
@Marlous wrote:
@Liz wrote:ja ik weet het maar het is nog te vroeg hé, ik wil wachten tot ik zeker 9 weken ver ben want het kan helaas nog misgaan .ik draag nu ook zwangerschapskledij en dan kijken de mensen zo naar mijn buik van: is die nu zwanger of is die verdikt? nou ja ik heb altijd al een buikje gehad dus… maar ik vind het zo vervelend joh, alsof iedereen slank is :?
Als je die gezichten echt zo vervelend vind moet je gewoon van die buikbanden gaan dragen…Dan hoeven ze niet te twijfelen…
Hé goed om te lezen dat jullie zulke goede zwangerschappen hebben gehad!!
Ik heb toch ook wel behoorlijk overgewicht en heb me hier ook best wel zorgen om gemaakt… Maar tot nu toe gaat het eigenlijk best goed! Heb zelf 2 keer mijn suiker geprikt en dat was dik in orde. Ook was ik ervan overtuigd dat mijn bloeddruk te hoog zou zijn, maar ook die bleek in orde!!!
Mijn van natuurlijke dikke buik is nu mooi rond geworden, maar ik ben nog maar 1,5 kilo aangekomen…
Groetjes, Fraukje
@Liz wrote:
Laat maar lekker kijken, jij weet wel beter! Hun probleem hoor!
beste allemaal,
Ook hier een zwangere met fors overgewicht. Tot op heden heeft dit voor mij gelukkig nog niet voor problemen gezorgd (behalve het vinden van positiebroeken dan).
Mijn verloskundige maakt absoluut geen probleem van mijn overgewicht. Ik krijg alleen met 28 en met 32 weken een extra groeiecho en mijn bloed zal dan nog een keer gecontroleerd worden op zwangerschapsdiabetes.
Verder verloopt mijn zwangerschap tot nu toe vlekkeloos. Ben vaak wel bang als ik over straat loop dat mensen denken dat mijn buik zo sik is van het eten, en dat terwijl ik wel graag met mijn buik pronk :lol: .
Wat ik in het begin heel erg vond was als andere mensen aan mijn buik zaten. Toen was het nog niet echt een zwangerschapsbuik. Ik wilde dus niet dat mensen daar aan zaten. Inmiddels begin ik een mooi zwangerschapsbuikje te krijgen en vind ik het dus ook minder eng als mensen aan mijn buik zit.
Het dragen van bukbanden vind ik nog steeds een beetje eng. Dat ze dan mijn buik goed zien vind ik geen probleem, maar mijn kont wordt dan ook meteen zo geaccentueerd :oops: :lol:
@Siepie wrote:
Het dragen van bukbanden vind ik nog steeds een beetje eng. Dat ze dan mijn buik goed zien vind ik geen probleem, maar mijn kont wordt dan ook meteen zo geaccentueerd :oops: :lol:
Bloesje dragen!
Op deze foto was ik 22 weken en 6 dagen.
Hoi Liz
Ik heb ook overgewicht, naja eigenlijk extreem overgewicht zelfs… :oops: Mijn bmi is tegen de 50.
Ik heb al een gezond kindje op de wereld gezet zonder complicaties, en nu ben ik bezig met de tweede! je mag me alles vragen hoor
Carina