Wat leuk om te lezen dat er toch nog mensen met overgewicht overna denken … ikzelf heb ook overgewicht en er eigenlijk nooit zo bij nagedacht .
Idd in het begin moest ik heel erg wennen aan me buik, die nu mooi rond is , gelukkig draag ik naar voren dus je ziet wel echt dat t zwanger is :mrgreen:
En ja waarom zouden wij niet mogen genieten , net zoals iemand die slank is !!
Mijn collega is ook zwanger en ligt een weekje achter me maar daar zie je eigenlijk nog niets , lijkt me ook niet leuk dan maar liever dikker en een mooie buik.
Ook bij mij ( doen ze in almere sinds kort ) is er extra suiker prikken in week 28 en extra echo in week 32 ach extra controle is ook niet weg denk ik .
Liefs loes
Hier ook iets te zwaar hoor.
En nu ik zwanger ben vliegen de kilo’s er weer aan, ben al zeker 12 kilo aangekomen, met Noa is het blijven steken bij 20 kilo.
Nu kom ik wel erg dicht bij de voor mij magische grens van 3 cijfers,
aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh
Gelukkig heeft de vk er nog niks van gezegd, bloeddruk en suiker zijn nog gewoon goed gelukkig.
Ik maak me dan ook nog geen zorgen.
Alleen over hoe het er na de bevalling allemaal weer af moet.
van Noa zijn er wel wat kilo’s blijven zitten dus ik begon deze zwangerschap al zwaarder dan de eerste.
Maar goed, als je je verder goed voelt maar niet te druk over maken.
Hier ook iemand met een flink overgewicht.
BMI van 41.
Maar in de 1e zwangerschap bijna geen last van gehad, ze houden je wel extra in de gaten ivm suiker enzo, maar verder alles goed gegaan.
1e zwangerschap in totaal 10 kilo aangekomen.
nu 2e zwangerschap en ben nu bijna 38 weken.
Tot nu toe ook weer extra controle en deze keer verplicht in ziekenhuis bevallen ivm nieuwe regel bij overgewicht. (wat ik overigens niet erg vind)
Deze zwangerschap tot nu toe 3 kilo aangekomen.
Zwanger zijn en overgewicht hoeft geen probleem te geven, als je er zelf ook geen probleem mee hebt.
Heb je vragen… stuur me gerust een pb-tje.
Succes met je zwangerschap!
Nou ik ben dus ook aan de zware kant. En gewoon bevallen en alles ging goed. Het enige waar ik van was geschokken was de laatste stand op de weegschaal in het ziekenhuis toen ik moest bevallen
166
Ik was tijdens mijn zwangerschap ongeveer 20 kilo aangekomen.
@Esther28 wrote:
Nu kom ik wel erg dicht bij de voor mij magische grens van 3 cijfers, aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh
Herkenbaar… ik bleef uiteindelijk steken op…
102 (met een lengte van 1.58… :oops:
Maar ik wist niet dat het zo was dat je met overgewicht sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Ik moest sowieso in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn eigen medische achtergrond. Vanaf welk BMI moet je dan naar het ziekenhuis? Wat zijn daarvoor de criteria?
Beste allemaal,
Mijn vk heeft ook naar mijn BMI gevraagd en die is zo rond de 40 (tenmiste dat was hij voor de zwangerschap :oops: ). Ik heb ook bij haar aangegeven dat ik thuis wil bevallen en zij heeft er niks van gezegd dat dat niet mogelijk zou zijn.
Later heb ik op een ander forum gehoord dat zwangere vrouwen in NL boven de 100kg thuis niet in de slaapkamer mogen bevallen. Ambulance personeel mag iemand van dat gewicht namelijk niet op de brancard van de trap af tillen (mocht dat natuurlijk nodig zijn). Thuis bevallen op de begane grond zou wel weer mogen. Ik heb deze vraag gesteld aan mijn verloskundige, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Zodra ik daar iets meer over weet laat ik het natuurlijk even weten.
Eigenlijk is het natuurlijk best raar. Wat nou als ik 's nschts in bed een hartaanval krijg. Dan moet het ambulancepersoneel mij toch ook de trap af tillen! Of willen ze je soms naar beneden gooien ofzo :evil:.
Ik weet het allemaal niet meer hoor. Mijn vk heeft niks gezegd over verplicht bevallen in het ziekenhuis i.v.m. overgewicht, dus tot nu toe ga ik er maar van uit dat ik thuis mag bevallen!
Bij een BMI van 30+ is het vastgesteld door de gynen in nederland dat men in het ziekenhuis moet bevallen ivm de risico’s die het met zich mee kan brangen.
Op zich vind ik het niet zo erg, beter veilig en wel in het ziekenhuis alsdat er thuis wat verkeerd kan gaan.
En ik wilde in het begin ook een thuisbevalling hoor…
Maar na mijn eerste bevalling in het z’huis met behulp van vacuum, ben ik blij dat ik inhet ziekenhuis was.
Ze konden het hartje niet volgen met de doptone en daarom moest ik toen naar het ziekenhuis. Via de CTG was het wel te horen…
Tja extra vet is niet altijd even makkelijk… :oops:
nou leuk dat er nog dames zijn die dit begrijpen mijn bmi is 33 lijkt misschien niet veel maar toch, ik ben 1m74 en weegmeer dan genoeg. weet je dat ik zelfs niet graag heb dat mijn ventje mijn gewicht ziet als ik op de weegschaal sta :oops:
Ik heb trouwens geen overgewicht, normaal postuur (en sinds een maand weer maat 42 :dance: :dance: mijn normale maat) maar woog bij Mateo op het einde ook meer als 100 kilo…
Was meer dan 35 kilo aangekomen :oops: :oops: :oops:
Ik vond dat omdat ik zwanger was dat ik 2 keer in de week hema-worst mocht eten, en kaas-croissantjes en heeeeeeeeeel veel andere zooi…Het was echt heel erg hoor…
Bij Micah heb ik niet zo gebunkerd…Kilo’s appels…mjammie…Daar maar 17 kilo aangekomen…
Maar goed, wilde dus even aangeven dat je ook met niet-overgewicht bij de 3 getallen kan komen… 8)
@Marlous wrote:
Maar goed, wilde dus even aangeven dat je ook met niet-overgewicht bij de 3 getallen kan komen… 8)
En toch is het anders… Jij hebt zo te lezen in je eerste zwangerschap de kilo’s eraan gevreten… bij mij heeft het toch een andere oorzaak. :shifty:
@Liz wrote:
nou leuk dat er nog dames zijn die dit begrijpen mijn bmi is 33 lijkt misschien niet veel maar toch, ik ben 1m74 en weeg93kg weet je dat ik zelfs niet graag heb dat mijn ventje mijn gewicht ziet als ik op de weegschaal sta :oops:
Mijn BMI is ook 33 :oops: en ik moet dan wel zowieso in het ziekenhuis bevallen ivm een eerder keizersnede maar de vk heeft er ook verder niets over gezegd. Misschien is dat ook iets van de laatste tijd, want een vriendin van me heeft een BMI van 45 en mocht gewoon thuis bevallen 3 jaar geleden.
2 jaar geleden mocht dat ook nog, maar het schijnt per 1 Januari 2007 aangepast te zijn… :roll:
Bij Jeremy mocht het dus ook nog… Maar nu was ik ineens medisch.
Hallo…
Ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje en heb al jaren last van overgewicht.Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik altijd zo gezond als een vis…Keurige waardes zowel van suiker als hb als bloeddruk.Mijn enige nadeeltjes waren mijn negatieve rhesus en mijn si-gewricht wat te ver doorweekte en dus problemen gaf.Ik ben tijdens die zwangerschap zelfs afgevallen terwijl ik gewoon at en geen misselijkheid had…Kon 2 weken na mijn bevalling een maatje kleiner dan voor mijn zwangerschap aan…
Ben ook gewoon zonder problemen thuis bevallen.
Nu ben ik 22 weken zwanger van mijn 2e kindje en merk wel dat de buik nu harder groeit. Had nu al een vraag of ik zwanger was en hoelang ik nog moest terwijl bij de eerste toen ik met verlof ging mensen me vroegen ben je zwanger dan…
Nu heb ik idd ook buikbanden die ik of onder een shirtje aandoe zodat het eronder uit steekt of met een blouse…
Ik zit ook boven de 3 getallen al voor mijn zwangerschap en ben al wat kilotjes aangekomen merk ik. Ook wel door te veel te snaaien hoor.
Heb geen weegschaal, kan ik er ook geen ruzie mee krijgen…
Ik had me vlak voor ik zwanger werd nog gewogen op de sportschool en later nog eens en toen was ik al wat zwaarder…
Ik heb dus nog niks gehoord van de vk over in het ziekenhuis bevallen, want daar heb ik echt geen zin in. We hadden het zelfs nog over de vorige bevalling en over dat we nu maar wat sneller moeten inspringen met het oog op de verpleegkundige enzo…omdat het zo snel was gegaan bij de eerste dat ze er een die geen dienst had bij mij uit de straat naar ons toe hebben gestuurd, die net op tijd binnen was…
Groetjes Tina
Beste allemaal,
Ik heb het afgelopen weekend ook nog even aan mijn tante gevraagd, die is kraamverzorgster, maar die zei ook dat ze nog nooit van deze regel gehoord had. Ik weet het niet meer hoor! :evil:
Woensdag aanstaande moet ik weer bij de VK zijn, ik zal het dan eens aan haar vragen.
Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal nergens last van (behalve met het kopen van positiekleding. Da’s niet makkelijk in maat 52). Enfin, de laatste 2 weken krijg ik ineens vreselijke last van mijn rug. Herkent iemand dit. Als ik 100m heb gelopen voel ik me daarna net een vrouwtje van 80.
Sinds het weekend heb draag ik dus een verstevigende buikband van Anita onder mijn kleding, wat een verademing. Ik weet nog niet wat mijn VK daar van gaat zeggen, maar ik weiger om dat ding ooit nog af te doen :snooty: .
Zijn er meerdere zwaardere dames met rugklachten? Zou gewicht daar een rol in spelen. Wie heeft nog meer ervaring met zo’n verstevigende buikband?
Tjong, wat een vragen allemaal toch weer!
Groetjes,
Simone
Hallo,
Ik heb vier gezonde kinderen gekregen en ik draag al sinds ik kind was overgewicht mee.
Altijd een keurige bloeddruk gehad, 120/80. In de laatste weken van de zwangerschappen durfde de bovendruk wel eens naar 140 gaan, maar zo overdreven was dat niet.
Ik had wel het geluk dat ik tijdens de zwangerschappen amper bijkwam. Bij de eerste: 2 kg, bij de tweede gelijk gebleven, bij de derde was ik slanker tijdens de zwangerschap dan ervoor en bij Michaël kwam ik 4.5 kg bij.
Toch was het duidelijk dat ik zwanger was, omdat het allemaal op mijn buik zichtbaar was. (ik droeg naar voren, zoals gezegd wordt).
Ben in België bevallen en hier is het regel om in zh te bevallen. Weet dus niet hoe het zit met thuisbevalling en overgewicht.
Wat die buikband betreft: die droeg ik ook - eigenlijk al vroeg in de zwangerschap tot de allerlaatste dag. Het werkt ondersteunend, letterlijk, en dan gaat het allemaal wat vlotter.
Tip ivm grote maten voor positiekleding: ik vond mijn gading bij miss etam en c en a.
Zal eens kijken of ik een foto kan toevoegen van mijn zwanger buikje.
liefs en veel succes allemaal !
Gerda
foto tijdens de laatste week zwangerschap van Michaël.
Op 36 weken. Hij kwam onverwachts op 37.1 weken ter wereld.
LEUUUK Gerdaaaaaaaaaaom je te zien haha :dance: :-*
Lekker OFFTOPIC hhé ? :roll: :lol:
ook off-topic :oops:
Bianca,
Had jij nog nooit een foto van me gezien dan??? :think:
liefs
Gerda
ps: je hebt zeer binnenkort pb van me tegoed hoor.
Meiden, waar kopen jullie je positiemode??? Ik vind het echt een ramp! Dat was het al met mijn vorige zwangerschap en mijn buik is nu al veel dikker…
Daarbij speelt ook een rol dat ik 1.92 m lang ben…pfffffffff
nope nog nooit gezien
ik heb ook nog geen fotos van je manneke gevonden laatst gezocht omdat je typte dat je fotos van michaël in SF had staan
ik kijk uit naar je PB maar neem de tijd hoor. :-*